עקרון החופש האקדמי

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)

עמדתי ביחס לעקרון הריבונות האקדמית של המרצה

אני שולל את הלגיטימיות של עמדה זו
8
42%
אני מסכים שהעמדה היא לגיטימית גם אם איני מסכים איתה
1
5%
אני מסכים עם העמדה למרות שהיא אולי נוגדת את האינטרס הסטודנטיאלי
10
53%
 
סך הכול הצבעות: 19

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 12:26 18/07/2007

משעשע אותי לראות איך אתם משחקים
עם התואר פרופ - ד"ר - מר - היקר

מבחינתי אתם יכולים פשוט לכתוב "דורון שלום".
באוניברסיטה אחרת לא היו מתיחסים לפניה שיש בה קונוטציה של זלזול.
ואני כבר לא מדבר על הפיסקה האחרונה.

אני לא אטרח לענות על הפרובוקציה,
גם אין אני נעלב ממנה, כך שאין צורך בהתנצלות.

infinity
הודעות: 230
הצטרף: 16:09 04/05/2007
יצירת קשר:

תגובה להודעתו של גדלין

שליחה על ידי infinity » 13:31 18/07/2007

גדלין, אם זו ההשלכה שאתה לא סומך עלינו, אז לא רק שאני לא נעלב, אני גם קצת שמח :P

infinity
הודעות: 230
הצטרף: 16:09 04/05/2007
יצירת קשר:

שליחה על ידי infinity » 13:36 18/07/2007

נ.ב אני מקווה שגם מבחינת פרופ' גדלין זה בסדר שנשמיט את הפרופ' (בלי שום כוונה לזלזל במעמד)

Ron N
הודעות: 6
הצטרף: 20:26 19/04/2007

שליחה על ידי Ron N » 15:25 18/07/2007

פעם אמרו לי בהתייחסות לאירגונים גדולים כגון צבא

שאם משהו עובד אין סיבה לשנות
אז (אני משער) שאם עד היום השיטה עובדת והאוניברסיטאות בארץ ובעולם שהצליחו ליצר בוגרים לשביעות רצון המוסדות ... אז אין שום סיבה להתחיל לחפור בזה.

לדעתי כל אחד צריך לסמוך על עצמו ולדאוג להיות מוכן למבחן (קל להגיד קשה לבצע אבל ככה זה)

Schrodinger's cat
הודעות: 50
הצטרף: 15:57 02/06/2007

שליחה על ידי Schrodinger's cat » 19:00 18/07/2007

נראה לי שלא יהיה יעיל לבדוק מהי איכות ההוראה הניתנת ע"י כל מרצה ומרצה... זה לא ישתנה בכל מקרה...

אני לא חושבת שמרצה צריך לתת את החומר בכפית זהב לפה אבל גם לא לצפות שסטודנט ידע במבחן מה שלא לימדו בשיעור/נתנו לשיעורי בית/הועבר בתרגול.
אחת מהדרכים האלה היא מחוייבת במציאות על מנת שסטודנט ידע על מה הוא הולך להיבחן.
אין לבחון על חומר שניתן לקריאה באופן עצמאי בלבד בטענה שזה חלק מהסילבוס.

דמוקרטיה וחופש אקדמי הם לא סותרים אחד את השני אם מצמצמים את החופש האקדמי!
למה שלא נלמד פילוסופייה בקורס מכאניקה אנליטית- כי זה לא בסילבוס!
זה להחלטת המרצה על מה הוא בוחן ועל מה הוא שם דגש, אך הוא אינו יכול להחסיר או להוסיף לסילבוס שאמור להיות מוכתב מראש על מנת שסטודנט יהיה מוכן עם ידע שעליו לרכוש בתואר I או II וכו'... בהתאמה.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 22:44 18/07/2007

בדרך כלל אני עונה ל"מיכאל" ול"גדלין", גם בכיתה, גם בפורום וגם במגרש כדורגל.
 
ariad כתב:נ.ב אני מקווה שגם מבחינת פרופ' גדלין זה בסדר שנשמיט את הפרופ' (בלי שום כוונה לזלזל במעמד)

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 22:52 18/07/2007

למה ? אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים ללמוד ולפתח במשך לימודיכם באוניברסיטה זה יכולת לימוד עצמאי. פיסיקה, אפילו הפשוטה ביותר, מבוססת על מחקר. כל אחד חוקר לבד כדי להבין פיסיקה. בכך שאנחנו לא מחייבים אותכם ללמוד לבד, אנחנו במידה מסויימת פוגעים בכם. לימודים זה לא הכנה למבחן. בלימוד נכון מבחן הופך ל"דרך אגב".
 
Schrodinger's cat כתב: אין לבחון על חומר שניתן לקריאה באופן עצמאי בלבד בטענה שזה חלק מהסילבוס.

.

Lior_y
הודעות: 44
הצטרף: 20:18 19/04/2007

Re: חופש

שליחה על ידי Lior_y » 00:46 19/07/2007

electron כתב:אני חייב לומר משהו למר דורון היקר
מרצה קודם כל הוא צריך לעשות ככל יכולתו ללמד על מנת שהסטודנטים שלו יצליחו בבחינה
המרצה צריך גם לתת להם את כל הכלים על מתנ שיצליחו גם אם זה אומר לתת יותר שעות הוראה וכמובן לא 2+2=5 וכל מיני שטויות כאלו
מרצה גם חייב לחבר בחינה שונה בכל המועדים ולא למחזר ודי לחכימא ברמיזא
ועכשיו אחרי שהמרצה הבין את מה שאמרתי הוא יכול בשם החופש האקדמי ללמד מה שהוא חושב שנכון ללמד

מסקנה בנהלים אין חופש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ובכלל במקום לנפנף בנוהל הפסול הזה שנקרא "חופש הוראה" תתבוננו בתוככם ותראו האם אתם מלמדים טוב או לא ואם רע לכם ללמד לכו לעבוד במכוני מחקר אחרים שאין בהם חובת הוראה ואם זה לא נראה לכם תפרשו ותפטרו אותנו מנוכחותכם
בברכה
לא מסכים איתך.
המרצה צריך לתת לסטודנטים את הכלים ללמוד. הוא צריך לכוון אותם.
אם הסטודנט לא לומד או לא משקיע מספיק, הוא לא יצליח בבחינה וזה לא משנה מה המרצה יעשה.

Lior_y
הודעות: 44
הצטרף: 20:18 19/04/2007

שליחה על ידי Lior_y » 00:48 19/07/2007

Ron N כתב:פעם אמרו לי בהתייחסות לאירגונים גדולים כגון צבא

שאם משהו עובד אין סיבה לשנות
אז (אני משער) שאם עד היום השיטה עובדת והאוניברסיטאות בארץ ובעולם שהצליחו ליצר בוגרים לשביעות רצון המוסדות ... אז אין שום סיבה להתחיל לחפור בזה.

לדעתי כל אחד צריך לסמוך על עצמו ולדאוג להיות מוכן למבחן (קל להגיד קשה לבצע אבל ככה זה)
ממש לא נכון.
אם זה עובד זה לא אומר שאי אפשר לגרום לזה לעבוד טוב יותר.

electron
הודעות: 3
הצטרף: 09:35 18/07/2007

אני לא מבין

שליחה על ידי electron » 09:36 20/07/2007

על מה דוקטור דורון מתעצבן על מה שפרסמתי
הוא לא שחזר מבחנים?
הוא לא אמר שהסקר הוראה מעניין את הסבתא שלו?
אין מרצים דפוקים במחלקה?
אין קורסים שרוב האנשים לא יודעים על מדובר?
במצב מוצק 2 המרצה לא אומרת שאין לה מושג למה אנחנו עושים את הקורס שהרי נראה כאילו לא למדנו פעם דבר?
אז מה בדיוק אומרת התגובה שלך ..... שאתה לא מתמודד וחבל

barakgil
הודעות: 1
הצטרף: 12:18 20/07/2007

שליחה על ידי barakgil » 17:39 24/07/2007

אני בעד הגבלה חלקית של החופש האקדמי. קורסי חובה חייבים להעביר חומר שמוגדר ע"י סטנדרט זה או אחר ולא לפי מה שהמרצה חושב לנכון. בקורסי בחירה יש יותר גמישות, אם כי גם שם צריך שתהיה ליבה קבועה. לגבי איך המרצה מעביר את החומר בסילבוס זה עניין המרצה עצמו. מה שאסור שייוצר הוא מצב שבו המרצה מלמד חלק מהחומר בקצב איטי, ואז זורק על הסטודנטים את כל שאר החומר ללימוד עצמי. לימוד עצמי דרך ספרי לימוד (דרך אגב, לפני שמכריחים אנשים לפתוח ספר מוטב שקודם יהיו ספרי לימוד בספריה. זה רחוק מאוד מהמצב כיום), הוא עניין שלוקח למרביתם המוחלט של האנשים יותר זמן מאשר לימוד בהרצאה, אם בגלל הצורך להבין קפיצות בניתוחים מתמטיים או בהבנת קונספטים מורכבים ללא אפשרות לשאול את המרצה. לכן צריך להגביל את כמות החומר שניתן להעביר לקריאה עצמית ובנוסף לדרוש שהחומר הנוסף יקוצץ משעות ההרצאה בפועל ולא יבוא בנוסף עליהן.
מבחינת אדמיניסטרציה:
1. הסילבוס המדויק חייב להיות מפורסם בתחילת השנה.
2. בהתאם למה שכתבתי קודם אם המרצה לא מספיק להשלים חומר הוא אינו יכול לדרוש מהסטודנטים לעשות זאת, אלא אם זה פורט מראש בסילבוס, והוא כן מחויב לעשות מאמץ (שיעורי השלמה) כדי לעמוד בסילבוס.
3. דרישות הקורס חייבות להיות מפורטות במדויק כולל המשקל של כל חלק (10 תרגילים 10%, בוחן 25% וכו') מראש.
אדמיניסטרציה כללית:
תאריכי הבחינה צריכים להיות ידועים בזמן ההרשמה. הדבר קריטי במיוחד בקורסי בחירה.
מומלץ: לאפשר לועדי הכיתות להשתתף בתהליך קביעת המבחנים של השנה שלהם. גם יחסוך עבודה לסגל האדמינסטרטיבי וגם הועדים יעשו זאת על הצד הטוב ביותר.

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 18:29 24/07/2007

לגבי החלק הראשון - הדיון מוצה.
המהפכות שאתם מציעים מנוגדות לשיטה האקדמית ולחוקי האוניברסיטה.
גם אם הייתם מצליחים לשכנע אותי בתפיסות שלכם זה לא היה משנה שום דבר.
אי אפשר להגיד למרצים מה או איך ללמד. נקודה.
טוב לדעת מה אתם חושבים, ולשם כך נפתח המשאל,
אבל המערכת האקדמית היא כפי שהיא, והיא לא עומדת להשתנות.

מבחינת אדמיניסטרציה:
זה כן פתוח לייעול, והמרצה אינו הסמכות העליונה.
1. הסילבוס המדויק חייב להיות מפורסם בתחילת השנה.
כל הסילבוסים כתובים באתר השנתון
והמרצה אינו רשאי לשנות אותם ללא אישור או דיון בועדת הוראה.

2. בהתאם למה שכתבתי קודם אם המרצה לא מספיק להשלים חומר
כפי שכבר אמרתי חוקי האוניברסיטה מחייבים לפרסם
מדיניות קורס, אך אינם מכתיבים מה צריך להיות כתוב שם.
הנושא אינו פתוח לדיון.

3. דרישות הקורס חייבות להיות מפורטות במדויק
כולל המשקל של כל חלק (10 תרגילים 10%, בוחן 25% וכו') מראש.
אתה צודק. אלה הם חוקי האוניברסיטה.
אי אפשר לשחק עם מדיניות הקורס.
אם יש חריגות - נא להגיש תלונה והיא תטופל.

תאריכי הבחינה צריכים להיות ידועים בזמן ההרשמה.


זה כמובן מה שרצוי. בקשה זו הופנתה לאביבה לפני שנה
והיא הסכימה לשים את התוכנית הטנטטטיבית. (האם היא לא עשתה כך?).
אבל אי אפשר "להתחייב" (ואם יש שביתה...)
נושא זה יש לטפל ברמה של אגודת הסטודנטים.
זה לא תלוי בנו. גם אני אשמח לדעת הכל מראש.


מומלץ: לאפשר לועדי הכיתות להשתתף בתהליך קביעת המבחנים של השנה שלהם. גם יחסוך עבודה לסגל האדמינסטרטיבי וגם הועדים יעשו זאת על הצד הטוב ביותר.
גם הצעה זו הוצעה לאביבה לפני שנה.
אחרי שנציגים שלכם ראו עם מה היא צריכה להתמודד
הם הרימו ידיים והודו בכך שאין כמוה...

צניעות בבקשה.

avners
הודעות: 280
הצטרף: 01:41 20/04/2007

שליחה על ידי avners » 23:38 24/07/2007

לדעתי עם עניין הריבונות של מרצה (ואני יודע שאני טוחן מים מכיוון שבגלגלי האוניברסיטה דברים לא יזוזו בזמן הקרוב) יש בעיתיות רבה. כשאני הייתי בצבא ביליתי את השנה האחרונה שלי במחלקה מבצעים, מעבר לאחריות על ניהול החמ"ל הגדודי פקודות ושטויות כאלה היה לנו תפקיד נוסף שהוא הביקורת הגדודית על הפלוגות, חוץ מזה גם היינו אחראים על הכנת הגדוד לביקורת של רמה ממונה.

מה שאני מנסה לאמר הוא שכל רמה צריכה לעבור ביקורת שוטפת כל הזמן ע"י הרמה הממונה, ואני לא מדבר רק על הדברים האדמיניסטרטיביים כמו אתר קורס ופירסום סילבוס, אני מתכוון שראש המחלקה ודיקאן הסטודנטים צריכים לבוא ולבקר בהרצאות ולשבת בהן כשומעים ולתת ביקורת למרצים, כדאי שגם תהיה ביקורת של מישהו חוץ מהמרצה על המבחנים (אני לא רוצה לפגוע אבל היה כדאי עם למשל מישהו היה עובר על מבחנים של מרצים רק בכדי לבדוק שהמבחן קריא מובן וללא שגיאות כתיב מה שקרה לי ברוב הקורסים עד עכשיו).

(מצד שני כשאני חושב על זה שמישהו כמו הרמ"ח היה נכנס לכיתה של פיזיקה 2 ושומע את כמות הרעש שיש בכיתה, אולי עדיף שזה לא יקרה)
"התמדה זה הכול,
אין שום סיבה להפסיק..."
"איזה כיף", הדג נחש מסבירים את החוק הראשון של ניוטון

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 06:34 25/07/2007

avners כתב: אני מתכוון שראש המחלקה ודיקאן הסטודנטים צריכים לבוא ולבקר בהרצאות ולשבת בהן כשומעים ולתת ביקורת למרצים
הרמ"ח והדיקאן הם "ראשון בין שווים" ואין להם
שום עליונות אקדמית על המרצה,
שגם הוא אולי היה לפני מספר שנים רמ"ח או דיקאן...

וכאמור גם אם הם נכנסים לכיתה - אין להם זכות אח"כ לשפוט את המרצה.
כמו שאין למרצה תעודת הוראה, גם להם אין תעודת הוראה.

כל עניין "הפיקוח" הזה מנוגד לעקרונות יסוד של האקדמיה.


לגבי מבחנים:

מה שאתה אומר הגיוני.
מקובל שהמרצה נותן לאסיסטנט לפתור את המבחן.
אם עומס ההוראה היה סביר יתכן שהיה טעם
להמליץ על נורמה של "להראות לחבר סגל אחר".
בנסיבות הנוכחיות זה לא נראה לי ישים.
אבל עקרונית זאת נורמה ראויה.


!

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 07:21 25/07/2007

אני נועל את השירשור.
הנושא מוצה.







!

נעול

חזור אל “ועדת הוראה”