דף 1 מתוך 1

מדיניות קורס מבוססת שיטת אמון

נשלח: 17:00 09/08/2007
על ידי dcohen
לאחר הפקת לקחים במשך שני סמסטרים להלן הצעה למדיניות קורס מבוססת שיטת אמון.

שיטה זו מיושמת בקורסים קוונטים 2 וקוונטים 3. הערות יתקבלו בברכה

http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Quantu ... olicy.html

http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Quantu ... Report.pdf

עקרונות:
* אחריות אישית על ביצוע+בדיקת תרגילים על ידי הסטודנטים
* מיזעור הנטל האדמינסטרטיבי על סגל ההוראה

אידאולוגיה:
* חשוב ביותר שהסטודנטים יפתרו תרגילים באופן מסודר
* חשוב שהסטודנטים ילמדו לדבג לבדוק ולהעריך את הפתרונות שלהם בעצמם

אכיפה:
* בדיקה מדגמית בשלוש נקודות זמן במהלך הסמסטר
* בעת החתמת הטופס על הסטודנט להביא קלסר עם כל(!) הפתרונות שעליהם הוא מצהיר
* המרצה או האסיסטנט יכולים לבדוק מדגמית (בעת ההחתמה) את קיום הפתרונות ברשות הסטודנט
* במקרה של הצהרה שיקרית תבוטל זכותו של הסטודנט לציון מגן


!

נשלח: 20:12 09/08/2007
על ידי chuchem
בשירשור הקודם של הקורס נושאים מתקדמים, כשסטודנטים התלוננו שהיה להם קשה מידי לנהל רישום של תאריכי הרצאות זה היה בעיני מגוחך ונראה כמו תירוץ עלוב. אבל, אין ספק שיש משהו מיושן בלנהל דו"ח על גבי נייר ולאסוף חתימות מהמרצה במהלך הסמסטר. שווה בעיני לבדוק את האפשרות שהדוח יהיה איך שהוא ממוחשב, כל סטודנט יעדכן את ההתקדמות שלו בעצמו ובלי שתהיה אפשרות לערוך בשלב מאוחר יותר, ככה יהיה מעקב פשוט ומדויק.

נשלח: 20:15 09/08/2007
על ידי dcohen
אם ידוע לך או למישהו אחר איזו מן אפליקציה יכולה לעשות את זה
אשמח לשמוע. אני לא ידען גדול בנושא זה...
(שימי לב שצריך לקחת אספקט של "פרטיות" בעסק הזה)

נשלח: 00:53 10/08/2007
על ידי avners
אני חייב לציין שאלכס ביצע את נוהל זהה לגבי שיעורי הבית בפיזיקה 2, אני אישית ביצעתי את החובות ומילאתי את הטופס כל שבוע ואני לא חושב שזה "קשה". לדעתי זאת שיטה מצויינת והיא גם "דופקת" רק את מי שמזלזל בה, יכול להיות שצריך לקבל ציון רק על עצם ההגשה של הטופס ולא על איכות הפיתרונות והציונים שנתת לעצמך, שכרנו בצם הבדיקה של התרגילים בעצמנו ואז גם אף אחד לא "יזייף" ציונים.

נשלח: 06:23 10/08/2007
על ידי dcohen
avners כתב:אני חייב לציין שאלכס ביצע את נוהל זהה לגבי שיעורי הבית בפיזיקה 2, אני אישית ביצעתי את החובות ומילאתי את הטופס כל שבוע ואני לא חושב שזה "קשה". לדעתי זאת שיטה מצויינת והיא גם "דופקת" רק את מי שמזלזל בה, יכול להיות שצריך לקבל ציון רק על עצם ההגשה של הטופס ולא על איכות הפיתרונות והציונים שנתת לעצמך, שכרנו בצם הבדיקה של התרגילים בעצמנו ואז גם אף אחד לא "יזייף" ציונים.
אכן אחד הלקחים שהופקו היה -- כפי שאתה ממליץ --
לא לתת לציונים שאתם נותנים לעצמכם להשפיע על המגן.

אם תסתכל בשיטת חישוב הציון תראה שאכן זה מה שמשתמע!

כך שאין שום מוטבציה לסטודנט לעגל פינות בהיבט זה.

נשלח: 09:44 10/08/2007
על ידי barya
שלום דורון,
האם לאחר תאריך ההגשה יהיו פתרונות או לפחות לשובות סופיות כדי לבדוק את עצמינו?

נשלח: 09:56 10/08/2007
על ידי dcohen
barya כתב:שלום דורון,
האם לאחר תאריך ההגשה יהיו פתרונות או לפחות לשובות סופיות כדי לבדוק את עצמינו?
אכן.

!

נשלח: 16:26 09/10/2007
על ידי dcohen
בעקבות דיון עם איתמר אלכס עציוני ומיה
הגענו למסקנה שיש להוסיף סעיף "אכיפה" למדיניות.
ראה עדכון של הודעת הפתיחה של שירשור זה.

הטופס עודכן בהתאם.



!

נשלח: 17:13 09/10/2007
על ידי irena
מעולה!

ככה גם יש תמריץ לשמור על הפתרונות במקום אחד בצורה מסודרת, מה שיכול לעזור ללמוד למבחן...

רשומה בנושא

נשלח: 16:08 12/12/2008
על ידי naimsh
בתקווה שעתה יש לי פרספקטיבה מספקת, פירסמתי בבלוג שלי רשומה בנושא יישום שיטת האמון בקורס "פיזיקה 2". המתעניינים מוזמנים לקרוא ולהגיב.

נשלח: 22:00 12/12/2008
על ידי dcohen
קראתי בענין את הבלוג.
לגופו של ענין, לפחות בגרסא שלי הציון שהסטודנט
נותן לעצמו לא נכנס לנוסחא של הציון הסופי בקורס,
כך שאין מניע לרמאות. עדיין זו שיטת אמון
כיוון שבעצם החתימה הסטודנט מצהיר למעשה
שהוא קיים את מדיניות הקורס ופתר תרגילים במועד.
זו המטרה המוגבלת והראלית שאני מקווה להשיג,
ואני משתמש בשיטה באופן עקבי בקורסים שאני נותן.