אלקטרודינמיקה 1

מנהל: gedalin

אלקטרודינמיקה 1

הודעהעל ידי gedalin » 12:08 03/08/2011

להלן הערות הסטודנטים בסקר ההוראה (אני מפרסם אותן כי אינני בטוח שלמשתתפים בקורס יש דרך לדעת את דעתם של חבריהם):
נקודות לשיפור

קפיצות (גם מתמטיות וגם פיסיקליות) לפעמים גדולות מדי. גם אם אנו אמורים לדעת את החומר מסמסטרים קודמים, קורה ושכחנו או לא מכירים ממש לעומק את הדברים. יש מקום לתת יותר דגש על פעולות בהעברה של החומר, גם אם נראות פשוטות למרצה (יכולות להיות מאוד קשות לסטודנט)

למרות שרצון של המרצה שהסטודנטים יבינו את החומר עדיין הרבה מהחומר אינו מועבר כמו שצריך
אחת הבעיות המשמעותיות עם הוראתו של פרופ' גדלין נובעת מתוך היותו כל כך מוכשר: קשה מאוד להתחבר אליו, קשה להבין אותו, הראש שלו עובד במהירות מטורפת שלא ניתן לעקוב אחריה. זוהי בעיה רצינית. אני חושב שיש להאט את הקצב. מה גם: במהלך הסמסטר הזה ההרצאות הוקלטו. זה אפשר לפרופ' גדלין להיות אפילו יותר זריז בכתיבתו, דבר שהיה גרוע מאוד.

סגנון הלימוד אינו תואם את רמת הכיתה. רמת התרגול לא מתואמת עם ההרצאות.

חבל מאד שלקחו שעה מהמתרגל ונתנו אותה למרצה. התירגול היה התקווה היחידה שלי להבין משהו בקורס הזה.

דעתי האישית (אני חושב שאני בניגוד לרוב) השיעור יהיה יותר טוב אם יהיה כתוב על הלוח, ולא במחשב כמו שנעשה השנה, אז יותר קל לעקוב אחרי שאנחנו רושמים הכל במחברת. המצב הנוצר כעת שאנחנו רק מקשיבים ולא כותבים. אולי יהיה שיפור בעיכול החומר הנלמד. לפעמים המרצה בולע מילים ככה שקשה קצת להבין.

המרצה "נכנס" למתמטיקה שלא נלמדה באף קורס קדם ללא הסברים מובנים. עושה "קפיצות" גדולות לדעתי בשלבי הפיתוח המתמטיים, אך יחד עם זה חוזר אם שואלים אותו, אז למה לא להסביר מלכתחילה?!

צריך לחזור למתכונת בה המתרגל מקבל שעתיים ולא שעה, התירגולים שונים ולצערי הרב עם המתרגל הם ברורים הרבה יותר. לפי דעתי הקצב בקורס מהיר מאוד וקשה נורא לעקוב אחרי המתרחש,למרות שהשתמשתי בספר הקורס וקראתי את החומר לפני כל הרצאה לא הצלחתי להבין כמעט וכלום.



אינני מתווכח עם הדעות אך יש לתקן כמה דברים:
1. לא לקחו שעת תרגול אחת ממתרגל, במקור שעה זאת הוגדרה כשעת תרגול ע"י המרצה.
2. תרגול ע"י המתרגל היה מתואם באופן מלא. הסברתי בכיתה את העקרון שקובע את רמת השיעור, את רמת התרגול ע"י המרצה ואת רמת התרגול ע"י המתרגל.
gedalin
 
הודעות: 1534
הצטרף: 17:16 12/04/2007

Re: אלקטרודינמיקה 1

הודעהעל ידי vinklerd » 21:00 07/08/2011

ברצוני להגיב על התיקון הראשון שלך. לדעתי זוהי הערה טכנית, והיא גם לא כל כך ברורה לי.
ראשית, היא טכנית מאחר שאני מקווה שברור לכולם שעיקרה של הטענה "לקחו שעת תרגול מהמתרגל" היא לא תלונה על אקט הלקיחה. עיקרה של הטענה הוא שלמתרגל הייתה רק שעה אחת מתוך שתי שעות תרגול, ושעה אחת הייתה למרצה. העובדה האם לקחו שעה או שזה היה ככה מקדמת דנא היא לא רלוונטית, אחת מתוך שתי שעות התרגול היא של המרצה, והטענה היא שזה לא טוב והיה עדיף אם שתי השעות היו של המתרגל.
שנית, הטענה לא כל כך ברורה לי. נשמע לי מוזר, אמנם אפשרי אך מוזר, שמאז ומעולם בקורס הזה הוגדרה שעת תרגול אחת למרצה ושעה אחת למתרגל. יכול להיות שזה ככה כבר כמה שנים, אך כנראה שבשלב מסוים (השנה, שנה שעברה, לפני עשר שנים) מישהו החליט לקחת שעת תרגול אחת מהמתרגל ולתת אותה למרצה. הרי בקורסים אחרים זה לא ככה. הסמסטר למדנו גם קוונטים 1, קורס בעל משקל זהה (4 נקודות זכות), ובעל חלוקה זהה לשעתיים תרגול ושלוש שעות הרצאה. ובכל זאת, בקוונטים 1 שתי שעות התרגול היו של המתרגלת. כלומר, לא מדובר בנוהל אוניברסיטאי או בגזירה משמיים, מדובר בהחלטה של מישהו לעשות את החלוקה הזו. אז שוב, אני חושב שהמסר של טענות "לקחו שעת תרגול מהמתרגל" הוא שההחלטה של אותו מישהו לקחת שעת תרגול מהמתרגל ולתת אותה למרצה לא הייתה החלטה מוצלחת.
vinklerd
 
הודעות: 43
הצטרף: 17:25 01/02/2010

Re: אלקטרודינמיקה 1

הודעהעל ידי gedalin » 15:38 08/08/2011

א) כפי שאמרתי, אין לי כוונה להתווכח עם דעותייכם.
ב) באותה מידה אפשר לומר שבקורסים אחרים "לקחו שעת תרגול ממרצה והעבירו למתרגל".
ג) בשנים שלימדתי את הקרוס תמיד שעת תירגול אחת היתה של המרצה, כך כתוב במערכת.
ד) כאשר לימדתי את הקורס בפעם ראשונה נשארתי ללא מתרגל ותרגלתי בעצמי. יצא לא כל כך רע.
ה) נק"ז הקורס נקבע גם בהתחשב במספר נק"ז כולל ולפעמים שעות מוגדרות כ"תרגול" כדי להוריד את משקלן ובו זמנית לספק לסטודנטים יותר שעות לימוד ולא לדחוס חומר בפחות זמן.
ו) עם הדעה שיש להוסיף עוד שעת תרגול אני מסכים, אבל זה לא מה שנאמר. מחשבות אינני קורא.
gedalin
 
הודעות: 1534
הצטרף: 17:16 12/04/2007

Re: אלקטרודינמיקה 1

הודעהעל ידי ddani » 15:53 17/09/2011

בנוגע לשיעורים המוקלטים אני יבהיר את הכוונה,
האופציה שניתנת לסטודנט שאם לא הבנתי משהו בשיעור ומתוך איזשהו נימוס או או שמע אני קצת לא
מרוכז עכשיו אז אני ישלים את זה אחר כך ,וכתוצאה מכך לא ישאל תוך כדי השיעור ולא יפריע למרצה יכול להזיק בדיעבד לסטודנט.
( בנוגע להרצאות מוקלטות וידאו הגישה שלי שונה).
יש גם עוד בעיה (אין לי ציפייה שהמרצה או מישהו יעשה זאת), ההרצאות מופיעות בסדר כרונולוגי לפי תאריכים בלבד,
ובלימדה (נגיד למבחן) לעיין בנושא שנלמד איפשהו במהלך הסמסטר מאוד קשה למצוא,(בקיצור אם אפשרי לסדר קצת לפי נושאים אז זה נושא לשיפור).
דניאל דהן
ddani
 
הודעות: 531
הצטרף: 22:50 21/02/2010

Re: אלקטרודינמיקה 1

הודעהעל ידי gedalin » 12:35 23/09/2011

ddani כתב:בנוגע לשיעורים המוקלטים אני יבהיר את הכוונה,
האופציה שניתנת לסטודנט שאם לא הבנתי משהו בשיעור ומתוך איזשהו נימוס או או שמע אני קצת לא
מרוכז עכשיו אז אני ישלים את זה אחר כך ,וכתוצאה מכך לא ישאל תוך כדי השיעור ולא יפריע למרצה יכול להזיק בדיעבד לסטודנט.
( בנוגע להרצאות מוקלטות וידאו הגישה שלי שונה).

את זה לא הבנתי.

יש גם עוד בעיה (אין לי ציפייה שהמרצה או מישהו יעשה זאת), ההרצאות מופיעות בסדר כרונולוגי לפי תאריכים בלבד,
ובלימדה (נגיד למבחן) לעיין בנושא שנלמד איפשהו במהלך הסמסטר מאוד קשה למצוא,(בקיצור אם אפשרי לסדר קצת לפי נושאים אז זה נושא לשיפור).

הערה טובה. איישם.
gedalin
 
הודעות: 1534
הצטרף: 17:16 12/04/2007


חזור אל - אלקטרודינמיקה 1

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron