על ידי Alex » 10:00 14/07/2007
להלן הכתבה שבעקבותה פתחתי נושא חדש בפורום:
שלום לכל באי הפורום!
קודם כל, עליי לאמר "כל הכבוד!" לך, פרופ' כהן על השקעתך בשיפור החלק האדמיניסטרטיבי והמיחשובי בפרט של הקורסים.
יחד עם זאת, קיימת בעיה ראשית ומהותית אחת באוניברסיטה שלנו, שלדעתי, עם קצת רצון טוב, כן אפשר לפתור אותה, אפילו במסגרת המחלקה שלנו.
אני מדבר על כך שאין לנו מערכת השגחה ואכיפה אחידה שתספק מסגרת בסיסית לכל הקורסים. סטודנטים מגיעים עם ידע מחורר לקורסים מתקדמים (ואני אחד מהם) לא בגלל (או לא רק) בגלל חוסר בסילבוס ובלגאן בכלל בקורסים מסויימים, אלא בגלל בלגאן מנהלתי - חוקתי אחד גדול באוניברסיטה.
לא ברור לי, מדוע במקום לנסות ולפתור בעיות ברמת כל קורס בנפרד, אי אפשר לקבוע (ולמלא!) תוכנית לימוד אחידה אחת ומחייבת לכל התואר (הראשון והשני)?! וכן, מדוע אי אפשר להקבוע מערכת חוקים אחידה, תקנון אחיד, לכל מערך ההוראה במחלקה?! תקנון שיחייב את כולם, מהמרצה ועד לסטודנט.
וועדת ההוראה, לדעתי, נאלצת לטפל במספר כה רב של פניות ותלונות (הרבה פעמים מוצדקות!) דווקא בגלל החוסר הזה של תקנון ומסגרת.
מה שצריך לעשות, לדעתי, הוא:
1. לקבוע תוכנית לימוד אחידה לכל מסלול שתקח בחשבון את כל החומר הנדרש לתואר ותחלק אותו בין הקורסים. התוכנית תהיה מחייבת עבור כל מרצה. יחד עם זאת, יש להשאיר מספר שעות לפרקי בחירה אשר יילמדו בהתאם לרצונו של כל מרצה. אבל בסיס אחיד, שלא ישאיר סטודנטים עם רקע מחורר, חייב להיות!
2. חייבת להיות וועדה מיוחדת (אולי וועדת הוראה עצמה) המורכבת ממספר חברים (סגל ונציגי סטודנטים) אשר, תמורת תשלום, תפקח על ההוראה במחלקה. הן על החומר הנלמד, והן על איכות ההוראה.
ABV