דף 1 מתוך 1

תרגיל כיתה 7, שאלה 3

נשלח: 12:23 29/07/2017
על ידי michalur
לא הבנתי למה מבטאים את האנרגיה ההתחלתית ככה ואת האנרגיה הסופית ככה?

Re: תרגיל כיתה 7, שאלה 3

נשלח: 12:58 29/07/2017
על ידי simba
למה לא?

בהתחלה יש רק אנרגיה פוטנציאלית, ובסוף יש גם פוטנציאלית וגם קינטית.

יאיר

Re: תרגיל כיתה 7, שאלה 3

נשלח: 22:25 01/08/2017
על ידי michalur
התכוונתי לזה שבאנרגיה הסופית ישנה אנרגיה קינטית. עברתי שוב על החומר ונראה לי שהבנתי אז רק לאמת אותי בבקשה:
1. כאשר הגוף עדיין בתנועה יתווסף לו הביטוי לאנרגיה קינטית ורק כאשר נאמר לנו שהוא עצר אז אין לו אנרגיה קינטית?
ועוד דבר לא קשור אבל בכל זאת -
2. את הערך של האנרגיה הקינטית הסיבובית אני מוסיף אך ורק כשהגוף הסתובב סביב עצמו כלומר לדוגמה - בגליל במדרון או בדיסקה. ולא - במטוטלת או במסילה מעוקלת (אף על פי שהעצם מבצע תנועה סיבובית)?

Re: תרגיל כיתה 7, שאלה 3

נשלח: 00:28 02/08/2017
על ידי simba
תעבור שוב.

1. אנרגיה קינטית היא ביטוי מהצורה \(E_k= mv^2/2\), והיא מבטאת את האנרגיה שיש לגוף בשל תנועתו.
באופן טריוויאלי היא שווה לאפס כשהוא לא זז.

2. אנרגיה סיבובית קשורה לגופים קשיחים בלבד.

יאיר

Re: תרגיל כיתה 7, שאלה 3

נשלח: 09:42 02/08/2017
על ידי michalur
אוקי - אז את החלק הראשון אני סגור עליו.
והשני - אז הגוף הקשיח הוא גוף אשר צורתו לא משתנה ויכול להסתובב סביב ציר העובר בנקודה מסוימת בתוכו.
מומנט התמד מבטא את התנגדות הגוף הקשיח לאותו סיבוב סביב ציר מסוים בתוכו.
והאנרגיה הקינטית של תנועת הגוף הקשיח סביב צירו היא חצי כפול מומנט ההתמד כפול אומגה בריבוע.

Re: תרגיל כיתה 7, שאלה 3

נשלח: 10:08 02/08/2017
על ידי simba
כנראה..
הניסוח שלך מסובך.

גוף קשיח הוא גוף עם גודל וגיאומטריה ברורה וככזה יש משמעות לדבר על הסיבוב שלו.

יאיר