תלונה על התנהלות הקורס שיטות מתמטיות בפיסיקה 1

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
שלח תגובה
אלון
הודעות: 45
הצטרף: 10:09 09/08/2007
מיקום: תלוי אם מתבוננים או לא
יצירת קשר:

תלונה על התנהלות הקורס שיטות מתמטיות בפיסיקה 1

שליחה על ידי אלון » 16:54 20/02/2008

לאור התלונות הרבות ואורח הרוחות בכיתה
הוקם שרשור זה למטרת הבעת דעות על התנהלות הקורס

לפי דברי יו"ר ועדת הוראה דורון כהן שנכתבו בשרשור - http://myforum.bgu.ac.il/phpBBHeb/viewtopic.php?t=269
אם רוצים להתלונן על ההתנהלות של קורס מסוים אפשר לפתוח שרשור בשם "תלונה על התנהלות קורס X".
רצוי שיגיבו עליו מספר סטודנטים בצורה עניינית כדי שיהיה לסגל ברור שלא מדובר בדעת יחיד
כי כדי להגיע למסקנה ספציפית, יש לשמוע מספר דעות.

על כן,
כדי לנצל את כך שהסמסטר עוד לא בשיאו (עברו 4 שבועות וחצי מתוך 12) ובניצול העובדה שהיה מספיק זמן להתרשם מהלך הדברים ולבסס עמדות
וכדי להמנע ממצב שהקורס נגמר ורק אז אנחנו מתלוננים על חומר שלא נלמד או על מבחן שהיה קשה מידי
או על מבחן שלא היה קשור להוראה או על אי הגעה לרמה מסויימת, נפתח שרשור זה.

אבקש לכתוב בצורה עניינית ולהיזהר בכבודם של אנשים אחרים :!:
מי שעוד לא רשום כמשתמש בפורום, מוזמן לנצל את ההזדמנות ולהתחיל להכנס לעניינים.
על הדרך היוודעו לתת פורומי הקורסים השונים.

נושאים לדוגמא:
התכנית השבועית - http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/MathMe ... 20Plan.htm שלא ממומשת.
מאגר התרגילים שלא קיים, קפיצה חוזרת ונשנית בין נושאים במהלך שיעור וכו'.
נערך לאחרונה על ידי אלון ב 22:44 21/02/2008, נערך פעם 1 בסך הכל.

xozyain
הודעות: 21
הצטרף: 00:41 25/10/2007

שליחה על ידי xozyain » 00:13 21/02/2008

אני מצטרף לטענה זו.
אזכיר תחילה מסר של יו"ר ועדת הוראה מפגישת ההיכרות אשר נערכה בתחילת סמסטר א' החדש.
לימודים משמעותם לימוד עצמי בעיקר. כלומר המרצה "מקרב" אותנו למחקר ואילו המתרגל מכין אותנו למבחן.
כלומר, תקנו אותי אם אני טועה, התלמיד אמור ללמוד בעצמו - בניגוד לביה"ס שבו מלמדים את התלמיד וכל הנותר הוא לפתור מספר תרגילים בבית (גם לא בהכרח).
מצב זה נראה סביר ומקובל בעיני, כלומר רוב הלימוד נעשה בכוחות עצמי.
אבל לא ייתכן כי התלמיד אינו יודע מה הוא אמור ללמוד או ליתר דיוק על איזה חומר הוא ייבחן.
לצערי הרב זה בדיוק המצב המצטייר בקורס המדובר.
כנאמר לפני, אין היצמדות לסילבוס המוגדר. המרצה החליט לשנות את הסילבוס? סביר. אך מין הראוי כי הסילבוס גם יעודכן בהתאם.
לאור הבילבול החלטתי לגשת למרצה ולשאול ישירות "אל איזה חומר ניבחן? אילו תרגילים עלי לפתור? האם פתרון מבחנים קודמים יכין אותי למבחן?"
התשובה הייתה תמוהה בעיני. נאמר לי כי לא ברור עדיין מה תיהיה המתכונת של המבחן והאם יש טעם לפתור מבחנים קודמים מהקורס.
בשורה התחתונה אני מנסה להגיד את הדבר הבא:
נוצר מצב שבו קיים בילבול בקרב התלמידים כתוצאה מהוראת החומר בכיתה. ואילו התלמיד מחליט ללמוד בכוחות עצמו ללא תלות בהרצאות אין הוא יודע על איזה תוכן ייבחן.

הייתי שמח לראות דרישות מוגדרות וברורות על תוכן החומר הנלמד והמבחן.

liat
הודעות: 11
הצטרף: 11:57 21/02/2008

שליחה על ידי liat » 12:16 21/02/2008

אני מצדיקה את מה שנאמר כאן- זה מאוד קשה ללמוד בקורס הזה מבלי לדעת מה הם הנושאים, בלי אפשרות להתכונן מראש לשיעור, או ללמוד את החומר לגמרי לבד.
מהלך השיעור עצמו מאוד מבולגן ויש הרגשה של קפיצות מנושא לנושא באופן ספונטני ולא מובנה. ובכלל, דרך ההוראה ע"י טעויות מכוונות היא לדעתי מזיקה מאוד. נוכל לעלות על טעויות לאחר שהנושא נלמד, אבל לא בשלב שבו הסטודנט רק מנסה להבין את החומר. מה שקורה הוא בלבול מוחלט וחוסר יכולת לעקוב אחרי מהלך השיעור.
דווקא התרגולים מאוד יעילים לדעתי, אך אם זה לא החומר עליו ניבחן אז אין בהם טעם וגם זה מאוד חבל.
אם המרצה רוצה לשנות את הסילבוס עליו לגבש תוכנית לימודים הגיונית ומובנית ולא לגבש אותה תוך כדי השיעור כפי שנדמה שהוא עושה.
ולסיכום- לא כל מרצה חייב ללמד טוב אבל לפחות לתת לנו את האופציה ללמוד בעצמינו ע"י מתן סילבוס מעודכן, וכמו כן עדכון התרגולים בהתאם למתכונת החדשה.

rotemk
הודעות: 671
הצטרף: 12:32 10/11/2007

שליחה על ידי rotemk » 12:38 21/02/2008

אני מצטרף לטענות שהועלו כאן.

leonchik1976
הודעות: 1
הצטרף: 08:21 01/06/2007
יצירת קשר:

שליחה על ידי leonchik1976 » 14:12 21/02/2008

אני מצטרף לכל מה שנאמר כאן

gata
הודעות: 88
הצטרף: 17:25 10/11/2007

שליחה על ידי gata » 15:37 21/02/2008

אני לא רואה סיבה להכביר במילים מעבר למה שנאמר.
רק להוסיף שזה נראה שבמקום להכווין אותנו מה ללמוד ואיך
הוא מתעסק בעיקר ב"כיבוי שרפות" וחידודים
(שזה יכל להיות טוב אם היינו יכולים להגיע לשיעור כשאנחנו יודעים כבר את החומר)

argamanu
הודעות: 13
הצטרף: 22:13 21/02/2008

בעיות בקורס שיטות מתמטיות בפיזיקה

שליחה על ידי argamanu » 22:36 21/02/2008

המבנה של הקורס כמו שמוצג ע"י המרצה הוא מאוד בעיתי.
המרצה מסתמך שלסטודנטים שלומדים בקורס יש ידע נרחב במתמטיקה ובפיזיקה. לדוגמא:
באחד השיעורים הראשונים המרצה הסביר על מטריצות סיבוב, כשאנחנו לא ידענו מה זה מטריצה, איך מכפילים מטריצה בוקטור וכו... (היו עוד מקרים רבים).
כאשר הבעיה היא בעיה של ידע ולא של הבנה אפילו גדול הגאונים לא יסתדר.
המרצה מנסה ללמד אותנו שיטות וצורות חשיבה שאמורות להכל עלינו את החיים ולהעמיק את ההבנה שלנו, ועל כך אני מברך, אבל הוא עושה את זה בצורה מאוד מבולבלת, וקשה מאוד לעקוב אחריו.
יש לציין שהסילבוס של הקורס הוא בעיתי בפני עצמו כי יש הרבה נושאים שלא כל כך קשורים אחד לשני, וחסר את המיבניות(נושא אחד בנוי על אחר) שיש בקורסים אחרים. לכן המרצה חייב להסביר כל מה שהוא עושה, ולא לדלג על שלבים בצורה גורפת. יש לציין שהמרצה מדלג על שלבים בפתרונות של תרגילים ואפילו הוא בעצמו מתבלבל לפעמים בגלל זה, ובטח שאנחנו.
כל הדברים שנאמרו כאן מקשים מאוד לעקוב אחרי מהלך השיעור ולפעמים איני רואה סיבה מוצדקת למה באתי לשיעור.

moody
הודעות: 37
הצטרף: 20:59 27/10/2007

שליחה על ידי moody » 23:05 21/02/2008

אחרי שראיתי מה הולך בשתי ההרצאות הראשונות החלטתי שאין לי מה לחפש שם.. מקווה שמשהו ישתנה..

touchme
הודעות: 2
הצטרף: 22:23 20/11/2007

שליחה על ידי touchme » 15:52 22/02/2008

אני מסכים עם כל מה שנאמר פה
הוא לא עובד לפי הסילבוס ,לא מסודר בשעורים
ובגלל שלמדנו קורסים מסויימים בסמסטר א המקורי הוא מניח שכבר סימנו עם ליניארית,חדו"א וכו'
אז אפשר לרוץ לחומר מתקדם יותר מהר.

edelman
הודעות: 13
הצטרף: 01:10 03/12/2007

רציתי לשאול את החבר'ה שכותבים פה -

שליחה על ידי edelman » 16:51 23/02/2008

"הייתי שמח לראות דרישות מוגדרות וברורות על תוכן החומר הנלמד והמבחן."
ביקשת מפרופ' זרמי לפרסם דרישות כאלה? פנית אליו ואמרת לו שאתה לא מבין? אפילו התעצלת לפנות לועד שיעשו את העבודה השחורה בשבילך ועכשיו אתה רוכב על הגל...

"דרך ההוראה ע"י טעויות מכוונות היא לדעתי מזיקה מאוד."
פרופ' זרמי בוודאי מטעה אותנו בכוונה תחילה ואז מריץ על זה דאחקות בבית עם החבר'ה, לא? על איזה רקע את מסתמכת כשאת יוצאת בקביעה כזו?

"אם המרצה רוצה לשנות את הסילבוס עליו לגבש תוכנית לימודים הגיונית ומובנית ולא לגבש אותה תוך כדי השיעור כפי שנדמה שהוא עושה."
נדמה?? לפני שיוצאים בהצהרות כאלה מן הראוי לבסס אותן כי אולי יש תכנית לימודים מגובשת ונדמה לך לא טוב? אל תסתכל בקנקן...

"חסר את המיבניות(נושא אחד בנוי על אחר) שיש בקורסים אחרים "
קורס בשיטות מתמטיות לא מלמד רק נושא אחד, הוא נוגע בהרבה שיטות , חלם!

"המרצה הסביר על מטריצות סיבוב, כשאנחנו לא ידענו מה זה מטריצה "
המרצה, הסביר על מטריצות לפני שהסביר על מטריצות סיבוב, אם יש לך טענה לפחות שתהיה מבוססת מציאות.

"ולפעמים איני רואה סיבה מוצדקת למה באתי לשיעור. "
לא מבין למה באת? אל תבוא, לנו זה לא כואב

לסיכום, כן, לא קל אבל מי שיש לו בעייה שיחפש פתרון ולא ילך להתבכיין באינטרנט

אחד שנמאס לו
הודעות: 9
הצטרף: 18:37 03/12/2007

לכל הבכיינים והיפי נפש...

שליחה על ידי אחד שנמאס לו » 21:13 23/02/2008

אני אחרוג ממנהגי לצאת נגד המערכת ולהתלונן עליה, והפעם אני מתלונן עליכם, חבריי לשיעורי שיטות עם פרופ יאיר זרמי.

אתחיל ואומר שאני מאוד מקווה שלפני שנפתחי השרשור הזה בידי "ועד הכיתה" של פיזיקה (שעדיף שאני לא אתחיל לדבר עליו, כי אנחנו מנסים לשמור על דיון מנומס בלי להפנות חיצים כלפי אף אחד..) נעשתה פניה רשמית של הועד אל המרצה על מנת לנסות ולדבר איתו על הדברים שמפריעים לסטודנטים שמחלקה ופה הבעיה. הועד יוצא לא טוב (בלשון המעטה) משני הכיוונים.
אם נעשתה פנייה שכזו, אז מדוע לבקש מהסטודנטים לכתוב פה בשרשור בלי לומר להם מה היה בשיחה עם הפרופסור.
אם לא נעשתה פנייה שכזו, אז אני סבור שזה לא ראוי (ושוב בלשון המעטה) להתלונן על מרצה כלשהו, בטח ובטח מרצה מבוגר שלא עשה לנו כל רע ואני מניח שרק רוצה בטובתנו, מאחורי גבו,על דברים שהוא עושה/לא עושה בשיעורים שלו, בלי לנסות לדבר איתו קודם.

בתור אחד שממש אוהב להתלונן, אני חושב שהטענות שהועלו פה לא רציניות שלא לומר ילדותיות.
הקורס בשיטות מתמטיות אמור לעזור לנו ולהקל עלינו את המעבר מהתיכון ולאוניברסיטה.
אנחנו לא אמורים ללמוד בשיעורים האלה גבולות, אינטגרלים טיילורים (חדו"א מישהו???) וגם לא מטריצות (פיזיקה/אלגברה מישהו????) אנחנו כן אמורים לקבל כלים שיעזרו לנו לפתור תרגילים בנושאים האלה ואתה המרצה כן עושה.
להלן ציטוט מאתר הקורס על מטרותיו:
מטרות הקורס:

· רכישת ידע מעשי בחשבון,

· הקניית היכולת לפתור בעיות בפיסיקה "עד הסוף",

· הסרת "מחסום הפחד" מפני חשבון מסובך.

וזה בדיוק מה שמרצה עושה...


לגבי ה"טעויות המכוונות" שהוא לכאורה עושה- אם כן ואם לא, זה ממש לא משנה. זה לא התפקיד שלנו להגיד אם זה טוב או לא טוב ומה הוא כן צריך לעשות. פרופ' זרמי מלמד את הקורס הזה לא בפעם הראשונה ואחנו כן (בינתיים) עוברים אותו בפעם הראשונה, כך שעד שלא נקבל את הציונים בקורס, מי אנחנו שנגיד שהשיטה לא טובה.

כמה מכם כתבו סילבוסים לקורס? כמה מכם יודעים איך כותבים, ובמה זה כרוך?
כל פעם שהוא מדבר על משהו שלא מופיע בסילבוס הוא דואג להדגיש את זה.
ומי שטרח להסתכל בקישור שמר "ועד" פרסם בתחיל השרשור, לי זה דווקא נראה כאילו אנחנו כן הולכים לפינ התוכנית השבועית אם לא מקדימים אותה.

כלפי הטענו שהוא לא מסביר חומר שלא למדנו (מטריצות סיבוב) אני ממש ממש מצטער אבל יותר לא נכון מזה לא יכול להיות.
בשיעור הראשון שהיה לנו איתו הוא דיבר על מטריצות, כפל מטריצות ודברים מהסוג הזה. אני יודע, כי אני לא הייתי בשיעור אבל.....כמה מפתיע דאגתי להשלים!!!!!!!!!!!!!!
כנראה שהמתלוננים לא היו/הקשיבו בשיעור.
עוד לא נתקלתי בשאלה שהמרצה נשאל שלא קיבלה מענה.

אתם לא חייבם לבוא לשיעור! אף אחד לא מכריח אותכם!!! ברוכים הבאים לאוניברסיטה ולחיים האמיתיים! לומדים פה המון המון שעות ועוד יותר שעות של למידה עצמית...תתרגלו! וכמה שיותר מהר יותר טוב בשבילכם!!!

אפשר לבוא בטענות על הרבה מאוד דברים, שלחקלם אני מסכים. מהירות הדיבור, הפיתוח המהיר של התרגילים, חוסר הסדר על הלוח ועד כל מיני דברים, שלפי הנסיון הקצר שלי באוניברסיטה קורים במרית הקורסים וככה זה עובד.
בתיאוריה, המרצה יכול להיכנס, לשפוך את כל מה שהוא יודע וללכת ושנתמודד לבד. בלי לענות על שאלות ובלי לעצור. זה מה שנקרא הרצאה פרונטלית.הוא עומד ומדבר ואנחנו מנסים לעקוב. מי שלא מצליח לעקוב יש לו כמה אפשרויות:
לנסות יותר טוב!
להשלים מחברים.
לשאול יותר שאלות.
ללמוד יותר בבית.
ומי שרוצה, מוזמן להתחיל לחפש משהו אחר ללמוד, או לחפש עבודה...כי יותר קל זה לא הולך להיות ובטח שלא פחות לחוץ...


ולסיום (סופסוף!!!)
אם אתם חפצים בשינוי, ושינוי לטובה, זה לא המקום ובטח של הדרך (בטוח לא כניסיון ראשון...)
הכי קל להתלונן, אבל תלונה בלי בסיס היא בזבוז של זמן! אתם באמת חושבים שיש מה לעשות עם -" המרצה כותב לא מסודר על הלוח".
תנסו לדבר קצת יותר עם הרמצה....אולי תופתעו עד כמה הוא מוכן לעזור....

ושיהיה לכולנו יום טוב! שבוע טוב! והכי חשוב שיעור שיטות מהנה מחר!

א.

אלון
הודעות: 45
הצטרף: 10:09 09/08/2007
מיקום: תלוי אם מתבוננים או לא
יצירת קשר:

שליחה על ידי אלון » 00:43 24/02/2008

אני שמח שמגיעות טענות משני צידי המתרס
מטרת השרשור היא לתת לועדת הוראה להכיר את דעות התלמידים בנושא.
החלטות (אם יהיו), יהיו מבוססות על טיעונים משכנעים, ידע מוקדם ואילוצים.

ההחלטה לפתוח את השרשור נעשתה בגלל שמספר סטודנטים פנו אלי וביקשו לעשות משהו לגבי המצב הקיים.
בכל אחת מהפעמים שאלתי אם הם בעצמם ניסו לדבר עם המרצה, חלק השיבו שלא וחלק השיבו שכן אבל זה לא עזר.
גם אני פניתי ושאלתי אם אפשר יהיה לציין מה הנושאים שיידונו בתחילת הרצאות ונעניתי בחיוב. אבל בפועל זה לא קרה.

שימו לב, אי אפשר לבקש ממרצה, בטח מכזה שיש לו יותר וותק בהוראה מאשר לרובנו בחיים, לשנות הרגלים.
יש לנו פתיחות חסרת תקדים מבחינת המחלקה שמציבה בפנינו אוזן קשבת ואנחנו נחטא אם נשמור את הדברים לעצמנו.
עדיף לדבר עכשיו מאשר בסוף הקורס והכי קל יהיה לחכות לסוף הקורס ואז אחרי קבלת ציונים נמוכים להתלונן על דברים שלא נעשו כראוי (בעיניי מי?!)
בבקשה הכירו את דעתו של גדלין בנושא, מבחינתי היא אבן דרך http://physics.bgu.ac.il/~gedalin/Teaching/opinion.html

דרך הפניה ננהגה בצורה זו בגלל האלגוריתם תלונה שדורון כתב זה מכבר (שימו לב ללינק בהודעה הראשונה בשרשור).
וזאת במקום לפנות אחד-אחד או להחתים איזושהי עצומה מלאה בחתימות שקטות.
השרשור הזה קיים חד משמעית להבעת דעה, משם רק הפרספקטיבה תחליט אם זו קבילה מוצדקת או התבכיינות.

לסיכום,
לא הצלחתי לדלות משהו קונסטרוקטיבי מההודעות האחרונות.
הייתי רוצה שתערכו את ההודעות כך שאפשר יהיה להבין, מבחינתכם המצב מצויין כפי שהוא כרגע?
דבר נוסף, כל עוד ביקורת שכזו נשמעת ממי שמרשה לעצמו להטיף ליו"ר ועדת הוראה,
אני ומקווה שגם רבים אחרים במחלקה, רואים בה לא רלוונטית.
יש אנשים שטבעם לרטון, זה טבעו של עולם ואני לא מתכוון לשנות את דרכי גם אם הן מצטלבות עם דרכם.
נסו להיפטר קצת מהכעס הזה, יתר לחץ דם יכול לגרום לורידים במוח להתפוצץ

xozyain
הודעות: 21
הצטרף: 00:41 25/10/2007

שליחה על ידי xozyain » 08:17 24/02/2008

מה יכול להיות יותר קונקרטי ומדיוק מ:
"...ואילו התלמיד מחליט ללמוד בכוחות עצמו ללא תלות בהרצאות אין הוא יודע על איזה תוכן ייבחן."
(וזאת להזכירכם מתשובה ישירה של המרצה ע"פ פנייתי האישית אליו)
???

הכל נכון, חלק מהדעות פה היו דיי ריקות, חלק סתם מתחכם ובעצם לא אומר כלום (כדאי שיילמד את המושג דמגוגיה), אבל אני אחזור על שורתי התחתונה:
תנו לי ללמוד! בעצמי, עם המתרגל, עם המרצה, בלי אף אחד - אין זה משנה איך או עם מי, אבל תגידו לי על מה אני אבחן!!
האם זו דרישה לגיטימית?!

xozyain
הודעות: 21
הצטרף: 00:41 25/10/2007

שליחה על ידי xozyain » 16:15 24/02/2008

כל הכבוד למרצה!!!
תגובה ראויה לבקשות ראויות.
(אני בטוח שלא כל מרצה היה מגיב באותה הבנה לטענות דומות)
ודבר אחרון, לדעתי רואים בבירור כי היה טעם לפתוח את השרשור.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”