3560

מנהל: dcohen

3560

הודעהעל ידי Yonatan Mushkin » 19:23 24/01/2016

שלום דורון וגבע,
בתרגיל 3560
אנו מתבקשים למצוא את הגרסא הפולארית של ההמילטוניאן, ולהשתמש בשני המספרים הקוונטיים

בפתרון נעשה פירוק של ההמילטוניאן לרכיבים לשלושה רכיבים:



ממנו הסיק הפותר שהאנרגיות העצמיות תלויות במספר הקוונטי הרדיאלי ובמספר הקוונטי באופן הבא:



מבלי לנמק. לא הצלחתי להבין כיצד ניתן להגיע לביטוי הזה. האם יש הסבר לאנרגיות העצמיות הללו?
עריכה:
בתרגול השאלה ששאלתי נפתרה על ידי שיטה שנקראת ניחוש, אבל היא נראת יותר מדי כמו ניסיון לתרץ פתרון ידוע. השיטה הייתה לנסות לקלוע לניוונים של האנרגיות שקיבלנו בקואורדינטות קרטזיות, על ידי התאמה של המספרים הקוונטיים בהם אנחנו משתמשים בקואורדינטות פולריות.

הבעיה כאן היא כפולה: ראשית, מבלי לפתור מפורשות, אני לא יכול לדעת שום דבר מדוייק על , ובטח לא שהיא מוגבלת להיות חיובית בלבד. שנית, גם אם הייתי יודע את למצוא את המגבלות על , שיטת הניחוש נראת לא סבירה.

האם בלימוד למבחן צריך ללמוד כיצד לפתור בעיות בשיטות "ניחוש" כאלה? והאם צריך להסתכל על פתרון הבעיה כפיתוח, ולהשתמש בו בפתרון בעיות אחרות?
תודה,
יהונתן.
Yonatan Mushkin
 
הודעות: 3
הצטרף: 23:23 01/11/2012

Re: 3560

הודעהעל ידי dcohen » 07:23 25/01/2016

המונח "ניחוש" הוא מטעה. המונח הראוי הוא כנראה "דדוקציה על סמך הצלבת מידע".
אני חושב שגם משפט פרמה הוכח על ידי הצלבת מספר שיטות שאף אחת מהן כשלעצמה לא היתה מספקת...
נכון שזה דורש מידה מסוימת של יצירתיות.
אתה שם לב בודאי שזו לא היתה שאלת מבחן.
אני לא דורש "יצירתיות" במצבי לחץ - רק "מיומנות" לפתור בעיות (עם הדרכה די מפורטת).
את היצירתיות נשאיר לעבודת המחקר :-)

עם זאת, ללא כל סתירה, שאלה שדורשת "יצירתיות" יכולה להופיע במבחן כשאלה "ישנה"
או לעיתים קיים סעיף יחיד "חדש" שדורש חשיבה / אינטלגנציה.
dcohen
 
הודעות: 2065
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

Re: 3560

הודעהעל ידי Yonatan Mushkin » 15:00 26/01/2016

תודה על התשובה,

יהונתן.
Yonatan Mushkin
 
הודעות: 3
הצטרף: 23:23 01/11/2012


חזור אל - קוונטים 2

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 2 אורחים