דף 5 מתוך 5

נשלח: 10:58 08/08/2007
על ידי יואב עציוני
לא ענית לאמיר גולן ואני מסכים עם מה שהוא אמר

כלל לא ברור לי מה מסוגל להפיק סטודנט שלא למד מכניקה סטטיסטית מהקורס, מלבד אותם שתי נקודות.

אם היית מקפיד על העניין הזה - שהקורס הינו קורס המשך למכניקה סטטיסטית וקוונטים 2, כל הבעיות היו נחסכות וגם רמת הקורס הייתה עולה.

נשלח: 11:12 08/08/2007
על ידי dcohen
יואב עציוני כתב:לא ענית לאמיר גולן ואני מסכים עם מה שהוא אמר

כלל לא ברור לי מה מסוגל להפיק סטודנט שלא למד מכניקה סטטיסטית מהקורס, מלבד אותם שתי נקודות.

אם היית מקפיד על העניין הזה - שהקורס הינו קורס המשך למכניקה סטטיסטית וקוונטים 2, כל הבעיות היו נחסכות וגם רמת הקורס הייתה עולה.
אני חושב שכן עניתי לאמיר...
התשובה היתה שאין שום בעיה ספציפית עם הקורס הספציפי הזה או עם המדיניות שלו.
הבעיה שצצה בקורס הזה במלוא החריפות (באופן מוקצן) קיימת בכל הקורסים!
אני פשוט ניצלתי את ההזדמנות לעשות מזה case

ברור שיכלתי לעשות לנו חיים קלים על ידי הגדרת הקורס כאקסלוסיבי יותר.
אבל אני לא מחפש חיים קלים.

מבחינת התוכן אני חושב שבוגרי קוונטים 2 יכולים להנות ממנו,
וזה גם יכול לפתות אותם להתעניין במכניקה קוונטית במסגרת התזה.

אז אם תרצה יש פה גם פן שיווקי של תחום מחקר.

!

פרסום הציונים

נשלח: 11:43 08/08/2007
על ידי ofirgana
ראיתי שפורסמו הציונים. רק אם אפשר פירוט:
הסימון "וי" ליד מס' ת.ז, הכוונה היא לעובר?
ומה משמעות הציונים משמאל?
תודה.

נשלח: 11:59 08/08/2007
על ידי db44
dcohen כתב: לגבי מי המרצים שהתיעצתי איתם: גדלין, אהרוני, רמי, אולי גם ברוך (כבר לא זוכר).
אף אחד מהם לא מעגל פינות על פי מיטב ידיעתי.

לגבי סמינר נושאי מחקר -
בכל הפעמים שהוזמנתי הגעתי בול בזמן (כולל השנה).
אבל אני מסכים שהקורס הזה הוא שערוריה,
וכבר זמן רב שאני "נלחם" לבטל אותו מהשנתון.
אולי אצליח לבטל אותו מהשנתון של שנה הבאה ואילך...
הבעיה עם הקורס הזה היא ניהולית / חוסר מתנדבים.
וגם כמה מרצים שאולי לא הגיעו - אם זה קרה זה לא לכבודם.


בכל מקרה אני לא חושב שיש סטודנט שחושב שהמרצים מזלזלים,
ובפרט הדוגמה של סמינר נושאי מחקר היא יוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.
אם זה לא היה ברור ממש לא דיברתי על השיעורים, גם אני לא חושב שמרצים מזלזלים, דיברתי רק על הקורס הספיציפי הזה שבו יש נוכחות חובה - הסמינר. ואם תוכל לבטל אותו או לשנותו באופן קיצוני זה יהיה באמת דבר טוב, שכן הוא לא משרת את המטרה שלו, ואפילו מרחיק ממנה...
לא מקובלת עלי הנורמה של לעגל פינות.
חבל שזה נראה לגיטימי בעינכם.
פעם ראשונה שאני מרגיש "פער דורות".
טוב אנחנו לא ארה"ב, כל השוואה לשם היא חסרת תועלת, מה גם שה"קוד" נכתב ב1863?
אני בטוח שהיום אפילו בארה"ב הוא לא היה נכתב...

לפני 50 שנה היה אפשר לישון בשקט בלילה עם דלתות לא נעולות ואפילו לנסוע מהבית לשבוע ללא חשש לבית... היום, דקה אני לא משאיר את הבית לא נעול.
הרבה דברים משתנים, אין מה לעשות, אפילו ה"דור" שמתחתינו, 5 שנים, ישנה 50% השתמטות מהצבא... לפני 20 שנה מי בכלל חשב שדבר כזה יכול לקרות?

ויש לזה קשר ישיר למה שקורה פה.

מה גם, אם היית לוקח 40 אלף דולר לשנת לימוד, לא נראה לי שהיתה לך בעיה... אני לא הייתי מפסיד אף דקת שיעור... אם בכלל הייתי יכול לשלם דבר כזה. אתה מדבר גם על אוכלוסיה ספציפית שיכולה להרשות לעצמה את זה, או חכמה הרבה מעל ההמוצע כדי לקבל מלגות שם....

וגם אני מסכים ען אמיר גולן, אם תעביר את זה לתואר שני זה גם יפתור את הבעיה הזאת... כי תואר שני זה כבר מנטליות אחרת אין מה לעשות...

מה שאתה מנסה לעשות זה ממש לחנך אנשים מחדש... מה ש18 שנה בארץ ו-3 שנים בצבא עושים לאנשים אי אפשר לשנות כ"כ מהר...

לא שלא הייתי רוצה שיהיה "אמון", הלוואי וכולם היו באים בזמן ואף אחד לא היה מבקש ממני לרשום אותו או משהו כזה (לא שעשיתי את זה...) אבל עובדה היא: זה לא ככה.
עוד עובדה, אם תכשיל 8 אנשים זה לא ישנה דבר...

בכל מקרה, בהצלחה.

עריכה: זה ישנה דבר אחד אולי - שנה הבאה אנשים יותר יקפידו לבוא, אבל לא מתוך "אמון" אלא מתוך פחד להכשל ותו לא... ושנה אחרי זה ישכח...

Re: פרסום הציונים

נשלח: 12:26 08/08/2007
על ידי dcohen
ofirgana כתב:ראיתי שפורסמו הציונים. רק אם אפשר פירוט:
הסימון "וי" ליד מס' ת.ז, הכוונה היא לעובר?
ומה משמעות הציונים משמאל?
תודה.
"וי" זה עובר

11-4 זה אומר שהסטודנט הצהיר
שהוא הגיע ל-11 מתוך 10 הרצאות, ש-4 מהן היו בתאריכים שלא היו בהם הרצאות.

אם זה 1- זו כפי הנראה לא בעית "אמינות" אלא טעות תמימה.
אבל אם זה 2- או יותר אז זה לא לכבודו של אותו אדם.

נשלח: 20:39 08/08/2007
על ידי Schrodinger's cat
קצת off topic
שיטת האמון צריכה להתחיל מהמבחנים (עוד לפני ההרצאות)
יותר ויותר מתברר לי לצערי שיש אנשים שמקלים לעצמם את החיים במבחנים עם תוספת של פתקים למינהם.
זה לא הוגן כלפי אלה כמוני שלא מסוגלים לעשות דבר כזה...


אגב, דורון, האם תהיה מוכן לשקול להעביר את הקורס בסמסטר א' בכל זאת?

נשלח: 20:44 08/08/2007
על ידי avners
Schrodinger's cat כתב:קצת off topic
שיטת האמון צריכה להתחיל מהמבחנים (עוד לפני ההרצאות)
יותר ויותר מתברר לי לצערי שיש אנשים שמקלים לעצמם את החיים במבחנים עם תוספת של פתקים למינהם.
זה לא הוגן כלפי אלה כמוני שלא מסוגלים לעשות דבר כזה...
יש גבול למה שמרצה יכול לאכוף, הוא לא אמור להיות שוטר, אני מניח שאתה לא היית מלשין על חבר שעושה את זה. אז איך מרצה שהוא לא בלש יכול לגלות? אם הדודות לא מצליחות, אז הדרך היחידה היא לחשוד בכול מי שמצליח במבחן, שזה די לא נעים כלפיהם...

באוניברסיטה ובמיוחד בפקולטה למדעי הטבע מרצה יכול לצפות שהתלמידים שמגיעים הם אנשים אמינים שרצונם הוא להיות מדענים, אני אישית מאמין שכול הרמאים יסתננו בדרך זו אחרת בסופו של דבר.

נשלח: 07:48 09/08/2007
על ידי dcohen
תגובה לחתולה(?) של שרדינגר (אני מניח שמדובר בסטודנטית) -

אני מסכים עם הדעה של avners.
רמאים לא יגיעו רחוק.
ואתם גם יכולים בקלות לצמצם את התופעה.

ניקח את הדוגמה של locoos
חבר שלי שנבחן בקורס בארה"ב ישב ליד סטודנטית אמריקאית במהלך המבחן הוא ראה שהיא מתקשה וקירב אליה את המחברת שלו כך שאם היא רצתה היא יכלה להעתיק. אבל היא לא העתיקה, ובסוף המבחן הוא שאל אותה "why didn't you copy" והתשובה שלה מלמדת על ההבדל בנורמות הנהוגות:
"here we don't call it copying, we call it cheating
"

לדעתי הבחור "שרף" את עצמו בעיני הסטודנטית.
קשה לי להאמין שבחורה רצינית תסכים לצאת עם אדם שיש לו תוית של רמאי.
[זה נכון גם בכיוון השני של בחורה עם תווית כזאת].
מעבר לכך, מי שמרמה בתחום אחד גם מעגל פינות בתחומים אחרים.

בניגוד לדעות שהושמעו בשירשור זה, וגם ע"ס דעות בע"פ של סטודנטים שדיברו איתי,
אני לא חושב שיש בעיה ליצור "מהיום למחר" נורמות חיוביות של "אמון".
פשוט צריך לשדר את המסר שדפוסי התנהגות מסוימים הם לא לגיטימיים.

לגבי מתן הקורס בשנית בסמסטר הקרוב -
אין אני יכול להתמודד עם עומס נוסף, וגם אין הצדקה לתת את הקורס סמסטר אחר סמסטר.

!

זה קורס או סמינר?

נשלח: 08:19 09/08/2007
על ידי shore
על הרמה הנמוכה כ"כ של הסמינרים השונים במחלקה (לתואר 1) אף אחד לא מתלונן, אמינות שמא אמינות.
מי שמכיר את ה"ישראלים" בטלוויזיה אפשר לקרוא למדיניות הזאת "חותמת... ?!"

לא השתתפתי בקורס!
אך, למיטב הבנתי יש אנלוגיה מושלמת לסמינר של מרצה אחד:
1) באים לשיעור והמרצה מדבר עם משהו...
2) אני לא חייב לזכור כלום - אז למה אני פה?!
3) את ההבדל בין להקשיב ללשמוע אף אחד גם ככה לא יודע.

דורון, הסטודנטים באים "ללמוד" שנים באוניברסיטה:
1) אתה חושב שהם עושים הכל כדי ללמוד-לא!
2) מתוך כך, יש דברים שרק צריך לסמן עליהם וי - ראה דוגמת סמינרים.
לבסוף, אולי באנו "ללמוד" וחלקינו באמת לומדים - אבל איזה חלק מהתואר? את זה שחייבים !!!!

בקיצור: (קורס, פרויקט, השתלמות...) במתכונת של סמינר לא יגרום לי ללמוד.
קורס במתכונת של קורס - יש בו חובת הגשות של מטלות במהלך הסמסטר - יש בחינות ויש מספרים שמדברים אם עברתי או לא עברתי וכמה טוב עשיתי זאת.
כשזה סמינר אני יודע שלא משנה מה אני אעשה יש שם בן אנוש בקצה השני ואני אוכל
לתמרן מספיק כך שלמרות הכל, אני אקבל את הוי שאני צריך...

זאת אגב הסיבה שלא בחרתי בקורס כקורס הבחירה היחידי שלי בפיסיקה...

Re: זה קורס או סמינר?

נשלח: 08:28 09/08/2007
על ידי dcohen
shore כתב: אני לא חייב לזכור כלום - אז למה אני פה?!

מתוך כך, יש דברים שרק צריך לסמן עליהם וי - ראה דוגמת סמינרים.

לבסוף, אולי באנו "ללמוד" וחלקינו באמת לומדים - אבל איזה חלק מהתואר? את זה שחייבים !!!!

בקיצור: (קורס, פרויקט, השתלמות...) במתכונת של סמינר לא יגרום לי ללמוד.

קורס במתכונת של קורס - יש בו חובת הגשות של מטלות במהלך הסמסטר - יש בחינות ויש מספרים שמדברים אם עברתי או לא עברתי וכמה טוב עשיתי זאת.
מטרת המערכת להכשיר אתכם לחיי אקדמיה.

סמינרים זה חלק מהווי האקדמיה.
ובהתאם יש קורסים אחדים במתכונת "סמינר".

מבחנים בקורסי ליבה נועדו "לסנן".
(אני מסתייג ממרצים שנותנים עבודות במקום בחינות בקורסים כאלה).
לעומת זאת קורס בחירה לא נועד לסנן אלא להעשיר את הידע שלכם.

בפרט כאשר מדובר בקורס של תואר שני
שאני מאפשר לסטודנטים מתואר ראשון להרשם עליו על פי בקשת הקהל,
וראה גם תגובתי למה שכתבו אמיר ועציוני.

צא מהראש של בית ספר. אתה נמצא בעולם "האמיתי".




אני מתייחס אל "סמינר" שאני נותן כאל "הצגת תאטרון"
ומניח שסטודנטים באים אליו כיוון שהם מתעניינים בנושאים שאני מציג בו.
כמו בהצגת תאטרון - אני שונא שאנשים מגיעים באיחור.
כמו בתאטרון - אין בחינה בסוף הסרט.


אז לפעמים רואים סרט ולא מבינים אותו באופן מלא.
אז מה - לא תלך לסרטים.

אגב -
יש סטודנטים שבאו לשמוע הרצאות מסוימות פעם שנייה (סיבוב שני).
לא בגלל שהם היו חייבים או משהו כזה.
יש כאלה שגם באו "סתם" - גם אם לא היו רשומים.

!

שיטת האמון, טוהר בחינות

נשלח: 16:22 11/02/2010
על ידי dcohen
שלום,

אנו שואפים במחלקה למצב שבו ניתן לתת אמון מלא בסטודנטים. (ראו דיון בנושא הקוד האתי בשרשור זה. קוד כזה קיים ומיושם באוניברסיטאות בארה"ב ביזמת הסטודנטים, ומשקף את האינטרסים שלהם). בהקשר של טוהר בחינות המשמעות היא שניתן להושיב מספר סטודנטים בחדר אחד כדי לעשות מבחן, בלי שיהיה צריך להשגיח עליהם, או אפילו לתת להם לעשות את המבחן בבית. האחריות על טוהר הבחינה מוטלת על הסטודנט שעושה את הבחינה. אנחנו לא שוטרים. באקדמיה הנחת היסוד היא שאפשר לבטוח בקולגות. מבחינתי סטודנטים, בפרט סטודנטים למחקר, הם בבחינת קולגות. חלק מכם מתפקדים כאסיסטנטים ומן הסתם מודעים לחשיבות שבטיפול בנושא זה. ברצוני להביא לידיעתכם מעידה שארעה לאחרונה:

(1)
בשל מניעה חמורה אושר לסטודנט בקורס מתקדם להבחן יום אחד אחרי שאר התלמידים. הובהר לסטודנט שזה מחייב הקפדה על הקוד האתי - ז.א. לא לברר עם שאר הסטודנטים מה היה במבחן.

(2)
בניגוד למוסכם הסטודנט ניסה לברר טלפונית מה היה במבחן. בדיעבד אפשר לציין שהמידע שהשיג
(מיקוד לגבי על הנושאים) לא עזר לו למחרת היום.

(3)
סיפור השיחה הטלפונית הופץ גם לסטודנטים אחרים, וכך גם הגיע אלי ביותר מדרך אחת.

(4)
הגורמים המעורבים נמנעו מלהגיע אלי ביזמתם. אי לכל זימנתי אותם לשיחה על מנת לברר את העובדות לאשורן ממקור ראשון ולא מתוך "רכילות".

(5)
לאחר ברור העובדות נערכה פגישה עם הסטודנט. הסטודנט הודה בעובדות, התנצל, לקח אחריות,
והסכים להחלטה הבאה לרבות פרסומה:

(*)
מוסכם שהציון במקצוע אינו תקף. אין בכוונת הסטודנט להמשיך ללימודי תואר שני במחלקה.

בברכה, דורון