דף 1 מתוך 2

למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 10:34 07/07/2010
על ידי orp
אם זה אותו מבחן אז למה יש פקטור שונה למערכות מידע ולמדעי המחשב?

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 12:17 07/07/2010
על ידי Brk
מצטרף לשאלה,וכמו כן מדוע בקורס קודם היה כן פקטור אחיד!

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 12:22 07/07/2010
על ידי peled
מצטרף לשאלה.. אם המבחן דרש פקטור אז הוא צריך להיות שווה לכולם..

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 12:44 07/07/2010
על ידי yuli0708
כנ"ל!!!

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 12:45 07/07/2010
על ידי dimaku
מצטרף לשאלה גם.. זה לא הוגן שנותנים פקטור שונה

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 13:04 07/07/2010
על ידי yairyog
איך המחלקה למדעי המחשב נותנת לזה לקרות?
אותו מבחן, אותם תרגולים, אותן הרצאות, אותן עבודות...
לדעתי בכל מבחן שאני מצליח בו פחות מאחרים אני צריך לקבל פקטור גדול יותר :wink:

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 13:21 07/07/2010
על ידי orikn
לדעתי הדבר היחיד שיכול לצאת מכל הדיון הזה אם בכלל
זה שמישהו יסכים שזה לא הוגן, ואז יורידו את הפקטור מ-10 ל-5.
וגם זה אני בספק. אם תסתכלו שנים אחורה. כל שנה יש פקטורים
שונים בין המחלקות...

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 13:28 07/07/2010
על ידי mein
מה שהם אמרו!!

אותו מבחן, אותו בוחן, אותן עבודות, אז למה פקטור שונה?
מילא הייתם בודקים את המבחנים של מערכות מידע פחות בחומרה, ככה בצורה סמויה להעלות להם את הממוצע מול שלנו, אבל כזאת אפליה בריש גלי? זה דורש הסבר

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 13:48 07/07/2010
על ידי Brk
נערך

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 13:59 07/07/2010
על ידי boazarad
לא רציתי להגיב כאן - אבל אני באמת לא ממליץ להתחיל להטריד את המרצים בנושא הזה.

מדובר בקורס *שונה לחלוטין* מהקורס שלנו.
טופס המבחן היה אמנם זהה, אך מספר הקורס שונה, והמרצים האחראיים אחרים (שלא לדבר על זה שהתואר שונה). לכן ההחלטה על פקטור בידיים אחרות בכל מקרה.
בדיוק כמו שפקטור בקורס "תכנות מתמטי" לא גורר פקטור בקורס "מבני נתונים למגמת מדמ"ח", כך גם פקטור בקורס "מבני נתונים להנסת מערכות מידע" לא גורר פקטור בקורס "מבני נתונים למגמת מדמ"ח".

קיבלנו פקטור של 5 נקודות, בלי שביקשנו, בלי שהממוצע יהיה מזעזע, ובלי בעיות משמעותיות במבחן שיכלנו לבקש התחשבות בהן.
אם התגובה שלנו כמחלקה תהייה לצעוק "למה רק פקטור של חמש נקודות" - המחלקה והמרצים ישקלו היטב אם לתת כאלו פקטורים בקורסים עתידיים.

בועז (ההוא מהועד).

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 14:05 07/07/2010
על ידי yairyog
מספר קורס זה אומר קורס שונה לחלוטין?
הסילבוס אותו סילבוס
ופקטור אמור לתקן את רמתו של המבחן, לא?
אז אם המבחן הוא אותו מבחן, נותר להגיע למסקנה אחת בלבד...

זה שמי שקובע את הפקטור הוא אדם שונה רק אומר שהם צריכים לשבת ביחד ולגבש דעה אחידה. אני חושב שזה צריך להפריע למחלקה למדעי המחשב שהסטודטנים מרגישים מופלים לרעה, כנ"ל לגבי המחלקה להנדסת תוכנה, ולא לתת למצב כזה לקרות. מי צריך לדאוג שיהיה תיאום כזה? לא יודע, דיקן?

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 14:07 07/07/2010
על ידי orikn
דבר נוסף. אם תסתכלו על הממוצע
מערכות מידע אחרי פקטור 56
מדמח אחרי פקטור 66.
פיקטרו אותם שיהיה להם ממוצע עובר.
אז לא כדאי להתחיל להציף את הסגל בשטויות

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 14:39 07/07/2010
על ידי efrat
boazarad כתב:מדובר בקורס *שונה לחלוטין* מהקורס שלנו.
טופס המבחן היה אמנם זהה, אך מספר הקורס שונה, והמרצים האחראיים אחרים (שלא לדבר על זה שהתואר שונה). לכן ההחלטה על פקטור בידיים אחרות בכל מקרה.
בדיוק כמו שפקטור בקורס "תכנות מתמטי" לא גורר פקטור בקורס "מבני נתונים למגמת מדמ"ח", כך גם פקטור בקורס "מבני נתונים להנסת מערכות מידע" לא גורר פקטור בקורס "מבני נתונים למגמת מדמ"ח".
אין לי מושג אם המרצים אותם מרצים (לא יודעת אצל מי הם למדו, אבל אני לא יודעת שזה מרצים אחרים), אבל בתרגולים יצא לי לשבת עם חבר'ה ממערכות מידע - אז אלו אותם המתרגלים וזה אותו הסילבוס. אז נכון, אתה יכול להגיד שהם נדרשים לפחות ידע מאיתנו בגלל שזה מספר קורס שונה, ואז הגיוני שיהיה הבדל בין המחלקות. אבל אם זה אותו מבחן (ואותן מטלות ואותם תרגולים וכו') זה אומר שכן דרשו אותה רמת הבנה, ואז עולה השאלה של למה הפקטור שונה.
boazarad כתב: קיבלנו פקטור של 5 נקודות, בלי שביקשנו, בלי שהממוצע יהיה מזעזע, ובלי בעיות משמעותיות במבחן שיכלנו לבקש התחשבות בהן.
אם התגובה שלנו כמחלקה תהייה לצעוק "למה רק פקטור של חמש נקודות" - המחלקה והמרצים ישקלו היטב אם לתת כאלו פקטורים בקורסים עתידיים.
המבחן היה לא קל, הממוצע היה מעט נמוך וזו הדרך לנרמל את הציונים. נתנו פקטור כדי להזיז את עקומת הפעמון לממוצע שאליו המחלקה שאפה (איפשהו בין 60 ל 70).
אני מאמינה שהמחלקה עשתה את זה כדי להיות הוגנת.
אתה באמת חושב שהם עשו את זה כי הם רצו להיות נחמדים ואם אנחנו לא נהיה מספיק נחמדים חזרה, בפעם הבאה יעשו לנו דווקא? נראה לי שזה הסתכלות קטנונית על העיניין.
סה"כ אמרנו שמשהו נראה לנו לא הוגן, ושאלנו מדוע הוא כך. לא נראה לי שזאת איזשהי כפיות טובה שמצריכה נקמנות עתידית מצד אף אחד.

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 16:32 07/07/2010
על ידי TA_Yoni
אל תשכחו גם את הטיעון שיש מתרגלים שמלמדים גם את מדעי המחשב וגם את מערכות מידע.

עכשיו ברצינות: הציון של התואר שלכם רלוונטי בהשוואה לאנשים עם אותו תואר. אין מה להשוות בין ציונים שונים לתארים שונים.
בנוסף, הקורס של מערכות מידע אכן זהה לקורס שלכם מבחינת הסילבוס אך הוא מועבר כקורס שירות למחלקה אחרת לגמרי. לכן אין קשר בין הפקטור של המחלקה למדעי המחשב לפקטור של הנדסת מערכות מידע.

ועוד תגובה אחת - אין פקטור בכלל :)

מקווה שזה עזר למירמור

Re: למה הפקטור לא אחיד

נשלח: 18:09 07/07/2010
על ידי ronenhe
TA_Yoni כתב:אל תשכחו גם את הטיעון שיש מתרגלים שמלמדים גם את מדעי המחשב וגם את מערכות מידע.

עכשיו ברצינות: הציון של התואר שלכם רלוונטי בהשוואה לאנשים עם אותו תואר. אין מה להשוות בין ציונים שונים לתארים שונים.
בנוסף, הקורס של מערכות מידע אכן זהה לקורס שלכם מבחינת הסילבוס אך הוא מועבר כקורס שירות למחלקה אחרת לגמרי. לכן אין קשר בין הפקטור של המחלקה למדעי המחשב לפקטור של הנדסת מערכות מידע.

ועוד תגובה אחת - אין פקטור בכלל :)

מקווה שזה עזר למירמור
אל תשכחו גם את הטיעון שיש מתרגלים שמלמדים גם את מדעי המחשב וגם את מערכות מידע.

עכשיו ברצינות: הציון של התואר שלכם רלוונטי בהשוואה לאנשים עם אותו תואר. אין מה להשוות בין ציונים שונים לתארים שונים.
בנוסף, הקורס של מערכות מידע אכן זהה לקורס שלכם מבחינת הסילבוס אך הוא מועבר כקורס שירות למחלקה אחרת לגמרי. לכן אין קשר בין הפקטור של המחלקה למדעי המחשב לפקטור של הנדסת מערכות מידע.

ועוד תגובה אחת - אין פקטור בכלל :)

מקווה שזה עזר למירמור
א. הבדיחות שלך לא ממש מצחיקות
ב. לא מדובר על השוואה של ציונים שונים לתארים שונים. מדובר פה למעשה באפלייה שלא ברור הבסיס שלה.
אם המבחן היה בעייתי מסיבה כזו או אחרת אז המבחן היה בעייתי נקודה. מה ההגיון שמאחורי פקטור שונה לתארים שונים? כלומר, מלבד העובדה לתקן שגיאות סטטיסטיות כמו שאמרה אפרת וכמו שברור לכולם מה ההגיון לנמק טעות באפלייה?
כמו שאורי אמר במידת הצורך יש להוריד את הפקטור של התואר השני...
אני אישית ביקשתי תוספת זמן יותר מחצי שעה לפני סוף המבחן והתשובה שקיבלתי הייתה שהסגל הגיע למסקנה שאין בכך צורך.
אני מאמין שכן היה צורך ושעוד זמן היה מביא לשיפור עצום בהישגים של כולם. ללא ספק המבחן היה ארוך והזמן לא הספיק.
לבוא אחרי ו"לתקן" את זה בפקטור זה ניחא אבל פקטור לפי תואר?
באותה מידה היה אפשר לתת פקטור לפי צבע עיניים וצבע שיער.. אני בטוח שהבלונדיניות עם העיניים הכחולות היו ממש מרוצות מהעניין (לא מתכוון לפגוע באף אחד. כן?)
בשורה התחתונה נראה שיש משהו לא לעניין בכל עניין הפקטור המגמתי הזה.
בהצלחה לניגשים למועד ב..