מועד א'

מנהל: gedalin

gedalin
הודעות: 1537
הצטרף: 18:16 12/04/2007

מועד א'

שליחה על ידי gedalin » 15:35 17/01/2011

סיימתי לבדוק את המבחנים, הציונים יימסרו מחר. המצב: 90% נכשלים. לפי ה"פתרונות" שראיתי במחברות הרושם כאילו כמעט אף אחד לא היה בשיעורים, לא השתמש בהרצאות מוקלטות, לא פתח ספר וכו'. ניסיונות רבים מדי לפתור את השאלות היו להיזכר במשהו שאולי קשור לנושא, במקום לחשוב ולהבין. אחסוך את רגשותיי ומחשבותיי ורק אמנה את הטעויות ופעולות אשר גרמו להורדת הניקוד לאפס או כמעט לאפס ללא המשך הבדיקה של השאלה.

שאלה 1:
- טענה שתנע נשמר
- חיבור ווקטור וסקלר
- החלפה של מכפלה ווקטורית למכפלה סקלרית: \(\vec{a}\times(\vec{b}\times\vec{c})\) ל  \(\vec{a}\cdot(\vec{b}\cdot\vec{c})\)
- טענה ש \(\hat{r}\) או \(r\) קבועים
- חיפוש של "רדיוס מינימלי" ו"רדיוס מקסימלי" כדי "להוכיח" את הנדרש בשתי נקודות 

שאלה 2:
- התעקשות שהנחש נע בתאוצה למרות האמור בשאלה
- טענה שרק חלק שנאשר על השולחן מפעיל כוח עליו
- טענה שרק חלק שבאוויר מפעיל כוח על השולחן
- טענה שהכוח אפס כי אין תאוצה
- טענה שאנרגיה נשמרת
- תיאור של הנחש כמוט שקצהו מתרומם (אם הפותר יבוא אליי וידגים בעצמו את המהלך הוא יקבל את מלוא הנקודות)
- חיבור ביטויים עם יחידות שונות, כמו \(mg+mgl\)

שאלה 3:
- טענה ש \(r=0\) הינה נקודת שיווי משקל לתנודות סביב מסלול מעגלי
- קבלה של \(v^2<0\) או \(\omega^2<0\) או \(J^2<0\) או טענה ש \(k<0\)
- החלפה של הפוטנציאל שבשאלה לפוטנתציאל קפלרי, לפי הטעם של הפותר
- הוספה של \(mg\) לשאלה

שאלה 4:
- השוואת כוח למומנט הכוח
- ביטוי \(\tau=I\omega\)

שאלה 5:
- טענה שאין החלקה

שאלה 6:
- שימוש בביטוי לא יחסותי לאנרגיה

כבר אינני זוכר את כל הטעויות הגרועות (אינני מדבר על אלה שנסלחו, לפחות חלקית). הטעויות שתיארתי נעשו ע"י עשרות. בנוסף מתברר שרק מעוט קטן יודע מה המשמעות של שימור (נגזרת לפי זמן שווה לאפס, שאלה 1) ושחוק שני של ניוטון הוא כוח שווה לקצב שינוי התנע (שאלה 2).
בנוסף:
שאלה 1 - עשיתי לא מעט הוכחות של שימור בכיתה
שאלה 2 - שאלה דומה נפתרה בכיתה (תרגיל 9)
שאלה 3 - פתרתי אותה לפוטנציאל קפלרי בשיעור
שאלה 4 - פתרתי שאלה דומה (על מוט נופל ונורמל בקצה) בשיעור
רק לגבי שאלה 5 אינני יודע אם נפתרה בתרגול השאלה עם כיוון הפוך של סיבוב הגלגלים.

נא לשים לב: במועד ב' שאלות תהינה שונות. אי אפשר להצליח במועד ב' ללא ידע בסיסי, כפי שמתבטא בטעויות הגרועות שנעשו ע"י רוב מוחץ. בעניין הערעורים: מותר להגיש רק אם לא בדקתי חלק מהפתרון או לא הבנתי את הכתוב (לא היה קל). לא להגיש ערעור בנימוק "מגיע לי יותר נקודות". אני קובע מה מגיע ואני לא מהבודקים המחמירים. בונוס ממוצע היה כ7-8 נקודות (חוץ מאלה שקיבלו ציון גבוה, מאות התקבלו ללא בונוס בכלל). מי שיגיש ערעור בנימוק אסור, לא יקבל בונוס במועד ב'.



 

eladhi
הודעות: 6
הצטרף: 17:20 17/01/2011

Re: מועד א'

שליחה על ידי eladhi » 17:40 17/01/2011

פרופ' גלדין שלום
האם המועד ב' יהיה במבנה של מועד א'
כלומר שאלת הוכחה , קלה , בינונית , 2 קשות ואחת יחסות או כמו מועדים משנים קודמות .

gedalin
הודעות: 1537
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: מועד א'

שליחה על ידי gedalin » 17:46 17/01/2011

מבנה וקושי זהים לשני המועדים.

אלי
הודעות: 3
הצטרף: 17:10 17/01/2011

Re: מועד א'

שליחה על ידי אלי » 17:49 17/01/2011

פורפ' גדלין,

מבלי לזלזל בעצמנו(הסטודנטים), אתה יכול להשים בדיוק את אותו מבחן במועד ב' ועדיין יהיו 90 אחוז נכשלים.

אני מקווה שחשבת על זה, אבל הבעיה לא בנו . הדרישות שלך פשוט לא ריאליות.
יש לנו בתקופה של שלושה חודשים, 5 קורסים שונים, שלכל אחד מהם אנחנו יכולים להקדיש X זמן.
תידע לך, שבזמן שיש לנו להקדיש לפיזיקה, רובנו הלכנו להרצאות שלך ומאוד השתדלנו להבין מה אתה מלמד, אך לצערנו, לרוב לא הצלחנו. ניסנו לצפות שוב בהרצאה המוקלטת שלך, אך גם זה לא עזר לנו להבין את החומר בצורה טובה. ניסנו לקרוא חומר כתוב בנושא, אך עדיין זה לא עזר.

אולי עדיף שבמועד ב', תיתן מבחן שמתאים לקהל היעד?!


אלי

joob
הודעות: 3
הצטרף: 22:44 21/11/2010

Re: מועד א'

שליחה על ידי joob » 18:28 17/01/2011

אלי,

בתור חבר למחלקה זה מביך אותי לראות אנשים שפונים ככה אל פרוספור כאילו הוא סחבק מהטירונות.
זאת זכותו להציב את הרף לפי שיקול דעתו, לתת את הדגשים שהוא חושב לנכונים ולשאול איזה שאלות שהוא רוצה במבחן.
פרופסור גדלין עשה מעל ומעבר על מנת לסייע לנו להתמודד עם החומר, ומה לעשות החומר מאוד קשה...
נכון שלנו הסטודנטים זה קשה ונראה לא הוגן אבל אל תשכח שאנחנו לומדים באוניברסיטה כאנשים בוגרים ובחרנו ללמוד את המקצוע הזה לאו דווקא כי הוא קל, אז כמוך כולנו צריכים להתמודד עם הבחירה שלנו לטוב ולרע.

gedalin
הודעות: 1537
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: מועד א'

שליחה על ידי gedalin » 18:41 17/01/2011

אלה היו הדרישות במשך 10 השנים האחרונות. לגבי "לא הבנו": בודדים הגיעו לשעות קבלה, בודדים השתמשו בפורום, בודדים שאלו שאלות במייל. לצערי, חוסר הבנה לא בדברים קשים אלה בדברים הבסיסיים ביותר. תקרא שוב את רשימת הטעויות.  הדרישות אינן "שלי"ֿ, הן נקבעות ע"י תכנית הלימודים בפיסיקה. יש מינימום שצריך לדעת תלמיד פיסיקה אשר מתקדם לשנה שנייה. אינני מבקש מעבר למינימום הזה. ואם אין סיכוי שתלמדו במשך הסמסטר שאי אפשר לחבר ווקטור עם סקלר, שתנע לא נשמר אם יש כוח וכו' אז למה ללמוד פיסיקה ? הנפילה הגדולה היתה דוקא בשאלות הקלות וזה מאוד לא מעודד אותי.

royka
הודעות: 11
הצטרף: 11:07 07/01/2011

Re: מועד א'

שליחה על ידי royka » 19:06 17/01/2011

פרופ' גדלין שלום
רציתי לדעת אם במקרים כגון אלו אתה נותן פקטור לציון בבחינה.

eliorf
הודעות: 8
הצטרף: 22:35 20/11/2010

Re: מועד א'

שליחה על ידי eliorf » 19:11 17/01/2011

עם כל הכבוד אני חושב שאולי לצפות מתלמידי פיזיקה לדעת את החמר הזה זה לגיטימי
אבל תלמידי חשמל לא צריכים לדעת פיזיקה ברמה כל כך גבוהה.
ההבדל בין תלמיד פיזיקה לתלמיד חשמל לא מתבטא רק בשאלת יחסות שמוגדרת כקלה, שווה 12 נקודות, ומזכה בעוד שעה וחצי במבחן ובעוד נקודה וחצי זכות!
תלמיד פיזיקה אולי אמור להבין את כל החומר וממש להבין את כל מה שעומד מאחורי הדברים
אבל ממנו, תלמידי חשמל, זה לא הגיוני לצפות שנדע פיזיקה ברמה של מחלקה לפיזיקה.
בתור תלמיד שהגיע לכל ההרצאות עשה את רב העבודות ולמד למבחן אחרי פתירת המון תרגילים עדיין הרגשתי במבחן חסר אונים ובלי יכולת להתמודד
עם רב השאלות. אני לא מדבר בכלל על שאלה 5 שהשתמשת שם במתמטיקה שאנחנו לומדים רק בסמסטרים הבאים.
אם היו 50 אחוז נכשלים יכול להיות שהבעיה אצלנו. אבל כשיש 90 אחוז נכשלים כנראה שהבעיה לא אצל הסטודנטים.

ArielE
הודעות: 12
הצטרף: 20:58 26/10/2010

Re: מועד א'

שליחה על ידי ArielE » 19:18 17/01/2011

eliorf כתב:עם כל הכבוד אני חושב שאולי לצפות מתלמידי פיזיקה לדעת את החמר הזה זה לגיטימי
אבל תלמידי חשמל לא צריכים לדעת פיזיקה ברמה כל כך גבוהה.
ההבדל בין תלמיד פיזיקה לתלמיד חשמל לא מתבטא רק בשאלת יחסות שמוגדרת כקלה, שווה 12 נקודות, ומזכה בעוד שעה וחצי במבחן ובעוד נקודה וחצי זכות!
תלמיד פיזיקה אולי אמור להבין את כל החומר וממש להבין את כל מה שעומד מאחורי הדברים
אבל ממנו, תלמידי חשמל, זה לא הגיוני לצפות שנדע פיזיקה ברמה של מחלקה לפיזיקה.
בתור תלמיד שהגיע לכל ההרצאות עשה את רב העבודות ולמד למבחן אחרי פתירת המון תרגילים עדיין הרגשתי במבחן חסר אונים ובלי יכולת להתמודד
עם רב השאלות. אני לא מדבר בכלל על שאלה 5 שהשתמשת שם במתמטיקה שאנחנו לומדים רק בסמסטרים הבאים.
אם היו 50 אחוז נכשלים יכול להיות שהבעיה אצלנו. אבל כשיש 90 אחוז נכשלים כנראה שהבעיה לא אצל הסטודנטים.
כול אחד בשביל עצמו אה ? ככה לנטוש את הפיסיקאים ...

bigbang
הודעות: 455
הצטרף: 20:21 12/10/2010

Re: מועד א'

שליחה על ידי bigbang » 19:22 17/01/2011

eliorf כתב: ההבדל בין תלמיד פיזיקה לתלמיד חשמל לא מתבטא רק בשאלת יחסות שמוגדרת כקלה, שווה 12 נקודות, ומזכה בעוד שעה וחצי במבחן ובעוד נקודה וחצי זכות!
תלמיד פיזיקה אולי אמור להבין את כל החומר וממש להבין את כל מה שעומד מאחורי הדברים
אבל ממנו, תלמידי חשמל, זה לא הגיוני לצפות שנדע פיזיקה ברמה של מחלקה לפיזיקה.
שאלת יחסות לא זיכתה בעוד שעה וחצי במבחן... הוא היה 3 שעות גם עבורינו. כמו כן, יחסית למבחנים קודמים - השאלה ביחסות לא הייתה קלה וזו השאלה שבאופן אישי בזבזתי עליה הכי הרבה זמן במבחן.
אני בטוח שלא פרופ' גדלין החליט שתלמידי חשמל צריכים ללמוד פיזיקה 1 עם תלמידי פיזיקה...

eliorf
הודעות: 8
הצטרף: 22:35 20/11/2010

Re: מועד א'

שליחה על ידי eliorf » 19:29 17/01/2011

לא באתי להגיד שהפיסיקאים אשמים ואנחנו לא אבל בכל זאת כנראה שצריך להיות הבדל
זה לא גדלין מחליט שאנחנו נלמד עם פיזיקה אבל זה המצב והמצב עקום

gedalin
הודעות: 1537
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: מועד א'

שליחה על ידי gedalin » 19:48 17/01/2011

אינני יודע מי מפיץ את המידע השקרי על 1.5 שעות נוספות לפיסיקאים, אבל זה לא יפה. הם קיבלו אותה 3 שעות ל 5 שאלות במקום 4 וכל שאלה נתנה להם פחות נקודות.
אני לא מחליט מה דרוש לתלמידי הנדסת חשמל. כנראה, קברניטי מחלקתכם מאמינים בכם יותר מאשר אתם מאמינים בעצמכם. יחד עם זאת, יש לי דעה בעניין. אדון בזה עם מחלקתכם. 

gizmo
הודעות: 1
הצטרף: 19:29 17/01/2011

Re: מועד א'

שליחה על ידי gizmo » 19:51 17/01/2011

פרופ' גדלין שלום,

רציתי גם כן לתמוך בחלק מהדברים שנאמרו כאן לגבי המבחן והקורס בכלל.
אני לא חושב שהבעיה היא רק במבחן וברמתו שהייתה גם לדעתי בהחלט קשה. בסופו של דבר 90% נכשלים מראה משהו על הקורס בכלל ואי אפשר להכחיש את זה. לא מדובר פה באנשים שבאו "לזרוק" על הקורס.
חלקם אולי, אבל בהחלט לא 90%! לא יכול להיות ש90% לא למד כל הסמסטר, לא יכול להיות ש 90% לא קרא, לא השקיע ולא ניסה להבין. האנשים שעושים את הקורס הזה התקבלו למגמות שקשה להתקבל אליהם כי הם יודעים ללמוד, ולהבין ולפתור ולא כי אין להם כוח להשקיע. אנחנו יודעים לפתור בתנאי שיש את התנאים כדי ללמוד ולדעת את החומר. ואם 90% מאיתנו לא הצליח אז יכול להיות שהבעיה לא בהכרח ב90% האלה.

אני יודע שנעשה הרבה מאמץ להעביר לנו את החומר, ואכן שלחת הרבה חומר נוסף באי מיילים ובאתר לפני הבחינה אבל למרות המאמץ רמת ההוראה בקורס לדעתי (ולפי העובדות בשטח) פשוט לא מספיק טובה.
נכחתי בכל ההרצאות כמו רבים והחומר הוא לא קל להבנה ולא מועבר בצורה ברורה בהרצאות. אני לא רוצה הגיד שמות אבל גם ישנם מתרגלים שלא שולטים בחומר ומעבירים תרגולים מדף בלי הבנה. שיעורי הבית והפתרונות שלהם כמו גם המבחנים הקודמים, מאוד מינימליים. אני מכיר את הגישה שלך שלא צריך להאכיל את הפתרונות בכפית לסטודנט שקורא אותם אבל שוב כש 90% אחוז נכשלים העובדות מדברות בעד עצמם.

אני רושם את זה כאן כי אני לא יודע איפה עוד לרשום את זה. אני לא חושב שבגלל דעות של כמה סטונדטים פה בפורום משהו הולך להשתנות אבל כמו רבים אני מרגיש כרגע חוסר אונים ותסכול רב מהקורס...

gedalin
הודעות: 1537
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: מועד א'

שליחה על ידי gedalin » 19:54 17/01/2011

בשאלה 5 רוב מוחלט לא הגיע למתמטיקה שאתה מדבר עליה. ומי שהגיע למשואת התנועה (לזה לא היתה דרושה שום מתמטיקה גבוהה) כבר קיבל 3/4 מהניקוד. לטעון בשאלה זאת שאין החלקה (הטעות הנפוצה ביותר) לא קשור למתמטיקה (שאגב לימדתי אתה אתכם).

gedalin
הודעות: 1537
הצטרף: 18:16 12/04/2007

Re: מועד א'

שליחה על ידי gedalin » 20:06 17/01/2011

gizmo: אני מבין את התסכול שלך והנטייה לומר שמישהו אחר לא בסדר. הבעיה שנפלתם בחומר בסיסי, לא מתקדם. תחזור לרשימת הטעויות שרשמתי ותגיד לי אילו מהן מעבר להבנה הבסיסית, שהיית יכול לצבור גם בלעדיי, פשוט לפתוח ספר. לגבי התרגילים וכו': היו שעות קבלה, פורום ומייל. מי שרצה לקבל עזרה, קיבל אותה. אם, במקום לנתח את העטויות שלך ולהבין מה חסר, תמשיך להתלונן, אז גם מועד ב' יהיה גרוע. אגב, בימים לפני המבחן הפורום פעל כמו מטורף. לצערי, רוב השאלות היו לא בכיוון. במשך הסמסטר הסברתי כמה פעמים איך צריך ללמוד, אבל בסופו של דבר כמעט כולם, כך נראה, החליטו שמספיק ללמוד את הפתרונות של המבחנים הקודמים. בניגוד מוחלט לעצותיי.

שלח תגובה

חזור אל “- פיסיקה 1 לסטודנטים של פיסיקה”