Note the special date: 2019-12-19 Physics Colloquium - Gregory Fiete

לוח מודעות מחלקתי עבור תלמידי תואר שני ושלישי
כללי הפורום
אם אתם מעונינים לקבל התראות דוא"ל לחצו על הקישור "הרשם לקבלת עדכונים מנושא זה" בתחתית העמוד (שימו לב - האופציה מופיעה רק אם אתם מחוברים). אין לפרסם כאן הודעות ללא אישור מפורש של משרד הפיסיקה. נחסמה הגישה לתגובות על מנת למנוע אינפלצית התראות. פניות לרכזת הסטודנטים או לועדת הוראה אפשר לבצע במדורי הפורום הייעודיים. פרסום הצעות לפרויקטים ונושאי מחקר - לא כאן - יש מדור יעודי.
שלח תגובה
physics
הודעות: 2292
הצטרף: 14:40 06/05/2007

Note the special date: 2019-12-19 Physics Colloquium - Gregory Fiete

שליחה על ידי physics » 14:11 12/12/2019

Hello all,

The colloquium next week is moved to Thursday 19.12, same time (15:30).

See you all,
Moshe


Physics Colloquium

DATE: 19-12-2019

TIME: 15:30

PLACE: Ilse Katz Institute for Nanoscale Science & Technology (51), room 015

TITLE:
Topology beyond electronic band structure

SPEAKER:
Gregory Fiete, The University Of Texas At Austin

ABSTRACT/COMMENTS:
Abstract: In recent years, there has been intense experimental and theoretical activity aimed at understanding topological properties of matter. Much of the effort has focused on the electronic band structure of solid state systems. In this talk, I will provide an overview of recent developments in this field, with a particular emphasis on topological features of materials beyond the electronic band structure. Notable examples include fractionalization of electron quantum numbers and topological magnon bands. I will conclude with an outlook to outstanding problems and opportunities in the area of topological properties of matter.

_______________________________________________
Physics Department Homepage:
http://www.bgu.ac.il/physics/
Campus map and directions:
http://www.bgu.ac.il/physics/directions.html
More information on [Phys-seminars]:
http://www.bgu.ac.il/physics/phys_boards.html
Subscription and unsubscription:
http://lists.bgu.ac.il/mailman/listinfo/phys-seminars

שלח תגובה

חזור אל “הודעות לתלמידי מחקר”