ספקי התוכנה של האוניברסיטה: עלויות, בעיות וחלופות אפשריות

עמוד הבית: www.bgu.ac.il/computing
הפורום נועד לצורך שאלות, העלאת רעיונות ודיון בנושאי המחשוב ומערכות המידע באוניברסיטה.
במקרה של פתיחת תקלה יש לשלוח דוא"ל לכתובת helpdesk@bgu.ac.il עם קישור להודעה

המנהלים: amirsol, ak

ספקי התוכנה של האוניברסיטה: עלויות, בעיות וחלופות אפשריות

הודעהעל ידי morbid88 » 19:50 09/08/2007

i.hirshberg"l כתב:
התגובה לא ממש ברורה לי. אם חברה מסוימת מספקת לאוניבסיטה מוצר לקוי, מדוע שלא נבטל את ההתקשרות עם החברה ונמצא חברה אחרת?

אגב, גם דף מערכת השעות:
http://bgu4u.bgu.ac.il/html/deptCourses/
לא עובד ב-Firefox

(הדף גם לא עובד טוב במיוחד ב-IE, אבל זו כבר לא בעיה של תאימות)


בריטניקה היא קבלן מסחרי ותיק בשוק הלמידה המקוונת.
איכות המוצר שלהם לחוד, העובדה היא שמוסדות אקדמאים (וצה"ל) קשורים בחוזה עם ספק של פלטפורמה קניינית, ולכן תלויים בקצת השירות שלו. כיוון שכך, הגירה מפלטפורמה קניינית אחת לאחרת (או אפילו לפלטפורמה פתוחה כמו moodle), יקרה.

זה שיקול של עלות מול תועלת -- האם יעלה לי יותר לשבת ולחכות שבריטניקה תתאפס על עצמה, או להתחיל לבנות הכל מאפס.

וכן, חשוב להדגיש את תאימות האתרים ל-w3c מטעמי _נגישות_ וחופש בחירה צרכנית. זה לא שאלה של כסף - זה לא עולה _יותר_ לפתח אפליקציות תקניות. זה פשוט שצריך לדעת שזה מה שנדרש, כבר מהשלב הראשון.

אגב (OT), יש פתרון לגישה לרשת האלחוטית בקמפוס באמצעות לינוקס?
morbid88
 
הודעות: 4
הצטרף: 16:01 09/08/2007

Re: תאימות אתרים

הודעהעל ידי i.hirshberg » 20:06 09/08/2007

morbid88 כתב:
i.hirshberg"l כתב:
התגובה לא ממש ברורה לי. אם חברה מסוימת מספקת לאוניבסיטה מוצר לקוי, מדוע שלא נבטל את ההתקשרות עם החברה ונמצא חברה אחרת?

אגב, גם דף מערכת השעות:
http://bgu4u.bgu.ac.il/html/deptCourses/
לא עובד ב-Firefox

(הדף גם לא עובד טוב במיוחד ב-IE, אבל זו כבר לא בעיה של תאימות)


בריטניקה היא קבלן מסחרי ותיק בשוק הלמידה המקוונת.
איכות המוצר שלהם לחוד, העובדה היא שמוסדות אקדמאים (וצה"ל) קשורים בחוזה עם ספק של פלטפורמה קניינית, ולכן תלויים בקצת השירות שלו. כיוון שכך, הגירה מפלטפורמה קניינית אחת לאחרת (או אפילו לפלטפורמה פתוחה כמו moodle), יקרה.

זה שיקול של עלות מול תועלת -- האם יעלה לי יותר לשבת ולחכות שבריטניקה תתאפס על עצמה, או להתחיל לבנות הכל מאפס.

וכן, חשוב להדגיש את תאימות האתרים ל-w3c מטעמי _נגישות_ וחופש בחירה צרכנית. זה לא שאלה של כסף - זה לא עולה _יותר_ לפתח אפליקציות תקניות. זה פשוט שצריך לדעת שזה מה שנדרש, כבר מהשלב הראשון.

אגב (OT), יש פתרון לגישה לרשת האלחוטית בקמפוס באמצעות לינוקס?


אולי כדאי שיהיו לנו כמה נתונים יותר מדוייקים בנושא. אינני מכיר את חברת בריטניקה, ועובדת היותה קבלן ותיק או חדש איננה משנה את העובדה שהיא מספקת לאוניברסיטה מוצר באיכות נמוכה למדי (בעיית התאימות היא רק אחת מבין הבעיות הרבות באתר האינטרנט של האוניברסיטה). כדאי אם כן שנדע:
א. כמה כסף אנחנו משלמים לחברת בריטניקה, ומתי עומק לפוג החוזה שלנו איתה?
ב. כמה כסף יעלה לנו לעבור לפלטפורמה אחרת?

האם מישהו יכול להעריך מהם הסכומים?

בהקשר של סעיף ב', כדאי לציין ש-Google (באמצעות Google Apps) מספקת בחינם לאוניברסיטאות המעוניינות בכך שירותי מחשוב, וכמה אוניברסיטאות גדולות ומכובדות עברו להשתמש בשירותים של Google (כולל Northwestern ו-Arizona State). אינני יודע אם Google מספקת את כל השירותים או רק את חלקם, אך ייתכן שניתן יהיה לחסוך כך כסף, תוך שיפור השירות, ובכסף שישתחרר ניתן יהיה למצוא חברה יותר מקצועית מהחברה הבעייתית איתה אנו עובדים עכשיו.
i.hirshberg
 
הודעות: 34
הצטרף: 19:07 09/08/2007

Re: תאימות אתרים

הודעהעל ידי morbid88 » 00:29 10/08/2007

i.hirshberg"l כתב:אולי כדאי שיהיו לנו כמה נתונים יותר מדוייקים בנושא. אינני מכיר את חברת בריטניקה, ועובדת היותה קבלן ותיק או חדש איננה משנה את העובדה שהיא מספקת לאוניברסיטה מוצר באיכות נמוכה למדי (בעיית התאימות היא רק אחת מבין הבעיות הרבות באתר האינטרנט של האוניברסיטה). כדאי אם כן שנדע:
א. כמה כסף אנחנו משלמים לחברת בריטניקה, ומתי עומק לפוג החוזה שלנו איתה?
ב. כמה כסף יעלה לנו לעבור לפלטפורמה אחרת?


זו בדיוק השאלה -- מה יותר יקר?

הכוונה שלי כשציינתי שהיא קבלן ותיק, הוא שהיא מבוססת בשוק וקשורה בחוזים עם מוסדות רבים. כמו פטריה שמסרבת למות. הטכניון כבר אימץ את moodle, הידד להם.

i.hirshberg"l כתב:האם מישהו יכול להעריך מהם הסכומים?

בהקשר של סעיף ב', כדאי לציין ש-Google (באמצעות Google Apps) מספקת בחינם לאוניברסיטאות המעוניינות בכך שירותי מחשוב, וכמה אוניברסיטאות גדולות ומכובדות עברו להשתמש בשירותים של Google (כולל Northwestern ו-Arizona State). אינני יודע אם Google מספקת את כל השירותים או רק את חלקם, אך ייתכן שניתן יהיה לחסוך כך כסף, תוך שיפור השירות, ובכסף שישתחרר ניתן יהיה למצוא חברה יותר מקצועית מהחברה הבעייתית איתה אנו עובדים עכשיו.


מסכים עם כל מילה. העברתי את הדומיין שלי לטיפול של גוגל, וזה ממש כיף. זה ג'ימייל וגוגל0מסמכים... אבל עם הדומיין שלי. בהיקף מספרים קטנים (עד 100 משתמשים) השירות הוא חינם, למוסדות חינוך גם כן - והם בכלל יכולים לקבל יופי של שירות.
עם זאת, אחסון הדואר וכל המידע הארגוני (אם משתמשים בלוח שנה וגוגל-מסמכים) יושבים בגוגל. שבמחשבה שניה זה יותר מאובטח מאשר פה בקמפוס... אבל עדיין קצת מטריד, לא?
morbid88
 
הודעות: 4
הצטרף: 16:01 09/08/2007

Re: תאימות אתרים

הודעהעל ידי i.hirshberg » 01:39 10/08/2007

morbid88 כתב:עם זאת, אחסון הדואר וכל המידע הארגוני (אם משתמשים בלוח שנה וגוגל-מסמכים) יושבים בגוגל. שבמחשבה שניה זה יותר מאובטח מאשר פה בקמפוס... אבל עדיין קצת מטריד, לא?


לא מטריד במיוחד -- אפשר לגבות את מה שחשוב בקמפוס, ואם יש לנו מידע שנראה לנו רגיש מדי בכדי שגוגל תראה אותו, אפשר להשאיר את החלק הזה בטיפול האוניברסיטה. אם גוגל מוכנה לקחת על עצמה בחינם את הטיפול בשרת האי-מייל של הסטודנטים, למשל (שממילא רק נמצאים כאן מספר שנים מועט) ולפטור את האוניברסיטה מהעלויות, מדוע האוניברסיטה צריכה להשקיע כסף וכוח אדם בתחזוקת השרת?

אני חושב שכדאי לדעת אם הוועדה הרלוונטית כבר דנה ב-Google Apps, ואם לא, אולי כדאי שיתקיים דיון רציני בנושא, שבו יוצגו הייתרונות והחסרונות.

בכל מקרה, הדיון ב-Google Apps רק משיק לשאלה המרכזית, שהיא כמה כסף אנו משלמים כיום על השירות הבעייתי שאנו מקבלים מהספק של האוניברסיטה, וכמה כסף יעלה לעבור למערכת טובה יותר. אני מקווה שמישהו יוכל לספק לנו נתונים מוסמכים בנושא (מן הסתם, אין מדובר במידע סודי).
נערך לאחרונה על ידי i.hirshberg בתאריך 18:09 10/08/2007, נערך פעם אחת בסך הכל.
i.hirshberg
 
הודעות: 34
הצטרף: 19:07 09/08/2007

הודעהעל ידי dcohen » 05:36 10/08/2007

לדעתי זה לא השירשור הנכון לדיון בנושא (לכן ביצעתי פיצול).
ברצוני להפנות את תשומת לבכם לשירשור רלבנטי שיש בו יותר מידע,
והוא כולל גם תגובה של רפרנט "בלתי תלוי" בנושא.


ריכוז בקשות מגורמי שרות שאין להם פורום > בעיה מהותית באיכות ההוראה - highlearn

http://myforum.bgu.ac.il/phpBBHeb/viewtopic.php?t=273

כדאי גם להסתכל שם בשירשורים מקבילים ולפתוח שירשורים חדשים
על נושאים חדשים או עניינים חדשים שאני רואה שאתם העלתם.
אחרת מן הסתם לא תקבלו התיחסות ממוקדת לנקודות השונות שאם מעלים.

(השירשור שבו היו ממוקמות ההודעות למעלה לפני שפוצלו
נועד במקורו ליצירת "רשימת מכולת" של קישורים שלא עובדים בגלל בעית תאימות)


!
dcohen
 
הודעות: 2032
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

הודעהעל ידי i.hirshberg » 06:38 10/08/2007

בסדר, אם כי הכוונה לא הייתה לדון ב-highlearn --
למעשה מעולם לא טרחתי לבדוק מהי אותה מערכת. התלונה המקורית שלי הייתה לגבי חוסר תאימות של חלקים מאתר האינטרנט של האוניברסיטה, ובפרט, של אתר מערכת השעות.

כמובן שגם באינטרנט אקספלורר, מצב אתר מערכת השעות ירוד ביותר -- הוא מאד לא ידידותי למשתמש, אין בו אפשרויות חיפוש, הוא איטי להחריד (חיפוש שאמור לקחת שבריר שניה -- למשל, להציג את כל הקורסים של שנה ב' במתמטיקה -- לוקח זמן המספיק כדי להכין כוס תה), ולבסוף הוא מציג תוצאות שבחלקן אינן רלוונטיות.

אם כן, נראה שרצוי להפסיק את ההתקשרות עם החברה שמכרה לנו את המוצר הבעייתי הזה, ולחפש ספק אחר. למרות שאינני חבר בועדה הרלוונטית, אשמח לדעת מתי יסתיים החוזה שלנו עם החברה הזו, כמה זה עולה לנו, וכמה יעלו החלופות, אם יש מישהו בפורום שיש בידו המידע.

(כמו כן, כדאי לבחון את הנושא של Google Apps, משום שעל פניו, נראה כי יש כאן פוטנציאל לחסכון כספי ניכר תוך שיפור איכות השירות).
i.hirshberg
 
הודעות: 34
הצטרף: 19:07 09/08/2007

הודעהעל ידי shmuel » 09:12 28/10/2007

אני מכבד את דעותיו של כל חבר סגל
יחד עם זאת חשוב לדעת
1. חוות הדעת של הסטודנטים מהמוצר Highlearn חיובית ביותר וזה מתבטא בסקרים אוניברסיטאים שנעשו בנושאים שונים ובין השאר נושא זה
2. חברי סגל רבים מרוצים מאד מהמוצר
3. המוצר הוכיח את אמינותו ויכולתו לעמוד בעומסים רבים מספר שנים
4. יש חשיבות במוצר אסטרטגי לרמת תמיכה טובה במשך שנים ולהתפתחות
5. במהלך התקופה שבה מותקן אצלנו המוצר, השתמש הטכניון בתוכנת webcity והחליף אותה לתוכנת moodle. אני מקווה שברור לכם המשמעות של הטמעת מוצר חדש לחברי הסגל כל כמה שנים
6. יחד עם זאת, הקמנו השנה שרת moodle במקביל לשרת highlearn . חברי סגל המעדיפים את השרת הנ"ל מתבקשים לפנות ליהודה האוזנר במערך המחשוב
7. פנינו לחברת בריטניקה והם הבטיחו לתת מענה גם לדפדפנים אחרים. הדבר צפוי תוך שנה
בברכה
שמואל גרובר
shmuel
 
הודעות: 61
הצטרף: 13:54 12/04/2007


חזור אל מחשוב ואינטרנט

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron