שאלה 3 סעיף א' במבחן

שלח תגובה
shroee
הודעות: 3
הצטרף: 10:37 29/12/2013

שאלה 3 סעיף א' במבחן

שליחה על ידי shroee » 14:47 31/01/2014

לסגל הקורס שלום,

פוסט זה נכתב לאחר התייעצות עם כלל חברי המחלקה הלומדים בקורס ובשמם. ואין בכוונתו להאשים אלא רק לנסות הביא לבחינה מחודשת של הסוגיה:

סעיף א' של שאלה 3 במבחן נוסח כך:

"אופטור המדידה S מודד את מצבו של הקיוביט: נותן 0 כאשר הקיוביט במצב "0" ונותן 1 כאשר הקיוביט במצב "1" בבסיס הנ"ל, כתבו מטריצה המייצגת את האופרטור S."

מספר רב של סטודנטים פרשו את הניסוח הזה כך שהאופרטור מחזיר סקלר בלבד, ללא וקטור המצב עצמו, ולכן רשמו מטריצה מייצגת S:R^2->R ולא S:R^2->R^2 שמתארת נכון את אופן עבודת האופרטור בהתאם להבנתם.

סטודנטים שהתלבטו לגבי הפרשנות של הניסוח ושאלו את אחד מאנשים הסגל במהלך הבחינה קבלו הסבר מפורש לכוונת הסעיף, ובחלק מהכיתות איש הסגל הסביר את הכוונה לכל הכיתה.
אולם, בכיתות אחרות לא הועבר הסבר כזה, ביניהן:

34/3
34/102
34/105
34/16
34/18

וייתכן שגם בכיתות נוספות לא הייתה הבהרה לגבי כוונת הסעיף.

כתוצאה מכך, כמה עשרות סטודנטים שרשמו את הפתרון נכון בהתאם להבנתם איבדו את כל הנק' על הסעיף.

חשוב לציין שבמבחנים/ תרגילי בית קודמים הופיעו ניסוח שונה, שלא מאפשר אי הבנה, בצורה של: <X|i>=i|i,
אך לא כך במקרה שלנו.

לכן, בכדי שלא יוצר מצב שבו סטודנטים מפסידים נקודות כתוצאה מניסוח מעורפל, כאשר בחלק מהכיתות הייתה הבהרה של איש סגל לגבי הסעיף ובחלקן לא, אנו מבקשים שסגל הקשר ייבחן מחדש את הציון שניתן על השאלה.

מצפים לתגובתכם,
תלמידי הקורס.

erezam
הודעות: 167
הצטרף: 14:49 16/05/2007

Re: שאלה 3 סעיף א' במבחן

שליחה על ידי erezam » 12:01 01/02/2014

As I explained several times already, you were asked to represent an operator as a matrix
Anything other than a square matrix is a mistake
If you insist, I can reconsider the decision, but only after I recommend to your department that these students must take Algebra 1 again because they obviously do not know the material
I am getting increasingly annoyed with this incessant whining. Grow up

erezam
הודעות: 167
הצטרף: 14:49 16/05/2007

Re: שאלה 3 סעיף א' במבחן

שליחה על ידי erezam » 12:09 01/02/2014

Just to show you the kind of comments I had to deal with, here's a gem written by a student I'll keep anonymous to protect his privacy
These kind of letters just serve to annoy me, they won't change my mind
An operator represented by a "2-scalar" matrix could be a joke but is just a very bad mistake in linear algebra
אמיר שלום,
במבחן שנערך אתמול הייתה שאלה על האופרטור s.
השאלה הייתה לא לגמרי ברורה כמו קטעים נרחבים של הבחינה.
לאחר הבחינה כשדיברתי עם חברים הם סיפרו לי שנכנס אליהם לכיתה מתרגל שהסביר שהאופרטור מחזיר את הספרה כפול הוקטור ולא רק את הספרה דבר שלא ניתן כלל להבנה מההסבר לשאלה ואפילו להפך. כתוצאה מההסבר הלקוי והלא שוויוני אני ובוודאי עוד רבים בנינו מטריצה מייצגת של שני סקלרים בלבד.
אצפה להתייחסותכם.
תודה

שלח תגובה

חזור אל “- פיסיקה 3א (במקור להנדסת חשמל)”