הערכות לקראת השביתה

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
שלח תגובה
dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

הערכות לקראת השביתה

שליחה על ידי dcohen » 12:51 21/10/2007

האידאולוגיה של ועדת הוראה היא שהסטודנטים אמורים להיות מסוגלים ללמוד את החומר גם ללא הרצאות במתכונת "של האוניברסיטה הפתוחה" בהתבסס על החומר באתרי הקורסים: http://myforum.bgu.ac.il/phpBBHeb/viewtopic.php?t=271

בהתאם לכך

בקשה מהאסיסטנטים:
אתם לא שובתים. נא לדאוג שהאתרים יהיו טיפ-טופ, בתאום עם המרצה כמובן.
זה יותר חשוב עכשיו מאי פעם!
ועדיף להשקיע עכשיו כאשר הלחץ נמוך מכרגיל.

בקשה מהסטודנטים:
(בפרט אלו של קוונטים 2 וקוונטים 3)
אנא עשו את המיטב שביכולתכם על מנת לעבור על החומר שזמין דרך האתר או בספרים.
אם השביתה תגמר, מן הסתם הסמסטר יתקצר, ואנו נאלץ לרוץ עם החומר.
על מנת שתוכלו להתמודד עם הקצב הרצחני של ההרצאות, נצלו עכשיו את הזמן כדי לקרוא מה שאפשר.


נא להעיר את תשומת ליבי אם אחד מאתרי הקורסים לא מוכן או לא עומד בסטנדרט.


!

Ron
הודעות: 4
הצטרף: 03:31 20/10/2007

ברור

שליחה על ידי Ron » 16:59 21/10/2007

למען הסר כל ספק - בכל יום של שביתה על הסטודנט ללמוד בעצמו את החומר שהמרצה היה אמור להעביר בשיעור ע"פ הסיליבוס וההרצאות שנמצאות באתרי הקורסים?
ולכשתסתיים השביתה אותם מרצים יצפו שאנו נגיע לשיעור עם כל הידע של השיעורים הקודמים?
אותו הדבר נכון גם לגבי המתרגלים שנפגוש במהלך השביתה?

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: ברור

שליחה על ידי dcohen » 17:15 21/10/2007

Ron כתב:למען הסר כל ספק - בכל יום של שביתה על הסטודנט ללמוד בעצמו את החומר שהמרצה היה אמור להעביר בשיעור ע"פ הסיליבוס וההרצאות שנמצאות באתרי הקורסים?
ולכשתסתיים השביתה אותם מרצים יצפו שאנו נגיע לשיעור עם כל הידע של השיעורים הקודמים?
אותו הדבר נכון גם לגבי המתרגלים שנפגוש במהלך השביתה?
לא זה מה שאמרתי.

אני מציע לכם להתקדם עם קריאת החומר על פי יכולתכם.
אם מדובר בקורס שלי אז כשההרצאות יתחילו אני אתחיל "מהתחלה",
אבל אני ארוץ בקטעים מסוימים שאני מחשיב אותם כקלים,
ואתעכב במקומות החשובים.

מי שיראה את החומר בפעם הראשונה - לא יצליח לעקוב אחרי ההרצאה.

גם אם אתם לא מבינים את החומר "לעומק" מתוך קריאה בלבד,
עדיין זה חיוני כדי לקלוט אותו בקצב מוגבר בשלב מאוחר יותר!

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 18:31 21/10/2007

למה לבזבז זמן ? לא כדאי לעיין בחומר ולבוא לשיעורים, כאשר יתחילו, מוכנים הרבה יותר ?

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 18:44 21/10/2007

gedalin כתב:למה לבזבז זמן ? לא כדאי לעיין בחומר ולבוא לשיעורים, כאשר יתחילו, מוכנים הרבה יותר ?
אם אני מבין נכון את מה שכתבת אז יש ביננו הבדל בתפיסה :wink:


לדעתי חומר חדש דורש "זמן עיכול".
אם רצים עם החומר אז אין זמן "לעכל" את החומר.
אבל אם קוראים את החומר, ולאחר חודש "מעלים גירה"
אז יש סיכוי "לעכל" את החומר בקצב הנדרש.

אני מניח שהסטודנטים מכירים את עצמם,
ויכולים להחליט בעצמם אם יש להם את היכולת לעכל את החומר
בקצב התקדמות כפול.

(להערכתי, כמו בשביתת הסטודנטים, מספר השבועות של הסמסטר יקוצץ,
אבל כמות החומר בקורסים של קוונטים לא תקוצץ!)


כמובן שאם השביתה תסתיים השבוע אז לא תהיה בעיה....

!

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 18:50 21/10/2007

מיכאל,
בקריאה שנייה אני חושב שפשוט לא הבנתי את מה שהתכוונת,
אבל אני משאיר את התגובה בכל מקרה.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

שליחה על ידי gedalin » 22:28 21/10/2007

dcohen כתב:מיכאל,
בקריאה שנייה אני חושב שפשוט לא הבנתי את מה שהתכוונת,
אבל אני משאיר את התגובה בכל מקרה.
אין הבדלי תפיסות. אנחנו מדברים על אותו דבר: במקום לבזבז זמן כדאי להתחיל ללמוד. לפחות חלק מהחומר יעוכל ויהיה יותר קל להבין דברים קשים יותר, להתמקד בנקודות חשובות וכו'. אני ממליץ לסטודנטים לקרוא הרצאה או פרק מתאים של ספר לימוד לפני כל שיעור (לא שהם מקשיבים לי) ואפילו להתחיל ללמוד לפני תחילת הסמסטר. על כמה וכמה כאשר יש להם פנאי מאולץ.

shore
הודעות: 6
הצטרף: 12:56 18/07/2007

שניכם בסה"כ חוזרים על מה שכבר אמרתם

שליחה על ידי shore » 10:57 22/10/2007

מי שמכיר את המנטרה שלכם יודע שאתם רק חוזרים ומדגישים את מה שאתם אומרים כל הזמן.
וצודקים מתוך ניסיון כמובן.

אבל.....
בלמידה כמו בכל למידה, כמות וקושי החומר ליחידת זמן הוא המדד שבודקים.
ומדד זה חייב להשאר קבוע בין השנתונים (בערך...) ברור שאם היו נותנים לסטודנט ללמוד את קוונטים 2 בשבועיים או בשנתיים היה הבדל בתוצאות.

מכאן כי אם השביתה מצמצמת את סך כל הזמן, הרי שעל מנת לשמור על המדד כמות החומר מוכרחת להשתנות בהתאם.

בנוסף, עיכול זה דבר שלוקח זמן - אם תאיצו בו הוא לא יהיה יעיל...(גזים) :wink:

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 11:44 22/10/2007

ולכן אני מציע שתלמדו את החומר במתכונת של "אוניברסיטה פתוחה"
כל עוד השביתה נמשכת. אחרת יהיו בעיות עיכול בהמשך...

anter
הודעות: 9
הצטרף: 10:47 27/06/2007

שליחה על ידי anter » 17:38 24/10/2007

רציתי לברר (לבקש) שתקופת השינויים ברישום לקורסים תתארך עקב השביתה, כך שבכל קורס יתקיימו מס' שיעורים כך שיהיה אפשר להחליט לאיזה קורס להירשם ולאיזה לא. הדבר רלוונטי בעיקר בקורסי הבחירה ונוגע לכלל המחלקות.

תודה

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 18:49 24/10/2007

anter כתב:רציתי לברר (לבקש) שתקופת השינויים ברישום לקורסים ... הדבר נוגע לכלל המחלקות.
ובהתאם יש להפנות את הבקשה דרך אביבה, ואולי היא תגיד לכם שקצרה ידה מלעזור
כיוון שמדובר בנושא שהוא ברמה של "אגודת הסטודנטים" מול האוניברסיטה.

orenshan
הודעות: 2
הצטרף: 18:08 10/01/2008

שליחה על ידי orenshan » 18:39 10/01/2008

בוא נהיה קצת ריאלים...
מעטים הסטודנטים שבאמת יושבים בבית ולמדים עכשיו בזמן השביתה את החומר של הקורסים...

אני יודע על עצמי שאני לומד טוב רק כשיש לי סיבה, יעדים ולחץ...נכון אני לא אוטודידקט כל כך...

ואלי בגלל זה לא הלכתי לאוניברסיטה הפתוחה אלא הלכתי לאוניברסיטת בן גוריון.

אני אישית מאוד אתרגז אם בגלל שביתת מרצים אני אצטרך לדחוס את החומר בקצב כפול ו"לדלג" על חומר פשוט...אני לא אשם בשביתה כושלת של המרצים!!!

המרצים נוטים לחלק לנו המלצות על איך לנצל את זמננו בשביתה אז אני מרשה לעצמי להעניק המלצה בתמורה:

לפני כשבוע וחצי הייתה הפגנה של מרצים (20 מרצים) וסטודנטים (200 סטודנטים) כדי למחות על המצב: משכורות המרצים ומצב האקדמיה בישראל. כמובן שאף אחד מהמרצים במחלקה המכובדת לפיסיקה לא הראה את זיו פניו ולא יצא מפתח משרדו...ומדוע שיעשה כן...תנו לסטודנטים להפגין בשבילכם ואתם את הזמן שהם נשכבים על הכביש תקדישו להאצת המחקר ופרסום מאמרים.

אז דורון וגדלין היקרים, אולי זה לא מכבודכם לצאת להפגין לטובת האקדמיה והמשכורות שלכם אבל אל תצפו מאתנו הסטודנטים להיות בשר התותחים שלכם. הפאסיביות והאפטיות של המרצים במחלקה היא לדעתי תעודת עניות.

אולי במקום להמשיך לחלק המלצות לסטודנטים ולפרסם שיעורי בית שאף אחד ממזמן כבר לא עושה..אולי הגיע הזמן להפסיק לשבת על הגדר.

ולשאלתך דורון..אני מציע לקיים מפגש עם הסטודנטים במחלקה... להסביר להם את השלכות השביתה עליהם..את עמדת המחלקה..את ההשלכות על הקורסים..וכן אולי גם כדי לשמוע את קולנו

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 18:46 10/01/2008

1.
אני לא מאמין באפקטיביות של הפגנות,
אבל רק שתדע לך שגם אני, גם ברוך הורביץ (הרמ"ח הבא),
וגם אולג, וגם אהוד מירון היו השבוע בהפגנה ביום שלישי.
וגם אם לא היינו אין זה מצדיק התנפלות.

2.
בשרשור מקביל כבר ציינתי שניתן לקיים פגישה אבל לא היתה הענות.
הכדור במגרש שלכם.

http://myforum.bgu.ac.il/phpBBHeb/viewt ... =2830#2830

3.
אנו מודעים לכל שהשביתה היא על הגב של הסטודנטים,
ולנזק שזה מביא מבחינה אקדמית.
אפשר לדבר על זה, אבל בכל מקרה אני אישית איני פעיל פוליטי
ואין לי כל השפעה על מה שקורה בשטח.

מתן גל-קצירי
הודעות: 5
הצטרף: 00:18 15/08/2007

שליחה על ידי מתן גל-קצירי » 22:26 17/01/2008

כל מה שאנחנו מבקשים הוא לזכור שאנחנו לא מכונות.
בשבועות הראשונים של השביתה הראינו את כל הנכונות לצמצם פערים וגם התקיימו תרגולים.

היום אחרי שלושה חודשים, אולי "נהנינו" מה"בטלה" שהיתה לנו בחופשה הכפויה אבל אנחנו גמורים מאי הוודאות, מאי היכולת להתחייב לכלום בזמן שעבר וכמו שזה נראה מהעובדה שנצטרך לראות איך מעבירים פה קיץ שלישי בלי יכולת לעבוד, שלא לדבר על מילואים.

אנחנו מכירים את המנטרה שפיזיקה זה מקצוע קשה אבל כל מי שמתחיל שנה שלישית כבר עבר את רוב קורסי הליבה, ואותי אישית מפחידה ההתבטאות שלך לגבי אפס הקלות בקורס שכנראה לא יעבור כמו קורס נורמלי.

שיהיה ברור- אני לא יודע אם אני גאון הדור, ומה שאני רוצה זה לא הקלות אלא לקבל את השעות שמגיעות לי כדי שאוכל להתמודד עם החומר באופן שמי שכתב את מערכת השעות של הקורס חושב שיספיקו.
אחרי השביתה הזו והאופן שבה התנהלה, וההצהרות על כמה לסגל איכפת מהסטודנטים אני חושב שזו בהחלט לא בקשה מוגזמת.

ואם איכפת לכם כמו שאתם אומרים, קולכם צריך להשמע אפילו בדרישה להעמיק את זמן הלימוד לקורסים בפיסיקה לתוך הקיץ (כמו שמתחיל להתארגן בהנדסת חשמל שנה ג') כדי שנוכל לקבל שנת לימודים נורמלית.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 06:38 18/01/2008

אתם תקבלו את כל ההרצאות
(10 שבועות+השלמת הרצאות של 2 שבועות).
העובדה שעברתם מראש / תרגלתם חומר של החלק הראשון של הקורס
מבטיחה שתוכלו להתמודד עם הקצב המואץ בתחילת הסמסטר.
בהמשך יש נושא אחד (אפקט הול) שאפשר ללמד פחות לעומק.
לגבי לוח השנה האקדמי - אין לי עליו שליטה.
אם יש למישהו השפעה זה אגודת הסטודנטים.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”