הקוד האתי של הסטודנטים, שיטת האמון

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
ofirgana
הודעות: 12
הצטרף: 13:00 03/05/2007

שליחה על ידי ofirgana » 21:48 06/08/2007

dcohen כתב:
מו הסתם אתה צודק לגבי התאריך - אז תגיש.
מספר סטודנטים אכן שאלו אותי "מה לעשות" שהם לא זוכרים את התאריכים
ואמרתי להם שאני גם אקבל הצהרה חתומה בנוסח
"הייתי בכל ההרצאות למעט שתיים".
ציינתי את נקודה זו במפורש בתחילת השירשור.

חלק גדול מהסטודנטים שקיבלו "עובר" אכן עשו את זה בדיוק
ואין לי שום טענות לגבי האמינות שלהם,
אם כי זה לא בסדר שהם לא מילאו את הטופס כפי שנדרש במדיניות הקורס
(כך שיש פה למרבה הצער אלמנט של זלזול).

הסיבה לדרישה "הקטנונית" של דיווח שבועי צריכה להיות ברורה -
רציתי שסטודנטים יגיעו בזמן להרצאות, אחרת זה פוגע במבנה ובשטף של ההרצאה,
וכמובן פוגע בסטודנטים עצמם מבחינת היכולת לעקוב וכולי.

!
אז אפשר אולי להגיש לך דו"ח חדש שבו ארשום שהייתי בכל ההרצאות למעט שתיים?
אני עדיין לא יודע האם הדו"ח שהגשתי היה טוב או לא. אבל אני מוכן להגיש דו"ח בנוסח שהצגת אם זה מה שיפתור את הבעיה. עם כל הכבוד הראוי, ואני מבין בהחלט למה אתה מתכוון, אבל אני לא חושב שאני צריך שלא לסיים השנה את התואר בגלל סיבה כזו.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 22:52 06/08/2007

אז אפשר אולי להגיש לך דו"ח חדש שבו ארשום שהייתי בכל ההרצאות למעט שתיים?
... אני מוכן להגיש דו"ח בנוסח שהצגת אם זה מה שיפתור את הבעיה. עם כל הכבוד הראוי, ואני מבין בהחלט למה אתה מתכוון, אבל אני לא חושב שאני צריך שלא לסיים השנה את התואר בגלל סיבה כזו.
אני אפילו לא יודע איך להסביר עד כמה "ההצעה" הזאת אינה ראויה.

אתם (הסטודנטים), או ליתר דיוק חלק מכם, פשוט מנסים לעשות מאיתנו צחוק.

אדם צריך לדעת לקחת אחריות על מעשיו.
אם ההתיחסות לקורס היתה רצינית לא הייתם מוצאים את עצמכם בצרה הזאת.
אני אגיד את זה בצורה הכי מפורשת: חיכיתי לכם בפינה.

התופעה של זלזול במדיניות הקורס חוזרת על עצמה מדי פעם,
וגורמת לפגיעה באוירה וברמה של הקורסים.
כבר יצא לי "להכשיל" 2/3 קורס של קוונטים 3 שזלזלו במדיניות הקורס,
לא פתרו תרגילים כנדרש, ונכשלו (כמעט כולם) במבחן.
הסיפור מתועד בפינה של ועדת הוראה, וחבל שאתם לא מפיקים לקחים.

!

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 23:04 06/08/2007

אני אגיד את זה בצורה הכי מפורשת: חיכיתי לכם בפינה.
ועל מנת שלא יהיו אי הבנות:
את אל-קפונה לא הצליחו להרשיע על הפשע האמיתי שלו,
אז תפסו אותו על מס הכנסה...

אין לי "מכונת אמת" או "מנהרת זמן" או "זכרון פנומנלי"
שמאפשר לי לדעת איזה סטודנטים התיחסו ברצינות לקורס,
ואיזה סטודנטים זלזלו / חיפפו / התנהגו כמו תיירים.

אז האופציה היחידה שעומדת בפני היא להצמד לכללי המשחק של הקורס.
אם לא אעשה זאת, עד כמה שזה לא נעים, אני מזיק לכל המערכת.


!

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 07:41 07/08/2007

אז אפשר אולי להגיש לך דו"ח חדש שבו ארשום שהייתי בכל ההרצאות למעט שתיים?
אין לי "מכונת אמת" או "מנהרת זמן" או "זכרון פנומנלי"
שמאפשר לי לדעת איזה סטודנטים התיחסו ברצינות לקורס,
ואיזה סטודנטים זלזלו / חיפפו / התנהגו כמו תיירים.
אחרי מחשבה שניה, על מנת לא "לדפוק" סטודנטים שכן היו בכל ההרצאות,
אבל רק זלזלו ברצינות של המרצה ובטופס הנוכחות, אני מאפשר את הנוהל הבא:




סטודנט יכול לקבל "עובר" על ידי החתמה של הצהרה בנוסח "הייתי בכל ההרצאות למעט שתיים".
לצורך ביסוס ההצהרה עליו למצוא שני "עדים" שגם הם צריכים לחתום על ההצהרה אצלי בנוכחותי.
על מנת למנוע עסקאות מעגליות אחד מן העדים צריך להיות סטודנט שקיבל "עובר" בסבב הנוכחי.


אני אתיחס בחשדנות לעד שנותן הכשר סיטונאי לכל החברים שלו, ואפסול את עדותו.


!
נערך לאחרונה על ידי dcohen ב 07:59 07/08/2007, נערך 3 פעמים בסך הכל.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 07:48 07/08/2007

לגבי סטודנטים שלא קיבלו עובר בגלל העדרות של יותר מ-2 הרצאות:

עליהם לכתוב עירעור רשמי שניתן להציגו בפקולטה.
בערעור צריך לתת הצדקה לכל אחת מההעדרויות עם מסמכים תומכים על פי הצורך.

כעקרון מי שפספס יותר מ-2 הרצאות יכול להשלים נוכחות בשנה הבאה.
נוהל זה כבר יושם בעבר.

אם מדובר במצב שבו רק 2 הנקודת הנ"ל מונעות קבלת תואר,
אז יתכן שבמקרים "גבוליים" (מבחינת נוכחות/הצדקה) ימצא פתרון יצירתי.
כדי למנוע הפקרות הגדרת המושג "גבולי" תהיה במסגרת ועדת חריגים של הפקולטה.


!

Schrodinger's cat
הודעות: 50
הצטרף: 15:57 02/06/2007

שליחה על ידי Schrodinger's cat » 10:28 07/08/2007

האם הקורס יפתח בסמסטר א של השנה הקרובה?
(אם כן אני אשמח מאוד) :D

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 10:39 07/08/2007

הקורס נפתח כל סמסטר ב.

בסמסטר א אני מלמד קוונטים 2 וקוונטים 3

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 10:58 07/08/2007

דרך אגב, למרות שאני מקווה שזה לא יהיה המקרה גם איתי, אבל למרות שאני מבין את הכעס אני רוצה להסב את תשומת לבך לזה שאתה מפספס בעקביות את הקהל שאליו אתה אמור להפנות אותו כלפיו: 1)דבר ראשון אתה מעניש את המרושלים- ואין לזה שום קשר לזלזול אלא לאופי- גם אני השארתי את מילוי הדף לסוף משני סיבות: 1) שנאה לביורוקרטיה- שאני בטוח שגם אתה לא בדיוק אוהב אותה. 2) נסיון של קוונטים 2- לאחר שבמהלך הקורס ניסיתי למלא 3 טפסים שהלכו לאיבוד, הפכו בטעות לדפי טיוטה וכדומה הבנתי שהדרך היחידה בשבילי היא לשמור את הטיוטות של שיעורי הבית, ולשבת בסוף הסמסטר ולמלא את הטופס בפעם אחת תוך הצלבה של תאריכי ההגשה.
פה הסיפור יותר מסובך מכיוון שאין טיוטות שעליהן אפשר להסתמך. כפי שכבר ציינו בפניך בן אדם שזלזל בקורס שלך אבל פעל אופי של רואה חשבון יכל לא להגיע לשום שיכור ולקבל עובר ללא הצורך בלהצליב תאריכים כמו שאני נאלצתי לעשות.
2)כעת אתה מעניש גם קהל יעד אחר: יכול להיות שאני מאוד יוצא דופן בנושא- אבל בשבילי לסחוב שני אנשים (שאינם חברי ילדות, חברים מהצבא וכד' למרות שגם במקרה זה ישנה אי נעימות) זה לא דבר נעים בכלל.
כך שבשני המקרים בעצם הענשת את הקהל ההפוך- אני מבין שאתה מתרעם על תרבות ה"סמוך" הישראלית וחוסר האמינות אבל כאן בעצם הענשת בדיוק את אותם אנשים שלא נכנסים להגדרה של "הצבר הישראלי" שלו לא תהיה שום בעייה לזייף טופס נוכחות, להצליב עם מספיק מקורות (למצוא את היורם הכיתתי- ולבקש ממנו את התאריכים) , ולהביא עדר שישבע בכל היקר לו שהוא היה כל רגע בשיעור, נשאר בכיתה בזמן ההפסקות כדי לא לפספס מילה וכדומה.

דבר נוסף- אם כבר אנו דנים בהגינות- אתה מבין שלכולנו קל יותר לזכור את התאריכים שלא היינו בהם- בהנחה שבאמת לא זלזלנו ולכן אי ההגעה הפריעה לנו מספיק כדי לזכור את התאריך. כך שאם אפשרת לקבוצה להגיש טופס שבו רשום בכמה הרצאות הם לא היו, הדבר ההוגן היה לפרסם זאת בין כל חברי הקורס, כך שלא יווצר מצב שמישהו נדפק בגלל שהוא חשב שבקשה כזו תהיה "לא הוגנת", נוגדת מדיניות קורס, או אולי אפילו חצופה- כך ששוב נדפקה הקבוצה ה"חלשה".

כמובן שהדעה המוצגת כאן איננה הוגנת - אני מבין את ההתרעמות שלך ולמרות הביקורת, כרגע לפחות אין לי פתרון טוב להציע לבעייה אלא אני יכול רק להגיד שהפתרון שאתה בחרת בעייתי.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 11:10 07/08/2007

כמובן שהדעה המוצגת כאן איננה הוגנת - אני מבין את ההתרעמות שלך ולמרות הביקורת, כרגע לפחות אין לי פתרון טוב להציע לבעייה אלא אני יכול רק להגיד שהפתרון שאתה בחרת בעייתי.
ברור שהפתרון בעייתי, אבל זה יותר טוב מהצמדות למדיניות הקורס המקורית...

הבעיה שלי היא שהיחס של הסטודנטים לקורסים צריך להיות רציני.
הרעיון של הטופס היה לגרום לסטודנטים לבוא בזמן להרצאות ולא להתנהג כמו תיירים.

עכשיו - נניח שיש תאונות בדרכים. מה עושים?
אפשרות אחת -- כלום.
אפשרות שניה - מפעילים את משטרת התנועה.

אבל איזה חוקים משטרת התנועה יכולה לאכוף?
עצירה בעצור? הגבלת מהירות?
האם על ידי כך הם באמת "תופסים" את אלה שאחראים לתאונות?
אני לא יודע.
אבל האופציה השניה לתת לברדק להשתולל זה גרוע יותר.

מילת המפתח היא הרתעה. את מה שכבר קרה אני לא יכול לתקן.

!

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 11:47 07/08/2007

אם בחרת להציג את הטיעון של משטרת התנועה אז באמת ישנה אנלוגיה:
על מנת להמנע מ"שבירת כלים" במערכת המשפט מעדיפים להתעלם מהבעייה האמיתית שבאה לידי ביטוי לפחות בסיפורים האחרונים על תאונות דרכים- נהיגה בשכרות, ענישה משמעותית כלפי אנשים שצברו מעל 30 הרשעות קודמות, ענישה משמעותית כלפי מעסיקי חברות הובלה שמכריחים נהגים להיות על עכביש מספר לא הגיוני של שעות \ מאפשרים לנהגים להעביד את עצמם לדעת- ואחר כך כולם מופתעים שהוא נרדם במהלך הנסיעה ולקח איתו עוד איזו משפחה.
הרבה יותר קל להעמיד ניידת שתעצור אותך על זה שבכביש ריק ממכוניות העזת להגביר מהירות אל 10 קמ"ש מהמותר- ולא משנה שהשוטר לא יכול לזכור מתי הפעם האחרונה שעברה שם מכונית חוץ ממך, כי זה מאפשר רווח מהיר למשטרה והצגת נתונים סטטיסטיים מרשימים.
אבל אני חושב שאם נסתכל על המציאות זה לא ממש פותר את הבעייה- גם כאן ישנו פספוס של קהל היעד.
הסיפור במשטרה כמובן יותר מסובך- ישנם בעיות תקציביות, רצון להתקדם מצד בכירים מבלי לעורר זעזועים ותוך הצגות - "הנה אני פתרתי את כל בעיות המדינה", חרויות הפרט, וכמובן מערכת משפט בעייתית מאוד.
באוניברסיטה למזלנו עדיין אין מכשולים כאלו ואפשר לחשוב איך משקיעים בהוצאת הקבוצה הבעייתית במקום לנקוט בגישה של הרתעת הכלל על גבם של הקבוצות שיעשו פחות סקנדלים אם הם יפגעו. (כמובן שמכיוון שאני לא חבר סגל אני לא יודע מה הכלים שעומדים בידכם, ומה השיקולים והמגבלות, אני רק מנסה לאזן)- דרך אגב מנקודת המבט האישית המעט צינית והפסימית שלי- ההרתעה הזו תעבוד שוב רק על הקבוצה שגם ככה לא זלזלה בקורס שלך, מהנסיון שצברתי עם אותה קבוצת יעד שלשנינו יש בעייה איתה- יש להם יכולת מדהימה להתחמק(מעוררת קנאה אפילו), ולהסתדר כך שאני מטיל ספק גדול אם הצעד שאתה עושה עכשיו אכן ישפיע איכשהו על הקבוצה המקבילה בשנה הבאה.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 12:19 07/08/2007

davidr כתב:אם בחרת להציג את הטיעון של משטרת התנועה אז באמת ישנה אנלוגיה:
....
דרך אגב מנקודת המבט האישית המעט צינית והפסימית שלי- ההרתעה הזו תעבוד שוב רק על הקבוצה שגם ככה לא זלזלה בקורס שלך, מהנסיון שצברתי עם אותה קבוצת יעד שלשנינו יש בעייה איתה- יש להם יכולת מדהימה להתחמק(מעוררת קנאה אפילו), ולהסתדר כך שאני מטיל ספק גדול אם הצעד שאתה עושה עכשיו אכן ישפיע איכשהו על הקבוצה המקבילה בשנה הבאה.
בכוונה הבאתי את הדוגמה של משטרת התנועה,
כיוון שגם אני חושב שהם לא מטפלים בבעיה האמיתית.

מצד שני נשאלת השאלה מה אפשר לעשות חוץ מאשר לשבת בחיבוק ידייים ולתת לנורמות שליליות להשתלט.

ולצערי כאן אני מוגבל על ידי "חוקי המשחק".
כך שבינתיים ידי כבולות ואין לי שום פתרון יצירתי אחר למעט הצמדות למדיניות + העדכונים של המדיניות בשירשור זה.

אבל אני מאמין שלדיונים בפורום יש אפקט ארוך טווח.
אני מאמין שלטווח הארוך יווצרו נורמות טובות במחלקה.
אם לא הייתי מאמין בכך לא הייתי טורח לענות.
הסטודנטים "הטובים" יהפכו את הנורמה של איחורים וזלזול במדיניות הקורס לבלתי לגיטימית.

!

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 12:24 07/08/2007

דרך אגב יודעים אולי מתי תתפרסם הרשימה- השערות שעל ראשי אינן בדיוק מתרבות בזמן הדיונים בפורום?

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 15:51 07/08/2007

הדיונים האלה אולי היו טובים בתחילת הסמסטר אבל לא בסופו. התנאים היו ידועים מהתחלה וכל סטודנט, שלא פרש מהקורס בתום תקופת השינויים, התחחייב למלא את כל חובותיו בקורס. הבטחות יש לקיים גם כאשר זה לא נוח. ברור שהשיטה לא כל כך טובה, אבל זה מה שיש (מחוסר ברירה, כפי שדורן הסביר), זה מה שסוכם בין המרצה והסטודנטים, ויש לעמוד על הסיכום. איך אפשר לסמוך על בן אדם אם הוא מוכן להפר סיכום רק בגלל שאופי לא מאפשר לו ?  

nb
הודעות: 11
הצטרף: 01:24 17/07/2007

שליחה על ידי nb » 16:14 07/08/2007

גדלין אתה צודק...אבל ה"עונש" צריך להיות עם פרופרוציה במידה והוא ניתן. למנוע מבן אדם שהגיע לכל השיעורים לא כי הכריחו אותו אלא כי באמת הוא רצה ללמוד, לקבל תואר רק בגלל שהדוח לא מולא בקפידה זה קצת מוגזם. ההסכם בתחילת השנה היה שנגיע לכל השיעורים פרט לשניים ולא חשבנו שנבחן בדיוק מילוי הטופס.

אני חייב להוסיף ולומר שאם כבר אתם נותנים בנו אמון אולי כדאי לכם לשקול את כל הענין של קיום הטופס הזה. קשה לי להבין איך אתם לא רואים שקיום הטופס מחד והאמון הניתן הם שני דברים סותרים.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 16:57 07/08/2007

nb כתב:גדלין אתה צודק...אבל ה"עונש" צריך להיות עם פרופרוציה במידה והוא ניתן. למנוע מבן אדם שהגיע לכל השיעורים לא כי הכריחו אותו אלא כי באמת הוא רצה ללמוד, לקבל תואר רק בגלל שהדוח לא מולא בקפידה זה קצת מוגזם. ההסכם בתחילת השנה היה שנגיע לכל השיעורים פרט לשניים ולא חשבנו שנבחן בדיוק מילוי הטופס.
זה לא עונש. זאת אי-עמידה בתנאים. מי שמונע קבלת תואר (לא בטוח שזה יגיע לזה) זה לא דורון אלא הסטודנט עצמו, שהיה אמור לעשות כמה פעולות פשוטות אבל העדיף לא להכריח את ה"אופי" שלו (אינני מתכוון למישהו אישית אלא באופן כללי). אותי זה מצער עוד יותר כי חלק מהסטודנטים האלה שאשמים ב"הפרת חוזה" (או אמונים) אני מכיר היטב ודי מחבב אותם, גם מבחינה מקצועית וגם אישית. צער לי לשמוע שלא הייתי יכול לסמוך עליהם אפילו בדבר קטן.

דרישה למילוי הטוםס איננה חוסר אמון אלא דרישה לעשייה מינימלית.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”