הקוד האתי של הסטודנטים, שיטת האמון

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

הקוד האתי של הסטודנטים, שיטת האמון

שליחה על ידי dcohen » 12:27 06/08/2007

הקורס נושאים מתקדמים בקוונטים הוא קורס בחירה,
והדרישה העיקרית על מנת לקבל "עובר" היא נוכחות בכל השעורים.
הסטודנטים חויבו למלא הצהרה:

http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Quantu ... Report.pdf

שיטת האמון עובדת במוסדות בארה"ב - שם ניתן לסמוך על האמינות של הסטודנטים.
אני רוצה להאמין שהחומר האנושי בארץ לא פחות טוב.
לא יעלה על הדעת שסטודנטים לא יכבדו את מדיניות הקורס ואת החתימה של עצמם.
חתימה על מסמך זו חתימה על מסמך.

במהלך הסמסטר היו הרבה איחורים.
סטודנט שמאחר ברבע שעה מפספס את כל השעור.
משום מה לפי ההצהרות החתומות כמעט כולם דייקו...

כמו כן סטודנטים היו בהרצאות בתאריכים שבהם לא היו הרצאות,
וכמה מהם היו ביותר הרצאות מכמה שבאמת היה.

התיעצתי עם עמיתי למחלקה. כולנו היינו תמימי דעים שלא ניתן לעבור על סדר היום
על הזלזול במדיניות הקורס. אם הייתי פוסל כל טופס שמופיעות בו הצהרות "שקריות"
היו עוברים את הקורס 9 סטודנטים בלבד.
החלטתי להקל ופסלתי הצהרות שקריות על בסיס פרטני (פר שעור).
מתוך 20 סטודנטים "עברו" את הקורס 12 סטודנטים.

אם מישהו סבור שטעיתי בבדיקה הוא מוזמן לערער.
הבדיקה תהיה על סמך ההצהרות החתומות בטופס.

לידיעתכם - היו רק 10 הרצאות.
מי שפיספס 3 הרצאות חייב להביא אישורים על העדרות מוצדקת משלושתם.
מי שפספס יותר מ-3 הרצאות -- אין מה לעשות.

הערה: סטודנט שרשם הצהרה בנוסח "הייתי בכל ההרצאות",
(ללא חתימה פר תאריך) קיבלתי את ההצהרה כלשונה למרות
שהדרישה היתה חתימה על כל שעור ושעור עם תאריך ושעת הגעה.

!

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 13:33 06/08/2007

אגב --

אני מצדד נלהב בשיטת האמון.

לדעתי הסטודנטים צריכים לעשות "שמיכה" לכל סטודנט
שמעיז לזלזל ולהוציא שם רע לאמינות של כלל הסטודנטים.

התיחסות לא אחראית צריכה להתפס כבלתי לגיטימית.
ולמרות שזה לא נשמע משכנע אעיז לומר
שגם רמאות של מס הכנסה צריכה להתפס כבלתי לגיטימית.

!

nb
הודעות: 11
הצטרף: 01:24 17/07/2007

שליחה על ידי nb » 14:56 06/08/2007

איפה פורסמו הציונים ?

תודה

anter
הודעות: 9
הצטרף: 10:47 27/06/2007

שליחה על ידי anter » 15:09 06/08/2007

דורון,
לגבי הצהרת הנוכחות, ישנה בעייתיות שאנו לא זוכרים תאריכים מדוייקים, ברור שאפשר לרשום את התאריכים אחרי כל שיעור ואז לא תהיה את הבעיה הזאת, אבל זה לא תמיד קורה, לפחות לרוב הסטודנטים.
יכול להיווצר מצב שמישהו רשם שהיה בתאריך שבכלל לא היתה הרצאה, אך במקרה זה בעייתיות זאת אינה נכללת לדעתי כבעיית אמינות חמורה, אלא בעיית שיכחה.
ואם יש בעייה אמיתית של אמינות, כלומר סטודנטים שלא היו בתאריכים מסויימים והצהירו שהיו אז זאת אכן בעיה. אני מאמין שברוב ההצהרות היו בעיות שיכחה ולא בעיות אמינות.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 15:29 06/08/2007

יש כאן גם אספקט של זלזול וגם אספקט של חוסר אמינות.

כל מי שטרח (כנדרש) לקרוא את מדיניות הקורס,
והדפיס את הטופס,
שבו בצורה הברורה ביותר נדרשת הצהרת נוכחות פר-הרצאה,
עם חתימה נפרדת לכל הרצאה,
לא יכול להתמם.


כך שבפרוש הסטודנטים שמו פס על המדיניות.

לגבי אמינות -
אני לא נוהג לחתום על הצהרות לא נכונות.
מי שזילזל במדיניות אך בדיעבד רצה למלא הצהרה ללא תאריכים -
קיבלתי את זה, למרות שזה לא היה צריך להיות ככה.


!
נערך לאחרונה על ידי dcohen ב 15:32 06/08/2007, נערך פעם 1 בסך הכל.

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 15:31 06/08/2007

רק כדי להיות בטוח- לגבי הרצאות שלא היו: לא נשכחה במקרה ההרצאה שהייתה בתחילת השביתה כשחשבנו שבגלל שתלמידי תואר שני לא שובתים, נכון?
יש באמת אפשרות לפרסם את הרשימה רק כדי לוודא שלא היה "משפט שדה" (9-12 מתוך 20 נשמע מאוד מוזר) אני לא אהיה יפה נפש- אני כן יכול לתאר בעיות אמינות- השיטה מבוססת בעיקר על המצפון של אותו אדם- לא אצל כולם הוא פעיל באותה המידה- כמו שתמיד יהיו אנשים שיעשו את שיעורי הבית להגשה ויהיו כאלו שיעתיקו מהם ( ובצורה מעצבנת במיוחד יקבלו בסוף ציון דומה בבחינה) אבל לא באחוזים האלו.

ofirgana
הודעות: 12
הצטרף: 13:00 03/05/2007

מסכים בהחלט.

שליחה על ידי ofirgana » 15:31 06/08/2007

מסכים בהחלט. אני אישית יודע שלשיעור האחרון לא יכולתי להגיע ולשיעור נוסף לא באתי, פרט לכך, אני יודע שלשאר השיעורים הגעתי אך לא היה לי רישום מדויק של התאריכים והשעות של כל שיעור. לכן רשמתי את התאריכים שלפי דעתי התקיימו בהם השיעורים וסימנתי אי נוכחות בשניים שאני יודע שלא הגעתי. האם ישנה אפשרות שטעיתי בתאריכים ופיספסתי שיעור או לחילופין הוספתי שיעור מיותר? בהחלט כן. אך אין זה מעיד כלל וכלל על חוסר אמינות ועל הצהרות כוזבות. חבל מאוד שאנשים לא מקבלים עובר בקורס מסיבות כאלה. אני לא חושב שזה מוצדק.
ודרך אגב איך אפשר לראות מי עבר ומי לא? למה לא מפורסם מסמך מסודר?

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 15:33 06/08/2007

המסמך המסודר אצל אביבה והוא יסרק כמקובל.

nb
הודעות: 11
הצטרף: 01:24 17/07/2007

שליחה על ידי nb » 15:43 06/08/2007

הרי ברור שהטופס הזה לא בודק אמינות...אלא רק דיוק בזיכרון הפרטים. סטודנט שידע לתעד טוב את תאריכי ההרצאות יעבור את הקורס אפילו אם לא היה בכלל בהרצאות ואילו סטודנט שהיה בכל ההרצאות אך לא הקפיד לתעד יכשל בקורס. זה הרי אבסורד.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 15:53 06/08/2007

nb כתב:הרי ברור שהטופס הזה לא בודק אמינות...אלא רק דיוק בזיכרון הפרטים. סטודנט שידע לתעד טוב את תאריכי ההרצאות יעבור את הקורס אפילו אם לא היה בכלל בהרצאות ואילו סטודנט שהיה בכל ההרצאות אך לא הקפיד לתעד יכשל בקורס. זה הרי אבסורד.
האבסורד הוא שסטודנטים לא לקחו ברצינות
את מדיניות הקורס ולא מילאו את הטופס כנדרש בזמן אמיתי.

אם באמת הייתי רואה נוכחות מסודרת של כל הסטודנטים,
לרבות דיוק בשעת הגעה,
לא הייתי "מתחשבן" על ההיבט הפורמאלי.

אבל כפי שכולנו יודעים - לא היתה נוכחות מסודרת, ולא היה דיוק בשעת הגעה.
מבחינתי (חלק די גדול מ-) הסטודנטים לא התנהגו בצורה רצינית וראויה.


!

nb
הודעות: 11
הצטרף: 01:24 17/07/2007

שליחה על ידי nb » 15:54 06/08/2007

אתה מעניש את הכלל בצורה לא הוגנת לפי דעתי...עכשיו אני צריך לדאוג שבגלל חוסר תשומת לב לתאריך זה או אחר התואר שלי נמצא בסכנה. בכל אופן זה מאוד יועיל אם נוכל לדעת את הציונים כדי שתיהיה אפשרות להיבחן בקורסים אחרים במידת הצורך על מנת להשלים את התואר.

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 16:07 06/08/2007

דרך אגב אני לפחות מאוד בעד שיטת האמינות, בקוונטים 2 ראיתי שלעומת קורסים אחרים שבהם היו הגשות הצורך להעריך אח"כ בעצמי את תקינות הפתרון ועצמאותו תרמו לי מאוד- לא נהיה תמימים- מי שהעתיק קודם העתיק גם בקורס וגם אחריו אבל לפחות ממני זה מנע הרבה פעמים למצוא את הפתרון הקל כשנתקעתי בתרגילים-להשוות עם אחרים, לחפש כיוון בספרים וכדומה. כך שלמי שלא מתכוון להעתיק עקב מצפון פעיל יתר על המידה השיטה עוזרת מאוד ומפתחת ביטחון שגם בבחינה כלא תהיה שום אפשרות לקבל עזרה חיצונית ואתה נתקע אין שום סיבה להכנס לפאניקה כי זה כבר קרה בעבר בבית. לכן אני הייתי ממליץ להשאיר את שיטת האמינות לטובתה של קבוצת סטודנטים רחבה למדי.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 16:18 06/08/2007

davidr כתב:דרך אגב אני לפחות מאוד בעד שיטת האמינות, בקוונטים 2 ראיתי שלעומת קורסים אחרים שבהם היו הגשות הצורך להעריך אח"כ בעצמי את תקינות הפתרון ועצמאותו תרמו לי מאוד- לא נהיה תמימים- מי שהעתיק קודם העתיק גם בקורס וגם אחריו אבל לפחות ממני זה מנע הרבה פעמים למצוא את הפתרון הקל כשנתקעתי בתרגילים-להשוות עם אחרים, לחפש כיוון בספרים וכדומה. כך שלמי שלא מתכוון להעתיק עקב מצפון פעיל יתר על המידה השיטה עוזרת מאוד ומפתחת ביטחון שגם בבחינה כלא תהיה שום אפשרות לקבל עזרה חיצונית ואתה נתקע אין שום סיבה להכנס לפאניקה כי זה כבר קרה בעבר בבית. לכן אני הייתי ממליץ להשאיר את שיטת האמינות לטובתה של קבוצת סטודנטים רחבה למדי.
אני מסכים לחלוטין.
הגישה שלי היא שמדיניות הקורס היא לטובת הסטודנט,
ושהמרצים אינם שוטרים.
מי שרוצה לרמות - שירמה - אבל כדאי שיעשה זאת בקפדנות,
ושלא יחשוב שהמרצה יעגל פינות.

זה ברור לי שנוצרה אצל אנשים מסוימים במדינה נורמה שלילית שאומרת
שזה לגיטימי לרמות את מס הכנסה, ושזה לגיטימי לזלזל "בפרטים",
וגם עם חוסר האמינות של קצינים ושל דובר צה"ל אין בעיה,
ואולי גם כל חוקי המדינה בשטחים הכבושים הם המלצה בלבד? וכיו"ב

אם "הפרטים" לא חשובים אז באמת למה להתיחס ברצינות לטופס הנוכחות?
סתם המרצה אוהב להעסיק את הסטודנטים באדמיניסטרציה.
מה זה משנה אם אני מאחר להרצאה ב-15 דקות - מישהו מת מזה?

!

Lior_y
הודעות: 44
הצטרף: 20:18 19/04/2007

שליחה על ידי Lior_y » 19:26 06/08/2007

מספר דברים:

אני הייתי תחת הרושם שניתן עד השמיני באוגוסט להגיש את השאלות ואת הדו"ח.
למרבה הצער גם אני לא מילאתי את הדו"ח נוכחות בצורה רציפה במהלך הסמסטר. לאחר השביתה הדו"ח שמילאתי אבד בין ערימות דפי הטיוטה שלי (מבחנים ותרגילים מסמטר קודם) וכעת אני לא בטוח באילו תאריכים היו הרצאות. אני כן זוכר את התאריכים שבהם לא הייתי (2 תאריכים, בשניהם עבדתי בבוקר).

אני מסכים שצריך להקפיד על נהלים וזה תופס ל-2 הכיוונים, סטודנטים ומרצים.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 19:35 06/08/2007

Lior_y כתב:מספר דברים:

אני הייתי תחת הרושם שניתן עד השמיני באוגוסט להגיש את השאלות ואת הדו"ח.
למרבה הצער גם אני לא מילאתי את הדו"ח נוכחות בצורה רציפה במהלך הסמסטר. לאחר השביתה הדו"ח שמילאתי אבד בין ערימות דפי הטיוטה שלי (מבחנים ותרגילים מסמטר קודם) וכעת אני לא בטוח באילו תאריכים היו הרצאות. אני כן זוכר את התאריכים שבהם לא הייתי (2 תאריכים, בשניהם עבדתי בבוקר).

אני מסכים שצריך להקפיד על נהלים וזה תופס ל-2 הכיוונים, סטודנטים ומרצים.
מו הסתם אתה צודק לגבי התאריך - אז תגיש.
מספר סטודנטים אכן שאלו אותי "מה לעשות" שהם לא זוכרים את התאריכים
ואמרתי להם שאני גם אקבל הצהרה חתומה בנוסח
"הייתי בכל ההרצאות למעט שתיים".
ציינתי את נקודה זו במפורש בתחילת השירשור.

חלק גדול מהסטודנטים שקיבלו "עובר" אכן עשו את זה בדיוק
ואין לי שום טענות לגבי האמינות שלהם,
אם כי זה לא בסדר שהם לא מילאו את הטופס כפי שנדרש במדיניות הקורס
(כך שיש פה למרבה הצער אלמנט של זלזול).

הסיבה לדרישה "הקטנונית" של דיווח שבועי צריכה להיות ברורה -
רציתי שסטודנטים יגיעו בזמן להרצאות, אחרת זה פוגע במבנה ובשטף של ההרצאה,
וכמובן פוגע בסטודנטים עצמם מבחינת היכולת לעקוב וכולי.

!

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”