סעיפים א' ב' שאלה 5 מועד א'

מנהל: gedalin

שלח תגובה
yadinaha
הודעות: 5
הצטרף: 21:38 10/01/2012

סעיפים א' ב' שאלה 5 מועד א'

שליחה על ידי yadinaha » 16:52 25/07/2012

לא הבנתי מה רצו שנוכיח בסעיף א?

לא הבנתי למה רצו שנגיע בסעיף ב'?


בברכה,
ידין

roisol
הודעות: 44
הצטרף: 02:21 15/01/2012

Re: סעיפים א' ב' שאלה 5 מועד א'

שליחה על ידי roisol » 21:38 28/07/2012

הי, מצטרף לשאלה.
ובנוסף- בסעיף ג' היה צריך לתת ביטוי לזוית של Z (העכבה השקולה) כפונ' של אומגה של המקור (כתוב מקור משתנה וצריך להבין שהמקור מחזורי אחרת אין משמעות לשאלה)?

תודה,
רועי

navatm
הודעות: 72
הצטרף: 11:48 24/12/2011

Re: סעיפים א' ב' שאלה 5 מועד א'

שליחה על ידי navatm » 10:24 29/07/2012

בסיכום לובלינסקי שקזקוב העלה:
בסעיף א': אמצע עמוד 15. מתחילים בקולון ומסיימים בצורה האינטגרלית של חוק גאוס.
בסעיף ב': תחתית עמוד 4. כותבים אינטרגל על חוק קולון dv וזהו.
בסעיף ג': עמוד 58 שים לב שכתוב שם במפורש \(\phi = \pi / 2\). זרם סינוסיאלי זה האילוץ היחיד של מעגלי RLC שלובלינסקי או ברקלי מזכירים. הערה למטה.

הסיכום המהולל:
https://www.dropbox.com/s/wg9idf017igo1 ... 94%202.pdf

רציתי לשאול על סעיף ג':
אנחנו תמיד מניחים שהפתרון עבור המתח יהיה מהצורה \(v\(t\) = v_0 cos \(\omega t + \phi\)\)
האם מותר פשוט לגזור, להציב ב-\(I=-c \frac{\partial v}{\partial t}\), להסיק \(I=cv_0 \omega sin (\omega t + \phi)\) ואז להגיד שההפרש פאזה בין sin ל-cos הוא \(\frac{\pi}{2}\) מ.ש.ל?
נערך לאחרונה על ידי navatm ב 14:40 29/07/2012, נערך פעם 1 בסך הכל.

roisol
הודעות: 44
הצטרף: 02:21 15/01/2012

Re: סעיפים א' ב' שאלה 5 מועד א'

שליחה על ידי roisol » 14:38 29/07/2012

תודה. אבל נראה לי שאתה מתיחס לזה כאילו שיש רק קבל (ואז באמת התשובה היא מיידית). אבל כמו שהמתח על הקבל מאחר ב\(\pi/2\) ,(כי \(\frac{v_c}{i_c}=\frac{1}{cj\omega}\)) המתח על הסליל מקדים ב\(\pi/2\) (כי \(\frac{v_L}{i_L}=Lj\omega\)).
בכל מקרה, אם יש גם קבל וגם סליל- התשובה היא לא מיידית, ואם הבנתי את השאלה נכון (יעני- אם הכונה היתה באמת מה שרשמתי בהודעה הקודמת)- אז צריך לחבר את הקבל הסליל והנגד קודם, ואז לקבל הפרש פאזה על הרכיב השקול כפונ' של \(\omega\)

זאת היתה הכוונה? וזאת הדרך לפתור?
תודה רבה,
רועי

שלח תגובה

חזור אל “- פיסיקה 2 לסטודנטים של פיסיקה”