התנהגות התלמידים של שנה ב

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
Visier
הודעות: 2
הצטרף: 08:47 30/01/2008

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי Visier » 04:13 20/02/2011

אני, בתור בן-אדם שעכשיו סיים את את התואר, יכול להגיד בכנות: לא היו לי אפילו שני מבחנים "לא הוגנים". היה אחד, אבל ציונים ניתנו בהתאם, והיו תוספות נחמדות לציון. בכל מקרה, לא היו מבחנים לא הוגנים, היו מבחנים שאמרתי "לא למדתי מספיק במהלך הסמסטר ולקראת המבחן". ובכל זאת סיימתי את התואר. מסכנה - מי שנכשל, למד כנראה אפילו פחות ממני. ואני ידוע בתור אצלן. זה תואר קשה, ומי שבה למסור את המסר לסטודנטים פוטנציאליים לפני כמה ימים - כל הכבוד לו... למרות שלא נראה לי שזאת הייתה המטרה שלו, אלא פשוט "לנקום" במחלקה. חוץ מזה, לא הסתירו ממכם שזה תואר כבד מאוד. בשנה שלי בפיסיקה 1 קיבלנו "שיחת הפחדה" שלמה.
לסיכום אני רוצה להגיד למרצים שדעתו של סטודנט בודד לא בהכרח זהה לדעתם של הרוב, שפשוט רק מי שלא עסוק בללמוד יש לו זמן לעשות רעש.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי dcohen » 06:19 20/02/2011

אני מכיר שני סטודנטים עם ממוצע גבוה (במעט) מ-80 שהתקשו מאוד בקבלה למוסדות שאינם אב"ג או בר-אילן, ובחרו בלית ברירה להמשיך אצלנו בסופו של דבר. מידע טוב בנוגע לתנאי קבלה למכון ויצמן התקשיתי למצוא באינטרנט, אבל בכל מקום שמצאתי נכתב בצורה די מפורשת שהדרישה היא לממוצע 85 ומעלה.
מאוד מאוד הגיוני ותואם מה שרשמתי על "משמעות הציונים", וגם את מה שהסביר מיכאל.
במילים אחרות - מה שאתה אומר מחזק את עמדתנו.
חוקר יהסס מאוד לקחת סטודנטים עם נתונים כאלה (לא משנה מאיזה אוניברסיטה)
כיוון שלא היה רוצה שהם ייתקעו עם תזה שהם לא יכולים להתמודד איתה.
זה לא טוב לו ולא טוב להם.

לגבי "הקלות היחסית" להמשיך במוסד שבו עשית תואר ראשון -
זו תופעה אוניברסלית שנובעת מכך שכאן "מכירים אותך" ולפעמים על סמך ההכרות
מסכימים לתת הזדמנות, אם כי לעיתים דורשים קודם "לימודי השלמה".
נראה לי גם מאוד הגיוני וסביר...

חוץ מזה - יש את הקורסים "המסננים" של תואר שני (קוונטים3, מכניקה סטטיסטית).

חוץ מזה - זה שסטודנט מתקבל ללימודי מחקר לא אומר שחוקר חייב להסכים להנחות אותו.
גם החוקר מסתכל בציונים, ולכל חוקר הרף שלו...

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 08:52 20/02/2011

אני מתקשה להבין על מה מתלוננים. על כך שרמת הדרישות אצלנו דומה לזו במוסדות אחרים ? מישהו יוכל לנסח את התלונה במשפט אחד ?

noam.rom
הודעות: 17
הצטרף: 17:02 25/11/2009

רמת ההוראה

שליחה על ידי noam.rom » 09:10 20/02/2011

ראשית אני רוצה לחזק את עומרי, אני חושב שהוא העלה כמה נקודות מעניינות ב"מחקר" שהוא עשה, ושווה לשקול אותן ולא לבטל אותן באופן מיידי. בסופו של דבר אלו הדברים שגורמים לאנשים להתנהג כמו אותו סטודנט שנה ב' המדובר, ואולי בעתיד יגרום גם לפחות סטודנטים - גם מוכשרים מאוד לא לבוא לבן גוריון.

לי יש פחות בעיה עם רמת המבחנים במחלקה, אלא יותר עם רמת ההוראה.
כמובן שישנם גם מרצים טובים מאד במחלקה, אך כרגע לאחר 3 שנים בתואר נתקלתי ביותר מידי מרצים שבסופו של דבר לא הגעתי כלל להרצאות שלהם. אני מסכים עם הגישה שאומרת שכדי לללמוד באמת צריך גם לפתוח ספרים, אבל לא נראה לי הגיוני שאני משלם כ"כ הרבה כסף לאוניברסיטה שתלמד אותי פיסיקה, ובסופו של דבר אני לומד את זה לבד. אם הייתי יודע שזה המצב הייתי לומד באונברסיטה הפתוחה.
אם להיות יותר ספיציפיים לגבי ההוראה העצמה- לפעמים המצב הוא שהמרצה לא מדבר מספיק טוב עברית כך שאין שום שפה משותפת בינו לבין הסטודנטים.
בנוסף מכיוון שאני גם עושה תואר בהנדסת חשמל, ובפיזיקה כולנו עוברים במהלך התואר הרבה קורסים ממחלקת מתמטיקה, מאד בולט לעין שאיכות ההוראה במחלקות האלו באופן כללי יותר גבוהה. השיעור מועבר בצורה מסודרת יותר, הלוח בנוי בצורה טובה יותר - ובאופן כללי ניכר שניתן דגש יותר מקצועי על איך שיעור צריך להתנהל. אני לא אומר שהמרצים פה לא איכפתיים , חלילה, אבל אולי צריך להתרכז בדברים יותר רלוונטים. עם כל הכבוד יותר חשוב לי שיעור טוב מאשר אתר קורס טוב (שגם זה חשוב).
ברור שלימודי פיסיקה שונים משני המקצועות שהזכרתי, אבל לדעתי רב הדומה מהשונה, ובסופו של דבר רוצים שנבין את החומר לעומקו לא משנה באיזה מחלקה זה. גם אם רוצים לקדם מחקר בסופו של דבר ולעודד לימוד עצמאי, לי יש תחושה שיש קורסים פה במחלקה שלמרות שיש לי ציון טוב בהם ולמרות שפתחתי הרבה ספרים עדיין חסרים לי דברים בסיסיים וההבנה שלי בהם בינונית, הרבה בגלל שלפחות בשבילי ללמוד מספרים זה לא מספיק.
יוסי הזכיר מקרה של מישהי מהמחזור שלנו שהייתה במסלול משולב ועמדה על ממוצע 90 ובסופו של דבר החליטה לפרוש מפיזיקה. אני לא יודע בדיוק מה היו המניעים שלה, אבל יש לי תחושה שגם היא הרגישה שמשהו קצת חסר בצורה ובידע שאנחנו מקבלים במחלקה. ואני בטוח שהמחלקה הפסידה את אחת הסטודנטיות המוכשרות במחזור שלנו (מי יודע מה היה יוצא ממנה בעתיד :) )

בסופו של דבר, אני שוב אומר שיש גם מרצים טובים ושיעורים מעניינים, אבל יש גם הרבה מה לשפר, ושאת סקרי ההוראה צריך לקחת ברצינות. ועוד נתון שאפשר להשתמש בו הוא כמות התלמידים שמגיעים לשיעור מתוך הנרשמים.
בהזדמנות זו אני רוצה לומר שיש גם כמה מתרגלים נהדרים במחלקה, ואולי יש מקום לשקול בחלק מהקורסים לתואר ראשון לתת להם הזדמנות גם להעביר חלק מהחומר, (לשנות את יחס ההרצאות / תרגולים בקורס), אני חושב שזה יהיה לטובת כולם.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי dcohen » 09:55 20/02/2011

מתמטיקה זה מקצוע קשה [אם לומדים אותו עם כל ההוכחות],
אבל פשוט למדי להוראה כיוון שהוא בנוי דדוקטיבית (אכסיומות, משפטים, למות).
ואכן יש למתמטיקאים רפיוטיישן עם "שימוש בלוח".
גם הנדסה זה די פשוט ללמד - אוסף של מתכונים.

פיסיקה זה קשה. בכל קורס נקודת המוצא שונה (השווה אפילו פיסיקה1 ומכניקה אנליטית).

אני לא חושב שסטודנטים יודעים להעריך מה זה מרצה טוב בפיסיקה.
העובדה שסטודנטים מעדיפים לעיתים מתרגלים מעידה על כך שהשיפוט של הסטודנטים האלה לקוי.
(עם כל הכבוד למתרגלים, אני מכיר אותם אישית, אין להם את המטען של איש סגל בכיר).

הקריטריונים שאתה מציין לדעתי לא רלוונטיים (יש לכך התיחסות בשירשורים אחרים ולא אחדש את הפולמוס).
ההערות שלך אקראיות ולא נראות רציניות.
לדוגמה: באוניברסיטה הפתוחה לא מלמדים פיסיקה.
דוגמה אחרת: על מי אתה יורד עם בעיית שפה: גדלין, לובלינסקי, מאיר, הורוביץ, קריצבסקי, ריץ, דוידסון, אנטין, פינגולד, אהרוני, כהן, בורסטין - (זה לפי סדר קורסי החובה - שכחתי איזה קורס?). זה הסגל שלנו והעברית שלהם נראית בסדר (ובכל מקרה זה לא קריטריון רלונטי. אוניברסיטה זה לא בית ספר והשפה של קהילית הפיסיקאים היא broken English, כדאי להתרגל לזה).

השירשור הזה לא על רמת ההוראה במחלקה.
אם אתה לא מרוצה - צר לי.

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 12:27 20/02/2011

בוקר טוב,
Visier:
אני לא נכשלתי באף קורס במהלך התואר שלי. אפשר לשבת על ציונים טובים ועדין להכיר בכך שיש כאן איזשהו עיוות. הסטודנט שהצית את הדיון הזה יושב על 90+, אם הבנתי נכון. "לא הוגן" זה דבר לא מוגדר היטב. היו לי בלי שום ספק מס' מבחנים לא הוגנים במהלך התואר. אבל הבעיה היא לא עם מבחנים לא הוגנים - הבעיה היא שבאופן עקבי בקורסי הליבה הממוצע נמצא איפשהו באיזור ה-50 , להוציא חריגה אחת או שתיים. היות וזה חד וחלק לא המצב באוניברסיטאות אחרות (וכאמור, אין לי שום בעיה לגבות את הדברים האלו בנתונים), נוצר כאן עיוות, זה הכל. הטענה שנרמזה אם כי לא נאמרה בפה מלא היא שהסטודנטים כאן מוכשרים פחות היא לא בלתי סבירה, אבל בטח שאין בה בכדי להסביר פערים כאלו גדולים. אין שום קשר בין הציונים שלי או שלך לבין הויכוח הזה. אני אומר שהעיוות הזה רלוונטי לכולם - מי שיסיים עם ממוצע 85 אצלנו, (אולי) היה יושב על 90+ באוני' אחרת וקוטף כל פרס ומלגה אפשריים. מי שמסיים עם 80 אצלנו, אולי היה מקבל את ה-85 פותח הדלות במקום אחר, וכן הלאה וכן הלאה וכן הלאה. האמירה שבסופו של דבר מי שחכם וחרוץ ממילא יצליח היא נכונה, אבל אמורפית, חסרת משמעות ומתחמקת.

פרופ' גדלין ופרופ' כהן:
בהמשך לפסקה הראשונה, ואני מתחיל כאן די לחזור על עצמי - יש לי הרבה תלונות (אני מצטרף לחלק מהתלונות של נועם בנוגע למכשול השפה ורמת ההוראה הנמוכה. אני פשוט לא חושב שיש הרבה מה לעשות בנידון או את מי להאשים) אבל היחידה שבאמת רלוונטית לכאן היא כאמור אותה הזזה מטה, לכאורה, של הממוצע. אני אומר לכאורה, מאחר ולא התפצלתי לשתי האוניברסיטאות ואין לי דרך אמיתית לדעת בודאות שאכן יש הזזה כזאת, לא. כל מה שאני יכול לעשות הוא להסתכל על תנאי הקבלה, לראות שהם זהים, ועל הממוצעים, ולראות שיש בינהם הבדל של שמיים וארץ שקשה מאוד לפטור בהבדלי רמות בין הסטונדטים. בעיני זו אינדיקציה.

אז השתכנעתי שבמקומות אחרים מתייחסים לתואר שלנו ברצינות, ואני שמח על כך. מה שלא השתכנעתי הוא שבמקומות אחרים יכירו בכך שמעומד מאב"ג עשוי להיות טוב יותר ממועמד מאוני' אחרת, על אף שלמועמד האב"גי יהיה ממוצע נמוך יותר, בגלל אותו שיפט מטה. כמובן, כל זה מבוסס על ההנחה שאכן יש איזשהי הזזה מטה אצלנו, הנחה שפרופ' גדלין לא מקבל ובעיני פרופ' כהן היא לא רלוונטית. לכן מהבחינה הזו אנחנו קצת ב-Dead-end בויכוח, אבל רק רציתי להבהיר מה בדיוק התלונה שלי (אם זה לא היה ברור עד כה).

לכן, אני לא מתלונן על כך ש"רמת הדרישות אצלנו זהה למוסדות אחרים". זה ניסוח שמניח את המתבקש - הרי הויכוח כאן הוא בדיוק על השאלה האם באמת רמת הדרישות זהה. ואם רמת הדרישות אכן זהה, הרי שנובע מכאן שהסטודנטים באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב והטכניון משמעותית מוכשרים יותר מהסטודנטים אצלנו. האם לדעתך, פרופ' גדלין, הסטודנט הממוצע באוניברסיטה העברית (בה תנאי הקבלה זהים פחות או יותר לשלנו) יודע מכניקה ברמה של העשירון העליון אצלנו? אם כן, אני לא מסכים שזה סביר, אבל אין לאן להמשיך את הויכוח הזה. אם לא, אז זו בדיוק התלונה שלי.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי dcohen » 13:32 20/02/2011

אתה פשוט לא מוכן לקבל שסטודנט עם פחות מ-80 באב"ג הוא בעיתי מבחינת מחקר.
והרי אני מכיר את היכולות של הסטודנטים שלנו, ואני יודע מה זה "80" אצלנו...

כבר אמרתי במפורש שאני הייתי מהסס (בלשון המעטה) לקבל לתואר שני סטודנט שקיבל אצלנו
או בכל אוניברסיטה אחרת פחות מ-80 ממוצע.
ציון פחות מ-80 בקוונטים2 הוא חמור במיוחד למי שרוצה לעשות תאוריה.

גם אתם אמרתם דברים דומים על העמדה של אוניברסיטאות אחרות.

כך שלדעתי סקלת הציונים אצלנו בסדר, והדיון הזה כבר נמאס.
אני רק יכול להציע שתקרא שוב את מה שכתבתי על "משמעות הציונים".

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 15:17 20/02/2011

קצת נתונים: הקובץ הורד. הסיבות מוסברות היטב ע"י דורן:
"צינעת הפרט" מחייבת לא לפרסם את התוכן של הטיפול, לא לפרסם את הציונים. לפרסם את ססטיסטיקות הציונים של מחלקה זה כמו לפגוע בצינעת הפרט של אוכלוסית הסטודנטים במחלקה. אפשר לקרוא לזה פגיעה בצנעת הקולקטיב.
נערך לאחרונה על ידי gedalin ב 08:44 27/02/2011, נערך 2 פעמים בסך הכל.

omrigold
הודעות: 56
הצטרף: 10:36 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי omrigold » 15:45 20/02/2011

מסכים שהדיון נמאס. לדעתי, לא התייחסת כלל לנקודה שניסיתי להבהיר (סטודנט ראוי בעל ממוצע גבוה מ-80 יכול להיות סטודנט ראוי מאוד בעל ממוצע 85+ באוני' אחרת), ואני בשום מקום לא אמרתי שסטודנט עם ממוצע נמוך מ-80 הוא מועמד ראוי למחקר. קטונתי מלקבוע מי ראוי למחקר ומי לא, וזה לא קשור לאף אחת מהודעותי.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי dcohen » 16:00 20/02/2011

omrigold כתב: לדעתי, לא התייחסת כלל לנקודה שניסיתי להבהיר (סטודנט ראוי בעל ממוצע גבוה מ-80 יכול להיות סטודנט ראוי מאוד בעל ממוצע 85+ באוני' אחרת),
התיחסתי בהחלט.

אם הספקולציה שלך היתה נכונה -
זה אומר שמשהו פגום מאוד באוניברסיטה האחרת (*).
כי זה אומר שסטודנט פחות טוב שמקבל שם 80 מסוגל להתקבל שם לתואר שני.
והטענה שלי היא ששום אוניברסיטה שמכבדת את עצמה לא מעונינת לקבל
לתואר שני מישהו שלא מסוגל להתמודד עם תואר שני...
מההיכרות שלי עם תלמידי מחקר של אוניברסיטאות אחרות - הם מצוינים. כולל בר אילן.

כדאי שתעבוד קצת על הלוגיקה של הטיעון שלך :D

(*) לדבריכם בירושלים מודעים לבעית אינפלצית הציונים שלהם ועושים פעולות מתקנות.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 16:27 20/02/2011

1. לא כל אחד חייב לקבל תואר. צריך להרוויח אותו.
2. לא לכל אחד מגיעים ציונים גבוהים. צריך להרוויח אותם.
3. לא לכל אחד מגיעה השכלה גבוהה. זא לא חינוך חובה. כל אחד חייב להוכיח שהוא זכאי.
4. לא קונים השכלה בכסף וכל האזכורים מסוג "אני משלם כל כך הרבה כסף כדי ..." מיותרים.
5. לא כל אחד יכול ללמוד כל מקצוע שהוא רוצה ולהצליח. לעתים אנשים לא בוחרים נכון את התחום שלהם. זה לא בושה. בושה לא להודות בטעות ולא לחפש את התחום שבו אתה יכול לבטא את כישרונותיך.
6. עם כל הכבוד לסטודנטים, למדתי די הרבה, עבדתי במשך שנים רבות וכיום אני מומחה. אינני מכיר בסמכות הסטודנטים לקבוע האם הרמה מתאימה או לא והאם היא זהה או לא. אולי בעוד שנים הם ידעו את זה טוב ממני אבל בינתיים הם רק התחילו ללמוד.

אני טוען שרמת הדרישות בפיסיקה באניברסיטאות בארץ דומה. עייון בקישור למבחנים של האוניברסיטה העברית רק מחזק את טענתי. ברגע שסטודנט אומר לי שאיננו מסכים עם קביעתי משמעות הדבר שהוא חושב שאין לי מספיק ידע בתחומי או שאני שקרן. זכותו מלאה לחשוב כך (אייני נעלב) אבל באותו רגע ננעל הדיון.
 

ddani
הודעות: 535
הצטרף: 22:50 21/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי ddani » 19:32 20/02/2011

קצת נתונים:
אפשר לשאול מה זו הטבלה השנייה בכל דף תחת פירוט מחלקתי,
שמופיע סוטדנט 1-2 קצת לא ברור לי מה הנתון הזה?

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 20:41 20/02/2011

תתעלם.

gedalin
הודעות: 1534
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי gedalin » 10:50 22/02/2011

הנתונים במצגת של הסטודנטים שונים באופן משמעותי מאלה שקיבלתי מהמזכירות בשנת הלימודים 2010 ממוצע עמד על כ65 ואילו הסטודניטם טועינם שהממוצע היה בסביבות 50.
נערך לאחרונה על ידי gedalin ב 08:35 27/02/2011, נערך פעם 1 בסך הכל.

vinklerd
הודעות: 43
הצטרף: 17:25 01/02/2010

Re: התנהגות התלמידים של שנה ב

שליחה על ידי vinklerd » 00:21 23/02/2011

הנתונים שהוצגו היו נתונים של מועד א'

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”