תוצאות המבחן

מנהל: dcohen

תוצאות המבחן

הודעהעל ידי dcohen » 15:51 07/04/2009

השאלות:

http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Quantu ... 08360.html
שאלה חדשה
ציון טיפוסי = 5 מתוך 30

http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Quantu ... 02880.html
וריאציה על שאלת בית
ציון טיפוסי = 15 מתוך 35

http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Quantu ... 05580.html
שאלת בית
ציון טיפוסי = 35 מתוך 35

ציון מבחן טיפוסי = 55
ציון סופי כולל מגן = 66


כך שכל מי שעבד, גם אם הוא לא שולט בחומר, יכל לעבור את הבחינה.

----

התפלגות הציונים:

הגבוהים ביותר: 75, 70, 70
כנראה עברו עם ציון לא גבוה: עוד 8 סטודנטים
כנראה נכשלו (פחות מ55 ציון מבחן): 7 סטודנטים

----

התוצאות הן מאכזבות. אם נתיחס לשאלה "החדשה",
זה היה בעצם למצוא את פונקצית גרין של חלקיק בטבעת עם המילטוניאן H=p.
רובכם רשמתם את המשוואה
[tex](E+id/dx) G = \delta(x)[/tex]
אבל לא הצלחתם להבין שהפתרון שלה הוא פשוט
[tex]A\exp(iEx)[/tex]
עם קפיצה בנקודה שבה נמצא המקור שקובעת את המקדם.
זה לא שונה בהרבה מפרוצדורת הפתרון שאתם מכירים עבור H=p^2, רק יותר פשוט...

----

הציונים יפורסמו לאחר פסח, ולאחר שאתיעץ עם חברי לועדת הוראה.

בברכה, דורון
dcohen
 
הודעות: 2086
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

הודעהעל ידי dcohen » 08:24 10/04/2009

כיוון שהתיעצות עם חברי לועדת הוראה לא הובילה לקונצנסוס,
החלטתי על דעת עצמי לאמץ מדיניות פקטור (לראשונה בחיי).
הפקטור הוא פשוט 10+ בציון הסופי. לדוגמה:

75 מבחן = 81 עם מגן = 91 עם פקטור
40 מבחן = 55עם מגן = 65 עם פקטור = 66 כיוון שלא מכשילים על נקודה אחת.

הודות לפקטור יש רק שני נכשלים.
ברצוני להסביר את עמדותי בנושא שיטת הפקטור.

(א)
אני מתנגד לפיקטור ציוני ליבה בתואר ראשון,
כיוון שאז לא יהיה יחס רציני לציונים שלנו מחוץ לאוניברסיטה,
וזה גם יחבל באפשרות לבצע סינון של סטודנטים לתואר שני.

(ב)
גורל הקרירה של סטודנטים לתואר שני,
והאפשרות שלהם להמשיך לתואר שלישי,
נקבעים בעיקר על ידי איכות המחקר שהם מבצעים,
ועל ידי דעתו של המנחה על תרומתם.

(ג)
לציונים בתואר שני יש בעיקר משמעות כספית (מלגות) ולא אקדמית.
אם סטודנט לא מקבל מלגה - קיים לחץ על המנחה לשלם מתקציב מחקר.
כך שציונים נמוכים פוגעים באינטרס הכספי של המחקר.

(ד)
למען הסר ספק -
סטודנטים אוהבים להשלות את עצמם בקביעה שמדיניות הפקטור נועדה
לאזן את "העובדה" שהמבחן היה קשה יותר משנים קודמות.
צר לי לקבוע שהמבחן היה ברמת הקושי הרגילה.
העובדה שסטודנטים נכשלו - זאת בושה.

(ה)
אמינות -
אני לא אופתע אם הרבה סטודנטים של המחזור הבא יצהירו על ציון A
בפתרון שהם ימצאו לשאלות מס836 ומס288 במסגרת תרגילי הבית.
ולאו דוקא בגלל שהם יהיו יותר מוכשרים... נחכה ונראה.

A = פתרתי באופן עצמאי את השאלה בלי לפזול לפתרון וכל התשובות יצאו נכונות.
dcohen
 
הודעות: 2086
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

הודעהעל ידי dcohen » 10:13 10/04/2009

dcohen
 
הודעות: 2086
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

הודעהעל ידי borismor » 16:37 10/04/2009

(ד)
למען הסר ספק -
סטודנטים אוהבים להשלות את עצמם בקביעה שמדיניות הפקטור נועדה
לאזן את "העובדה" שהמבחן היה קשה יותר משנים קודמות.
צר לי לקבוע שהמבחן היה ברמת הקושי הרגילה.
העובדה שסטודנטים נכשלו - זאת בושה.


אני דווקא בכלל לא משלה את עצמי. אני לא אוהב פקטורים ולא רואה
בציון שקיבלתי איזה הישג (גם לאחר הפקטור הוא לא מדהים).

אני גם מקבל את זה שהפדיחה היא שלי.

הערה - אפילו לפני הפקטור מספר הנכשלים לא חריג. הדבר היחיד
שחריג הפעם זה שאין ציונים גבוהים.

(ה)
אמינות -
אני לא אופתע אם הרבה סטודנטים של המחזור הבא יצהירו על ציון A
בפתרון שהם ימצאו לשאלות מס836 ומס288 במסגרת תרגילי הבית.
ולאו דוקא בגלל שהם יהיו יותר מוכשרים... נחכה ונראה.

A = פתרתי באופן עצמאי את השאלה בלי לפזול לפתרון וכל התשובות יצאו נכונות.

[/quote]

אני לא מבין - יש פה איזה רמז לגבי האמינות של המחזור הנוכחי? לא מאמין שהרבה אנשים
נתנו לעצמם ציונים גבוהים על שאלת הווריאציה. אני לא נתתי לעצמי ציו גבוה כמעט על שום שאלה.

דורון - אין ספק שיש פה פדיחה. מצד שני אני יכול לומר לך שחרשנו למוות בקורס הזה.

אתה בעצמך אמרת - מי שעובד יכול לעבור, אבל לא בהכרח לקבל ציון גבוה.

אז תגיד שאנחנו מחזור חומוס, תגיד שאנחנו סטודנטים חלשים - אל תגיד שלא היינו רציניים.
borismor
 
הודעות: 36
הצטרף: 12:55 29/05/2008

הודעהעל ידי dcohen » 18:14 10/04/2009

אל תגיד שלא היינו רציניים.


אין בכוונתי לרמז שלא היתה עבודה רצינית,
ונכונותי לבצע פקטור נבעה מכך שראיתי שהשקיעו עבודה.
אילו היה זלזול לא היה אכפת לי להשאיר את הציונים כפי שהם.

לגבי עניין ה-A . היו הרבה מאוד A בהרבה הצהרות.
אני סבור, שחלק מהסטודנטים בחלק מהמקרים
לא לוקח את הקטע של "עבודה עצמאית בלי לפזול לפתרון"
ברצינות הראויה. הסטודנטים הרציניים יותר הם בדרך
כלל יותר בקורתיים כלפי עצמם עם פחות A.
כך שהרשה לי לפקפק באמינות של קבוצה מסוימת של סטודנטים
שנכשלו במבחן. בסה"כ הם הזיקו לעצמם.
dcohen
 
הודעות: 2086
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310


חזור אל - קוונטים 3

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד