בעיה מהותית עם איכות ההוראה באוניברסיטה

כאן המקום להעיר הערות ולהציע הצעות לגבי השרות באוניברסיטה. כמו כן ניתן לפנות בבקשות שקשורות לגורמים על מחלקתיים (פקולטיים או מנהליים) אם הם אינם מיוצגים בפורום ספציפי. התגובות על פניות של ציבור הלקוחות הן וולונטריות. ניתן להסב את תשומת הלב לפנייה ספציפית על ידי שליחת דוא"ל לכתובת sherut@bgu.ac.il

בעיה מהותית עם איכות ההוראה באוניברסיטה

הודעהעל ידי dcohen » 06:58 11/07/2007

איני יודע מי אמור לטפל בבעיה הבאה (גורם אוניברסיטאי או פקולטי).
אני מבקש מגורמי השרות לנתב את הבקשה ולנסות לפתור את הבעיה.
הגדרת הבעיה וההצעה לפתרון מבוססים על ניסיוני בתור יו"ר ועדת הוראה של פיסיקה,
ובתור מרצה של הקורס קוונטים 2 שהוא צוואר הבקבוק של סוף התואר.

תלונות (מוצדקות) של סטודנטים:

(א) חלק מהמרצים משחקים במהלך הסמסטר עם מדיניות הקורס,
אין פירסום נאות, ואין כללי משחק ברורים. זאת בניגוד לחוקי האוניברסיטה.

(ב) תוכנית הלימודים (מה לומדים כל שבוע) לא ברורה,
ואינה בהכרח תואמת את הסילבוס. המרצים "לא מספיקים" את החומר.
כתוצאה מכך הסטודנטים מגיעים לשנה שלישית (קוונטים 2)
עם חורים שחורים בהשכלה, ועם רקע מתמטי לא מספק.


פתרון לבעיה שהושג ברמה המחלקתית (פיסיקה):

לכל קורס יש אתר. יש נהלים מה צריך להיות באתר
(מדיניות קורס, תוכנית קורס על בסיס שבועי, סט מתועד של תרגילי כיתה+בית).
פיקוח של ועדת הוראה על ההתנהלות האדמינסטרטיבית של האתר.
(הערה: בהיבט האקדמי האחריות היא על המרצה).
להמחשת הקונצפט ראה אתר הקורסים:

http://www.bgu.ac.il/physics/courses


בעיות שנשארו פתוחות:

ועדת הוראה מחלקתית יכולה לכפות את הפתרון רק על קורסים מחלקתיים עם מתרגל.
קורסים ללא מתרגל - אין יכולת אכיפה.
קורסי שרות ממחלקות אחרות - אין סמכות אכיפה.
קורסים שהאתר שלהם במערכת סגורה דוגמת highlearn - אין גישה.
לכן נדרש בבעיה טיפול ברמה פקולטית / אוניברסיטאית.


הצעה לפתרון:

כיוון הפתרון המתבקש הוא ברור מאליו.
לכל קורס צריך להיות אתר פתוח.
קישור לאתר דרך "קובץ הקורסים" (התשתית כבר קיימת).
באתר צריכה להיות מדיניות קורס + תכנית קורס טנטטיבית.
אם יש מתרגל - יש לחייב זמינות של רשימת תרגילי כיתה + בית.
(הערה: לא ניתן ואין צידוק לחייב פירסום פתרונות,
אבל כן צריכה להיות רשימת הבעיות שנפתרו או נמסרו לסטודנטים)


מינימום הכרחי:
לפחות קישור לאתר קורס שבו מצויה מדיניות הקורס.
זה מחויב לפי חוקי האוניברסיטה ואינו דורש דיון ברמה האקדמית.
זו שאלה של אכיפה אדמינסטרטיבית בלבד.



!
נערך לאחרונה על ידי dcohen בתאריך 06:43 24/07/2007, נערך 3 פעמים בסך הכל.
dcohen
 
הודעות: 2032
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

הודעהעל ידי אורח » 13:11 11/07/2007

שלום לכל באי הפורום!
קודם כל, עליי לאמר "כל הכבוד!" לך, פרופ' כהן על השקעתך בשיפור החלק האדמיניסטרטיבי והמיחשובי בפרט של הקורסים.
יחד עם זאת, קיימת בעיה ראשית ומהותית אחת באוניברסיטה שלנו, שלדעתי, עם קצת רצון טוב, כן אפשר לפתור אותה, אפילו במסגרת המחלקה שלנו.
אני מדבר על כך שאין לנו מערכת השגחה ואכיפה אחידה שתספק מסגרת בסיסית לכל הקורסים. סטודנטים מגיעים עם ידע מחורר לקורסים מתקדמים (ואני אחד מהם) לא בגלל (או לא רק) בגלל חוסר בסילבוס ובלגאן בכלל בקורסים מסויימים, אלא בגלל בלגאן מנהלתי - חוקתי אחד גדול באוניברסיטה.
לא ברור לי, מדוע במקום לנסות ולפתור בעיות ברמת כל קורס בנפרד, אי אפשר לקבוע (ולמלא!) תוכנית לימוד אחידה אחת ומחייבת לכל התואר (הראשון והשני)?! וכן, מדוע אי אפשר להקבוע מערכת חוקים אחידה, תקנון אחיד, לכל מערך ההוראה במחלקה?! תקנון שיחייב את כולם, מהמרצה ועד לסטודנט.
וועדת ההוראה, לדעתי, נאלצת לטפל במספר כה רב של פניות ותלונות (הרבה פעמים מוצדקות!) דווקא בגלל החוסר הזה של תקנון ומסגרת.
מה שצריך לעשות, לדעתי, הוא:
1. לקבוע תוכנית לימוד אחידה לכל מסלול שתקח בחשבון את כל החומר הנדרש לתואר ותחלק אותו בין הקורסים. התוכנית תהיה מחייבת עבור כל מרצה. יחד עם זאת, יש להשאיר מספר שעות לפרקי בחירה אשר יילמדו בהתאם לרצונו של כל מרצה. אבל בסיס אחיד, שלא ישאיר סטודנטים עם רקע מחורר, חייב להיות!
2. חייבת להיות וועדה מיוחדת (אולי וועדת הוראה עצמה) המורכבת ממספר חברים (סגל ונציגי סטודנטים) אשר, תמורת תשלום, תפקח על ההוראה במחלקה. הן על החומר הנלמד, והן על איכות ההוראה
אורח
 

הערה

הודעהעל ידי dcohen » 13:23 11/07/2007

יתכן שכאשר מובילי השרות יחליטו לקדם את נושא הפורום
הם יפתחו מדורים לדיונים כלליים.
כרגע, בלי להכנס לפולמוס, גם הסגל וגם הסטודנטים עובדים
במסגרת מסוימת עם חוקים מסוימים.

הבקשה שלי היא לא בקשה למהפכה, אלא בקשה לתיקון ולשיפור במסגרת הקיים.

אני מדגיש שאין אני רוצה לרפות את ידיהם של אנשים לדון במהפכות.
אבל "פורום השרות" נועד לטפל בדברים הקטנים.
כפי שאמרת - אדמינסטרטיביים, מיחשוביים וכיו"ב.
לדוגמה - כרגע מה שמטריד אותי בחיים זה למה יש מרחק של 3 מטר בין שני מחברי מולטימדיה.

לנושאים אחרים "גדולים" צריך לפתוח מדורים אחרים, ואז זה לא "שרות" אלא "פוליטיקה".




!
dcohen
 
הודעות: 2032
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

בעיה עם רקע מתמטי

הודעהעל ידי dcohen » 09:36 13/07/2007

הבעיה הכי חמורה היא עם המיומנויות המתמטיות של הסטודנטים.
על פי הסטדנטרטים שלי חלק גדול מהסטודנטים
שמגיעים לקוונטים 2 לא יודעים לעשות אלגברה.

תאוריה א: הסטודנטים של פיסיקה הם גרועים

הרשו לי לפקפק בתאוריה הזאת. איך זה יכול להיות שכל הסטודנטים
עוברים את החדו"א והאלגברה בציונים גבוהים?
למעשה בישיבות של החלטות מעבר אני בכלל לא מתייחס לציונים האלה,
למעט הקורס בהסתברות שמשום מה הציונים שלו נראים לי ראלייים...

תאוריה ב: הסטודנטים לא "מקבלים" מה שצריך מהקורסים במתמטיקה

אז איך אני מנסה לבדוק את התאוריה?
אני מחפש אתר קורס שבו אני אראה מה "סט התרגילים"
שהסטודנטים קבלו לפתור במהלך הסמסטר.

הבעיה: אי אפשר לבצע בדיקה כזו... אין אתרים... אין שקיפות...



אגב: משהו בסגנון מאגר התרגילים פיסיקה 1-2-3 היה עוזר למתמטיקה.

http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/PHYSIC ... /main.html


!
dcohen
 
הודעות: 2032
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310

הודעהעל ידי anter » 21:56 13/07/2007

1. את HIGH LEARN יש להכחיד מוקדם ככל האפשר, לא נוח, לא עובד תקין בחלק מהדפדפנים.

2. אתרי הקורסים בפיסיקה מאוד נוחים למשתמש, ככה גם (בדרכ') אתרים של מדעי המחשב, מעבר לשקיפות שלא קיימת, אתרי הקורסים של מתמטיקה (כשהם פעילים אם בכלל) נוראיים.
יש לנסות לבקש מהמחלקה למתמטיקה לעבור לפורמט של אתרים בדומה למדעי המחשב או פיסיקה. אולי מכיוון שרוב הקורסים שלהם הם "קורסי שירות" אז אין להם רצון להשקיע באתר ראוי.
anter
 
הודעות: 9
הצטרף: 09:47 27/06/2007

הודעהעל ידי Lior_y » 08:13 15/07/2007

הצעה לטיפול באתרים:
למרבית הקורסים במחלקה יש אסיסטנטים שמטפלים באתרים.
אבל יש קורסים שבהם אין אתר כיוון שאין אססיטנט.
מדוע לא להפוך את זה למטלה עבור הסטודנטים?

בתחילת הסמסטר יבחר סטודנט שיתחזק את האתר. כיוון שלא מדובר באתר מורכב, ויש כבר תבנית בסיס, זה לא אמור לקחת זמן רב. אותו סטודנט יוכל לקבל איזשהו בונוס לציון בתור תמריץ.
פגישה שבועית של רבע שעה תספיק להסביר מה צריך לשנות ולעדכן באתר, להעביר את החומרים שצריך להעלות וזהו.
אם תיושם במחלקה מערכת ניהול תוכן כמו wiki או moodle אז הפתרון הוא יותר פשוט - המרצה יוכל לערוך את האתר. במקום לכתוב מייל שבו הוא מסביר מה הוא רוצה לראות, הוא יוכל לכתוב זאת ישירות.
Lior_y
 
הודעות: 47
הצטרף: 19:18 19/04/2007


חזור אל ריכוז בקשות מגורמי שרות שאין להם פורום

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד