בדיקת אפשרות להתארגנות לחזרה ללימודים

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
kleeorin
הודעות: 236
הצטרף: 15:30 15/05/2007

שליחה על ידי kleeorin » 18:17 16/05/2007

צריך בעקרון עוד אנשים, אולי יש כאלה שלא מבקרים את הפורום, אז תפיצו את הרעיון...

בתורת הקרינה המרצה מוכן ללמד אפילו 3 אנשים לכן ביום שני תורת קרינה עובדת

קורסים של שנה ב כמו קוונטים צריך שמישהו שלומד קוונטים ייגש למרצה וישאל אותו מה הרף שלו וכו'

Lior_y
הודעות: 44
הצטרף: 20:18 19/04/2007

שליחה על ידי Lior_y » 18:34 16/05/2007

kleeorin כתב:צריך בעקרון עוד אנשים, אולי יש כאלה שלא מבקרים את הפורום, אז תפיצו את הרעיון...

בתורת הקרינה המרצה מוכן ללמד אפילו 3 אנשים לכן ביום שני תורת קרינה עובדת

קורסים של שנה ב כמו קוונטים צריך שמישהו שלומד קוונטים ייגש למרצה וישאל אותו מה הרף שלו וכו'
זה אולי בסדר מבחינת המרצה, אבל זה לא הוגן.
רוב הסטונדטים תומכים במאבק אז כולנו שובתים. אם רוב הכיתה תתמוך בללמוד את תורת הקרינה אז אפשר לדבר על שיעור.

kleeorin
הודעות: 236
הצטרף: 15:30 15/05/2007

שליחה על ידי kleeorin » 22:02 16/05/2007

בוא נדבר רגע על הוגן...

מה עושים סטודנטים שלא מרוצים מהחלטות ההנהגה שלהם (אולמרט יעני)? שובתים ומשתוללים (בעיקר על חשבון עצמם)

מה עושים סטודנטים שלא מרוצים מהחלטות הנהגת האגודה שלהם? אותו דבר יהיה הוגן...
אנו שובתים בפני המאבק. אנחנו לומדים.

אני בעד ללמוד. מי שרוצה לפגוע בעצמו יכול להנות, אני נאבק במאבק, למה זה פחות לגיטימי?

המרצה בקרינה אמר לי שהוא בלאו הכי מגיע כל יום שני לשיעור, אנחנו בטיפשותנו בחרנו שלא אז הוא הלך. מי שיבחר שכן, המרצה יהיה שם בשבילו.

barya
הודעות: 46
הצטרף: 11:47 29/04/2007

שליחה על ידי barya » 08:08 17/05/2007

שאלתי את המרצה של קוונטים במייל, והוא אמר שמעל 1/2 מהכיתה נקרא לו והוא יבוא ללמד.

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

שליחה על ידי Yoav Pollack » 11:20 17/05/2007

תרמו 2
שיטות 2
Yoav Pollack
תמונה

roeic
הודעות: 5
הצטרף: 11:40 17/05/2007

שליחה על ידי roeic » 11:43 17/05/2007

מעוניין לחזור ללמוד בכל הקורסים שלי.

רועי.

קרינה,
אופטיקה,
פרקים נבחרים בקוונטים
מבוא לחלקיקים
מישדיפ
שיטות 2

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 12:00 17/05/2007

פתחתי שרשורים עבור הקורסים שאני יודע שלא מיוצגים בפורום, אם פספסתי - ואני בטוח שפספסתי, נא לפתוח שרשורים נוספים אני אנסה לרשום מס' סטודנטים רשומים לקורס ע"י השנתונים בהמשך היום, אם למישהו יש רעיונות נוספים איך אפשר להפעיל את המחלקה, ולעורר דיון רציני אשמח לשמוע

kleeorin
הודעות: 236
הצטרף: 15:30 15/05/2007

שליחה על ידי kleeorin » 14:10 17/05/2007

טוב כנראה באמת עדיף שכל אחד יוסיף את קולו לכל קורס בנפרד אחרת קשה לארגן את זה

אבל כולכם רואים שהרבה מאוד אנשים נענים לרעיון( וזה רק אלו שאקטיבית בפורום) אז יש לנו פה קהל גדול

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

הערה לתלמידי מחקר

שליחה על ידי dcohen » 14:17 17/05/2007

הובא לידיעתי שברוב האוניברסיטאות בארץ
הקורסים לתלמידי מחקר (תואר שני) ניתנים כרגיל.

כיוון שהשביתה היא לגבי שכר לימוד,
והיא רלבנטית בעיקר לסטודנטים בתואר ראשון,
לא ברור לי אם יש הצדקה "מתוך הזדהות"
להשבית את הלימודים בקורסים לתואר השני.
(תלמידי מחקר "נורמליים" לא משלמים שכר לימוד)

בפרט אני מדבר על הקורסים במכניקה סטטיסטית
ובנושאים מתקדמים בקוונטים.

אם רב תלמידי המחקר מצדדים בעמדה לעיל,
סטודנטים לתואר ראשון שרשומים לקורס כזה יאלצו להגיע ללמוד,
ולא יהיה בכך משום "שבירת שביתה".

לפחות - זאת דעתי לעת עתה...

dcohen
הודעות: 2061
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

דוא"ל שקיבלתי

שליחה על ידי dcohen » 17:02 17/05/2007

בעקבות הדוא"ל ששלחתי לסטודנטים בדבר קיומו של שירשור זה קבלתי את
התגובה הבאה (ראה לעיל) ואני מצרף גם את תגובתי לתגובה.

-----
אני מתבייש לקבל מייל כזה מראש מחלקת הוראה לפיזיקה
אין כל רציונל להפיץ את המייל הנוכחי ,אלא אם כן זהו רציונל שלך
ואם כן, אין לי מילים.
מאחל לסיום השביתה
[על החתום]
פיזיקאי\סטודנט\אזרח כושל
-----

תגובתי:

אני לא מבין את הדוא"ל.
האם פתיחה או פרסום של ערוץ תקשורת בין הסטודנטים הוא עניין שלילי?
האם מתפקידי לקבוע עמדה פוליטית?
מדוע אינך מתבטא בפורום?
האם אתה מתבייש בדעותיך?

אני לא משת"פ של ור"ה/האוצר
אני גם לא משת"פ של אגודת הסטודנטים.
תפקידי לפתוח ערוצי תקשורת ולתת לדמוקרטיה לעשות את שלה.

ויש לי גם מחויבות מסוימת לצד האקדמי שכמובן הולך להיפגע בכל מקרה!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

וזה היה הדוא"ל שסייעתי להפיץ:
(ובו גם ביקשתי "מעתה והלאה אתם מתבקשים להשתמש בפורום")

שלום פרופ' כהן
מצטער שאני ממבזבז את זמנך על עיניינים שלא נוגעים לועדת הוראה ישירות אבל בפורום הבעת נכונות להפיץ מייל לכלל הסטודנטים. מכיון שההשתתפות בפורום היא איך לומר דלה( בעצם לא קיימת היא הגדרה יותר טובה) רציתי לבקש להפיץ את ההודעה הבאה:

שלום לכל הסטודנטים במחלקה לפיסיקה.
מטרת הודעה זו היא להביא לדיון עצמאי ושקול לגבי המשך השביתה ותוצאותיה בפורום לפיסיקה (תחת השרשור של י"ר ועדת הוראה).
לאחר שניסיתי לעורר דיון (ללא הצלחה רבה) בשיטת החבר מביא חבר אני פונה כאן לכולכם: כולנו מתיימרים להיות אינטליגנטים ומבוגרים, לכן אנחנו גם צריכים לשאת באחריות של להיות מבוגר- אין אפשרות לשבת על הגדר, צריך לבחור בדעה נחרצת. אין גם מקום לישיבה בבריכה ולחכות שמישהו אחר יבחר בשבילנו.
לאור בעייתיות המאבק כיום - שמתנהל ע"י גופים תמהונים כמו מטה המאבק שדוגל במסיבות בתור צורת מאבק, ולאור הסיכון לסמסטר, אני לא חושב שאנחנו צריכים להשליך יהבנו על מחלקות אחרות וגופים מרוחקים (יש שיאמרו גם מנותקים לגמרי) כמו התאחדות הסטודנטים ולכן אנו מנסים לבדוק האם ישנו רוב לחזור ללימודים מחלקתית ומה דעתם של רוב הסטודנטים, אני מבקש מכולכם להקדיש זמן לבקר בפורומים השונים, מכיוון שלא קשה להבין שכל צד במאבק מעוות עובדות והמידע שמגיע לרוב הסטודנטים- רחוק מאוד מהמצב האמיתי (של הירוקים והאדומים- לקבלת תמונה רחבה ואמיתית יותר של המצב) ולגבש דעה נחרצת לכאן או לכאן בפורום לפיסיקה כדי לאפשר: א. חזרה ללימודים אם אכן רוב הסטודנטים תומך בזה.
ב. לאפשר לנציג המועצה שמונה מטעמנו להביע את דעתם האמיתית של הסטדנטים במחלקה (ולא הביזיון שהתרחש בכינוס ביום חמישי שם התברר שה"סקר המחלקתי" של הנדסת ביוטכנולוגיה הוא למעשה- הדעה שהביעו ועדי הכיתה ללא כל התייעצות עם שאר הסטודנטים)
ג. אם לא יהיה דיון בפורום אני לפחות לא אוכל לפנות בתביעות לגבי קבוצות קטנות שיבחרו לחזור ללימודים על דעתם ולהתחיל להריץ קורסים - מכיוון שאם אנשים מעדיפים להיות בבריכה ע"פ הבעת עמדה אז באמת אין לי טענה מוסרית לגבי קומץ שמחליט לנוכח המצב לקחת את העניינים ולהתנתק מהעדר.
ד. להחשף לדעות של אנשים אחרים ולמידע חדש על מנת לקבל החלטות מושכלות.

אם תהיה הענות בפורום נוכל אולי גם לארגן סקר מסודר.
תודה על תשומת הלב
דוד רחמילביץ'

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 21:15 17/05/2007

לכל המעוניין ההודעה הופצה לבקשתי מי שיש לו תלונות שיבוא אלי.
למי שמתבייש אני מציע לך להציג את דעותיך כאן בפורום.
אם דעתי מעניינת אותך: כנראה שלא אם אתה מגיב במייל ולא בפורום אבל בכל מקרה: אם הייתי נתקל בסרוב מצד כל הגורמים האחריים עלינו אני הייתי רואה זאת מוזר, כי אז זה היה מונע ממני כל אפשרות ליצור דו שיח ולקחת את העיניינים בידיים. להפך אני חושב שאתה צריך להתגאות במחלקה שלך שבה נלקחת יוזמה כלשהי - גם אם בסוף אנשים יחליטו שהם נגד מהלך חזרה ללימודים לפחות הם חשבו בעצמם על זה ולא נשרכו אחרי גופים אחרים. אינטילגנציה לפחות איך שאני מגדיר אותה- משמעותה לא כשרון מתמטי, לא ידע כללי רחב, וגם לא ממוצע 100 אלא קודם כל היכולת לחשוב בעצמך, להציג טיעונים לכאן ולכאן ולבחור לעצמך.
וכן, גם אם נלמד לחשוב בעצמנו ולפעמים גם לקום להביע את דעתנו בפומבי וחס וחלילה גם לעשות משהו בנידון למרות שהעדר נגדנו- זו תהיה תרומה חברתית גדולה בהרבה מהעלאה או הורדה בשכ"ל.

בנוגע למקור ההפצה לא ידוע לי ביינתים על כל דרך אחרת להגיע לסטודנטים, אם למישהו יש הצעה לגבי גורם נייטרלי אני אשמח. ועוד משהו- אם הגורם המתבייש עושה זאת מדאגה לחברה ולדמוקרטיה- אולי כדאי להפנותו לשיעורי אזרחות בתיכון- אם אני ואנשים אחרים לא מקבלים במה להצגת דעותיהם ומטה המאבק מקבל זה נקרא "שליטה באמצעי התקשורת" ואם הכותב הנכבד יפתח ספר אזרחות הוא ימצא שזהו אחד האמצעים העיקריים לכפיית שלטון טוטליטרי, אולי מזה צריך להתבייש?
מצטער שסחבתי לוויכוח גורמים שלא נוגעים לו ישירות. אני לא יודע מי כותב המייל אבל אם יש גורם כלשהו שכן יודע אני אשמח אם יעביר לו תגובה זו. אולי זה אפילו יגרום לו לשתף אנשים בדעתו במקום לשבת ולהתבייש בשקט בבית.
דרך אגב קראתי שוב את ההודעה, כדי לוודא שלא התרשלתי ההודעה נוסחה מפורשות ללא נקיטת עמדה בעד או נגד והזמנה לדיון בפורום. איך שאני לא מסובב אותה אני לא רואה איפה ביקשתי משהו חוץ מזה. אולי בזה שהמלצתי לבקר בפרומים ולודא שהמידע שאנחנו מקבלים מהאגודה הוא נכון או להחשף לדעות של אחרים?- זה נראה לי בסיסי שאדם שקורא מסמך כלשהו יסתכל גם על הגורם שכתב אותו ויבדוק שהוא לא מטיל דופי בנכונותו, וגם אם הוא לא מטיל, לא מזיק גם לבדוק מדי פעם בכל זאת כדי לודא שלא מוליכים אותך באף או "במקרה" מחסירים פרטים שיכולים לשנות את עמדתך

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”