שאלות לדוגמה, מחזור 2012

שאלות לדוגמה, מחזור 2012

הודעהעל ידי aikawax » 20:02 27/01/2012

א. בניסוי שני הסדקים מה היה צפוי שיקרה קלאסית ומה קרה באמת ? איך תורת הקוואנטים מסבירה זאת ? ומה יקרה אם נשים דידקטור לפני שהאלקטרון עובר בסדקים
ב.מדוע עקרון הסופרפוזציה נחשב לעקרון פיזקלי ?
ג. הסבר איך אפשר לחשב את מיהרות האור ותן שתי דוגמאות לניסויים , מה היא מהירות האור ?
ד. מהוא יחס דיספרסיה , צייר גרף שמסביר אותו , הסבר את המשמעות הפיזקלית של הגרף , ומה הוא אומר עבור חלקיק קוונטי ( i.e איך משתנה אורך הגל של כפונקציה של התנע )
ה. מסה אפשר להגדיר בכמה דרכים , תן דוגמא להגדרה של מסה במכניקה הקלאסית ( לדוגמא מקדם בין כח לתאוצה ) ותן דוגמא להגדרה של מסה המכניקה קוואנטית
ו.תאר כמה ניסוים שע"י אפשר ללמוד על האופי הגלי של האור וכמה ניסויים שע"י אפשר ללמוד על האופי החלקיקי של האור , איזה פתרון יש לתורת הקוואנטים להציע לזה שהאור הוא גם גל וגם חלקיק
ח.איך אפשר להסביר קיטוב אור ע"י האופי הגלי שלו ואיך אפשר להסביר זאת ע"י האופי החלקיקי שלו
ט.באיזה צורה קיטוב של אלקטרון שונה מקיטוב של פוטון , הסבר איך אפשר לקטב אלקטרון ואיך אפשר לקטב פוטון , בתשובה התייחס לתכונות הספין והאורתוגנליות של פוטון/אלקטרון
י.הסבר בקצרה את ניסוי שטלרן-גרלן , איך יהיה עליי לסדר את המערכת בשביל לסנן חלקיקים שהם רק מקוטבים UP או רק מקוטבים DOWN
כ. הסבר את עקרון ההצפנה הקוונטית , האם הגורם שמנסה לצוטט יכול להסוות את הציטוט שלו ? אם כן הסבר איך , אם לא הסבר מדוע לא ( עבור איזה עקרון קוואנטי זה עומד בסתירה )
ל.במה שונה חישוב של תדירות של תנועה הרמונית קלאסית לתדירות של תנועה הרמונית קוואנטית ( לדגומא חלקיק קשור ) , האם ניתן לראות שימוש של התכונה הזאת במודל בוהר ?
מ. לאחר התפתחות תורות הקוונטים התברר שמודל בוהר לא נכון , אם זאת הוא נותן תוצאות נכונות , מדוע ?
נ. בניסוי קרינת גוף שחור , אילו תוצאות היינו מצפים לקבל מהפיסיקה הקלאסית ? מה התקבל בדיעבד , איך הפיזיקה הקוואנטית מסבירה את התוצאות
ס. האפקט הפוטואלקטרי - צייר סכימה של הניסוי , מה נמדד בניסוי ? ומה המסקנות של הניסוי לגבי האופי הגלי/חלקיקי של האור ?
ע. מה הם פרמיונים ? מה הם בוזונים ? הם קיימים חלקיקים בעלי ספין 1/2 שלם שיכולים להיות בוזונים ? אם כן תן דוגמא , אם לא הסבר מדוע לא
פ.מה התנ"ז של חלקיק במצב סינגלט ? האם קיימים עוד מצבים שבהם התנ"ז הוא כמו שבמצב סינגלט?
צ.אלומת אלקטרונים העוברת דרך איזור מרחבי מסויים יכולה לשנות את כיוון תנועתה , הבא 2 תאוריות למה , והסבר מה היא התאוריה הנכונה ומה ניתן ללמוד ממנה לגבי שדה מגנטי / שטף מגנטי ( אהרונוב בוהם )
ק.איך פועלת דיודיה ? מה ההבדל בין התקן יוניפולרי לביופולרי(איפה אזור "רקומבנציה" ומה קורה בו) ובאיזה תנאי יהיה זרם במעגל החשמלי
ר. הסבר את מטרת ניסוי פרנק-הרץ , מדוע ההוכחה שהוא נתן לקוונטציה של אנרגיה טובה יותר מזו של בוהר
דני קוגן
נערך לאחרונה על ידי aikawax בתאריך 20:46 27/01/2012, נערך 5 פעמים בסך הכל.
aikawax
 
הודעות: 51
הצטרף: 13:52 09/12/2011

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי IftahG » 20:05 27/01/2012

כוכב בעל מסה m הינו חור שחור. איזה תנאי מקיים רדיוס הכוכב?

יפתח גרוסבירט.
נערך לאחרונה על ידי IftahG בתאריך 00:24 28/01/2012, נערך פעם אחת בסך הכל.
IftahG
 
הודעות: 1
הצטרף: 19:52 27/01/2012

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי dcohen » 20:42 27/01/2012

בהודעה זו ארשום שאלות שאני מחשיב כטובות,
ואציין את נקודות הבונוס.


אין טעם שתרשמו שאלות שמזמינות "מריחה" לדוגמה: "האפקט הפוטואלקטרי - צייר סכימה של הניסוי , מה נמדד בניסוי ? ומה המסקנות של הניסוי לגבי האופי הגלי/חלקיקי של האור". ברור ששאלה כזאת אינה מתאימה לבחינה בפיסיקה. אולי היא מתאימה לבחינה בספרות, או לבחינה בקורס של "הוראת המדעים" או אולי לראיון עבודה. היא מזמינה "דיקלום" של פרטים ואחר כך "התמקחות" על הניקוד שנותן המרצה (האם התשובה היתה "לטעמו" או לא).

שאלה טובה היא כזאת שעל התשובה עליה אפשר להגיד "נכון או לא נכון". עוד כלל אצבע מועיל - צריך להיות אפשרי לכתוב את התשובה בשתי שורות. אין בכוונתי להתפלמס על השיקולים שקובעים מה היא שאלה "טובה". הכלל שאני מציע לכם - תחשבו איך הייתם מגיבים אם הייתם מקבלים שאלה כזו במבחן. שאלת בחינה בקורס זה צריכה להיות ברורה, לא נפתלת, לא מתחכמת, לא קשה מדי, לא דורשת חישובים, אבל גם לא טריוויאלית.

דוגמאות לשאלות גרועות:
רשום את נוסחת קומפטון.
רשום מה זה מצב סינגלט.
רשום את משוואות פרידמן.
כמה אלקטרונים יש לאטום החמצן.
הסבר איך פועל מחשב קוונטי...

----
דני קוגן

מסה אפשר להגדיר בכמה דרכים , תן דוגמא להגדרה של מסה במכניקה הקלאסית ( לדוגמא מקדם בין כח לתאוצה ) ותן דוגמא להגדרה של מסה המכניקה קוואנטית
2נק
שאלה סבירה

במה שונה חישוב של תדירות של תנועה הרמונית קלאסית לתדירות של תנועה הרמונית קוואנטית (לדגומא חלקיק קשור ) , האם ניתן לראות שימוש של התכונה הזאת במודל בוהר ?
1נק
שאלה גרועה אבל נתנה לי רעיון לשאלה טובה.
מצד שני אם הסטודנט שהציע את השאלה באמת מבין את מה שהוא שאל -
עליו להיות מודע שרמת הקושי היא הרבה מעבר לשאלות ששאלתי בבחינה...

-----
יפתח גרוסבירט

כוכב בעל מסה m הינו חור שחור. איזה תנאי מקיים רדיוס הכוכב?
2נק
שאלה סבירה

------
ולדימיר אוקון

איך אדם המשגר מידע מוצפן קוונטית יכול לדעת שמצותתים לו?
1 נק
כיוון טוב אבל דורש "עיבוד"


לפי מה נקבעת תדירות התנועה בחישוב הקלאסי לעומת החישוב בקוונטי?
1נק
זה למעשה מוביל לאותו "רעיון לשאלה" שכבר נתתי עליו 1נק. גם כאן אתן 1נק.

------
רועי סולומון

2 מקטבים מונחים אחד אחרי השני בזוית של 180 מעלות אחד ביחס לשני, במסלול אלומת אלק'. האם ניתן ע"י הוספת מקטב נוסף להגדיל את כמות האלק' ביציאה מהמערכת?
1נק
שאלה פשוטה מדי. אבל הכיוון טוב. אפשר לעבות אותה.

------
קאלוס איתי

קרינה בעלת אורך גל lamda נספגת על ידי "גוף שחור" איזה אורך גל יצא?
א) אותו אורך גל
ב)אורך גל המקורי + פונקצית החימום של הגוף.
ג)אורך הגל תלוי אך ורק בט"ף הגוף ולא בקרינה הנספגת.
ד)כל אורכי הגל יצאו בכמויות שוות.
2נק
שאלה טובה, אם כי לא הייתי נותן אותה במבחן
כיוון שלהערכתי החומר הזה לא יושב טוב מספיק אצלכם.
התיחסנו אליו מאוד בקצרה.
בניגוד לבוהר/קומפטון זה חומר שכן לומדים לעומק בקורס של תרמו וססטיסטית.
dcohen
 
הודעות: 2034
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי qaszxcvb » 20:49 27/01/2012

1. הסבר בקצרה למה הניסוי המחשבתי של שרדינגר מראה כי מתקיימת אינטרפרטציית העולמות המרובים של המכניקה הקוונטית.

2. איך אדם המשגר מידע מוצפן קוונטית יכול לדעת שמצותתים לו?

3. בהתייחסו לניסוי אמר: "זה היה כמעט בלתי יאמן, זה כמו שתירה פגז בקוטר 15 אינצ'ים על חתיכת נייר טואלט, והוא יחזור אליך" הסבירו מדוע הופתע רתרפורד בקצרה. לאיזה שינוי בתפיסה של האטום גרם הניסוי?

4. מה דרוש בשביל שאלקטרון יעבור ממסלול למסלול (לפי מודל בוהר)?
א. פליטה של פוטון, התגרום לירידה ברמת האנרגיה
ב. פליטה או בליעה של פוטון
ג. מודל בוהר בכלל טוען כי, בסופו של דבר, האלקטרונים יקרסו כולם לרמה התחתונה.
ד. תשובות א' ו-ג' נכונות.

5. האם השמש הינה גוף שחור? הסבירו בקצרה.
ולדימיר אוקון.
qaszxcvb
 
הודעות: 8
הצטרף: 04:38 21/12/2011

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי qaszxcvb » 21:13 27/01/2012

6. אם שני מצבים הם פיסיקליים אז גם מצב של "סופרפוזיציה" הוא פיסיקלי?
7. לפי מה נקבעת תדירות התנועה בחישוב הקלאסי לעומת החישוב בקוונטי? (מה אפשרי במכניקה הקלאסית לעומת המכניקה הקוונטית)
8. מה הקשר בין הטנזור המטרי לפוטנציאל של ניוטון?
9. האם ניתן לראות חור שחור?
ולדימיר אוקון
qaszxcvb
 
הודעות: 8
הצטרף: 04:38 21/12/2011

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי roisol » 21:44 27/01/2012

1. 2 מקטבים מונחים אחד אחרי השני בזוית של 180 מעלות אחד ביחס לשני, במסלול אלומת אלק'. האם ניתן ע"י הוספת מקטב נוסף להגדיל את כמות האלק' ביציאה מהמערכת?

רועי סולומון
roisol
 
הודעות: 44
הצטרף: 02:21 15/01/2012

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי qaszxcvb » 22:14 27/01/2012

10. מדוע חושבים שגרעין האטום קטן בהרבה מהאטום?
11. איך יכול חלקיק לצאת מתוך בור פוטנציאל מלבני, אם האנרגיה שלו נמוכה מגובה קיר הפוטנציאל?
12. האם ניתן לצותת למידע המועבר בהצפנה קוונטית? האם ניתן לעלות על ציתות כזה?
ולדימיר אוקון
qaszxcvb
 
הודעות: 8
הצטרף: 04:38 21/12/2011

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי roisol » 22:39 27/01/2012

"עיבוי" של השאלה הקודמת:
2 מקטבים מונחים אחד אחרי השני בזוית של 180 מעלות אחד ביחס לשני, במסלול אלומת אלק'. מהו המיקום האידאלי (ביחס ל2 המקטבים) והזויות בהם יש להניח מקטב שלישי ע"מ לקבל כמות אלק' מקסימלית ביציאה מהמערכת? (2 המקטבים המקוריים מקובעים)

במחשב רגיל- פעולת חישוב ראשונה אורכת 1024 שניות, ופעולה שנייה (אחרת) אורכת 256 שניות, במחשב קוונטי:
א. הפעולה הראשונה תיקח פי 4 זמן מאשר הפעולה הראשונה
ב. הפעולה הראשונה תיקח 10 שניות, והשנייה- 8 שניות
ג. הפעולה הראשונה תצריך הפעלת הדמרד על יותר אלק'
ד. אף תשובה לא נכונה

רועי סולומון
roisol
 
הודעות: 44
הצטרף: 02:21 15/01/2012

Re: מבחן מועד א - תוצאות

הודעהעל ידי nofe » 01:10 28/01/2012

1. איזו אמירה לא נכונה בתאוריה הקוונית:
א. אפשר לתאר אלקטרון כסופרפוזיציה של גלי סינוס (sin waves) בתנועה.
ב. לאלקטרון מבודד בתוך קופסא חד-מימדית (צינור צר) תמיד יהיה אנרגיה שונה מאפס.
ג. אלומת פוטונים מואצים דרך 2 סדקים – יופיע התאבכות.
ד. אלומת אלקטרונים מואצים דרך 2 סדקים – לא יןפיע התאבכות.
(תשובה: ד)

אלירם נוף
nofe
 
הודעות: 6
הצטרף: 20:22 07/01/2012

זמני

הודעהעל ידי cohnal » 02:51 28/01/2012

1.מה הפתיע את החוקרים בניסוי שני סדקים?

1.כאשר היו 2 חריצים האלקטרון עבר רק דרך חריץ 1.
2.כאשר היו 2 חריצים האלקטרון ביצע התאבכות,.
3.כאשר היו 2 חריצים אלומת אור התנהגה כחלקיק.
3.כאשר היה חריץ 1 האלקטרון לא הופיע כלל על המסך.
(2)

2.נתון מפתח N המשמש להצפנה בשיטת RSA
א. ממה המספר מורכב ?
ב.מי יודע את גודלו של N ומי יודע את גודלם של הרכיבים שמצאת בסעיף א?

א.המספר מורכב ממכפלת שני מספרים ראשונים גדולים אשר נבחרו באקראיות.
ב.גודלו של N ידוע לכולם בעוד שרק בעל הקוד יודע את גודל 2 המספרים בנפרד.


3. לפי הניסוי המחשבתי שערך שרדינגר ,השלם את החסר:
כל פעם שמתרחשת פעולה כלומר נפתח את הקופסה, היקום___ל_ יוקמים___ובכל יקום קיימת היסטוריה אחרת
1.מתפצל,מספר,שונים
2. מתלכד ,מספר,דומים
3.מתפצל ,2,שונים
4.מתלכד ,מספר,שונים.

1.

אלון כהן
cohnal
 
הודעות: 1
הצטרף: 02:03 28/01/2012

Re: שאלות לדוגמה

הודעהעל ידי kallos » 23:05 28/01/2012

-שני פולסים אלקטרומגנטים פוגעים במתכת עם אותה פונקצית עבודה אך עוצמתו של פולס אחד כפולה משל השני, פי כמה אלקטרונים יעקרו מהמתכת בה פוגע הפולס החזק יותר.
הסבר בקצרה הבדל צפייה בין קלאסי לקוונטי.

-קרינה בעלת אורך גל lamda נספגת על ידי "גוף שחור" איזה אורך גל יצא?
א) אותו אורך גל
ב)אורך גל המקורי + פונקצית החימום של הגוף.
ג)אורך הגל תלוי אך ורק בט"ף הגוף ולא בקרינה הנספגת.
ד)כל אורכי הגל יצאו בכמויות שוות.

ניתן לשאול על ההבדל בין קלאסי וקוונטי גם בשאלה השניה וגם יותר אמריקאי בראשונה לשיקולך.

קאלוס איתי.
kallos
 
הודעות: 6
הצטרף: 22:55 28/01/2012

Re: שאלות לדוגמה

הודעהעל ידי nofe » 12:18 31/01/2012

מה המינימום שצריך לדעת על חלקיק נע כדי לקבוע את אורך הגל שלו?
א. תנע ומרחק
ב. מסה ומרחק
ג. מסה ומהירות
ד. זמן ומהירות
ד. זמן ותאוצה
ה. ספין ותאוצה
ו. כל התשובות נכונות
ז. אין תשובה נכונה

אלירם נוף
nofe
 
הודעות: 6
הצטרף: 20:22 07/01/2012


חזור אל מבוא לפיסיקה מודרנית

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron