טיפול בפרסי לימוד לתלמידי מחקר

כאן המקום להעיר הערות ולהציע הצעות לגבי השרות באוניברסיטה. כמו כן ניתן לפנות בבקשות שקשורות לגורמים על מחלקתיים (פקולטיים או מנהליים) אם הם אינם מיוצגים בפורום ספציפי. התגובות על פניות של ציבור הלקוחות הן וולונטריות. ניתן להסב את תשומת הלב לפנייה ספציפית על ידי שליחת דוא"ל לכתובת sherut@bgu.ac.il

טיפול בפרסי לימוד לתלמידי מחקר

הודעהעל ידי dcohen » 15:07 23/06/2007

פנייה זו מיועדת לנותני השרות בפקולטה למדעי הטבע ובביה"ס קרייטמן

המצב הקיים: טיפול בלתי יעיל בפרסי לימוד לתלמידי מחקר,
שגורם בזבוז זמן ותסכול לכל הנוגעים בדבר - מנחים, ראשי ועדות, רמ"ח, מנהלה.

הצעת פתרון:
לדעתי הטיפול האדמינסטרטיבי צריך להיות מרוכז בפקולטה ולא דרך המחלקות,
ובודאי לא על ידי הפצה / הצפה אין סופית של דוא"ל בנושא זה לכל חברי הסגל.

הקונצפט הנכון (בהשראת הטכניון) הוא:

(1) כל סמסטר הסטודנט מקבל בגליון הציונים גם ציון או הערכה על "התקדמות תזה".
על הפקולטה להגדיר הנחיות לכתיבת ההערכה (ראה התיחסות בהמשך).

(2) הגורם הפקולטי המוסמך (או ביה"ס קרייטמן אם מדובר בדוקטורנטים)
עובר על הרשימה כפי שהיא מופיעה במחשב ומדרג את הסטודנטים על פי הקריטריונים הנהוגים.
(אם צריך פרטים נוספים ניתן להרים טלפון למנחה או לרמ"ח)

(3) אם הוחלט להגיש סטודנט לפרס
מתבצעת פנייה מסודרת למנחה ולסטודנט על מנת שידאגו למכתבי המלצה.

אין בכוונתי ליצור לובי לנושא הזה כיוון שיש לי דברים אחרים לעשות.
אבל אם אתם באמת רוצים ליעל ולקדם את הטיפול בפרסי לימוד - אין ספק שזו הדרך הראויה.

דורון



נספח: הנחיות לכתיבת הערכה (הצעה)

המטרה: מתן משוב לסטודנט על התקדמותו במחקר,
לשמש לצרכים אדמינסטרטיביים של הפקולטה,
ובפרט למיפוי אוכלוסית הסטודנטים המצטיינים (מחד) או הבעיתיים (מאידך).

הדרך: על ההערכה לכלול התיחסות עדכנית לגבי התקדמות הסטודנט והישגיו.
ההערכה תוגבל לאורך של כ-50 מילים.
אי מתן "הערכה" משמעה שהכל בסדר ושהישגיו של הסטודנט אינם יוצאי דופן לא לטובה ולא לרעה.
לעומת זאת אם נכתבת "הערכה" יומלץ השימוש במשפטי מפתח המפורטים להלן:



רשימה חלקית של משפטי מפתח:

הסטודנט תרם תרומה למאמר שפורסם.

הסטודנט היה שותף בהכנת מאמר שהוגש לפירסום.

הסטודנט כתב מאמר שפורסם.

הסטודנט ביצע באופן עצמאי אנליזה מסובכת.

הסטודנט סיים את המחקר והוא כרגע כותב את התזה.

העבודה תקועה והסטודנט לא מצליח להתכנס.

הסטודנט עובד בחריצות ומבצע את תכנית המחקר במסירות.

עד כה הסטודנט השתתף בשני כינוסים בינלאומיים.
נערך לאחרונה על ידי dcohen בתאריך 15:26 29/06/2007, נערך 4 פעמים בסך הכל.
dcohen
 
הודעות: 2032
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

הערה

הודעהעל ידי dcohen » 17:53 23/06/2007

הערה שמטרתה להקדים תשובה לשאלה:

כל עוד הערכה על "התקדמות תזה" משמשת אך ורק
לצרכים אדמינסטרטיביים, לרבות החלטות על מועמדים לפרסי לימוד,
אין היא מחייבת שום שינוי בשנתון הפקולטה,
ולכן ניתנת ליישום מידי כמהלך ניהולי למטרת התיעלות.

הכללת הערכה על ההתקדמות בתזה כמרכיב לשיקלול בגליון הציונים
זה ענין אחר שדורש חשיבה עמוקה, ותהליך ארוך של קבלת החלטות,
ולכן אינו ניתן ליישום מיידי. לא על זה אני מדבר.
dcohen
 
הודעות: 2032
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

תגובה של עמי ורדי

הודעהעל ידי dcohen » 11:27 27/06/2007

עמי ורדי (ראש ועדת הוראה של כימיה) ביקש שאשים בפורום את הדוא"ל ששלח לפני מספר ימים בנושא זה:

קוד: בחר הכל
Dear All

I strongly support this proposal. Personally, I find that many candidates are submitted because
their advisor thought it would be unkind not to support them. The result is a list of candidates
with marginal or no publications, very far from any excellence criteria. It would be nice if the
faculty/Kreitman could weed these candidates out BEFORE a file is constructed, so as to reduce
the clutter. We also have to somehow convey the message that only reasonably good students
have a chance of being considered.

Ami Vardi
dcohen
 
הודעות: 2032
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310


חזור אל ריכוז בקשות מגורמי שרות שאין להם פורום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד