אי אפשר רק עם נפנופי ידיים

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
שלח תגובה
shore
הודעות: 6
הצטרף: 12:56 18/07/2007

אי אפשר רק עם נפנופי ידיים

שליחה על ידי shore » 13:21 18/07/2007

אני מתכוון, שבלי הבסיס המתמטי ה"כבד" :roll: פיסיקאים יגדלו לחשוב שהכל בא מהשמיים.
במיוחד בימים אלה (פיסיקה בידיונית לחלוטין) שאך ורק המתמטיקה נשארה (אלא אם כן מישהו ראה פעם ממברנה רב ממדית). כלומר פיסיקה-מתמטיקה זה נושא מאד מאד חשוב... אי אפשר לוותר על הבסיס הזה.

מתמטיקה היא השפה בה פיסיקאים מדברים ולכן אסור לסטודנטים בבן גוריון לגמגם.
וכן לדעתי, זה צריך לעלות לנו בחפירה פורמלית מגעילה שרק מתמטיקאים יכולים לסבול...

שיטות זה קורס טוב מאד, וכמובן הרבה יותר פרקטי, אבל הוא מוצא מהקשרו (כמו אלגברה):
גדלין מלמד את כל המתמטיקה שהוא צריך בפיסיקה 1 ו2
עד שמגיעים לפורייה בפיסיקה 3 כבר שוכחים את הרב
טנזורים צריך לקלאסית עם דוידסון מלמד וגם כן שוכחים

כשאני אומר, "מוצא מהקשרו", אני מתכוון שאין "Hands on experience" כי יש פער מהרגע שאתה לומד את המתמטיקה (המנותקת משהו) בשנה א' ועד היישום בפיסיקה.
מכאן שחייבים את הבסיס המתמטי של חדו"א 2 , ואלגברה וחבל שאין אלגברה מתקדמת יותר ( בעיקר חבורות - סימטריות).

לסיכום: צריך להחליף את החלקים היותר "פרקטיים" בחדו"א2 ביותר פורמליזם: (משפטים והוכחות)
ואת הפרקטיקה להשאיר לשיטות. זוהי הכפילות!

shore
הודעות: 6
הצטרף: 12:56 18/07/2007

מצטער- לא במקום הנכון

שליחה על ידי shore » 13:33 18/07/2007

אופס...
שמנהל יעביר את ההודעה הזו למשאל על חדו"א 2

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 16:02 18/07/2007

הממשק לא מאפשר אפילו למנהל לעשות זאת...

הכי פשוט: copy/paste ואז תמחוק את השירשור ואני אמחוק את התגובה שלי.

Schrodinger's cat
הודעות: 50
הצטרף: 15:57 02/06/2007

שליחה על ידי Schrodinger's cat » 19:06 18/07/2007

אוי ואבוי יהיה אם במקום המתמטיקה שאני צריכה אני אקבל ללמוד הרבה הוכחות שאשכח אח"כ והן לא יועילו לי בתואר!!!!
המתמטיקה היא עזר ולא יותר- אני באתי ללמוד פיסיקה!

בגלל זה חיפשתי להגיב בשרשור על שיטות 2
הקורס כולל
1. חדוו"א 2
2. טנזורים
3. פורייה

הכי יעיל פורייה, הכי פחות יעיל - החפיפה לחדוו"א 2 צריך הרבה יותר מתמטיקה בתואר למשל: משוואות לפלס ופואסון ופתרונותיהן בכל הקואורדינטות מישדי"כ למינהן ועוד...
לפי דעתי צריך להחליף את החלק של חדוו"א עם יותר אנליזה וקטורית. (כמו הקורס של הנדסת חשמל)

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”