מבחן בפיסיקה 2

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 20:34 01/08/2007

אם תשים לב לפתרונות של אלכס, לאחת שאלות הקצרות נדרשו לו שני עמודים לפתרון, זה לדעתי חורג מהגדרה של קצר.
ה;אלה הזאת היא שאלה קלסית שפתורה בהרבה מקומות וכבר הפכה לחומר תיאורטי. פשוט היית צריך לדעת.

חלוקת הנקודות הייתה שונה בזמן המבחן ואותנו ידעו בחלוקה מחדש רק אתמול, זה כמובן היה משפיע אחרת על תכנון הזמן שלי במבחן עצמו.
על חלוקת הנקודות למדתי מטופס המבחן כפי שהוא מםפיע באתר הקורס. האם במבחן היה טופס שונה ?
השאלה היא האם, במסגרת ה"חופש האקדמי", אין דרך כן לדאוג להבא שמרצים יתיישרו לאיזשהו פורמט אחיד בכתיבת המבחנים במחלקה.
בשוםפמים ואופן. מגוון דעות, שיטות וגישות חיוני למדע. כאשר כולם חושבים בצורה אחידה, אף אחד לא חושב טוב. ברגע שיהיה פורמט אחיד ההוראה תמות, ואתה תהיה הראשון שיברח מכאן למקום אחר שקיים בו חופש.

[/code]

Tal
הודעות: 34
הצטרף: 16:20 16/07/2007

שליחה על ידי Tal » 09:58 02/08/2007

dcohen כתב:
הדרך של כולנו לנסות לשכנע וליצור "לחץ" לגיבוש נורמות
זה הפורום (אני מניח שאני נשמע כמו פטיפון שבור).

!
הדרישה לשמור על פורמט אחיד במבחנים היא יותר מלגיטימית, ביותר ממחלקה אחת באוניברסיטה קיימת התאמה מול המחלקות התאומות באוניברסיטאות השונות, כך שישנה התאמה בין הציונים בכל האוניברסיטאות עד כמה שניתן ובדרך זו אפשר להשוות ביננו לבין בוגרים של אוניברסיטאות אחרות לפי הציונים.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 13:30 02/08/2007

אם המבחנים מתפרסמים (אחרת איך אתה יודע שיש אחידות) אז אפשר גם להתרשם מרמה הבמחן, בדיוק כפי שאנחנו משווים סילבוסים. בנוסף, אם אני חושב שהשיטה שלי טובה יותר, ואתה חושב שהשיטה שלך טובה יותר, מה נבחר ? את מי יש להכריח ?

avners
הודעות: 280
הצטרף: 01:41 20/04/2007

שליחה על ידי avners » 17:22 03/08/2007

dcohen כתב:
avners כתב: השאלה היא האם, במסגרת ה"חופש האקדמי", אין דרך כן לדאוג להבא שמרצים יתיישרו לאיזשהו פורמט אחיד בכתיבת המבחנים במחלקה. או לפחות שיקיימו את מה שדורון כתב בטופיק על קווים מנחים להערכת קורס לגבי מבחנים.
הדרך של כולנו לנסות לשכנע וליצור "לחץ" לגיבוש נורמות
זה הפורום (אני מניח שאני נשמע כמו פטיפון שבור).

בדרך זו או אחרת הטיעונים השונים בעד/נגד מחלחלים.
אל תשכחו שהסטודנטים של היום הם האסיסטנטים של מחר,
ויש לדעה שלהם משקל רב. כך שאם יווצר "קונצנזוס"
בנושאים מסוימים זה יביא ליצירת נורמות טובות יותר.

חופש דיבור וחופש אקדמי הם עקרונות משלימים!
!
הנה, כאן אני "מנסה" להפעיל את הלחץ הזה בפורום כבר כמה ימים, הבעיה היא שבמקום שמה שאני אומר יגיע לכתובת הנכונה, נכנסתי לוויכוחים על פני הרשת איתך ועם גדלין (שלהבנתי כול המתדיינים בשישור הזה מסכימים על איך אמורה להיראות בחינה בפיסיקה) שהם באמת נראים חסרי טעם מכיוון שאין לנו מחלוקת אמיתית בינינו ולא נראה לי שהסיכויים שלנו כסטודנטים לקבל מבחן "הוגן" (לפחות להבנתי את המושג הוגן) יותר בעוד שבוע לא השתפרו.
פניתי גם באופן אישי לפרופ' מועלם שהסכים איתי לגבי חלק מהדברים, אבל לשנות את איך שלחץ הזמן השפיע עלי במבחן זה כבר לא שינה וגם על מבנה המבחן הקרוב לא נראה לי שהצלחתי להשפיע.

לדעתי דורון, הפורום ככלי למתן שירות במחלקה נכשל. אני מדגיש כאן שבתחום של הפיסיקה הפורום הוא הצלחה מסחררת מכיוון שלכל שאלה בקורסים פיזיקה 1 ו-2 קיבלנו תשובה בד"כ באותו היום אבל זה רק במובן של החומר הלימודי, מה שלידעתי לא קיים באף מחלקה אחרת וגם מחברים בקמפוסים אחרים לא שמעתי על מתן מענה יעיל כל-כך.
אבל בכול הנוגע לבעיות בעלות פן אדמיניסטרטיבי, ספינת הדגל המחלקתית לא ממש יוצאת מהנמל. יצא לי לפנות פעמיים אליך בפורום בנוגע לבעיה אישית ולבעיה שהיא, לדעתי, כיתתית. בנודע לבעייה האישית אני מניח שקיבלתי ממך אותה תשובה גם בפורום, גם במייל וגם פני אל פנים, אבל כנראה שרק פנים אל פנים הצלחתי להבין את הדקויות הבירוקרטיות של מה שאתה אומר (אז יכול להיות שכאן הבעיה היא אצלי ואחרים היו מסתפקים בפורום או לא מספיק עקשנים כדי להמשיך ולשאול), אז כאן הפורום לא עזר. וכשפנינו אליך בבעיה כיתתית, קיבלנו את התשובה הרגילה בנושא חופש אקדמי של מרצה וקצת סימפטיה, מה שהפורום עשה הוא בעצם שלא נטריד אותך במשרד, אלא שבעייותינו ימשיכו לא להיפתר (או אולי להבנתכם אין בעיה) אבל לפחות הפעם קבל עם ועדה.
"התמדה זה הכול,
אין שום סיבה להפסיק..."
"איזה כיף", הדג נחש מסבירים את החוק הראשון של ניוטון

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 17:54 03/08/2007

לדעתי דורון, הפורום ככלי למתן שירות במחלקה נכשל. אני מדגיש כאן שבתחום של הפיסיקה הפורום הוא הצלחה מסחררת ... אבל בכול הנוגע לבעיות בעלות פן אדמיניסטרטיבי, ספינת הדגל המחלקתית לא ממש יוצאת מהנמל.
אני כמובן לא מסכים עם הקביעה הזאת.
אם ציפית שהפורום ישנה את כללי המשחק - זאת אשליה.
הפורום הוא כלי אדמינסטרטיבי שמאפשר לתת
לכם שרות במסגרת "כללי המשחק" הקיימים.

בנוסף הפורום הוא במה למימוש "חופש הדיבור" שלכם.
האפקט של זה יבוא לכדי ביטוי בטווח הארוך.
לזה אני קורה "חילחול".
אם תרצה דוגמה אחרת: אולי הנשיא לשעבר יקבל פנסיה וכולי,
אבל בעתיד בעלי שררה יחשבו 100 פעמים לפני
שהם מנצלים יחסי מרות, וזאת בעקבות הסערה הציבורית.

פרט לפיסיקה יש כל מיני נושאים "קטנים" שהפורום מטפל בהם,
כגון קורס המטלב, ריכוז דוחות מעבדה בספריה,
ועוד כהנה וכהנה. גלוש בבקשה "מחוץ" לפורומים של הקורסים ותראה.


!

avners
הודעות: 280
הצטרף: 01:41 20/04/2007

שליחה על ידי avners » 20:49 03/08/2007

אני מקווה שלפחות בנושא בעלי שררה את צודק, אם כי אני מסופק לצערי.

לא ציפיתי שכללי המשחק ישתנו, מה שאני אומר ששרות שלא קיבלנו לפני (או לא היינו אמורים לקבל אולי) אז עכשיו אנחנו פשוט לא מטופלים בצורה פומבית פשוט, אולי זה חוסך לך עומס של 10 אנשים שבאים ומקטרים על אותו דבר.

לגבי מה שמסביב אני מסכים, מעט הגזמתי בכדי להעביר את המחשבה שלי. את רוב השירשורים שאתה מדבר עליהם אני מכיר, רק הקצנתי את הטענה לטובת הדיון. אבל בסופו של דבר את תחושת התסכול שלנו הסטודנטים כשבעיות שבאמת מטרידות אותנו לא נפתרות הפורום אולי רק מעצים, ואם תעבור על שירשורים אחרים (מה שאתה מן הסתם לא צריך כי אתה אחד הדוברים בכולם תראה שברובם התשובה הסופית שאנו מקבלים היא דומה. וכן אני יודע וגם ציינתי זאת בפורום של הקורס, את חוקי המשחק לא נשנה ובטח שלא עד מועד ב', אבל קיווינו לפתרון כלשהו של הבעיה שיהיה מעט יותר הוגן כלפינו. כתבת כאן כבר שסטודנטים אמרו לך בצורה לא רישמית שהמבחן "בסדר", הבעיה עם טיעון כזה היא שלנו אין איך לענות עליה, אני לא יודע מי הם, והם לא עונים לי כאן בפורום. יכול להיות למשל שלכולם יש הערכת זמן והם לא חוו את מצוקת הזמן שלנו ואולי סתם אני סטודנט בכיין (נראה לי לא סביר כי לא התלוננתי על אף מבחן קודם ונראה לי שהטענות שלי סבירות).
אולי תחושתנו הייתה משתפרת עם המרצה של הקורס היה עונה לטענותנו בשירשור הזה או בשירשור המקביל בפורום הקורס. או אולי אם ראש המחלקה היה לוקח חלק בדיונים גם הוא,אומנם אני לא מצפה שיעשה זאת באופן פעיל כמוך, אבל לפחות שיעבור על הפורום (אולי הוא עושה זאת) ובדיונים כאלה יאמר את דעתו, אולי גם הוא יגלה ככה דברים שמטרידים אותו בדרך בה המחלקה מתנהלת.

אני גם לא בא ומבטל את הפורום, לדעתי הוא כלי מצויין, אבל בצד האדמינסטרטיבי הוא בעיקר (בעיניי) מתפקד כחוסך זמן בשבילך ובשביל המזכירויות, גם זה דבר חשוב ולא מבוטל, אנו מודעים לעומס העבודה גם עליך וגם על אביבה ולכן כן מנסים לעשות את פניותנו כאן. יכול להיות שכאשר גופי האוניברסיטה האחרים, או לפחות המחלקות האחרות בפקולטה, יבינו את החסכון הזה בזמן הם יסכימו לעבור לשימוש בפורום, אם כי אני כבר מבין ממך שהרבה יותר מפחידה אותם המחשבה על זה שזה יגרום שקיפות בפעולותיהם.
"התמדה זה הכול,
אין שום סיבה להפסיק..."
"איזה כיף", הדג נחש מסבירים את החוק הראשון של ניוטון

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”