התנהגות התלמידים של שנה ב

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
yossi naor
הודעות: 112
הצטרף: 18:03 22/10/2009

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי yossi naor » 13:05 18/02/2011

לגבי סטודנט שנה א.
באמירתי "נאמנות למחלקה" אין הכוונה לנאמנות עיוורת.. לכל אחד הדעות שלו, והאנשים שהוא אוהב יותר ופחות ( לא שונה מהמשפחה הקרובה ביותר של כל אחד מאיתנו)
אך להבדיל מהנדסות כאן אנו ביחסים של כולם מכירים את כולם.. ולכן המינימום של כבוד הדדי בין האחד לשני (גם אם לא אוהבים ולא מסכימים עם עם שיטות העבודה וההתנהלות של האדם השני).
בכל קורס עם השנים המרצים משתנים ולכן כך גם ההתנהלות הקורס וקושי הקורס.. תוכל לפנות לפרופ' גדלין שאחראי לקבלה לתואר שני ולשמוע (כמו שאני שמעתי) שאחרי שהוא בודק מה הציון שלך בקורס מסויים, הוא בודק מי לימד באותו מחזור ומה "שווה" הציון הזה.
דרך אגב בגלל החינוך הרע ללימודים שמתנהל בבתי ספר אין ציפייה שתדעו מההתחלה איך ללמוד, אך או שתסתגל עם הזמן, או שתוכל למצוא בעמוד של פרופ' גדלין איך כדאי ללמוד (באמת בין אנשי הסגל המשקיעים ביותר, ועם כל הטראומה מפיסיקה 1, אחד המוערכים ביותר על ידי הסטודנטים).
לגבי השם "הרע" שיצא למחלקה לגבי התנהגות של אנשי סגל כלפי סטודנטים ו"אי פאייריות" לגבי ציונים, אני אומר 2 דברים:

1) ישנם התנהגויות לא הולמות לפעמים ( כגון ניסוחי אמירות וכדומה), אך תזכרו שכולנו בני אדם וכלנו טועים, וכן אנו לא משפטנים ולא עומדים למשפט, וגדולתו של אדם היא לומר טעיתי, וכן לסלוח לאחר. כמו בכל מערכת יש הגינות, וכמו שבצבא תקבלו עונש על כך שפניתם למפקד של המפקד שלכם, ללא שפניתם בתחילה למפקד הישיר שלכם, גם כאן זה לא ראוי ולא מקצועי, לכן הגיונית "התעצבנות" פרופ' כהן לגבי המצגת של תלמידי שנה שניה.
סיפור קטן.. לאחותי יש ילד בן 3 וכאשר היא מחנכת אותו היא לא אומרת לו "נו נו נו " אלא אומרת לו כיצד הוא לא התנהג יפה ואז מחפשת לו פתרונות איך כן להתנהג, אחרת איך ידע?? אותו דבר כאן.. רוצים שדברים ישתנו, לא מספיק להגיד שרע לכם וכולם פה לא בסדר.. חפשו פתרונות (כן אני חוזר לאותו סטודנט משנת 2005).

2)מילותיו של מתרגל בקורס מסויים: תואר ראשון היה לי קשה.. הייתי חייב לצאת לשנה חופש להתרעננות לפני תואר שני, אך עם כל זאת לא האמנתי כמה הרמה הרבה יותר קשה בתואר שני, ולמרות שהייתי מוכן לכך נפשית שיהיה יותר קשה, שוב הפתיע לגלות כמה קשה הרבה יותר התואר השלישי.
לכן מפני שאנו הסטודנטים לתואר ראשון עוד לא מבינים זאת.. זה נראה לנו כהתנהגות "אי פאיירית", אך בעצם המטרה היא שמי שממשיך לתואר שני יהיה טוב דיו (לכן גם ההתבטאות ביום הפתוח של פרופ' דורון כהן שאומנם נשמעת לא פוליטקלי קורקט אך נכונה!!, לטעמי אין צורך להתנצל על כך בכלל), כי ליפול זה קל! ומה יעזור למרצים אם ניפול? אנו אנשי העבודה שלהם.. ואם אנו ניפול העבודה שלהם תתקע, וזה כבר ממש לא טוב!!

לגבי כך שמקצועיות היא מעל לכל אני מסכים עם פרופ' גדלין, ואסור בתכלית האיסור להתנהג אחרת לאותם סטודנטים, אך שלא תהיה ציפייה לאותם סטודנטים אם יסתכלו בעין עקומה עליהם (אף סטודנטים אחרים במחלקה מבחינת יחס ורצון לעזור), כי בכל זאת פגעתם במחלקה שיותר מכך שאנו שייכים אליה אנו מרגישים שייכים אליה ולכל אותם אנשים ששנה אחרי שנה עוברים אותה דרך.. והרצון לעזור היכן שעזרו לי.. זה היחידויות במחלקה הקטנה שלנו ממחלקות אחרות.. ואל תשכחו את זה.

סוף שבוע נעים לכולם.

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 19:00 18/02/2011

"נאמנות למחלקה"? מה הלאה, מע' החינוך תכריח בתי ספר לסייר במטוטלת שבבניין פיסיקה, מורשת אבותינו? בחייך, יוסי. המילה הזו נשחקת מספיק מחוץ לכותלי האוניברסיטה והיא לא רלוונטית בשום צורה לויכוח שמתנהל כאן. אבל זה, כמובן, כלום לעומת הגישה של מר ילין שמציע 'להעיף על טיל' את אותו בחור ואולי גם לסגור את העניין בבית משפט ולזרוק את המניאק לכמה שנים מאחורי הסורגים, שילמד שם על נאמנות.

קשה מאוד לעסוק בנושא הציונים בלי להשמע בכיין. לכן אני רוצה להתחיל באיזשהו דיסקליימר - אין שום דבר יותר 'ראוי' בממוצע 75 על פני ממוצע 45 (להיפך, כאשר אף אחד לא מקבל 100 ישנה דפרנציאציה טובה הרבה יותר בין כל המתמודדים). הדרישה 'להתאים את הרמה לסטודנטים' סופה בהכרח להוביל לבינוניות, ותרנות, בכיינות והישגים נמוכים. ברור לי שתנאי הקבלה הנמוכים במחלקה לפיסיקה מחייבים סינון מאסיבי וברור לי שגם המוניטין של האוניברסיטה תלוי בכך שכל בוגר יחזיק איזשהו ארגז כלים פיזיקלי-מתמטי שיאפשר לו להמשיך את חייו האקדמאים\מקצועיים.

Having said that, אני יכול להמשיך לנקודה הבאה, והיא, מה בעצם משמעותם של ציונים? ובכן, לציונים יש משמעות אחת, ואחת בלבד(לפחות לפי איך שאני רואה את הדברים. אני יותר מאשמח לשמוע דיעה אחרת). סקאלת הציונים נועדה ליצור איזשהו סנטדרט אחיד בין בוגרי האוניברסיטה שלנו לבין עצמם, ובין בוגרי אב"ג לאוניברסיטאות אחרות. וה"עובדה" היא (ואני ניהלתי מחקרון קטן, גם אם אנקדוטלי משהו, אם מישהו מתעניין יותר מאשמח לשתף אותו בממצאים. בכל זאת, אולי לא מחקר שעומד בסטנדרט אקדמי ולכן המרכאות) שהממוצעים בבן גוריון מוזזים למטה באופן מאוד משמעותי ביחס לטכניון, את"א והעברית (שבכלל נמצאת גבוה מעל כולם).

לכן, זה מעמיד אותנו בפני כמה אפשרויות:
1. באת"א, העברית והטכניון לומדים סטודנטים מוכשרים יותר.
2. מאת"א, העברית והטכניון יוצאים בוגרים שאין בידיהם את הידע הנדרש מבוגר תואר ראשון בפיסיקה.
3. באת"א, בעברית, בטכניון ובאב"ג לומדים סטונדטים בעלי יכולות דומות, ומסיימים את התואר ברמה דומה. אולם, מאחר וכל מראיין במכון ויצמן\כל מעסיק בתעשייה יודע שהממוצעים באב"ג נמוכים יותר, הוא עשוי בהחלט להעדיף שני מועמדים זהים לחלוטין בכל הפרמטרים מאב"ג והטכניון, מתוך הבנה שממוצע זהה באב"ג ובטכניון מעיד על עליונות המועמד מהנגב.
4. כל התשובות האחרות לא נכונות, ולכן נגרם עוול לבוגרי המחלקה לפיסיקה של אב"ג.

אני סטודנט בשנה השלישית במחלקה, ובשיא הכנות אין בידי מספיק נתונים על מנת לשלול את שלוש האפשרויות הראשונות. אבל אם הייתי חייב להמר, הייתי בוחר באחרונה. אולי אני טועה, אני יותר מאשמח לשמוע על כך. אני יותר מאשמח לדעת שלכשאציג את מועמדותי במכון ויצמן, יקחו בחשבון שהממוצע שלי היה יכול להיות גבוה יותר באוניברסיטה אחרת. או, לחילופין, אשמח לדעת שאוניברסיטאות אחרות מכשירות בוגרים שאינם ראויים או לחילופין שהסטודנטים אצלנו אכן מוכשרים פחות - חשוב שנדע את מקומנו. אבל מאחר ולא קראתי לאורך כל היסטוריית השירשורים כאן איזשהי טענה התומכת באחת מהאפשרויות הללו, לא נותר לי אלא לדבוק ברביעית. ואז, ברור שמי שחושב שנעשה לו עוול ישמע כבכיין.

ברור לי שלאב"ג יש מוניטין, וברור לי שחשוב לשמור על המוניטין. ברור לי שהורדת סטנדרטים והעלאת ממוצעים עלולה לגרום לאסון אקדמי. הבעיה היא שכל התייחסות לנקודות שהעליתי כאן זכתה רק לתשובות כלליות באותה רוח - כאילו המחלקה לפיסיקה באב"ג היא הילד עם האצבע בסכר שמציל אותנו מפני נחשול אדיר של בערות וטימטום שמאיים להטביע אותנו אם רק נחשוב לרגע להעלות את הממוצע בקורסי ליבה קצת מעל ל-30. אני לא מבקש חיים קלים, אלא רק סטנדרט אחיד. זה לא אומר שאני שאני חושב שהממוצעים צריכים להתנרמל ל-85, שכל מי שעובר יהיה מצטיין דיקאן ושכל מי שיש לו תעודת זהות ודופק יזכה גם לתעודת בוגר המחלקה לפיסיקה מאב"ג. אלא רק להכיר, ואולי להתייחס, לפער שיש בינינו לבין מחלקות אחרות.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 20:42 18/02/2011

מאחר ויש לנו במחלקה תלמידים מצטיינים ויש לנו בוגרים עם ממוצע באיזור 90 ויש לנו בוגרים שהתקבלו למכון וויצמן ונמסר לנו (לי אישית בין היתר) שהמועמדים שלנו במכון וויצמן בשנים אחרונות לפחות באותה רמה כמו אחרים ומאחר שבעבר במכון וויצמן התיחסו לממוצע 85 שלנו כאל 65 אמיתי - תסיק מסקנות בעצמך. אם עדיין קשה לך, אתן רמז נוסף: מכון וויצמן בוחן תלמידים מכל המוסדות. במצב הנוכחי התלמידים הטובים שלנו לא פחות טובים מאחרים, אולי קצת יותר טובים. במילים אחרות, 90 שלנו= 90 של העברית =90 של הטכניון ... (בערך). במילים אחרות - מה שמצליח בטכניון יצליח גם בעברית וגם בת"א וגם אצלנו. ומי שמצליח אצלנו יצליח גם במקומות אחרים. עוד רמז: אותם מרצים מלמדים כבר הרבה שנים קורסי ליבה. אני, למשל, מלמד פיסיקה 1 משנת 2002. מאז הספקתי להשתתף במספר טקסי הענקת תעודת הצטיינות ואף לכתוב המלצות למספר סטודנטים שלומדים עכשיו בוויצמן ובחו"ל, כולם עברו דרכי ודרך מרצים קשוחים אחרים ולא הפריע להם.  

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 20:58 18/02/2011

פרופ' גדלין, תודה על ההתייחסות.

מדבריך אני רואה שהאפשרות שהעליתי שבוגרי המחלקה שלנו מוכשרים פחות מבוגרים אחרים שגויה. רווח לי לשמוע זאת. אם כך, ולאור העובדה שהממוצעים אצלנו נמוכים מבאוניברסיטאות אחרות, אין לי אלא להסיק בעצמי שאכן נעשה איזשהו עוול לבוגרים שלנו, המוכשרים באותה מידה. מי שיצליח בטכניון יצליח גם באב"ג והפוך, זה ברור לי. אבל זו אמירה מאוד אמורפית. הרי הממוצע שלו באב"ג יהיה נמוך יותר, הסיכוי שלו להתקבל למכון ויצמן, או אולי למשרה בתעשייה, יהיה נמוך יותר בהתאם. אני לא מצליח ליישב את זה מבלי להגיע למסקנה שנעשה כאן איזשהו עוול.

ברור שאלו דברים שלא מטרידים את מנוחתם של אלו שלא משנה איפה תשים אותם ישבו על 90 גבוה. אבל, לא עלינו, יש גם אחרים.

אפשרות אחרת שעולה בדעתי, במיוחד לאור המצב שאתה מתאר כאן, שהמוניטין של האוניברסיטה היה באדמה לפני כמה שנים, היא שיש כאן ניסיון ארוך טווח ליצור שם לאוניברסיטה על-ידי ממוצעים נמוכים. זו אפילו מדיניות לגיטימית, אבל דור המעבר משלם כאן מחיר די כבד.

bigbang
הודעות: 455
הצטרף: 20:21 12/10/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי bigbang » 21:12 18/02/2011

אין לי משהו לתרום לדיון, אך אולי ישנה דרך אובייקטיבית יחסית להסתכל על העניין. בלינק הבא מצאתי מאגר מבחנים בפיזיקה של האונ' העברית, כך שמי שעשה את הקורסים הרלוונטיים יוכל להשוות את רמת הקושי... תספרו אח"כ מה התוצאות...

http://hug.phys.huji.ac.il/PHYS_HUG/MIVHANIM/INDEX.HTM

dcohen
הודעות: 2070
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי dcohen » 21:48 18/02/2011

משמעות הציונים

משמעות הציונים בשנה א - סינון מועמדים - פיסיקה1 - הנושא נידון כבר אין ספור פעמים - אין לי מה להוסיף.

אבל יש פה נקודה חדשה של "השורה התחתונה". מבחינתי השורה התחתונה היא הציון בקוונטים2,
ואני מעז להגיד שזה הציון שגם אחרים מסתכלים עליו כשהם שוקלים האם לקחת סטודנט לתזה בפיסיקה תאורתית.
מתכונת המבחנים שלי קבועה, וזה כבר רץ כך 10 שנים וצבר "קרדיט". אז מה המשמעות של הציון -

ציון מעל 80 = לסטודנט יש פוטנציאל אקדמי להצלחה בתזה בפיסיקה תאורתית.
ציון מעל 90 = לסטודנט יש פוטנציאל להצטיינות יתרה.

בכל הפעמים שלקחתי להנחיה סטודנט עם ציון נמוך מ-80 בקוונטים2 העניינים הסתבכו,
ולכן כשמרצים או ועדות קבלה מתיעצים אתי או מבקשים את המלצתי
התשובה שלי עד כה היתה לא לקחת סיכון עם סטודנט שהוציא פחות מזה.

עכשיו - אני רוצה לדעת האם מישהו מהסטודנטים טוען שהאופן שבו אני מתכנן את סקלת הציונים היא לא סבירה. האם מישהו חושב שאני צריך מהיום לקבוע שציון הסף צריך להיות 90? אין לי בעיה לשנות את הסקלה. אבל לעניות דעתי, וגם בהתבסס על קונצנזוס שהתגבש בועדה אוניברסיטאית שהוקמה על ידי הרקטור בנושא הגדרת הצטיינות (אני יצגתי את הפקולטה למדעי הטבע) אני סבור ש-80 זה מספר טוב. זה גם המספר שמופיע בשנתון כרף קבלה לתואר שני.

כיוון שקוונטים2 זה צוואר הבקבוק של התואר - אז קודם כל צריך להתמקד בו. לקבוע את הסף. האם זה ימשיך להיות 80. לדעתי כן, בהחלט.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 11:03 19/02/2011

omrigold כתב:פרופ' גדלין, תודה על ההתייחסות.
מי שיצליח בטכניון יצליח גם באב"ג והפוך, זה ברור לי. אבל זו אמירה מאוד אמורפית. הרי הממוצע שלו באב"ג יהיה נמוך יותר, הסיכוי שלו להתקבל למכון ויצמן, או אולי למשרה בתעשייה, יהיה נמוך יותר בהתאם. אני לא מצליח ליישב את זה מבלי להגיע למסקנה שנעשה כאן איזשהו עוול.
אפשרות אחרת שעולה בדעתי, במיוחד לאור המצב שאתה מתאר כאן, שהמוניטין של האוניברסיטה היה באדמה לפני כמה שנים, היא שיש כאן ניסיון ארוך טווח ליצור שם לאוניברסיטה על-ידי ממוצעים נמוכים. זו אפילו מדיניות לגיטימית, אבל דור המעבר משלם כאן מחיר די כבד.
אינני מצליח להבין את הלוגיקה המעוותת שלך. כתבתי בפירוש ש90 אצלנו = 90 בכל מוסד אחר. אז איך הסקת שתלמידים אלה היו מקבלים ציונים נמוכים אצלנו ??? אנחנו לא מורידים ממוצע, אתם מורידים. הבאנו את הרמה בהתאם למוסדות אחרים (התסכלתי בקישור לאונ' העברית וראיתי שהמבחנים שלהם בפיסיקה 1 אינם קלים משלי), לכן אותו תלמיד אמור להשיג אותן תוצאות גם אצלנו וגם בת"א, טכניון או ירושליים. לפני שעשינו את זה התלמידים בעלי ציונים גבוהים בפועל קיבלו פחות ידע והכנה מאשר מתחריהם במקומות אחרים. זה אומר שהיתה פגיעה בתלמידינו. כיום רמת הדרישות שווה וגם התלמידים הטובים שלנו נחשבים שווים לאחרים. אם נוריד את הרמה אז שוב נחזור ונפגע בבוגרינו. האם זה סביר ? אנחנו לא שולטים בממוצע ולא מנרמלים ציונים. ישנן דרישות מסויימות, די דומות לאלה במוסדות אחרים. ציון מהווה ביטוי לעמידת הסטודנט בדרישות אלה. הטענה שבמוסד אחר תלמידים היו מקבלים ציונים גבוהים יותר לא רק שקרית אלא גם מטופשת כי לא ניתנת לבדיקה. אילו היית יכול להתפצל לשניים וללמוד במקביל בשתי אוניברסיטאות הינו יכולים לבדוק ולהשוות את הציונים ואת הידע אחר כך.

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 15:57 19/02/2011

בהודעתך הראשונה כתבת שתלמידי המחלקה שלנו אינם מוכשרים פחות מתלמידי מחלקות אחרות. בהודעתך הנוכחית כתבת שהמבחנים באוני' העברית אינם קלים יותר מהמבחנים שלנו. מצד שלישי, הממוצעים בעברית גבוהים משמעותית. ומי שלא מאמין מוזמן לבדוק כאן:
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 101_00.bmp
וכאן:
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 101_00.htm
וכאן:
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 101_00.htm
74, 74 ו-72, בהתאמה.

נראה לי שאין צורך להזכיר מה המצב אצלנו. מהנתונים האלו, אין לי ברירה אלא להסיק שהטענה כי הסטודנטים באב"ג מוכשרים באותה מידה כמו הסטונדטים בעברית היא שגויה. אני לא שולל את האפשרות שזה המצב, אבל זה לא מה שנטען לאורך כל הדרך וזו פעם ראשונה שהדבר הזה עולה. הטענה שלי שסטודנט זהה היה מקבל ציונים גבוהים יותר במוסד אחר לא יכולה להיות שקרית ובלתי ניתנת לבדיקה באותו זמן - הרי שאם היא שקרית נובע מכאן שניתן לבדוק זאת. זו היתה הערכה סטטיסטית שהתבססה על דבריך שהסטודנט הממוצע אצלנו אינו מוכשר פחות מסטודנט במוסד אחר, ועל הסטטיסטיקות שמראות שהציונים אצלנו נמוכים יותר.

לי לא נראה מאוד סביר שבמשך שבע-שמונה שנים ישנה איזשהי אנומליה סטטיסטית ששולחת שוב ושוב את הפחות מוכשרים לאב"ג, על אף שמן הסתם זה לא בלתי נמנע ובהחלט יתכן שכל מיני שיקולים כמו מוניטין המוסד יגרמו לזה. ואת זה באמת אי אפשר לבדוק, רק להעריך.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 16:15 19/02/2011

פעם שנייה אתה מסלף את דבריי. לא טענתי שתלמיד ממוצע שלנו מוכשר באותה מידה כמו תלמיד ממוצע במוסד אחר. כתבתי בפירוש (פעם שלישית): 90 אב"ג = 90 העברית. כדי שיהיה ברור, גם 70 אב"ג=70 העברית ו 70 אב"ג < 90 העברית. במילים אחרות, תלמידים שמשיגים אצלנו ובירושליים (לדוגמה) ציונים דומים מוכשרים בערך באותה מידה. בניגוד למה שהיה בעבר כאשר היה 90אב"ג=70 העברית (לפחות כך נאמר לי ע"י אנשים מועדת קבלה לתואר שני בוויצמן). 
הטענה שסטודנט זהה היה מקבל ציונים גבוהים יותר במוסד אחר שקרית ברמה סטטיסטית בגלל שהיא סותרת את המידע שמגיע ממקום שבו משווים בוגרים ממוסדות שונים. היא איננה ניתנת לבדיקה ברמת יחיד.

dcohen
הודעות: 2070
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי dcohen » 17:53 19/02/2011

בלי קשר למה שאומר מיכאל אני רוצה לציין שבאספקט הסטטיסטי
(אחוז הסטודנטים בתחום 80-100) צריך להזהר. לא מדובר על אותו גודל
מחזור, מן הסתם גם לא אותה פילוספית "קבלה/סינון". ומיותר להגיד
שאפילו אצלנו לא כל המרצים קשוחים באותה מידה.
ההיסטוגרמות שלך לא מתיחסות הרי לממוצע בסוף התואר,
אלא לקורס יחיד ולכן הן אינן רלונטיות.

מעבר לכך, אני מציע לך לא לנסות להשיג סטטיסטיקות של סוף תואר.
אם (נניח) תצליח להוכיח שאחוז הסטודנטים המסיימים בציונים 80-100
הוא נמוך יותר - ההשג שלך יהיה ליצור סטיגמה על אוכלוסית הסטודנטים שלנו.
האם באמת אתה חושב שזה רצוי?

אני רוצה להדגיש שלי אישית אין שום מושג כרגע מה המצב באמת,
ולמען האמת גם לא אכפת לי. מה שאכפת לי זה שיסיימו אצלנו
כמה שיותר סטודנטים עם ממוצע גבוה כך שתהיה עתודה גדולה של סטודנטים למחקר.
כרגע המספר הוא טיפוסית פחות מ-10 סטודנטים למחזור. אבל אל תתפוס אותי במילה.

כמו כן אני חושב שמיכאל זהיר מאוד במה שהוא אומר עם ההשואה לעיברית.
לפי הרכילות המקובלת היתה אצלם אינפלצית ציונים, והסטודנטים שלהם (עם אותו ציון) נחשבים פחות.
לזה קשור גם איזה עסק עם מחזורי תלפיות. אם מישהו מכיר את הסיפור אשמח לשמוע רכילות נוספת.
אבל יתכן שאני לא מעודכן.

עניין אחר - אצלנו יש פחות עתודאים. אם למשל אתה משווה לטכניון קח בחשבון
שהם מגדלים שם אליטה די רצינית של סטודנטים בהנדסת חשמל -
וכל הסטודנטים האלה לוקחים פיסיקה 1מורחב וגם פיסיקה 2מורחב של פיסיקאים (אם אני מעודכן).

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 18:02 19/02/2011

עכשיו אני רואה שבאמת לא הבנתי את הודעתך הראשונה - פיספסתי את המילה "טובים" (בהופעתה הראשונה) במשפט "במצב הנוכחי התלמידים הטובים שלנו לא פחות טובים מאחרים, אולי קצת יותר טובים.". אם כך, בהחלט יתכן שהתלמיד הממוצע באב"ג חלש יותר מהתלמיד הממוצע בעברית.

לי אישית נראה קצת לא סביר שהפערים עד כדי כך גדולים. למשל, בקורס פיסיקה 3 התמזל מזלי לקבל את הציון השלישי הגבוה במחזור. ציון שהיה שם אותי בחציון התחתון בעברית:
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 305_00.htm
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 305_00.htm

אבל אולי זה רק wishful thinking מצידי.

אני לא אומר חלילה שככה התפלגויות צריכות להראות. אני לא מתיימר להביע את דעתי על הוראה נכונה. פשוט תמוה בעיני חוסר המוכנות להכיר בכך שתיתכן דיפלציית\אינפלציית ציונים בהתאם לגישה של המחלקות (נראה לי די סביר שבאוני' העברית יש אינפלציית ציונים. וידוע לי שנתקבלה שם הוראה להוריד אותם טיפה. בטכניון ובאת"א הציונים גבוהים מאצלנו ונמוכים מבעברית), ושעיוותים כאלו יוצרים הטיות למעלה ולמטה שבסופו של דבר עלולות לפגוע בסטודנטים.

בכל מקרה, אני מניח שלא תסכים איתי.

bigbang
הודעות: 455
הצטרף: 20:21 12/10/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי bigbang » 18:28 19/02/2011

:lol: :lol: :lol:
אם לסתכל דרך מראה, ההתפלגות ציונים בפיזיקה 3 בעברית, כמעט זהה לזו של פיזיקה 1 אצלינו... (זה לא באמת מצחיק...)

2 דברים שכדאי לקחת בחשבון:
1. הסטטיסטיקה בעברית כוללת את חניכי תלפיות, אשר בממוצע הציונים שלהם גבוהים מאשר אצל סטודנט ממוצע. זה לא משווה לחלוטין את ההתפלגות, אך מדובר בפקטור משמעותי (כ-50 סטודנטים).
2. בעברית, לפחות בקורסים הראשונים, יחסית מאכילים את הסטודנטים בכפית (בפיזיקה 1 יש להם 6 שעות הרצאה בניגוד ל-4 אצלינו). מן הסתם זה יביא לציונים ממוצעים טובים יותר. אין לי מושג באיזו שיטה הסטודנט יצא בסוף עם יותר ידע.

התפלגויות בכמה קורסי מתמטיקה:
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 77_00.html
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 131_00.htm
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 131_00.htm
http://givatram.org/bank/content/tests/ ... 131_00.htm
dcohen כתב:...

עניין אחר - אצלנו יש פחות עתודאים. אם למשל אתה משווה לטכניון קח בחשבון
שהם מגדלים שם אליטה די רצינית של סטודנטים בהנדסת חשמל -
וכל הסטודנטים האלה לוקחים פיסיקה 1מורחב וגם פיסיקה 2מורחב של פיסיקאים (אם אני מעודכן).
האם יש סטטיסטיקה כלשהי לפיה לעתודאים יש ציונים טובים יותר?

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 19:15 19/02/2011

פרופ' כהן,

ברור שהמתודולוגיה של ה"מחקר" שלי מאוד בעייתית ומדובר רק באינדיקציה כלשהי ולא בהוכחה. אבל אני חושב שמדובר באינדיקציה די חזקה, גם אם לוקחים בחשבון את כל ההטיות שציינת. תנאי הקבלה לתואר בפיסיקה נמוכים למדי בכל האוניברסיטאות (למשל, מבדיקה שערכתי בשניה זו, פסיכומטרי 630 וממוצע בגרויות 100 יעמיד אותי מעל לחתך הקבלה בעברית. ולמי שהמספרים לא מדברים אליו מדובר בסף נמוך, בלשון המעטה).

הפסקה השנייה שלך מאוד הפתיעה אותי. אני אמור שלא לנסות להשיג סטטיסטיקות כלשהן מחשש שזה יצור איזשהי סטיגמה עלי? שקיפות ונגישות לנתונים היא מאוד חשובה, גם, ובמיוחד, כמשדובר בנתונים שאני "לא רוצה לראות". אני בהחלט חושב שזה יותר מרצוי שכולם ידעו בדיוק מה ההתפלגויות בכל אוניברסיטה, ומה הרמה בכל אוניברסיטה. זה יאפשר לכולם - סטודנטים עתידיים, מעסיקים או מנחים לתואר שני לקבל את הבחירות הטובות ביותר.

אז הנה תיבת הפנדורה שפתחתי:
http://exactsci-info.tau.ac.il/exact_sc ... %D7%94.jpg
(הציון הממוצע החציוני לבוגרי תואר ראשון באת"א הוא 86).
http://exactsci-info.tau.ac.il/exact_sc ... %D7%94.jpg
http://exactsci-info.tau.ac.il/exact_sc ... %D7%94.jpg
http://exactsci-info.tau.ac.il/exact_sc ... %D7%94.jpg

אתה אומר שכל הנתונים האלו לא מאוד מעניינים אותך, וזו זכותך. אבל אותנו הסטודנטים הם כן מעניינים. או לפחות אותי, אני לא אוהב לדבר בשם קהל שלא בחר בי. אני מרגיש קצת טרחן וקצת בכיין לעסוק בכזו אובססיביות בציונים ובהשוואות. אבל הנתונים האלו לא גלויים (לא במובן שמישהו מסתיר אותם, פשוט אף אחד לא טרח לסדר ולפרסם אותם), וכל מה שאותו סטודנט עשה שבגינו אחד המתרגלים כאן רוצה להעיף על טיל (אמירה שאתה ופרופ' גדלין התנערתם ממנה, יש לציין) הוא לחשוף את הנתונים האלו בפני סטודנטים פוטנציאלים של האוני', היות וברור שהם לא ישמעו את הדברים האלו בהרצאות הפורמליות של היום הפתוח (אגב, מדובר בסטודנט חזק מאוד וחבל שהשתמע מדברי כמה מהכותבים כאן שמדובר באיזשהו בכיין שמשתייך ל"קומץ").

dcohen
הודעות: 2070
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי dcohen » 20:16 19/02/2011

אתה אומר שכל הנתונים האלו לא מאוד מעניינים אותך, וזו זכותך. אבל אותנו הסטודנטים הם כן מעניינים.
יש לי מה להגיד על הסטטיסטיקות אבל הנושא לא מעניין אותי ולדעתי גם לא צריך לעניין את הסטודנטים.
מה שצריך לעניין את הסטודנטים זה להשיג ציונים מעל 80,
ולתת לנו קרדיט על שאנו שומרים על כך שהתעודה שאנו נותנים לכם תהיה שווה את הנייר שעליה היא מודפסת.

אם אתה דפיטיסט ומפחד שאין לך יכולת להשיג את ה-80 של אב"ג, וחושב שקל יותר להשיג את זה בירושלים - הדלת פתוחה. לך לשם.
הגישה שלנו למשוך סטודנטים לא מבוססת על גישה דפיטיסטית כזו.

לגבי ההתנהגות של הסטודנט - הביקורת שכתבתי ביום חמישי לא היתה על התוכן אלא על ההתנהגות.

זו גם היתה הכותרת של ההודעה.
אם אתה רוצה לתמוך בשיטת הפקטורים - זה עניין אחר - אנחנו מן הסתם לא נאמץ את דעתך.

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 23:11 19/02/2011

"אם אתה דפיטיסט ומפחד שאין לך יכולת להשיג את ה-80 של אב"ג, וחושב שקל יותר להשיג את זה בירושלים - הדלת פתוחה. לך לשם.
הגישה שלנו למשוך סטודנטים לא מבוססת על גישה דפיטיסטית כזו"

אני קצת מתקשה לראות מה בהודעותי הזמין את התגובה הזו. עבורי זה מאוחר מדי (ויקר מדי) לעבור לירושלים, וזה גם מאוחר מדי בשביל לפחד - אצלי הכל בסדר גמור. איך הציונים והיכולות שלי בכלל רלוונטיים לכל מה שנידון כאן קודם, זה קצת פחות ברור לי.

אני מכיר שני סטודנטים עם ממוצע גבוה (במעט) מ-80 שהתקשו מאוד בקבלה למוסדות שאינם אב"ג או בר-אילן, ובחרו בלית ברירה להמשיך אצלנו בסופו של דבר. מידע טוב בנוגע לתנאי קבלה למכון ויצמן התקשיתי למצוא באינטרנט, אבל בכל מקום שמצאתי נכתב בצורה די מפורשת שהדרישה היא לממוצע 85 ומעלה.

בנוגע להתנהגות הסטודנט - אני מודה שעדין לא ממש הבנתי מה לא היה בסדר בה, אף על פי שזה כנראה ויכוח עקר.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”