התנהגות התלמידים של שנה ב

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: הצעות קונקרטיות

שליחה על ידי gedalin » 10:39 25/01/2011

shmone כתב: 1. תכנית לימודים: הצעתנו היא כי יהיה פיקוח במהלך הקורס על קצב העברת החומר לסטודנטים, מתן תרגילי בית שמאפשרים אימון ותרגול מתאים, הבנויים באופן מדורג מבחינת קושי.
2. התפלגות סבירה של ציונים: אם ההתפלגות חורגת מתבנית סבירה, אנו מבקשים שהתוצאות יישקלו ויוסקו מסקנות ראויות. בינהן, למשל, אם ישנו ממוצע כיתתי הנמוך מ20 בבוחן אמצע, אולי הבוחן איננו משקף את יכולת הכיתה.
4 אנו מבקשים שבדיקת תרגילים תיתן משוב טוב יותר ליכולות הפותר. הפתרונות המפורסמים אינם מלאים או מפורטים וחלקם אף שגויים.
5. סקר הוראה - אנו מבקשים שתהיה התחשבות בדעת הסטודנטים בסקרי ההוראה. יש צורך להתחשב בביקורת ולא להתעלם ממנה לחלוטין. אם יושב ראש ועדת הוראה לא מודע לכך שמתרגל מקבל ארבע שנים ברציפות ציון גרוע, הרי שסקר ההוראה חשוב כקליפת השום.
1. יש פיקוח כאשר מדובר על מרצים מתחילים (ליתר דיוק, הם פונים בעצמם להתייעצות). לגבי הרצים בעלי וותק 20 שנים: מי יפקח על מי ? בנוסף, לא תמיד המרצה בעל וותק וניסיון מדרג תרגילים בהתאם להבנת הסטודנטים.
2. אין "התפלגות סבירה", יש דרישות התואר. אין מדע ללבנים או שחורים, לעשירים או עניים. לא מתאימים את רמת הדרישות ליכולת של הלומד. לא מעוותים ציונים רק כדי לספק מראית עין של "התפלגות סבירה". סטודנטים כמוכם למדו באותה רמה גם לפני שנה וגם לפני שנתיים. אם הם קיבלו ציונים גבוהים יותר אז הם הצליחו יותר בכוחות עצמם ואין שום הצדקה להשוות בינם לבינכם. אם, לעומת זאת, קיבלתם כולכם ציונים מעל 90, כאשר ב"התפלגות סבירה" 65 נחשב לממוצע "סביר", אין שום הצדקה להוריד ציונים.
4. יש מקום לבדיקת המאגר וזה ייעשה.
5. יש התחשבות כאשר יש הערות ספציפיות. הערות מסוג "אסור לתת לו ללמד" לא נלקחות בחשבון. לגבי המתרגל - ייבדק. הייתי מעדיף לדעת על איזה קורס מדובר, אחרת אצטרך לחפש בכל הקורסים. לידיעתי, גישה לסקר הוראה של יש רק לרמ"ח (כרגע גם לי כמ"מ), לא חושב שלועדת הוראה יש גישה כזאת. שיבוץ לקורסים בסמכותו של רמ"ח ולא של ועדת הוראה.
 

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: נו טוב.

שליחה על ידי gedalin » 10:57 25/01/2011

shmone כתב:גם אם אני רואה אי תקינות בפעילותו של הועד (ואני בפירוש לא רואה)
בעיה בהבנת הנקרא. לא הואשם הועד ב"אי-תקינות" אלא בחוסר פעילות וחוסר יעילות. גם אני לא חושב שצריך להחליף את הועד. נפגשתי עם הלמידים שבועד, מעריך ומכבד אותם. אבל, עם כל הכבוד, הפעילות שלו לא יעילה, בלשון המעטה. אגב, אני יזמתי את הפגישה עם הועד ולא הועד עצמו. דוגמאות של פעילות נכונה: פנייה בעניין המבחן במבוא לשיטות מתמטיות ביום המבחן, לפני מתן ציונים. פנייה למרצה בפיסיקה 2 בבקשה להאיט את הקצב ולהמיר שעה אחת בשבוע לתרגול ע"י המרצה. פנייה למרצה לשפר תאום עם המתרגל. הכל בזמן אמת. פנייה לועדת הוראה בתיאור הבעיות (כפי שאתם רואים) במהלך הסמסטר ולא אחרי המבחן. אין טעם לפנות מיד לרמ"ח כי תופנו לועדת הוראה. רק אם לא קיבלתם עזרה אפשר לפנות לרמ"ח. אין לצפות שכל התלונות תיראנה כמוצדקות. הזכרת פעם את הועד של הנדסת חשמל. מה שהם עושים זה טיפול בבעיות ספציפיות במהלך הסמסטר.

oferrotem
הודעות: 12
הצטרף: 01:07 25/02/2010

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי oferrotem » 11:05 25/01/2011

dcohen כתב: (*) הפורום של היום הוא "פורום אוניברסיטאי" שהחליף את הפורום של "המחלקה" שנפגע בעקבות השתלטות אירנית עוינת על שרת פיסיקה (אני לא צוחק).
!
ברצינות?! הייתה התקפה אירנית על הפורום?
לא הצלחתי למצוא משהו על זה בגוגל.. יש לזה סימוכין? (לא שאני לא מאמין חס וחלילה)

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי dcohen » 11:06 25/01/2011

לא חושב שלועדת הוראה יש גישה כזאת
אכן שיבוצי הוראה זה סמכות של הרמ"ח. יש לו גישה לסקרי הוראה. על פי שיקול דעתו הוא מעביר אינפורמציה ומתיעץ עם ועדת הוראה. מה שאנחנו (ועדת הוראה) תורמים בהיבט זה - היא האינפורמציה שאנו מקבלים מהסטודנטים. כאמור אנחנו לצורך העניין מיצגים מול הרמ"ח את האינטרסים של הסטודנטים של המחלקה. לדוגמה: אני תמיד אלחץ שהמתרגלים הטובים יותר יהיו בקורסי ליבה של פיסיקה, על מנת לאזן את הלחצים של מחלקות הנדסה שהם יהיו בקורסי שרות.

לגבי השדרוג הרב-שנתי של מאגרי התרגילים שמרוכז על ידי בן ילין - יש התיחסות רחבה יותר לנושא בתשובה שנתתי קודם. אין צורך "ללחוץ עלינו". אנחנו פועלים במרץ כל הזמן ורואים את התוצאות "בשטח". השיפור באתרים ובמאגרי התרגילים במהלך השנים האחרונות הוא עצום. אבל אי אפשר לעשות הכל מהיום למחר. יש עומס סופי שאפשר להטיל על סגל ההוראה. זה מתבצע בהדרגה.

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי dcohen » 11:36 25/01/2011

ברצינות?! הייתה התקפה אירנית על הפורום?
לא הצלחתי למצוא משהו על זה בגוגל.. יש לזה סימוכין? (לא שאני לא מאמין חס וחלילה)
We were hacked at 2006 by "zRR (RST TEAM)" whatever it means.
As a result a picture of some religious person that I did not recognize has appeared
plus some text in both English and Arabic saying that our site has been hacked.
Here is my documentation when I tried to figure out what happened
(I handled it quite quickly at weekend so not many people have noticed):

On Jul16
- index.html file placed in PhysWebSite

On Sep23
Templates was populated with
- b17.php
- back.pl
- c99sh_backconn.922.pl (empty)
- c99sh_backconn.987.pl (empty)
- frm.php
- r57.php

On Sep23
- cgi-bin has been created
- cgitelnet.pl has been placed
(the "real" CGI directory not touched!)

On Sep26
- all the files in students homdirs have been deleted.

On Sep27
- almost all the content of the phpbb dir has been deleted.

On Sep28-Sept29
- placed files in /tmp

On Sep30
Templates was populated with
- index.html
- zrr.php
(other spam files deleted)

yellinb
הודעות: 457
הצטרף: 13:31 27/04/2007

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי yellinb » 11:45 25/01/2011

זהו דיון ארוךואני לא הולך להוסיף עליו, רק אתייחס לנושא מאגר התרגילים:

המאגר כיום במצב סביר, קיימות שאלות רבות. בנוגע לפתרונות - יש טעיות ואנו מנסים למצוא דרך לתקנם. הבעיה העיקרית כאן היא כוח אדם. יצירת מאגר תרגילים בעל פתרונות נכונים ללא שגיאות דורש (מלבד כתיבת התרגילים והפתרונות) גם עריכה בלתי פוסקת על מנת למצוא טעויות (כאשר כותבים, שגיאות הן חלק בלתי נפרד, נסו לצורך העניין להסתכל בדוחות המעבדה שלכם, ושימו לב, שתמיד ניתן למצוא עוד שגיאת כתיב שאפשאר לתקן). ויצירת המשכיות, כך שטעויות שפתרונות מתוקנים ייכנסו למאגר ויוצאו השגויים.
תהליך זה הוא תהליך מתמשך ואתם מכיריםרק את האמצע. אם ברצונכם לשפר את המצב הקיים. אתם מוזמנים לכתוב פתרונות לתרגילים עם פתרונות שגויים, ואני אדאג להכניס אותם למאגר. אמנם זה לא תפקידכם כסטודנטים, אבל מצד שני זה גם לא תפקיד של אף אחד אחר (זוהי בעיית כוח האדם שדיברתי עליה). כל העוסקים במלאכה זאת תרמו מזמנם הפרטי ומרצונם הטוב, ואתם לא שונים בכך מאף אחד.
את הפתרונות יש לכתוב בפורמט LATEX ולשלוח לי במייל yellinb@bgu.ac.il. במייל יש לציין קורס, שאלה, ומה היה שגוי בפתרון הקודם)

yellinb
הודעות: 457
הצטרף: 13:31 27/04/2007

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי yellinb » 14:06 25/01/2011

קישור לקובץ לדוגמא:
http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Servic ... _000_s.tex
אפשר להגיע אליו מכאן:
http://physweb.bgu.ac.il/COURSES/Index.html

yossi naor
הודעות: 112
הצטרף: 18:03 22/10/2009

התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי yossi naor » 20:44 17/02/2011

מפני שאני לא יכול להגיב בשרשור הקודם אז פתחתי חדש.
שלום רב אני סטודנט לתואר ראשון שנה 3 במחלקה, עד כה לא הבעתי את דעתי בנושא השרשור האינסופי שהיה בין המרצים לתלמידי שנה ב, אך בעקבות מה שקראתי כעת אין בכוונתי לא להגיב.
כולנו עברנו בחלקה את מה שאתם טוענים אך אתם לא רואים את הכל מזווית נכונה. הכעס העיקרי שלכם הינו לגבי אחוזי נכשלים ושיטות לימוד.
לגבי המרצים.. אל תשכחו שבראש ובראשונה הם חוקרים.. ההוראה זה חובה מבחינתם.
לא כל אחד מאיתנו הוא איש הוראה בחסד עליון ויש טובים פחות וטובים יותר.. לכן אל לנו הסטודנטים להסתמך על המרצה בלבד. כמו כן אם אתם חשים שהקורס היה ברמה גבוהה מאד.. תגידו תודה כי זה טוב בשבילכם.. אם הוא היה לא מספק מבחינת חומר וידע.. פשוט תפנו לספרים.. כל הידע נמצא שם תהיו בטוחים.

לגבי ציונים, אל תשכחו ששנה ראשונה היא מסננת וגם מלמדת אותנו הסטודנטים כיצד ללמוד.. לכן מהבנתי לא ממש מסתכלים על ציוני שנה ראשונה בקבלה לתואר שני שזה המטרה של רובנו.. המטרה זה להכין אותנו במבחינת ידע, וכיצד להשיג אותו טוב יותר... פרופ' אהורני התחיל אצלנו כל קורס בכך שהדגיש שהספרים זה העיקר , ולכן נתן לנו רישמת ספרים (דבר שהוא חובה בכל קורס דרך אגב) שממנו הוא לוקח את החומר לשיעור, והשיעורים הם בונוס בשביל הבנה.. זה דבר ש"רובנו" לא מסכימים איתו כי בבית ספר ובפסיכומטרי הורגלנו שנותנים לנו הכל עד ליד.. אך בעולם האמיתי זה לא עובד ככה.. ולכן אין מה לבוא בטענות.. החינוך כאן הוא חינוך לערכים טובים.
לגבי אחוזי נכשלים.. ממה שאני יודע השנה הראשונה היא מסננת וזה הגיוני קל להתקבל למחלקה.. סיפור קטן.. סטודנט שהתחיל איתנו סמסטר ראשון היה נראה בלשון המעטה כאחד שלא קשור למחלקה ( במילים עדינות נראה ומתנהג כמו סרסור) שאלתי אותו למה התחלת פיסיקה? זה מקצוע תובעני.. אז הוא אמר לי כי היה לו הכי קל להתקבל מכל מה שניסה.. לא הפליא שהוא פרש בסמסטר זה.
הסמסטר השלישי הוא הסמסטר האמיתי שרואים מי מתאים למחלקה כי בוא כבר מתחילים ממש ללמוד פיסיקה נון סטופ.. ולכן לא מפתיע אותי תלונות שנה שניה כי הם עכשיו עוברים את הסמסטר הזה שהוא הקשה מכולם.. מכאן רק שתדעו זה הרבה יותר מהנה ומעניין (בהחלט לא קל, אך כמו שאתם יודעים אם קל לנו אנו כנראה בירידה).


וכעת אני אתייחס לפעולה שקרתה היום.
אנו מחלקה קטנה ורובנו מכירים האחד את השני.. גם סטודנטים וגם מרצים. לכן יש תחושה של קרבה בין כולנו מה גם שכולנו בסופו של דבר עוברים אותו מסלול.
לכן כל פעולה של חוסר נאמנות כלפי המחלקה פוגעת בכולנו. אם רוצים לשפר יש דרכים (כמו אותו סטודנט ב2005, שאני מוכרח לומר שמדהים אותי לראות שכל הדרישות שלו כיום אנו נהנים מהם, ולחשוב שזה לא היה לפני תקופתו), לכן יש לפעול בהיגיון ובהגינות, ולא לפגוע במחלקה.
אם לא טוב לכם במחלקה, אני לא צוחק.. פשוט תעזבו. התחילה במחזור שלי תלמידה מצטיינת שסיימה את השנה הראשונה בממוצע של 94 אני חושב ובכל זאת פרשה בסמסטר השלישי.. מפאת חוסר עניין והתנהגות לא לרוחה של המרצים ( מיותר לציין שהיא מתואר משולב לכן השוותה למחלקה השניה שאליה היא התשייכה).
כמו כן כמו שפרופ' דורון כהן נוהג לומר ביום פתוח, "אנו לא זקוקים לכם" ,כמו בכל משפחה נאמנות היא מעל הכל!!! ולכן מעל הכל אני מגנה ומתבייש בהתנהגות של אותו סטודנט. פשוט לא ראוי!!!

bigbang
הודעות: 455
הצטרף: 20:21 12/10/2010

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי bigbang » 21:44 17/02/2011

תגובה ל- http://myforum.bgu.ac.il/phpBB3/viewtop ... 130&t=7759

אני סטודנט שנה א'.

בעניין הפקטורים - כל עוד המבחן משקף את החומר הנלמד בקורס, איננו קשה יותר מהתרגילים שניתנו, ניתן לפתור אותו במסגרת הזמן הניתן וכו' - ככלל, אין לדעתי שום הגיון בנירמול ציונים. בטכניון הדבר מקובל למדי (לפחות בחלק מהמחלקות), אך בד בבד העדויות הן שכל קשר בין המבחן לתוכן הקורס הוא מקרי ביותר. ישנה חצי בדיחה לפיה לא מעט סטודנטים משוכנעים כי הם בטעות קיבלו שאלון בחינה של קורס אחר...
עם זאת, ישנו הרושם כי קיימת בעייה של שינויי רמה דרסטיים באותו קורס משנה לשנה (תלוי מרצה בעיקר). יש בכך חוסר הגינות כלפי סטודנטים אשר "נפלו" עם מרצה קשה, והממוצע שלהם נפגע ביחס לאלו ש"זכו" למרצה קל. היות ולא פרקטי לנרמל ציונים בין מרצים ומחזורים שונים, הפיתרון הוא לכאורה לדאוג לרמה אחידה של הקורס. לפי הנאמר קודם, אני מבין שיש בכך פגיעה בחופש האקדמי של המרצה, שבאופן אישי לא ברור לי מדוע הוא כה קדוש כאשר מדובר בקורס סטנדרטי של תואר ראשון.
האמור לעיל לא מתייחס לקורס פיזיקה 1, שלדעתי היה בסדר גמור.

לגבי חלוקת הפליירים -
לדעתי הבעייתיות הגדולה במעשה, היא אופן היותו חד-צדדי, ללא מתן אפשרות לצד השני להגיב. הפורומים למשל פתוחים לכל, וכל מועמד יכול להכנס ולקרוא את כל הנאמר בהם, כולל העובדה על 60% נכשלים בפיזיקה 1. לדעתי לא צריך להסתיר מהמועמדים שום אינפורמציה, ואולי אף כדאי לספר להם על אחוז הנכשלים על מנת שידעו לתוך מה הם הולכים להכנס.
אני מתאר לעצמי שמחלקי הפליירים לא טרחו לציין שחלק לא קטן מהסטודנטים חשבו שיספיק להם להתבסס על מרתון כדי לעבור את הקורס (אם כי יש כאלו שזה אכן הספיק להם...)
yossi naor כתב:.....

וכעת אני אתייחס לפעולה שקרתה היום.
אנו מחלקה קטנה ורובנו מכירים האחד את השני.. גם סטודנטים וגם מרצים. לכן יש תחושה של קרבה בין כולנו מה גם שכולנו בסופו של דבר עוברים אותו מסלול.
לכן כל פעולה של חוסר נאמנות כלפי המחלקה פוגעת בכולנו. אם רוצים לשפר יש דרכים (כמו אותו סטודנט ב2005, שאני מוכרח לומר שמדהים אותי לראות שכל הדרישות שלו כיום אנו נהנים מהם, ולחשוב שזה לא היה לפני תקופתו), לכן יש לפעול בהיגיון ובהגינות, ולא לפגוע במחלקה.
....
כמו כן כמו שפרופ' דורון כהן נוהג לומר ביום פתוח, "אנו לא זקוקים לכם" ,כמו בכל משפחה נאמנות היא מעל הכל!!! ולכן מעל הכל אני מגנה ומתבייש בהתנהגות של אותו סטודנט. פשוט לא ראוי!!!
אני לא מסכים שצריכה להיות נאמנות עיוורת למחלקה. אם מישהו חושב שיש דברים רעים במחלקה, אין שום בעיה שיאמר זאת למועמדים או לכל מי שמוכן לשמוע (כמובן לאחר שפנה למחלקה בעניין). מה שחשוב הוא הדרך - צריך לתת למחלקה את האפשרות להציג את עמדתה בעניין. המועמד יחליט בעצמו. הפורום במתכונתו הנוכחית הוא לדעתי פלטפורמה מצויינת לעניין.

yellinb
הודעות: 457
הצטרף: 13:31 27/04/2007

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי yellinb » 21:52 17/02/2011

בנושא הסטודנט שחילק פליירים היום
אני עדיין לא כל כך יודע איך להגיב למעשה כזה. מלבד הפעולה עצמה שהיא מגעילה אותי (ואני מגביל את עצמי למילים שאפשר להשתמש בהם בפורום), יש להוסיף כי הפליירים היו שקריים. אם זה היה תלוי בי הייתי שולח את הסטודנט על טיל.
זוהי פעולה שלא תעשה והבכיין הזה צריך לעוף מהמחלקה.
אין פה עניין של הבעת דעה, לכל אחד כאן מותר להביע את דעתו ולחשוב מה שהוא רוצה. ללכת לסטודנטים ביום פתוח ולהגיד להם לא לבוא לפה על סמך השוואת ציונים בין מחלקות שונות בארץ שנלקחו מנתונים לא אמיתיים (הבכיין סתם רשם מספרים באקסל). אולי כדאי לבדוק אם יש בסיס להוצאת דיבה הוא דברים מעין אלה

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי dcohen » 22:14 17/02/2011

לדעתי לא צריך להסתיר מהמועמדים שום אינפורמציה, ואולי אף כדאי לספר להם על אחוז הנכשלים על מנת שידעו לתוך מה הם הולכים להכנס.
בהחלט מסכים. הכל על השולחן.
אני בהחלט מתיחס לנושא הזה בשיחה. וגם הפעם התיחסתי אליו.
אני מסביר שזה קשור לפילוסופית "הסינון" שלנו. אין פה שום סוד:
סף קבלה נמוך + שאיפה לסנן את מי שלא מתאים בשנה א.
אני גם מצטער שתמיד מזכירים את ההתבטאות האומללה שלי
שנאמרה בהקשר של הנושא הזה. מאז אני מקווה שלמדתי להתנסח בצורה יותר עדינה,
וגם הגישה שלי התרככה - למחלקה יש מטרה גם לקלוט סטודנטים
שאין להם פוטנציאל אקדמי, ולהכשיר אותם כפיסיקאים לטובת התעשיה וההוראה.
אני מקווה שאני לא מסתבך שוב עם הניסוח...
כמו שפרופ' דורון כהן נוהג לומר ביום פתוח, "אנו לא זקוקים לכם"
ורק שיהיה ברור למי שלא מכיר את הקונטקסט - לסטודנטים טובים אנו זקוקים מאוד.
כחוקרים בבת עיננו הם הסטודנטים שיש להם פוטנציאל אקדמי.

לגבי הנכונות או אי הנכונות של הסטטיסטיקה - אין לי מושג - ולמען האמת זה גם לא מעניין אותי.
אני מאמין שהסינון של שנה א הוא אפקטיבי.

bigbang
הודעות: 455
הצטרף: 20:21 12/10/2010

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי bigbang » 22:21 17/02/2011

dcohen כתב:
מאז אני מקווה שלמדתי להתנסח בצורה יותר עדינה,
וגם הגישה שלי התרככה - למחלקה יש מטרה גם לקלוט סטודנטים
שאין להם פוטנציאל אקדמי, ולהכשיר אותם כפיסיקאים לטובת התעשיה וההוראה.
האם זה לא היה אמור להיות כך מאז ומתמיד?

dcohen
הודעות: 2060
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי dcohen » 22:31 17/02/2011

האם זה לא היה אמור להיות כך מאז ומתמיד?
כן. זאת העמדה הרשמית של המחלקה כפי שרשומה בשנתון.
תוכנית הלימודים בפיסיקה ללימודי הסמכה לתואר .B.Sc מכוונת להכשרת הסטודנטים לעבודת מחקר בפיסיקה ניסויית ועיונית, הן בנושאים בסיסיים והן בנושאים שימושיים, כהכנה להשתלבות בתעשיה עתירת הידע, במחקר ובהוראה.
אבל היתה לי יותר מפעם אחת, פליטת פה אומללה שתכנית הלימודים "מכוונת"
לאלו שיש להם פוטנציאל אקדמי למחקר, ושכל השאר הם כביכול "נילווים".

הגיל עושה את שלו ואין בכוונתי להמשיך לדבוק בעמדה הזו, לפחות לא בניסוח שאוהבים לצטט.
פליטות הפה שהיו לי לא משקפות את עמדת המחלקה, ולא את עמדת האוניברסיטה.

בכל מקרה זה לא הנושא של השירשור.

gata
הודעות: 88
הצטרף: 17:25 10/11/2007

Re: שיחת חתך - מפגש עם סטודנטים

שליחה על ידי gata » 00:08 18/02/2011

אני חייב לחזק את רוב מה שנאמר פה, בתור סטודנט שנה רביעית במסלול משולב, כשקראתי את הטענות של שנה ב' קיבלתי הרגשה לרוב, של התבכינות והאשמות לא מבוססות במקום להתמודד עם הבעיה. (וגם יש לי הרגשה שזאת בעיקר דעת המיעוט הרועש).
זאת גישה נפוצה מאוד בהנדסות "להאשים את המערכת", ואני לא מתפלא מכיוון שזה הeasy way out.
אומנם אני לא מסכים עם חלק מ"צורות העבודה" וגישות הלימוד של חלק מהמרצים במחלקה
(לדוגמה, לדעתי האישית שיטת הבחינה של גדלין, שהוא אחד המרצים היותר משקיעים במחלקה, מעודדות שינון פתרונות), אפשר ורצוי להביעה דעה, אבל יש דרך לעשות זאת.
אני בטוח שאם הייתם פונים, בצורה מכובדת, לדורון, גם עם הבעיות אבל בעיקר עם המלצות ורעיונות (ובזמן אמת) אני בטוח שהוא היה מקשיב.

אני ממליץ לכל המתלוננים, במקום לבזבז את הזמן רק בלהאשים את "המערכת", להסתכל גם קצת על עצמם ועל איפה הם פיספסו.
(זה מה שאני עשיתי אחרי ה56 בפיסיקה 1 :) ).

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 11:51 18/02/2011

הדעה שאני מביע הינה בעה אישית ולא מייצגת אף אחד אחר חוץ ממני.

נאמר לי שביום הפתוח מספר סטודנטים משנה ב' הפגינו מחוץ לחדר הסמינרים ואף הציגו "פלייר" המראה שהציונים כאן נמוכים. לא ראיתי, לשמחתי, את ההפגנה. אינני יודע אם זה היה סטודנט אחד או יותר, לכן אתייחס ברבים.

אינני יודע מה היתה המטרה של הפעולה אבל אני חושב שהם פגעו בעצמם ובחבריהם. הם הראה לכולם שהפ מצפים לחלוקת הציונים במקום להרוויח אותם בעבודה קשה וכך הפכו ל"מתחנני הציונים" והמוניטין הזה ידבק בהם מעתה עד סוף לימודיהם.

הם הוציאו את עצמם מהמחלקה ומעתה הם ירגישו זרים כאן בלי שום קשר ליחס כלפיהם (שלא ישתנה).

הפעולה הזאת תבריח את המועמדים שמחפשים ציון קל ותמשוך את אלה שמחפשים לימודים מאתגרים, וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים.

אין שום "נאמנות למחלקה" ואין שום סיבה "להעיף" את הסטודנטים האלה. הם התקבלו ללימודים ומגיע להם יחס מקצועי כמו לכל תלמיד אחר.  

נ'ב' כאשר סטודנט מבזבז את זמנו להכנת פליירים ולא ללימודים זה אומר משהו.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”