פערים ברמת המבחן בין מועדים

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
שלח תגובה
vazan
הודעות: 11
הצטרף: 20:02 23/05/2007

פערים ברמת המבחן בין מועדים

שליחה על ידי vazan » 11:57 03/06/2007

שלום

בקורס תרמודינמיקה 1 , הרגשתי פער גדול מאד בין רמת המבחן במועד א' לבין מועד ג' אותו עשיתי, בד"כ אני מצפה לרמה גבוהה יותר במועד השני אבל הפעם זה היה מעבר לכל מה שציפיתי ומשמעותית יותר קשה ממועד א' באותו הקורס.

רציתי לדעת אם הדברים מכוונים, אם באמת זאת המגמה?

האם ניתן לקבל חוות דעת חיצונית על הפערים האלו, האם יש מישהו שתפקידו לוודא שהרמה בכל המועדים תהיה זהה או שהמרצה עושה מה שנכון לדעתו בקורס?

מי הגוף שיכול להיות בורר במקרה כזה?

לי לא היתה אפשרות להבחן במועדים קודמים משום מהיו לי חפיפות במבחנים עם קורסים אחרים, אז למה אני צריך לקבל מבחן קשה יותר?

הממוצע במועד ג' בקורס הוא 50 לאחר פקטור, מה זה אומר על המבחן? או שפשוט כולם לא ידעו את החומר?

תודה
נועם

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

תשובה

שליחה על ידי dcohen » 15:01 03/06/2007

כפי שאתה יכול לבדוק זו לא הפעם הראשונה שיש "בעיה" כזאת.
אני רושם "בעיה" במרכאות כיוון שהאינטרפטציה תמיד שנויה במחלוקת.

התשובה היא שהאחריות האקדמית היא על המרצה.
המרצה כפוף אדמינסטרטיביתת לאוניברסיטה,
אך מבחינה אקדמית הוא לא כפוף לאף אחד (=חופש אקדמי).

אם תשכנעו את המרצה שהיתה בעיה, הוא יכול ללכת לקראתכם.
זה בסמכותו להגדיר את "המדיניות", והמערכת תכבד ותגבה את החלטותיו.
אין שום דרך לכפות על המרצה מדיניות שאינה מקובלת עליו.
לדוגמה לא ניתן לכפות פקטורים, ולא ניתן לכפות מועדים מיוחדים.

זה לא אומר שיש הפקרות: באופן היפותתי הסנקציה של "המערכת"
נגד מרצים שאינם מתפקדים הוא לא לשבץ אותם לתפקידי הוראה.

vazan
הודעות: 11
הצטרף: 20:02 23/05/2007

אני מבין אבל...

שליחה על ידי vazan » 18:48 03/06/2007

אני לא רוצה להכנס למקרה הספציפי הזה, אני בטוח שקרו מקרים דומים בעבר.
ברמה הכללית, רק כדי להבין את המערכת אני רוצה לדעת אם יש איזשהו מנגנון ביקורות על המרצה.
מבחינה אקדמית הוא אינו כפוף לאף אחד ויכול לעשות כרצונו בקורס.
אבל מה קורה במקרה קיצוני?
מי מפקח על תוכן הקורס?
נגיד וקיים מקרה שדורש התערבות חיצונית, איך המערכת יודעת לקלוט את הבעיה ולטפל בה?

שוב, ללא קשר למקרה הספציפי בקורס תרמודינמיקה

תודה
נועם

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

תשובה

שליחה על ידי dcohen » 19:19 03/06/2007

תכנית הלימודים מפוקחת על ידי ועדת הוראה.
גם אתרי הקורסים מפוקחים על מנת לודא שהחומר מועבר.

על המרצה אין פיקוח אקדמי, אבל כולנו עמיתים ומדברים אחד עם השני.
אתה יכול להיות בטוח ששום מרצה לא רוצה לקלקל את התדמית שלו.

הדיון בנושאים לעיל זה עניין למל"ג.
עם כל הכבוד זה לא עניין שצריך לעניין את הסטודנטים.
כשיתפרסם הדו"ח של מל"ג תוכלו לקרוא אותו בעיתון...

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 23:16 06/06/2007

אתייחס לשאלה לגבי קושי יחסי של שני מועדים.
עד כה כל המרצים שדיברתי איתם טענו שמחברים שאלות לשני מועדים באותה רמה קושי. יש להבין שהבנת הסטודנטים של קושי המבחן לעיתים קרובות שונה מהבנת המרצה. גם אני הואשמתי בחיבור מועד ב' קשה יותר למרות שאני מחבר שני מועדים במקביל ובוחר מועד א' באופן אקראי. בקביעת קושי המבחן המרצה הוא הסמכות כי הוא מבין טוב יותר בזה. בכל זאת למרצה יש ידע עמוק יותר וקצת יותר ניסיון בהוראה מאשר לסטודנט. קחו בחשבון.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”