התיעצתי עם נסיונאים.
אין שום בעיה לעשות את כל המעבדות עם מטלב.
למעשה במעבדה של אלקטרופטיקה זה אפילו נדרש...
הסיבה היחידה שסטודנטים משמשים בorigin היא סיבה פסיכולוגית.
סטודנטים (לצערנו) רגילים לקונצפט של גליון אלקטרוני.
הרעיון האבסטרקטי שמשתנה X יכול ליצג וקטור נראה להם מוזר.
במילים אחרות" לסטודנטים קשה לעכל שרצף הפקודות הבא עושה גרף :
- קוד: בחר הכל
X = [1,2,3]
Y = sin(X)
plot(X,Y)
למרבה הצער גם כנראה חלק גדול מסגל האסיסטנטים לקוי בהכשרתו.
כך שיש לנו במחלקה תופעה של "הנצחת בורות".
בשלב זה כיו"ר ועדת הוראה אני חושב שלהכנס לנושא
זה מלחמה בטחנות רוח,
ואין לי חשק לפתוח "חזית חדשה" של התמודדות עם המערכת
(תאמינו לי שלא משעמם לי).
כל מה שאני יכול לעשות זה לכתוב מה אני ממליץ. כמו כן אני יכול
להציע את תמיכתי לאסיסטנטים ולסטודנטים שרוצים לגלות יוזמה
כדי לשפר את המצב. לדוגמה אני מפרסם קישור של אמיר גולן
(אסיסטנט של המעבדה האלקטרואופטית)
http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/LAB_E/ ... mands.html