פנייה למועמדים

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
שלח תגובה
dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

פנייה למועמדים

שליחה על ידי dcohen » 16:15 11/02/2009

בפגישה שנערכה היום (11 פברואר 2009)
עם סמנכ"ל שיווק בשיתוף עם סטודנטים (איילת, מאיה, אמיר)
היתה הצעה שנפנה למועמדים ללימודי תואר ראשון במכתב שמטרתו לשכנע שפיסיקה
זה מקצוע חשוב ושכדאי ללמוד אצלנו. בפרט הומלץ לגייס את עזרתכם בנושא.

הכנתי טיוטה של מכתב. יש בו הפניה למה שאתם תכתבו כאן בפורום.
יתכן שארשה לעצמי להעתיק קטעים ממה שתכתבו (תוך ציון המקור).

http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/welcomeBA.html

תודה מראש על העזרה, דורון

אני מוסיף להלן טקסט שהוכן בשלב מאוחר יותר עבור מחלקת שיווק (5 אוגוסט 2009)

מדוע פיסיקה זה תחום מלהיב / רלונטי

יש סטודנטים שבחרו ללמוד פיסיקה כבר בביה"ס יסודי, מתוך הרצון להיות מדען, כמו ניוטון, כמו אינשטיין, או אם לקחת דוגמה מודרנית יותר - כמו פיינמן. יתכן שגם התלהבו מהעובדה שמדובר במדע שסיפק את הטכנולוגיות שעליהם מבוססות הישגי ההנדסה במאה ה-20, שקבע את ההיסטוריה האנושית לטוב או לרע (ע"ע תכנית מנהטן), ושמדובר בקהילית מדענים בינלאומית שהמציאה לפני 20 שנה את ה world-wide-web במסגרת CERN שהיא המעבדה הגדולה בעולם (מנהרה באורך של 27 ק"מ שמשתרעת מתחת לשוויץ וצרפת).

ברבדים העמוקים יותר ההתלהבות ללמוד פיסיקה נובעת בעיקר מהסקרנות ומהאתגר המחקרי. האם העולם הוא באמת כמו שקוראים בספרי מדע בדיוני? האם באמת חלקיק יכול להמצא בו זמנית בשני מקומות שונים? האם אפשר לבנות מחשב קוונטי עם מעבד יחיד שמסוגל בו זמנית לבצע אין-ספור פעולות שונות, ולאפשר בכך לפצח את שיטת ההצפנה הקלאסית הנהוגה בימנו. אלה הן שאלות שתקבלו עליהן תשובה במהלך הלימודים.

אבל לא לכל השאלות יש תשובות. פעם התקשורת היתה באמצעות צעקות ותופי טמטם, אחר כך עברו לתקשורת אלקטרומגנטית (רדיו) עם לווינים. האם ניתן יהיה אי פעם לשדר עם גלי גרביטציה? דרך האדמה? הלויינים יחשבו לקונצפט שעבר זמנו? או אולי ניתן יהיה לעשות קיצור, דרך מימדים גבוהים יותר של היקום? לשאלות האלה אין תשובה מוסכמת. מה שאולי מוסכם הוא שהאתגר הגדול ביותר עדיין לפנינו - לאחד את המכניקה הקוונטית עם תורת הגרביטציה של איינשטיין. וכמובן זו רק דוגמה אחת. יש גם אתגרים אחרים.

אני מניח שכשמתבגרים חלומות הילדות לעיתים מתחלפים בחלומות קצרי טווח על כסף. ואז במקום לחשוב על אינשטיין שעבד במשרד הפטנטים השוויצרי, חושבים על אדיסון שהמציא פטנטים, ורוצים להיות מהנדסים. אבל האם באמת יש ביקוש גבוה יותר (נגיד) למהנדסי מחשבים? התשובה היא חיובית כמובן - אבל מצד שני יש גם יותר מחפשי עבודה. אם בודקים את היחס של מספר הפיסיקאים למספר המשרות המוצעות, אז רואים שפיסיקה זה בעצם עסקה מצוינת. למעשה, עד כמה שזה נשמע מוזר, אפשר לומר שמסיבות היסטוריות ואחרות עולם המחשבים נשלט על ידי אנשים שהם פיסיקאים במקור. לפחות זה מה שהיה במאה ה-20. תבדקו.

ובאופן כללי יותר בוגרי הפיסיקה הם בין המבוקשים ביותר בתעשיות עתירות הידע. הם מככבים לא רק בתחומים של אלקטרואופטיקה, אלא גם בפיתוח אלגוריתמים, פיסיקה רפואית, מחקרים בביולוגיה מולקולרית ועוד ועוד.קיימת קביעה מקובלת שפיסיקה צריכה להחשב BA כללי לכל מי שרוצה להתעסק במדעי הטבע או בפיתוח טכנולוגיות עתידיות. בניגוד למהנדס שההשכלה שלו נחשבת למיושנת תוך מספר שנים, ההשכלה הפיסיקלית תשאיר אתכם רלוונטיים תמיד ותלווה אתכם לאורך קריירה רבת שנים. וחוץ מזה יהיה לכם כיף.

eladj
הודעות: 13
הצטרף: 13:32 15/11/2007
מיקום: ליד מחשב... דה...
יצירת קשר:

שליחה על ידי eladj » 18:00 11/02/2009

בדגש השלישי יש טעות כתיב קטנה ('ם' במקום 'ס' ב"פיסיקה")

מעבר לזה, מכתב יפה, צריך אולי להזכיר שבמחלקה הזאת אין את הרגשת התעודת זהות שיש ברוב המחלקות. בתור אחד ששייך לחשמל ולפיסיקה, בחשמל אנחנו עוד מהנדס... בפיסיקה זה כמו משפחה, כמעט בכל הרצאה אתה מכיר את כולם וכולם מכירים אותך, לרוב המרצים אין שעות קבלה מסודרות - אם יש בעיה פשוט אומרים. פשוט מרגישים את החום והאהבה למקצוע!
נערך לאחרונה על ידי eladj ב 20:13 11/02/2009, נערך פעם 1 בסך הכל.
כשאתה ישן בלילה וחולם על ווקטורים מצבך בינוני...
כשאתה ישן בלילה ולא חולם על ווקטורים - לא הבנת את החומר...

infinity
הודעות: 230
הצטרף: 16:09 04/05/2007
יצירת קשר:

מסכים

שליחה על ידי infinity » 19:48 11/02/2009

אני מסכים עם הכתוב במכתב. מקווה שאכן תצליחו לגייס סטודנטים אכותיים ללמוד במחלקה.



"moving clocks run slow"

db44
הודעות: 31
הצטרף: 14:42 16/05/2007

עצה שלי..

שליחה על ידי db44 » 22:51 11/02/2009

לימודי פיסיקה הם משהו מאד בסיסי, שיכול לפתוח המון תחומים שונים. מעודד חשיבה יצירתית וכן חשיבה לוגית.

הרבה יותר מעניין לדבר עם פיזיקאי מאשר מהנדס, כמו כן יכולת החשיבה של פיזיקאי (טוב) לא מסתכמת בקריאה מאיזה טבלה ועבודה בתוך מסגרת.

המון מעסיקים יעדיפו פיזיקאי מאשר מהנדס. ואם הם מעדיפים מהנדס, כנראה לא כדאי לעבוד שם...

* אני בעצמי סיימתי תואר ראשון בפיזיקה, עבדתי בתור סטונדט אבטחת איכות בתחום האופטיקה ועכשיו אני ראש מחלקת שיווק...

פיזיקה היא האבן יסוד לכל דבר שסובב אותנו. - זהו מקצוע מעניין, מאתגר ו... דיי קשה.

מיתוס שכדאי לנפץ - פיזיקה זה ממש לא מה שלמדתם בתיכון. (וזה ממש לא כזה קל!)

בהצלחה.

borismor
הודעות: 36
הצטרף: 13:55 29/05/2008

שליחה על ידי borismor » 23:32 11/02/2009

האמת שקצת מפריע לי העניין של חלקיק שנמצא בו זמנית בשני מקומות...אני חושב שעדיף למצוא דוגמא אחרת. :)

תעסוקה זה חשוב, אבל עדיף להתמקד בכך שפיסיקה זה תחום מאוד מעניין, כי זה היתרון הגדול ביותר של המחלקה לפיסיקה.

מדוע אין פניה לבוגרי תואר ראשון\שני ששוקלים לעבור לבן גוריון? מה עם מידע על המחקר?
מלגות? משרות?

מה עם קצת קישורים לקטעי עיתונות?

אם רוצים ליצור רושם של פניה אישית כדאי לצרף תמונה של כותב המכתב עם חתימה.

חלק מהמכתב מנוסח כפניה ליחיד וחלקו כפניה לרבים. רצוי לנסח תמיד כפניה ליחיד.

ולמה לא כתוב שום דבר על הבאפלות והבירה של יום חמישי בצהריים לפני הקולוקוויום?
רק בשביל זה שווה לסיים תואר ראשון בפיסיקה! :)

danielhu
הודעות: 133
הצטרף: 17:57 22/11/2008

שליחה על ידי danielhu » 07:45 12/02/2009

אולי כדאי לתת דוגמאות ספציפיות ולספר על כמה בוגרים מוצלחים שהגיעו לפוסט-דוק נחשב, או למקומות טובים בתעשיה.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 17:43 12/02/2009

הערות:

(1) בוריס -
אכן פרופ' גדלין מן הסתם יכין מכתב יעודי למועמדי תואר שני.
יש לנו חלוקת עבודה. אני כרגע מתרכז בתואר ראשון.


(2)
אם תציעו אשמח גם להוסיף קישורים לקטעי עיתונות וכיו"ב --
זאת היתה מטרת הפניה אליכם.
למעשה יש הרי קישור לכל מה שאתם כותבים כאן.
לי אישית קשה לשפוט מה ההגדרה של קישור "מעניין".
קישור לערכים בפיסיקה בויקיפדיה זה טוב?
(אני אישית די מכור לויקי).


(3) יואב - [מענה לבקורת שהועברה לשרשור מקביל]
אתה צודק, ולמעשה אני אני מודה באחריות חלקית למצב.
יש (או היתה) לנו גישה אליטיסטית או אולי נאיבית
שאמרה "המתאימים יבחרו להמשיך את לימודיהם במחלקה".
כי הרי אנו מרגישים מגיל אפס שפיסיקה זה הכי מעניין בעולם.

בעקבות הפגישה בכוונתנו לשנות גישה
ולנסות לעודד את הסטודנטים באופן יותר אישי
להפוך להיות תלמידי מחקר.

בכל מקרה אין זה עומד בסתירה לקביעה
שמטרת האוניברסיטה היא מחקר,
וההוראה נתפסת כמרכיב חשוב בהיבט זה
(הכשרת דור חדש של חוקרים)
אבל לא כמטרה שעומדת בפני עצמה.

(*)
קיבלתי מספר הערות על הטיוטה גם כאן גם בעל פה ובפרט
משגיא לנגר סמנכ"ל שיווק. תודה רבה. אבצע שיפורים בקרוב.
נערך לאחרונה על ידי dcohen ב 07:46 16/03/2009, נערך פעם 1 בסך הכל.

rotem tzuk
הודעות: 11
הצטרף: 14:38 21/10/2007

שליחה על ידי rotem tzuk » 19:55 12/02/2009

הייתי ממליץ לפרסם במקומות שפונים לאנשים שהינם "קהל יעד" לדוגמא אתרי מדע כמו הידען, שהוא העיקרי שאני מכיר,או YNET מדע.
זה יכול להתבטא הן בפירסומות של ממש בברים בצדדים (עניין של כסף כנראה) והן ביותר שיתוף פעולה עם האתר בהעלאת מאמרים ברמה שפונה לקוראי האתר ע"י חוקרים.

Overg
הודעות: 7
הצטרף: 09:27 12/03/2009

רציתי להוסיף עוד דבר, לא יודע אם זה המקום..

שליחה על ידי Overg » 11:27 12/03/2009

חשוב אולי לספר מה כן קיבלנו בסיום התואר, אחרי המסע המפרך :)

היום אני שם לב, שיש (בעצם אני מניח לכל בוגר פיסיקה ) את היכולת לצלול כמעט לכל תחום מדעי ללא בעיה,
אם זה נושא הנדסי, (היות ובפיסיקה לומדים את הבסיס ומאיפה הכל באמת מגי)ע, לקרוא מאמרים מדעיים, אפילו בנושא שלא למדת מעולם, אבל מן הסתם מבוסס על החוקים פיסיקליים, בקלות (יחסית) ניתן די במהירות להשתוות לאחד שעסק בזה הרבה זמן.
ואף הרבה פעמים להבין יותר טוב ממנו מה באמת המשמעות.
יכולות אנליטיות מעולות.
יכולת להתמודד עם בעיות קשות, ולהבין שיש לך את היכולת לפצח אותם.
(אם הצלחת להבין שאלות מקוונטים 2 במהלך מבחן ולפתור בלחץ זמן אז אין סיבה שעכשיו במשרד ממוזג ללא לחץ לא תצליח ) :wink:

כמו כן , גם בתחומים אחרים כמו ביולוגה, או כל תחום שמבוסס על מתמטיקה ניתן להבין במה מדובר, עקב למידת כמעט כל קורס מתמטי מתקדם במהלך התואר, ושימושים שלו בקורסים השונים בפיסיקה.

מה שכן הייתי מוסיף זה אולי בנוסף לקורס תכנות ב C , שהוא מאוד חשוב, עוד קורס בתכנות מונחה עצמים.
זה יסגור עוד פינה אחת מטורפת. ויוציא את הבוגרים מוכנים מכל כיוון..

היות והרבה פעמים נדרשים לכתוב אלגוריתמים בשפות מעין אלו.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 07:47 16/03/2009

הערה -
בקורת שהועברה על המחלקה לאור העובדה
שאנו מגדירים את המחקר ולא את ההוראה בתור "המטרה"
הועברה לשרשור מקביל.

Gal
הודעות: 23
הצטרף: 11:40 05/06/2007

מהות הצרה

שליחה על ידי Gal » 17:07 18/03/2009

אני חושב שצריך להעלות את הבעיה האמיתית שמעניינת כל סטודנט לתואר ראשון.
הבעיה היא שאנחנו חלק מאוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע,
ועד שאתה לא מתחיל (או מתחילה) ללמוד פה אתה לא מבין את גודל הצרה.

איך אפשר לשבת בשיעור קוונטים ביום רביעי בבוקר אחרי ששלישי חגגת כל הלילה בפורום.
כנ"ל לגבי חמישי בבוקר אחרי רביעי בברקה,
ואם אני חושב על זה יותר לעומק אז בעצם כל יום בשעות הערב אי אפשר היה יותר ללמוד.

אני רוצה לומר לכל המועמדים שחושבים על אוניברסיטה זו,
אתה לא בא רק ללמוד פיסיקה אתה בא לבן-גוריון בכדי ליהנות מהתואר ומחיי החברה שסביבו.
ואת זה ככול הנראה לא תמצאו בהרבה אוניברסיטאות...

לסיכום, במהלך התואר הראשון שלי פה לא רק נהניתי מרמת לימודים מהגבוהות בארץ,
שפתחה לי את הדלת לאפיקים רבים ומגונים,
אלא גם מתקופה שמעלה לי חיוך כל פעם שאני נזכר בה.

erezam
הודעות: 167
הצטרף: 14:49 16/05/2007

שליחה על ידי erezam » 15:25 22/03/2009

... הועבר שירשור

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”