דף 1 מתוך 1

התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 00:29 14/05/2012
על ידי shuchur
שלום אילנה

הסמסטר אנו לומדים קורס שירות הניתן לנו ע"י המחלקה למתמטיקה - חדו"א של טורים והתמרות.
הציונים בקורס זה מבוססים על ציוניהם של שלושה בחנים ושש עבודת הגשה, אף אחד מהבחנים לא מהווה יותר מ28% מהציון כך שאין חובה על המרצה לאפשר לנו מועד ב.
עם זאת, וזה בלט בעיקר לקראת הבוחן הראשון שהיה, המרצה לא מסכימה לפרסם לנו את הפתרונות לתרגילי ההגשה שהגשנו, וגם כאשר אלו מוחזרים אלינו (אחרי הבוחן) הם לא בדוקים. מצב זה גורם לכך שהסטודנט ניגש לבוחן בלי היכולת לדעת מהי רמת הבנתו בחומר בהשוואה למה שמצפה המרצה.
בהתאם לכך, הציונים בבוחן היו נמוכים ביותר.

אחרי שיחה עם המרצה בעניין, היא הסכימה למעין "פשרה" - אם סטודנט שקיבל ציונים גבוהים בשני בחנים מתוך השלוש אבל בשלישי קיבל ציון נמוך ולא אופייני לו יגיש בקשה למעוד מיוחד במקום הבוחן הנמוך, הבקשה תישקל, כמובן שכל מקרה לגופו. אך עדיין אינה מסכימה לפרסם פתרונות.
זה יפה ונחמד, אבל עדיין לא פותר את הבעיה שהסטודנט לא יודע אם הוא ניגש כשיר לבוחן או לא.

האם זה תקין לא לפרסם פתרונות לתרגילים ולא להחזירם בדוקים מספיק זמן לפני הבוחן?
אם אין זה תקין, מה אפשר לעשות בנושא?

תודה,
שחר
ועד כיתה
פיסיקה שנה א'

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 08:12 14/05/2012
על ידי Ilana Bar
שחר שלום,

אבדוק את העניין ואחזור אליך.

כל טוב, אילנה

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 09:43 15/05/2012
על ידי Ilana Bar
שחר שלום,

לאחר ברור עם המרצה, הפתרון המסתמן הוא שסטודנטים שלומדים קורס זה יגיעו אליה לשעות הקבלה, כך שתקבלו הסברים בעל פה ממנה. המרצה חוששת שפרסום פתרונות עלול רק להזיק, מאחר ובשאלות מורכבות - שבהן יש יותר מדרך אחת לפתרון נכון (למשל הוכחות) הסטודנטים פשוט לא יתפסו את העיקרון שעל פיו פותרים.
לכן, עליכם לפנות אל המרצה, בשעות הקבלה, על מנת לקבל הסברים ממנה ולדון על הפתרונות.


בהצלחה, אילנה

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 10:07 15/05/2012
על ידי shuchur
תודה אילנה על המענה המהיר.

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 19:47 16/05/2012
על ידי shuchur
היי אילנה,

ההסבר שהובא נחמד אבל את רובינו לא מספק.
איך כ40 סטודנטים אמורים להגיע לשעתיים (לא רציפות) של שעות קבלה, ולוודא שפתרו נכון כ20 שאלות בעלות כמה סעיפים כל אחת (כאשר רק כשלוש מהן הן הוכחות)?

אני וכמוני עוד רבים, מאוד רוצים להצליח בבחנים הבאים, אבל אי אפשר לגשת לבוחן בעיניים עצומות.
שנה שעברה סופקו פתרונות לתרגילים, אין שום סיבה שזה לא יקרה גם השנה.

תודה
שחר

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 20:50 16/05/2012
על ידי gedalin
אנא תתחילו ללכת לשעות קבלה ואם לא תתקבלו תחזרו להתלונן. בשלב זה נאמר ע"י המחלקה למתמטיקה על המרצה "שבתחילת הקורס היא קבעה בזהירות עם כל הסטודנטים את שעות הקבלה כך שיהיה נוח לכול הסטודנטים להגיע. מה שבאמת היא רוצה הוא שכולם יגיעו לדבר איתה בשעות הקבלה".

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 22:47 16/05/2012
על ידי Ilana Bar
שחר שלום,

אנחנו גם מאוד מעונינים שתצליחו. מאחר והמרצה מתעקשת שתלכו לשעות קבלה, עליכם לנסות זאת וללכת ולדבר אתה. אני מעריכה שאם היא תראה שכולכם מגיעים לשעות הקבלה זה יצור לחץ כלשהו וכנראה יהיה צורך למצוא דרך אחרת.
על תדחו את העניין, אלא גשו בשעות הקבלה הקרובות.
כל טוב, אילנה

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 02:20 17/05/2012
על ידי aikawax
עם כל הכבוד למרצה ( באמת ) , הסיבה שהיא נתנה לכך שהיא לא מעלה פתרונות היא לא יותר מתירוץ גרוע , בדיוק חשיבה כזאת הולידה קורס עקום כ"כ שהוא 100% ניצול של נוהל הבחינות.

חבל שלאף אחד לא היה כוח לפעול לפני הבוחן , למרצה זה בטח נראה כמו שום דבר חוץ מהתבייכנות על הציונים בבוחן וניסיון פתטי לקבל איזשהו פקטור או מועד מיוחד , וזאת בדיוק הסיבה (לדעתי) שהיא לא נותנת שום פתרון אמיתי לבעיה.

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 10:29 17/05/2012
על ידי banitt
שלום.
אני רוצה לחדד את הבעייתיות. משתדל בלי מרמורים ועם האובייקטיביות המיירבית.
המרצה ד"ר גורביץ מלמדת בשיטת הבנה ובעת השיעורים ושעות הקבלה לא מגיעה איתנו לידי הוכחות בצורה פורמלית ומדוייקת אלא ע"י הבנה בגישה שאת השאר אנחנו נוכל לרשום בעצמנו. אני אישית תומך בגישה מתוך ההסכמה שאנחנו לא ילדים ואת הזמן בכיתה רצוי לנצל להבנה והקפה של יותר חומר (גם המתרגלת נוקטת בשיטה זו בעיקר משיקולי זמן).
ההבעיה מגיעה כאשר ישנה דרישה לכתיבה פורמלית ומדוייקת מאוד בבוחן ובעצם אנו שמים לב כי אין ולו תרגיל אחד שנפתר בכיתה, שפורסם לו פתרון מלא, או שאנו פתרנו וקיבלנו עליו חוות דעת.

קשה לנו ללמוד ככה במיוחד שאנו מחפשים את הפידבק הזה לקראת הבחנים (ואני לא חושב שזה הגיוני לבקש שנלמד לקורס הזה כמו לפני הבוחן במהלך כל הסמסטר כי מה לעשות יש לנו גם עוד קורס או שניים) ובתקופות אלו שעות הקבלה אינן מספיקות. אני אישית הגעתי לשעות קבלה שבוע וקצת לפני הבוחן ושעות הקבלה היו מלאות ובשבוע הבוחן עצמו נאלצנו לבחור מתוך 7 אנשים 3 תרגילים כי על יותר למרצה לא היה זמן לענות.

לי אישית אין טענות כלפי השיטה של שלושת הבחנים ואני אפילו מעדיף אותה. אבל, בהתאם לכך שמחוסר תקציב אין לנו בודק תרגילים צריך לפחות לפרסם פתרונות מלאים ומדוייקים כדי שיהיה לנו משוב כלשהו על דרכי הפתרון שלנו (ואם המרצה לא רוצה שנתקבע על צורת פתרון אחת היא מוזמנת להשקיע ולפרסם מספר דרכי פתרון, אני מבטיח לקרוא) ובנוסף אני חושב שבכל מקרה ראוי שלתלמיד תהיה האופציה להזדמנות שניה כבכל קורס. ז"א אם לא מועד ב' לכל בוחן, אז לפחות מועד ב' כולל שיכול להחליף את ציון שאר הבחנים.

בתודה
דניאל

Re: התנהלות קורס חדו"א של טורים והתמרות לשנה א

נשלח: 10:44 17/05/2012
על ידי shuchur
banitt כתב:...שעות הקבלה היו מלאות ובשבוע הבוחן עצמו נאלצנו לבחור מתוך 7 אנשים 3 תרגילים כי על יותר למרצה לא היה זמן לענות...
Ilana Bar כתב:שחר שלום,

אנחנו גם מאוד מעונינים שתצליחו. מאחר והמרצה מתעקשת שתלכו לשעות קבלה, עליכם לנסות זאת וללכת ולדבר אתה. אני מעריכה שאם היא תראה שכולכם מגיעים לשעות הקבלה זה יצור לחץ כלשהו וכנראה יהיה צורך למצוא דרך אחרת.
על תדחו את העניין, אלא גשו בשעות הקבלה הקרובות.
כל טוב, אילנה
אז הנה, הלכו לשעות קבלה לפני הבוחן הראשון, המרצה חוותה בעצמה שאין לה זמן לעבור עם כולם על כל מה שהיו צריכים, ועדיין יש דבקות בסירוב לפרסם פתרונות.