בעיה ממוקדת באיכות הוראה

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
שלח תגובה
Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

בעיה ממוקדת באיכות הוראה

שליחה על ידי Yoav Pollack » 12:28 13/07/2007

דורון.

אני כותב בעקבות תחלופת הודעות שראיתי בפורום לשיטות 2 (שרשור אותו נעלת ולכן נמנעה ממני האפשרות להגיב בנושא בהקשר המקורי).

ישנן בעיות רבות באיכות ההוראה במחלקה ובפקולטה בכלל, אך רובן אינן בעיות חוזרות ולכן ניתן להניח שהבעיות נפתרות בסופו של דבר.
הפתרון מנסיוני מגיע לעיתים ע"י תיקון הבעיה ע"י גורמים באוניברסיטה ולרוב ע"י הפקת לקחים של סטודנטים ממחזורים עוקבים (הדבר אינו נאמר לזכות האוניברסיטה, מאחר שהפתרון עוזר בדרך כלל רק לסטודנטים ממחזורים עוקבים, בעוד סטודנטים מהמחזור בו התגלתה הבעיה נפגעים).

לעומת זאת ישנה בעיה אחת הידועה לי החוזרת על עצמה בעקביות.
מדובר במרצה שאיכות ההוראה שלו ירודה בצורה מחפירה.
כפי שאמרתי בתחילה הייתה התייחסות מצידך לבעיה זו בשרשור המקורי, וברצוני להגיב לכך.

א. נכון, סקרים אינם אמינים תמיד, אך כאשר מרצה מקבל באופן קבוע ציונים נמוכים בסקר הוראה, כנראה שיש דברים בגו.

ב. מעבר לסקרים, ישנה בברור בעיה עם מרצה שאחוזי הנכשלים בקורס שלו בסמסטרים מסויימים (נא שים לב ללשון הרבים) עוברים את ה-80% ולעיתים אף 90%, וזאת במספר מחלקות שונות.
אני בספק אם במקרים המדוברים, 90% מהסטודנטים "פישלו" בקורס באשמתם הם. כנראה שהייתה בעיה או עם איכות ההוראה או עם המבחן.

ג. אמרת כי אינך רוצה שהמרצה "ילעס" את החומר עבור הסטדונטים, איני יודע מה היה בעבר, אך בסמסטר זה בו למדתי את קורס עם המרצה המדובר, המרצה לא רק "לעס" את החומר אלא "בלע אותו והעלה גרה " עבור התלמידים (סליחה על השפה, אך זהו המשך לניסוח שלך הממחיש במדוייק את המקרה).
לשם השוואה: זוהי הפעם השנייה בה אני לוקח את הקורס (ולכן יש לי מקור להשוואה) ובפעם שעברה המרצה שהעביר את הקורס (גדלין) לא עשה שום הנחות (כפי שאתה ודאי יודע מהיכרותך איתו). למרות שרמת החומר שהוא לימד הייתה קשה מדי לדעתי ובעיקר ההוראה היתה מהירה מדי, ידעתי כי בסופו של דבר את האשם לכשלוני בקורס ניתן להטיל רק בי.

ד. אמרת שאת התלונות צריך להגיש במהלך הסמסטר. ובכן ישנה בעיה להתלונן על מרצה ש"לועס" את החומר כפי שתיארתי, זאת מאחר שסטודנטים שאינם מכירים את החומר מתפתים להאמין שאם הם מצליחים לעקוב אחרי המרצה אז הכל בסדר.
זוהי כמובן אשליה מאחר שהמרצה פשוט מאכיל אותם את החומר בכפית והסטודנטים אינם לומדים כיצד להתמודד עם בעיות.
המצב היה אולי יכול עוד להיות סביר (לפחות מבחינת הסטודנטים) אם רמת הבחינה הייתה בהתאם לרמת הלימוד.
על פי רשמים שקיבלתי מחברים שלי הלומדים במחלקות אחרות, אשר לקחו את הקורס עם המרצה המדובר, רמת הלימוד במהלך הסמסטר אינה תואמת כלל את רמת המבחן ולמעשה אין שום קורלציה שהיא בינהן.

ה. דיברת על בדיקה ברמה האדמיניסטרטיבית. זוהי אכן תרומה חשובה אך אינה מספקת כלל.
בדיקה ברמה האדמיניסטרטיבית מוודאת שאתר הקורס מסודר וכי המתרגל ממלא לפחות חלק מחובותיו.
לעומת זאת אין שום קשר שהוא בינה ובין רמת ההוראה. מרצה (או המתרגל שלו) יכול לפרסם תרגולים, תרגילים ופתרונות כחול אשר על שפת הים, לודא שהסילבוס מלא מסודר ומוקפד ועוד כהנה וכהנה פריטים מהצ'ק ליסט שלך. הדבר רק יוצר מסגרת להוראה, אך המרצה יכול למלא את המסגרת כראות עיניו, הווה אומר, למלא אותה בצורה חלקית ולא מספקת.
כמובן שצריך להיות למרצים חופש אקדמי, אך צריך גם להיות פיקוח. מרצה אינו מורה, כפי שאמרת פעמים רבות, ולכן אינו יכול להעריך כראוי את טיב ההוראה שלו (כמובן שגם מורים בדרך כלל אינם אובייקטיביים מספיק ע"מ להעריך את טיב ההוראה שלהם עצמם, אך לפחות ביכולתם להבין את מקור הבעיה כאשר היא מוצגת בפניהם).

ו. דיברת על שיבוצים אופטימליים של מרצים ע"י הרמ"ח, אבל איך ניתן לשבץ באופן אופטימלי מרצה ש"מכשיל" מחזורים שלמים ומלמד בצורה מחפירה שכזאת.

כפי שבודאי ניתן לראות השקעתי הרבה מחשבה בנושא ולכן ברצוני לקבל תגובה שונה להודעה זאת מאשר התגובות שהתרגלנו לשמוע ממך.
לרוב תגובותיך אמנם ענייניות אך באות להסביר מדוע הבעיה שהועלתה אינה באמת בעיה ולא מנסות לפתור אותה.
אני חושב שבמקרה זה הבהרתי שאכן מדובר בבעיה חמורה וחוזרת , כזאת שפוגעת בנו הסטודנטים כפיזיקאים לעתיד ולא רק בציונינו בתואר.
אשמח לקבל התייחסות קונסטרוקטיבית ולא כזאת שמסבירה לי למה אני טועה (כי בסופו של דבר סטודנטים נפגעים ולכן באיזה שהוא מקום חייבת להיות בעיה).

כמו כן ברצוני להוסיף כי ידוע לי שהבעיה מוכרת משנים קודמות. אולי הגיע הזמן לתת מענה.
דיברת בשרשור אחר על כך שבדיקת האיכות האדמיניסטרטיבית תורמת ליצוג המחלקה כלפי חוץ. אני מסכים בהחלט, אך יצוג משמעותי הרבה יותר נובע מרשמיהם של סטודנטים שלמדו במחלקה או שלקחו קורס שרות בה. כרגע המצב הוא כזה שכל מי שלוקח קורס עם המרצה המדובר מתרשם מאיכות הוראה לוקה בחסר במחלקה. כמובן שעבור מי שלומד במחלקה הרושם מתאזן בגלל מרצים אחרים שהינם משכמם ומעלה, אך עבור סטודנטים שלוקחים קורסי שרות במחלקה הדבר אינו כך. כמובן שרושם הנוצר אצל סטודנטים מחלחל גם לגורמים אחרים, בין אם מרצים ממחלקות אחרות, גורמים מאוניברסיטאות אחרות ועד למעסיקים.

בתקווה שנראה שינוי.
Yoav Pollack
תמונה

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

תשובה

שליחה על ידי dcohen » 13:48 13/07/2007

אין אני מתחמק ממתן תשובות.

ראשית מסיבות מובנות, אני באופן עקרוני לא דן בפורום בנושאים
שיש להם היבטים אישיים. לכך יש דוא"ל או דלתי פתוחה.
סטודנטים יודעים שהם יכולים להתבטא אצלי בחופשיות.

מה שקורה מאחורי הקלעים הוא חסוי ולא יצא לפורום.
אני שוב מדגיש שזו אמירה כללית שלא מתיחסת לשום מקרה ספציפי,
ויתכן שיש לי בכלל בראש מקרים אחרים שבכלל לא היתה עליהם תלונה...

המכסימום שאתה יכול להוציא ממני זה שברור שיש כל מני מרצים.
ולכל אחד יש נקודות חוזק ונקודות חולשה ויש נסיבות וכולי.

אני מאמין במבחן השורה התחתונה
(אגב: זה גם נכון באופן שאני מאמין שיש לבדוק מבחנים...)

יש למחלקה לפיסיקה כ-20 תקנים של חברי פקולטה.
זה בערך חצי ממה שיש בכל מחלקה אחרת בארץ.
בשנתיים האחרונות היתה פרישה המונית לפנסיה...
אני האדם האחרון שנקלט "בדרך הרגילה" בשנת 2001.
עומס ההוראה הוא 3 במקום 2 קורסים בשנה.
וכולי.

המבחן של כל רמ"ח הוא להצליח לאייש באופן אופטימלי את מטלות ההוראה והאדמינסטרציה.
אם השורה התחתונה אינה מספקת (לדעת חלק מהסטודנטים) אז מה אני יכול לעשות?

ואם תרשה לי עקיצה:
ואם (היפותטית) אנחנו לא מרוצים מהרמה של הסטודנטים,
אז מה אנחנו יכולים לעשות? להחליף אתכם?
גם חברי סגל לא ניתן להחליף.

כך שהתשובה שלי היא פשוטה:
אתה חי בארץ מסוימת עם מציאות מסוימת עם סגל וסטודנטים בעלי איכויות נתונות,
ועם זה צריך לעשות את המיטב.

כל מה שכתבתי הוא בבחינת "עקרונות כלליים",
ולא משתמע ממה שאני כותב שום ביקורת על שום חבר סגל או סטודנט.


את השורה התחתונה אתה מוזמן לכתוב בעצמך בפורום כשתסיים את התואר.

אני לא מצנזר שום דבר.




!
נערך לאחרונה על ידי dcohen ב 18:20 13/07/2007, נערך פעם 1 בסך הכל.

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

הערה

שליחה על ידי dcohen » 14:31 13/07/2007

דרך אגב, איני יודע אם שמת לב לשרשור הבא:

"בעיה מהותית עם איכות ההוראה באוניברסיטה"

http://myforum.bgu.ac.il/phpBBHeb/viewtopic.php?t=254



(ששוגר למרבה האירוניה מספר שעות לפני שהתחיל הסיפור עם שיטות 2....)





!

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

עקיצה

שליחה על ידי Yoav Pollack » 14:38 13/07/2007

סטודנטים שרמתם אינה מספיק טובה מסוננים באפן טבעי ע"י המערכת באמצעות כשלונות במבחנים וציונים נמוכים (ולעיתים גם כאלו שכן מתאימים, אבל אין לי טענות, אף מערכת לא מושלמת).

מרצים שרמתם אינה מספקת נשארים עוד ועוד ועוד ועוד....


בנוגע לשאר התגובה. התנסחתי לא נכון בחלק מההודעה המקורית. אין אני מצפה לתגובה בפורום בנוגע למרצה ספציפי, אני מקווה (גם אם לא באמת מצפה) לפעולות שימנעו בעיה שחוזרת על עצמה פעמים רבות.

בנוגע למבחן השורה התחתונה. 90% נכשלים זה לא מספיק טוב?
קשה לי להאמין שכל כמה סמסטרים יש מחזור שכולו "דפוק" (שלא לדבר על צירוף המקרים בכך שהמחזור הדפוק במקרה תמיד מקבל את המרצה המדובר ובמקרה חלש דוקא בקורס הספציפי ולא באחרים).

אני מבין שיש בעיתיות להחליף מרצה מכל הסיבות שציינת, אבל כל התואר אתם אומרים לנו שאנחנו צריכים להתמודד עם בעיות, שלא התמודדנו איתן בעבר, בכוחות עצמנו.
לא הגיע הזמן שגם אתם תנסו להתמודד עם בעיות שלא התמודדתם איתן בעבר? לפחות תנסו.

אז אולי אי אפשר להחליף את המרצה המדובר, פשוט בגלל שאין מי שיחליף. מה עם קצת פיקוח?
אם יש בעיה עם התאמה בין רמת לימוד לרמת בחינה למה לא להביא מישהו שייתן חמש שעות עבודה בסמסטר בשביל לבדוק שכן תהיה התאמה (4 שעות ביקור בשיעורים ושעה בדיקת התאמת רמת השיעורים למבחן).
זאת רק דוגמא ששלפתי מהמותן, סביר להניח שהיא לא אופטימלית מהרבה בחינות, אבל בשביל לפתור בעיה במסגרת אילוצים צריך לחשוב על דרכים מקוריות והגיע הזמן שמישהו שם למעלה יתייחס לפתרון הבעיה ויפסיק להתעסק רק במתן תשובות על בסיס המצב הקיים.
Yoav Pollack
תמונה

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

תגובה

שליחה על ידי dcohen » 14:59 13/07/2007

אני חושב שאתה לוקח סיפור ספציפי וטרי
ומנסה להוציא ממנו מסקנה כללית על התנהלות המחלקה.

קשה לי להאמין שסטודנטים שראו את ההתנהלות
של המחלקה בשנים האחרונות יסכימו עם המסקנות שלך.

אם אתה רוצה לנהל "מסע צלב" נגד ההתנהלות של קורס מסוים
פתח בבקשה שרשור בשם "תלונה על התנהלות קורס X"
ולא "בעיה ממוקדת באיכות הוראה".

ורצוי שיגיבו עליו מספר סטודנטים בצורה עניינית,
כדי שיהיה לנו ברור שלא מדובר בדעת יחיד.
כשלון של 90% בקורס לא מהווה מבחינתי אינדיקציה לשום מסקנה ספציפית.
יכולות להיות לזה הרבה סיבות. לכן יש לשמוע מספר דעות...


עדכון: לאחר ברור אני מבין שעדיין לא היה מבחן וה 90% מתיחס לסיפור הישן עם הנדסה


ואם למישהו יש את הרעיון המוזר להחתים "עצומה" נגד מרצה מסוים,
אז כדאי שתדעו שהאפקטיביות של זה אפסית.
לעומת זאת מה שאתם כותבים בפורום יש לו משקל רב אם הוא מנוסח באופן ענייני.


ובכל מקרה אתם אנשים מבוגרים ולכן אני מקווה שאתם יודעים
שצריך להיזהר בכבודם של אנשים אחרים, ולחשוב טוב טוב
לפני שמאשימים משהו על כך שהוא לא יודע(?) או לא רוצה(?) לבצע את עבודתו.

למרבה הצער הרבה סטודנטים מתנהגים עדיין כמו ילדים
ומנסים לגלגל את האחרויות על הכשלון שלהם במבחן על המערכת.
לעיתים קרובות אני שומע או קורא התבטאויות מאפיונריות בנוסח
"אם במועד ב המבחן לא יהיה יותר קל אנו צריכים לעשות למרצה בית ספר..."



!
נערך לאחרונה על ידי dcohen ב 18:37 13/07/2007, נערך פעם 1 בסך הכל.

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

ועוד משהו

שליחה על ידי dcohen » 15:25 13/07/2007

ועוד משהו...


אם קורס מנוהל כמו שצריך (תכנית לימודים שבועית, סט תרגילים מספק)
אז סטודנט מצוי צריך להיות מסוגל "לעבור" את הקורס אפילו אם לא היתה שום הרצאה!


תפקיד ההרצאה הוא שולי ככל שמדובר בהצלחה / כשלון בקורס
כיוון שהלימוד במהותו הוא לימוד עצמי.


להרצאה במוסד אוניברסיטאי יש ערך מוסף / חינוכי חשוב מאוד,
כיוון שהיא מקרבת את הסטודנט להווית המחקר.


לעומת זאת מי שמכין את הסטודנט לבחינה הוא המתרגל ולא המרצה.


אז כדאי לקחת את זה בחשבון כאשר כותבים את התלונות.
זה שלסטודנטים יש דעה אחרת על תפקידו של המרצה זה,
עם כל הכבוד, חסר משקל כל עוד הם לא הפכו לחברי סגל...


!

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

שליחה על ידי Yoav Pollack » 17:02 13/07/2007

הסיפור עליו אני מדבר אינו "טרי". המרצה פשוט העביר את הקורס עד עכשיו כקורס שרות למחלקות אחרות.

בכל אופן יש לי עוד הרבה מה להגיד בנוגע לתגובותיך האחרונות אבל אני ארשום זאת בפעם אחרת על מנת להדגיש את חשיבותו של הדבר הבא שברצוני להגיד:

האם לא ניתן פעם אחת להתייחס לתלונות סטודנטים בצורה קונסטרוקטיבית?

ההרגשה שלי היא שאני וכל מי שמתלונן בפורום נגררים להתנצחות מילולית חסרת מוצא בנוגע להאם יש בעיה או לא.

יכול להיות שאתה לא מסכים בנוגע לדעותי על הבעיה, אבל לפחות תסכים שיש בעיה גורפת של שביעות רצון הסטודנטים ממרצה מסויים. וכאשר מימדי התופעה גדולים כל כך (ראה סקר הוראה) אולי יש מקום לבדוק את הטענות במקום לשלול אותן על הסף.
Yoav Pollack
תמונה

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

שליחה על ידי Yoav Pollack » 17:07 13/07/2007

בנוגע לדעת שאר הסטודנטים. אם השרשור היה מופיע בפורום הקורס היית רואה יותר תגובות. אין צמצום התגובות בא להעיד אלא על ההבדל בפופולריות של פורום זה (הכללי יותר) משאר הפורומים.

אני אפרסם הודעה בפורום הרלוונטי שתיידע על השרשור בתקווה שהסטודנטים יוכלו לתרום קצת מזמן הלימוד לבחינות עבור נושא זה.
Yoav Pollack
תמונה

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 17:58 13/07/2007

Yoav Pollack כתב: האם לא ניתן פעם אחת להתייחס לתלונות סטודנטים בצורה קונסטרוקטיבית?
.

אני לא מבין את התגובה שלך.
האם אמרתי שלא תהיה התיחסות קונסטרוקטיבית?
האם לא הצעתי לך לפתוח שרשור "תלונה"?

אז OK אני פתוח לשמוע מה אתם אומרים.
ראיתי שאכן פתחת שירשור.
כבר ציינתי במפורש שאנו נתייחס ברצינות למה שאתם כותבים.
ומן הסתם נסיק מסקנות כאלו או אחרות.

לצערי אני מנוע מלהגיב על "ההיסטוריה" שאתה מציין.
אסתפק בהערה שלמזלי עוד לא יצא לי ללמד קורסי שרות,
חוויה שידועה בקרב הסגל כשוחקת במיוחד
(בגלל היחס השלילי של סטודנטים מהנדסה לקורסים בפיסיקה).
אם הייתי מלמד קורסי שרות 20++(?) שנה אני לא יודע אם הייתי עומד בכך,
וסביר ביותר שהפיוזים שלי היו מתקצרים.
ואולי יש עוד דברים שאתה לא יודע.


!

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

תגובה של מישהו אחר

שליחה על ידי Yoav Pollack » 14:53 14/07/2007

על מנת להוכיח את טענתי כי הבעיה אינה "טריה" פרסמתי הודעות בפורומים באתר הסטודנטים של מחלקות אחרות שלמדו עם המרצה.

להלן תגובה שקיבלתי לתיבת ההודעות שלי באתר הסטודנטים:


שלום יואב,

היה ממש מעניין לקרוא את ההתכתבות שלך עם יושב ראש ההוראה שלכם.
דיאלוג עינייני וחשוב.
אתה צריך להיות מוקיר תודה שיש לכם יו"ר הוראה שמעורב ומתעניין ורוצה להשפיע כמו שזה מצטייר כאן.
אני רוצה להגיב אבל לא רשום לפורום, אתה יותר ממוזמן לצטט אותי כתגובה בשישור.

בתגובה ל:

"לצערי אני מנוע מלהגיב על "ההיסטוריה" שאתה מציין.
אסתפק בהערה שלמזלי עוד לא יצא לי ללמד קורסי שרות,
חוויה שידועה בקרב הסגל כשוחקת במיוחד
(בגלל היחס השלילי של סטודנטים מהנדסה לקורסים בפיסיקה).
אם הייתי מלמד קורסי שרות 20++(?) שנה אני לא יודע אם הייתי עומד בכך,
וסביר ביותר שהפיוזים שלי היו מתקצרים. "


אני סטודנט שנה שנייה להנדסת חשמל וחולק עבר "היסטורי" משותף עם הנושא המדובר.
לא לזכותי אפשר לומר שאני חלק מהסטטיסטיקה של ה- 90%.
לא על זה אני רוצה לדבר.

רוב רובם של הקורסים שעברתי עד היום היו קורסי שירות, מבואות.
ואני חושב שיש לי זכות להשוואה יחסית אובייקטיבית.

אני אתחיל מהסוף - יחס גורר יחס.
את זה לימד אותי פרופסור מועלם כשהציג את החוק השלישי של ניוטון. (כן הוא לימד אותי פיסיקה 1 ולא 2).

מרצה שמציג רצינות, עקבי, דורש רצינות (מהסטודנטים ומהמתרגל) - יניע את הסטודנטים לרצינות, לעבודה קשה ולהצלחה.
וההפך - מרצה שמציג זילזול, חוסר עיקביות חוסר איכפתיות - יגרור מירמור, בכיינות, וותרנות, וכישלונות.
(כן, אני מודה, מירמור, בכיינות, וותרנות - הם כנראה מאפייני ברירת המחדל שלנו, (זה יותר קל) וצריך להשקיע עבודה - אנרגיה כדאי להרים אותנו משם.)

פיסיקה 2 למדתי עם פרופסור אבינועם רבינוביץ - קורס שירות.
זה היה אחד מהקורסים היותר מעניניים שלמדתי בשנתיים האחרונות. הדרישות שלו היו גבוהות. אבל תאמו את ההתייחסות מצידו.
ואני חושב שעמדנו בכבוד במדד מבחן התוצאה (ולא,המבחן לא היה קל) - וזה מבלי לנהל דיאלוג עם "יחס שלילי" כמו שמתברר שבו אנחנו ידועים.

היו הרבה סיבות לסטטיסטיקה שאתה חוזר עליה שוב ושוב. אבל אחוז הנכשלים הגבוה עד כדי דגל אדום לא נובע רק בגלל המרצה.
הוא כן נובע מזילזול אבל באופן יותר מורכב.

זילזול של המחלקה להנדסת חשמל בקורס שהוביל להחלטה להעביר אותו לסטודנטים בסמסטר הראשון (וללא קורס שיטות במקביל כמו אצלכם, כך שהמתמטיקה היתה רחוקה מלהיות כלי שמיש).

אולי משם נגרר זילזול של המרצה. (ללא תוכנית עבודה מסודרת, ללא התחשבות ב"נכות" המתמטית שלנו - אני זוכר שאחרי הרצאה שלמה מישהו העז והצליח לקבל תשובה מהמרצה למה זה השבלול הזה על הלוח שרץ לו בין כל הנוסחאות - זו היתה הפעם הראשונה שנתקלתי בנגזרת חלקית, מה המשמעות שלה הבנתי רק 3 חודשים אח"כ כשלמדנו חדוו"א 2).

ומשם נגרר הזילזול של המתרגל שלא הבין למה הוא צריך לספוג את כל המירמור שלנו, וללמד אותנו גם מתמטיקה וגם פיסיקה מאפס.
ובטח שלא עשה זאת ברמה של מבחן.

ובסוף בכרוניקה ידועה מראש נגרר גם זילזול של הסטודנטים שהרגישו מרומים וממורמרים.
במבחן שהיה (אחרי שדרשתי לדעתו של בחור רציני מהפיסיקאים) לא נופל ברמתו מהמבחנים של פרופסור גדלין בטח שלא עמדנו בהצלחה.

כל אחד מהחוליות בשרשרת יכל להשפיע ולשנות את התוצאה.
לסטודנטים בתחתית השרשרת היה כנראה הכי קשה ( והיו 13 מתוך 150 שכן הצליחו ועברו את המבחן).

ואם לפרופסור אחרי ולמרות 20 ++ שנות שחיקה מהוראת בהמות חשמל אין את הכוח/הרצון/הגמישות להשפיע,להתמודד,ללמד בצורה מכובדת למרות המצב הלא תקין - אז כנראה שגם עליו נופלת אשמה.

כי שוב לצורך ההשוואה סמסטר אחרי - פיסיקה 2 - קורס שירות - מרצה אחר - בעיה דומה - שוב צריך ללמד פיסיקה בלי בסיס מתמטי.
והוא התמודד בכבוד. סיפר לנו איך התלונן בפני הרמ"ח שלנו, שינה קצת את תוכנית הקורס, העביר מבוא מתמטי נדרש... וזה עבד.

הופקו לקחים ברמת המחלקה לחשמל.
הזיזו את הקורסים למקומם "הטבעי".

ועצוב לי להגיד שהמסקנה היחידה שלי מכל הסיפור ומהתשובה של יושב ראש ההוראה פרופסור כהן -
שזה מה יש - עומס הוראה,תקנים חסרים,שחיקה -
היא שכנראה שזה לא זמן טוב ללמוד פיסיקה באוניברסיטת בן גוריון. חבל.

שים בבקשה כתגובה בשירשור.
Yoav Pollack
תמונה

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

שליחה על ידי Yoav Pollack » 15:01 14/07/2007

בהמשך לתגובה הקודמת:

ניתן לראות כי אכן רוב הבעיות נפתרו (עבור הסטודנטים להנדסת חשמל), התכנית שונתה וכו'.

את הבעיה העיקרית לעומת זאת פשוט גילגלו למחלקה אחרת כפי שקרה בעבר (אל המחלקה להנדסת חשמל עבר המרצה, למיטב ידיעתי, מהמחלקה להנדסת מכונות שם הייתה תופעה דומה).
Yoav Pollack
תמונה

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

הערות

שליחה על ידי dcohen » 15:22 14/07/2007

הערות

פוסט מורטם:
אכן היה "סיפור" ואין אנו מתנערים מאחריות.
אני אישית ממליץ לא לדוש בסיפור הזה.


ההיבט הקונסטרוקטיבי מבחינת קורסי שרות:
כפי שאתם יודעים היטב רק לפני זמן קצר התחלנו לראשונה "לדאוג" לקורסי השרות.
(למעט מאגר התרגילים פיסיקה 1-2-3 שהתחיל כבר לפני שנה).
היכולת שלנו לטפל בבעיות של קורסי השרות ללא טלפון שבור
היא פועל יוצא של פתיחת הפורום האוניברסיטאי.
כך שהודות לצעד זה אני מקווה שסיפורים כאלה לא יחזרו על עצמם.
אנו נטפל באופן ישיר ללא תיווכים בכל פניה שתתבצע אלינו.


ההיבט הקונסטרוקטיבי מבחינת המחלקה לפיסיקה:
עד לאחרונה רוב האנרגיה שלנו הושקעה באיכות ההוראה שמקבלים הסטודנטים בפיסיקה.
אנו מקווים שהלקחים הופקו.
אני מקווה שהקורס פיסיקה 2 עם פרופ' מועלם היה מוצלח.
גם דאגנו לשים שם מתרגל מצוין.
אני מאחל לכולם הצלחה במבחן,
ובנוסף אשמח לשמוע מה יש לסטודנטים להגיד על הקורס בשירשור שפתחתם למטרה זו.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”