לרפואנים

עמוד הבית: www.bgu.ac.il/daroma
כאן המקום לדיון והמשך לימוד בעקבות שיעורים אשר מועברים בבית המדרש, להודעות של תלמידים ושאלות כלליות בנושאי יהדות. הבהרה: הדעות המוצגות בפורום הן אישיות ואינן עמדות רשמיות של בית המדרש. הפורום פתוח לכולם.

המנהלים: אליעזר ב, sharons

לרפואנים

הודעהעל ידי עמית קולא » 07:40 16/12/2008

משהו להשלמת השיעור - לרפואנים -
הדמיון בין רבן יוחנן בן זכאי [=ריב"ז] לחזקיהו. על חזקיהו נאמר כי הוא הזניח את חיי החומר וההכרמים הפכו לשדה קוצים ["שמיר ושית"] כדי להוביל את המהפכה הרוחנית [בדקו ולא נמצא תינוק ותינוקת מדן ועד באר שבע שלא היו בקיאים בדיני טומאה וטהרה].
גם ריב"ז הזניח את סדר החיים של אומה חיה וביקש חיי רוח - יבנה וחכמיה וויתר על המקדש.
בואו של חזקיהו מסמן את האישור לדרכו של ריב"ז. יחד עם זאת יודע ריב"ז לשמור על האיזון - ברגע האחרון הוא לא מזניח את הכלים [או את ה'כלים'] ומצוה להוציאם מפני הטומאה. כיעקב אבינו הוא מגלה שיש ערך גם לכלים ואין כאן זניחה גמורה של חיי החומר [-על פי הרב קוק].
מענין שהכרעתו של ריב"ז להגיע להסכם עם הרומאים ולהציל משהו - זוכה לתגובות משתנות בחלוף הזמנים. בימי עלות הציונות נתפס ריב"ז כתבוסתן וכמשתף פעולה עם האויב. כל מה שנתפס כרע ביהדות המסורתית נדבק אליו. עם חלוף העיתים ובואה של הפוסט ציונות - נתפס ריב"ז [כמעט על ידי יורשיהם של אותם חוגים] כמנהיג הנאור הריאליסט היודע להנחות בתבונתו את עמו אל דרך ההצלה.
ומה באמת? זאת אף ריב"ז לא יודע. ברגעי חייו האחרונים הוא רואה לפניו דרך של גיהנם וגן עדן והוא בתווך: אינו יודע באיזו דרך יוליכוהו.
מצפה לתגובות והערות בכלל ובפרט.
עמית קולא
עמית קולא
 
הודעות: 5
הצטרף: 08:21 02/12/2008

חזור אל דרומא- בית מדרש לסטודנטים- פורום דיונים והודעות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד