דף 1 מתוך 1

כימיה בסיסית - ד"ר מנזורולה

נשלח: 02:12 01/12/2007
על ידי amirber
פרו'פ כהן שלום,

בגלל אילוצים שונים רק עתה, בשנה השלישית הגעתי לקורס כימיה בסיסית של ד"ר מנזורולה. השם בהחלט מתאים למהות הקורס - מדובר בחומר בסיסי שאת רובו הגדול למדתי בכיתה ט-י.

האם יתאפשר להכניס שינוי (למחזורים עתידיים מן הסתם) אשר יאפשר לתלמידי המחלקה אשר אינם מקבלים נ"ק זכות עבור הקורס לקבל עליו פטור ע"ס מבחן ללא הצורך להשתתף בקורס? בעצם לא להגביל את הפטור רק לאלו שהגבירו כימיה בתיכון.

המצב כיום הוא שהחומר מאד בסיסי, וניתן ללמידה עצמית בקלות (לדוגמא מתוך מחברות מסוכמות באתר אגודת הסטודנטים). אלו שזקוקים לחומר מתוך הקורס (בעיקר מסלול חומרים) זקוקים לו בשנה א' אבל עוברים את הקורס בשנה ב' - דבר שדי מבטל את הצורך בו.

אמיר

Re: כימיה בסיסית - ד"ר מנזורולה

נשלח: 08:18 01/12/2007
על ידי dcohen
amirber כתב:פרו'פ כהן שלום,

האם יתאפשר להכניס שינוי (למחזורים עתידיים מן הסתם) אשר יאפשר לתלמידי המחלקה אשר אינם מקבלים נ"ק זכות עבור הקורס לקבל עליו פטור ע"ס מבחן ללא הצורך להשתתף בקורס? בעצם לא להגביל את הפטור רק לאלו שהגבירו כימיה בתיכון.

אמיר
אכן מדובר בחומר בסיסי. אז אם אין לך בגרות
אתה צריך לעבור את המבחן של הקורס.
אז מה בעצם הבקשה?
קשה לי להאמין שיש חובת נוכחות?
האם יש חובת הגשה?
האם הבקשה היא שהגשת תרגילים תהיה אופציונלית
(כמו ברוב הקורסים - אם לא מגישים אז אין "מגן" והציון הסופי = ציון מבחן).

נשלח: 13:44 01/12/2007
על ידי amirber
ישנה חובת הגשה, ובואתה תיקיה שבה התרגילים בהיי לרן יש גם את הפתרונות מן הספר כדי שנוכל לבדוק את עצמנו. ההגשה מתייחסת ללא מעט תרגילים מדי שבוע, רובם הגדול לא חורג ממציאת מסות אטומיות מן הטבלה המחזורית וביצוע ערך משולש.מה שלדעתי יהיהי נהדר אם אפשרי יהיה לאפשר לסטודנטים ללמוד למבחן "פטור", כזה שרק אלו שלא יצליחו בו ילמדו את הקורס.

אני לא יודע אם דבר כזה קיים או אפשרי אבל לדעתי הוא חיובי. חזרה למצב שבו אין חובת הגשה גם תהיה מבורכת למדי...

נשלח: 16:18 01/12/2007
על ידי dcohen
אז מה שאתה מבקש זה לבטל חובת הגשה.

אם אין חובת הגשה - אז פשוט ניגשים למבחן.
מעבר המבחן של הקורס == פטור.

אני אפנה את הבקשה למרצה.

נשלח: 17:40 01/12/2007
על ידי amirber
אני מניח שזה יותר פשוט והגיוני ממה שחשבתי עליו בהתחלה...

תודה!

נשלח: 20:12 01/12/2007
על ידי dcohen
לאחר התיעצות עם עמיתי פרופ' גדלין
(שגם למעשה אחראי על "מדינות החוץ" של ועדת הוראה, ומכאן גם על נושא זה) --
שוכנעתי שהנוהל התקין הוא שתפנו למרצה ישירות.
פניה שלנו עלולה להתפרש כהתערבות באוטונומיה של המרצה, וליצור "אנטי".
כידוע המרצה הוא "הסמכות העליונה" ככל שמדובר במדיניות הקורס / אחריות אקדמית.
אם תפנו אליו בנימוס ותסבירו את הבקשה בצורה הגיונית אני מקווה
שהוא יגמיש את המדיניות בצורה זו או אחרת.

נשלח: 23:20 13/12/2007
על ידי amirber
לאחר שהמרצה הסכים איתי על כך שיש חזרות רבות בשיעורי הבית, הוא אמר שאין ביכולתו ליצור דיפרנציאציה בין תלמידים אשר זקוקים ל30 חזרות על מנת להבין את קונספט הערך המשולש לכאלה שלא ולכן חובת ההגשה על כנה נותרת...

נשלח: 07:17 14/12/2007
על ידי dcohen
האם הצעת מדיניות כמו שנהוגה בהרבה קורסים אחרים:

"אם מתבצעת הגשה אז יש מגן של 30% אם לא אז ציון המבחן קובע"
(או משהו דומה)

זה אומר שסף המעבר של מי שלא מגיש תרגילים הוא אפקטיבית גבוה יותר.

אין פה "אפליה" כיוון שכל סטודנט יכול להחליט אם הוא רוצה את המגן או לא.