טיפול בבעיות שהועלו על ידי הסטודנטים
טיפול בבעיות שהועלו על ידי הסטודנטים
בימים אלה הסתימה העבודה על השנתון לשנה"ל הבאה
(לא זו שלא התחילה...)
בשנתון זה הכנסנו את הרפורמה במקצועות המתמטיקה.
כזכור היה חוסר שביעות רצון כללית ממה שהיה בשנתונים הקודמים.
אתם אולי לא תהנו מזה, אבל התלונות הביאו לשינוי שיעזור למחזור הבא...
http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/syllabus_math.html
(אלגברה = 6 נקודות,
במקום חדוא2 ושיטות2 שני קורסים לתלמידי פיסיקה עם חלוקה נכונה של החומר)
זה גם בא לכדי ביטוי באישור אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה:
http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/openu.html
לנוחיותכם גם שידרגנו את דף המידע לגבי קורסים מרצים ואסיסטנטים:
http://physweb.bgu.ac.il/PhysicsOffice/ ... urers.html
נושא נוסף שמטופל - הודעה נפרדת בהמשך השירשור
בברכה, דורון
!
(לא זו שלא התחילה...)
בשנתון זה הכנסנו את הרפורמה במקצועות המתמטיקה.
כזכור היה חוסר שביעות רצון כללית ממה שהיה בשנתונים הקודמים.
אתם אולי לא תהנו מזה, אבל התלונות הביאו לשינוי שיעזור למחזור הבא...
http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/syllabus_math.html
(אלגברה = 6 נקודות,
במקום חדוא2 ושיטות2 שני קורסים לתלמידי פיסיקה עם חלוקה נכונה של החומר)
זה גם בא לכדי ביטוי באישור אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה:
http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/openu.html
לנוחיותכם גם שידרגנו את דף המידע לגבי קורסים מרצים ואסיסטנטים:
http://physweb.bgu.ac.il/PhysicsOffice/ ... urers.html
נושא נוסף שמטופל - הודעה נפרדת בהמשך השירשור
בברכה, דורון
!
פרסום מדיניות קורס:
גם בנושא זה הבטחתי לטפל.
ההצעה עברה מספר איטרציות ותעבור בקרוב להצבעה חוזרת בועדת הוראה פקולטית:
http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/CoursePolicy_v2.html
אני לא בטוח שהיא תעבור...
יש מספר מחלקות שיש בהן פרנויה של המרצים מהאוניברסיטה ומהסטודנטים גם יחד.
גם אצלנו התופעה קיימת אך בכל זאת הצלחנו להעביר ברמה המחלקתית
החלטה המחייבת תחזוקת אתרי קורסים במסלול "עוקף ריבונות מרצה"
תחת הכותרת "חובות האסיסטנטים". ההצעה להגדיר את "חובות האסיסטנטים"
ברמה פקולטית נדחתה, וכרגע מה שעומד על הפרק זו "גרסא 2" שבקישור לעיל.
דרך אגב - תופתעו אולי לדעת שתסמונת הפרנויה של מרצים קיימת גם בארה"ב.
במקרה גררו אותי בשנה האחרונה לישיבת פקולטה באוניברסיטה בארה"ב
ועמד שם על הפרק "שקיפות" לגבי מדיניות מסוימת, וההצבעה היתה נגד פרסום המדיניות.
ודרך אגב, חלק מהמשתתפים היו במקור גרמנים.
כך שאי אפשר להגיד שהמרצים אצלנו יוצאי דופן.
אם אתם שואלים מדוע יש אתרים מאוד מסודרים באוניברסיטאות אמריקאיות
(וגם בישראל באוניברסיטה הפתוחה) --
התשובה היא שכסף מושקע בתשתיות הוראה ויש תמיכה אדמינסטרטיבית שלא קיימת אצלנו.
אצלנו המרצים והאסיסטנטים עושים את הכל.
זה נקרא ""יעילות"".
!
גם בנושא זה הבטחתי לטפל.
ההצעה עברה מספר איטרציות ותעבור בקרוב להצבעה חוזרת בועדת הוראה פקולטית:
http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/CoursePolicy_v2.html
אני לא בטוח שהיא תעבור...
יש מספר מחלקות שיש בהן פרנויה של המרצים מהאוניברסיטה ומהסטודנטים גם יחד.
גם אצלנו התופעה קיימת אך בכל זאת הצלחנו להעביר ברמה המחלקתית
החלטה המחייבת תחזוקת אתרי קורסים במסלול "עוקף ריבונות מרצה"
תחת הכותרת "חובות האסיסטנטים". ההצעה להגדיר את "חובות האסיסטנטים"
ברמה פקולטית נדחתה, וכרגע מה שעומד על הפרק זו "גרסא 2" שבקישור לעיל.
דרך אגב - תופתעו אולי לדעת שתסמונת הפרנויה של מרצים קיימת גם בארה"ב.
במקרה גררו אותי בשנה האחרונה לישיבת פקולטה באוניברסיטה בארה"ב
ועמד שם על הפרק "שקיפות" לגבי מדיניות מסוימת, וההצבעה היתה נגד פרסום המדיניות.
ודרך אגב, חלק מהמשתתפים היו במקור גרמנים.
כך שאי אפשר להגיד שהמרצים אצלנו יוצאי דופן.
אם אתם שואלים מדוע יש אתרים מאוד מסודרים באוניברסיטאות אמריקאיות
(וגם בישראל באוניברסיטה הפתוחה) --
התשובה היא שכסף מושקע בתשתיות הוראה ויש תמיכה אדמינסטרטיבית שלא קיימת אצלנו.
אצלנו המרצים והאסיסטנטים עושים את הכל.
זה נקרא ""יעילות"".
!
לגבי הקורסים החדשים במתמטיקה -
חוקי האוניברסיטה אינם מאפשרים לשנות את השנתון,
אבל נקודתית יכול להיות שאני מוסמך לאשר "פטור"
על הקורסים הישנים ע"ס החדשים.
בקיצור - נבדוק את הסוגיה.
לגבי פרסום מדיניות קורס -- אני פועל במרץ שההחלטה תעבור ברמה פקולטית...
אם היא תעבור אז נראה איך זה יתגלגל.
במחלקה לפיסיקה המדיניות מיושמת כבר מזמן,
כך ששאלתך מתיחסת מן הסתם לקורסים במתמטיקה.
חוקי האוניברסיטה אינם מאפשרים לשנות את השנתון,
אבל נקודתית יכול להיות שאני מוסמך לאשר "פטור"
על הקורסים הישנים ע"ס החדשים.
בקיצור - נבדוק את הסוגיה.
לגבי פרסום מדיניות קורס -- אני פועל במרץ שההחלטה תעבור ברמה פקולטית...
אם היא תעבור אז נראה איך זה יתגלגל.
במחלקה לפיסיקה המדיניות מיושמת כבר מזמן,
כך ששאלתך מתיחסת מן הסתם לקורסים במתמטיקה.
פונקציות מרוכבות
לפני הכל, שמחתי לגלות שנשעשו השינויים בקורסים הבסיסיים במתמטיקה, בעיקר בנושא חדו"א2 - שיטות2. (הערת אגב, ב"שיטות 2" החדש הנושאים של Div,Grad... מגיעים בסוף הסילבוס. אם זה יהיה המצב גם בקורס, אז זה יכול לעשות בעיות בפיסיקה 2, מאחר שאמנם בדרך כלל הנושא מועבר בהתחלה של פיסיקה 2, אבל ברמה שטחית מאוד, והחזרה לעומק על הנושא בשיטות 2 מאוד מאוד עוזרת להבנת הרבה מהחומר של פיסיקה 2)
בכל מקרה, הגענו לקורס האחרון במתמטיקה שלא ברור (לי לפחות, ולעוד סטודנטים רבים לפיסיקה) למה אנחנו לומדים אותו, מבוא לפונקציות מרוכבות.
אני סטודנט שנה 3, שלוקח עכשיו את הקורס, ועד עכשיו בשנתיים (וקצת) שלמדתי לא היתה נגיעה אמיתית למשהו שלמדנו בקורס לשאר התואר (חוץ מאולי הבסיס של מספרים מרוכבים, שמכוסה טוב מאוד ע"י שיטות 1).
אני לא מצליח להבין למה קורס כזה, בעיקר שהוא מתרכז מאוד בהוכחות, ולכן הקשר שלו לכלים שימושיים לפיסיקה קטן עוד יותר, הוא קורס חובה, בעוד קורס כמו מישדי"ח הוא לא.
אשמח לשמוע את דעת המחלקה בעניין.
תודה.
בכל מקרה, הגענו לקורס האחרון במתמטיקה שלא ברור (לי לפחות, ולעוד סטודנטים רבים לפיסיקה) למה אנחנו לומדים אותו, מבוא לפונקציות מרוכבות.
אני סטודנט שנה 3, שלוקח עכשיו את הקורס, ועד עכשיו בשנתיים (וקצת) שלמדתי לא היתה נגיעה אמיתית למשהו שלמדנו בקורס לשאר התואר (חוץ מאולי הבסיס של מספרים מרוכבים, שמכוסה טוב מאוד ע"י שיטות 1).
אני לא מצליח להבין למה קורס כזה, בעיקר שהוא מתרכז מאוד בהוכחות, ולכן הקשר שלו לכלים שימושיים לפיסיקה קטן עוד יותר, הוא קורס חובה, בעוד קורס כמו מישדי"ח הוא לא.
אשמח לשמוע את דעת המחלקה בעניין.
תודה.
א. נושא התזמון נדון עם מתמטיקה, ונלקח בחשבון בתכנית החדשה.
ב. פונקציות מרוכבות - קורס מאוד חשוב אבל נכון שהכלי לא בא לכדי ביטוי בלימודי תואר הראשון.
אבל אם תמשיך לתארים מתקדמים אתה תווכח לדעת שהוא אכן צריך להיות "חובה".
אגב - דבר דומה אפשר להגיד על תכנות!
האם אתה יכול לדמיין לעצמך שניתן תואר בפיסיקה לסטודנט שלא יודע לכתוב קוד?
ב. פונקציות מרוכבות - קורס מאוד חשוב אבל נכון שהכלי לא בא לכדי ביטוי בלימודי תואר הראשון.
אבל אם תמשיך לתארים מתקדמים אתה תווכח לדעת שהוא אכן צריך להיות "חובה".
אגב - דבר דומה אפשר להגיד על תכנות!
האם אתה יכול לדמיין לעצמך שניתן תואר בפיסיקה לסטודנט שלא יודע לכתוב קוד?
עוד על פונקציות מרוכבות
לדעתי יש הבדל, בין השאר כי תכנות הוא קורס פרקטי שמועיל לכל מי שרוצה לעסוק במדע, ונותן גם ביטחון מינימלי להתעסקות עם מחשבים, לאנשים בלי רקע שכזה (אחר כך, MATLAB ודומיו נראים יותר פשוטים וברורים). מעבר לזה, הוא מביא גישת חשיבה די שונה, ולכן גם יש טעם ברור להעביר אותו בצורת קורס (ולא ספר).
לעומת זאת פונקציות מרוכבות, לא פרקטי לתואר ראשון, אך אני מודה שאיני יודע מה קורה מעבר. אבל, בעיקר מה שיש שם זה הרבה הוכחות שלא כל כך תורמות להבנה או חשיבה חדשה, מאחר ומדובר על לא הרבה יותר מלקחת חדו"א 1+2 ולהתאימו למספרים מרוכבים. לכן גם אין תרומה רבה בלימוד הקורס לקראת תואר מתקדם, מאחר ובמקרה הצורך תמיד אפשר אפשר לפתוח ספר (שוב, מאחר שהחשיבה והגישה דומה מאוד לחדו"א, התרומה מכך שהקורס מעובר פרונטלית ולא בעזרת ספר היא די מינימלית, בעיקר אם מי שקורא את הספר הוא כבר בתואר שני).
מעבר לזה, לדעתי האישית התרומה הכי גדולה של קורס היא בנתינת אינטואיציה לנושאים בהם הוא עוסק. כמעט כל נושאי הקורס נוגעים או פשוט מאוד דומים לנושאים שעברו בקורסים: שיטות 1+2, חדו"א 1+2, אלקטרודינמיקה (ואולי עוד אחרים), ולכן לי לפחות הוא לא תרם כלום בנושא הזה, כי הכל היה מעין חזרה על דברים ישנים (הכוונה כאן לא למשפטים עצמם, אלא לעקרונות כלליים).
קצת חזרתי על עצמי, אני מקווה שהכוונה מובנת.
לעומת זאת פונקציות מרוכבות, לא פרקטי לתואר ראשון, אך אני מודה שאיני יודע מה קורה מעבר. אבל, בעיקר מה שיש שם זה הרבה הוכחות שלא כל כך תורמות להבנה או חשיבה חדשה, מאחר ומדובר על לא הרבה יותר מלקחת חדו"א 1+2 ולהתאימו למספרים מרוכבים. לכן גם אין תרומה רבה בלימוד הקורס לקראת תואר מתקדם, מאחר ובמקרה הצורך תמיד אפשר אפשר לפתוח ספר (שוב, מאחר שהחשיבה והגישה דומה מאוד לחדו"א, התרומה מכך שהקורס מעובר פרונטלית ולא בעזרת ספר היא די מינימלית, בעיקר אם מי שקורא את הספר הוא כבר בתואר שני).
מעבר לזה, לדעתי האישית התרומה הכי גדולה של קורס היא בנתינת אינטואיציה לנושאים בהם הוא עוסק. כמעט כל נושאי הקורס נוגעים או פשוט מאוד דומים לנושאים שעברו בקורסים: שיטות 1+2, חדו"א 1+2, אלקטרודינמיקה (ואולי עוד אחרים), ולכן לי לפחות הוא לא תרם כלום בנושא הזה, כי הכל היה מעין חזרה על דברים ישנים (הכוונה כאן לא למשפטים עצמם, אלא לעקרונות כלליים).
קצת חזרתי על עצמי, אני מקווה שהכוונה מובנת.
דורון שלום,dcohen כתב:פרסום מדיניות קורס:
גם בנושא זה הבטחתי לטפל.
ההצעה עברה מספר איטרציות ותעבור בקרוב להצבעה חוזרת בועדת הוראה פקולטית:
http://physweb.bgu.ac.il/SHNATON/CoursePolicy_v2.html
אני לא בטוח שהיא תעבור...
יש מספר מחלקות שיש בהן פרנויה של המרצים מהאוניברסיטה ומהסטודנטים גם יחד.
גם אצלנו התופעה קיימת אך בכל זאת הצלחנו להעביר ברמה המחלקתית
החלטה המחייבת תחזוקת אתרי קורסים במסלול "עוקף ריבונות מרצה"
תחת הכותרת "חובות האסיסטנטים". ההצעה להגדיר את "חובות האסיסטנטים"
ברמה פקולטית נדחתה, וכרגע מה שעומד על הפרק זו "גרסא 2" שבקישור לעיל.
דרך אגב - תופתעו אולי לדעת שתסמונת הפרנויה של מרצים קיימת גם בארה"ב.
במקרה גררו אותי בשנה האחרונה לישיבת פקולטה באוניברסיטה בארה"ב
ועמד שם על הפרק "שקיפות" לגבי מדיניות מסוימת, וההצבעה היתה נגד פרסום המדיניות.
ודרך אגב, חלק מהמשתתפים היו במקור גרמנים.
כך שאי אפשר להגיד שהמרצים אצלנו יוצאי דופן.
אם אתם שואלים מדוע יש אתרים מאוד מסודרים באוניברסיטאות אמריקאיות
(וגם בישראל באוניברסיטה הפתוחה) --
התשובה היא שכסף מושקע בתשתיות הוראה ויש תמיכה אדמינסטרטיבית שלא קיימת אצלנו.
אצלנו המרצים והאסיסטנטים עושים את הכל.
זה נקרא ""יעילות"".
!
תודה רבה על המאמץ להעביר רפורמה בנושא.
האם יש דרך בה אנו הסטודנטים מהמחלקה נוכל לסייע בהעברת הרפורמה בפקולטה ?
דניאל
קוד: בחירת הכל
האם יש דרך בה אנו הסטודנטים מהמחלקה נוכל לסייע בהעברת הרפורמה בפקולטה ?
אם כן - האם מוזכר שם באופן מפורש שאתם מעונינים בפרסום מסודר
של מדיניות קורס במסגרת נוהל פקולטי מחייב? זה למעשה מה שהבטחתי לקדם.
לא ברור לי עדיין מה מאזן הכוחות.
למרבה ההפתעה עיקר האופוזיציה היה של מדעי המחשב...
אבל לדעתי ההתנגדות הושתתה על חוסר ידיעה של התקנון,
אשר מחייב פרסום *** בכתב *** של המדיניות.
כך שאולי עמדתם תהיה בסופו של דבר חיובית.
הדיון בנושא שהיה אמור להתקיים שבוע הבא נדחה. תאריך חדש עדיין לא נקבע.
אם אתם מכירים את "ועד הכיתה" של מדעי המחשב אפשר
אולי להציע להם לפנות אל היו"רים שלהם (מירה ואוהד).
כאמור מבחינה מעשית החשיבות של הדרישה היא בעיקר לגבי קורסי שרות,
בעיקר אלו של מתמטיקה. על פי התרשמותי עם קורסים מחלקתיים בדרך כלל אין בלגן.