תוצאות בחינה 2020 מועד ב

מנהלים: dcohen, dcohen

שלח תגובה
dcohen
הודעות: 2174
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

תוצאות בחינה 2020 מועד ב

שליחה על ידי dcohen » 19:46 21/02/2020

שלום לנבחנים של מועד ב,

להלן ציוני בחינה מועד ב לעומת מועד א.
אין הפתעות (הסברים בהמשך).

מועד ב - מועד א
77 65 יופי
75 76
69 49 יופי
68 52 יופי
68 73
65 67
58 50 יופי
56 53
55 56
49 40
46 31
5 60 - נא לגשת אלי. בבדיקה חוזרת תשובות לשתי שאלות הופיעו מבולגן בסוף מחברת הטיוטה ולכן לא שמתי לב אליהן והן לא נבדקו.
0 -
0 -

כמו תמיד יש כ-4 סטודנטים שניגשו למועד ב כיוון שכנראה היו נסיבות שגרמו להם לא לתפקד טוב במועד א. סטודנטים כאלה בדרך כלל מצליחים לקבל ציון משמעותית יותר גבוה, סדר גודל של +10 נקודות. יופי.

כל שאר אלה שניגשו, עשו את זה בניגוד להמלצתי. ניגשו "סתם". אני לא אוהב הימורים. אם עושים הימור כזה אז מקבלים כמעט אותו ציון (שני המועדים באותה רמת קושי). אז אם הציון יוצא קצת יותר נמוך זה סתם מעצבן - גם אותי וגם את הסטודנט. בדרך כלל אני מעביר היטב את המסר הזה (אין ניסים) - אבל במקרה שלפננו סדר גודל של 8 סטודנטים לא הפנימו את המסר, ועוד שני סטודנטים כנראה בכלל לא למדו את הקורס ונכשלו.

השאלה הראשונה היא תמיד הכי מעניינת לבדיקה. היא מאבחנת את המצטיינים. בדרך כלל יש כ-5 סטודנטים מצטיינים במחזור, והם בדרך כלל כולם במועד א, כך שהציפיות שלי במועד ב הן לא גבוהות במיוחד. למרות זאת אני תמיד מתאכזב מחדש... אז ברשותכם אפרוק את תיסכולי.

השאלה של סריג חד מימדי בשדה חשמלי - המילטוניאן, משוואות תנועה, תמודות בלוך - נפתרה בהרצאה! יש הקלטה! איך זה יכול להיות שלא כולם מצליחים לפתור אפילו את זה? וחוץ מזה, איך יכול להיות שכמעט אף אחד לא יודע איך עושים אינטגרל על סינוס??? לפחות לבדוק שבזמן אפס הפתרון שלכם מקיים את תנאי ההתחלה - כמעט אף אחד לא עשה את זה נכון. ברחמי הרבים הורדתי על השגיאה הזו נקודה אחת בלבד.

לגבי הסעיף הבא... לרשום משוואת ערכים עצמיים בהצגת התנע - נתתי בתדריך רמז עבה מאוד מה צריך לעשות. אמרתי שאפשר להתיחס אל x כאל צמוד אל p, גם הזכרתי לנבחנים שבהצגת מקום p is like d/dx ושכאן זה הפוך... איך יכול להיות שרק 4 סטודנטים קלטו את הרמז הזה??? זה כמעט כמו להאכיל אתכם את התשובה בכפית. לגבי ההמשך - היכולת האלגברית לא הובילה אתכם רחוק. סטודנט אחד הצליח לפתור את הכל, ורק לא הצליח לחשב סכום על פונקציות בסל (היה צריך להציב את האינטגרל, ולהשתמש בנוסחת סכום הפרש של סינוסים שסיפקתי בנוסחת עזר). אז הוא קיבל 30 מתוך 35 נקודות.

טוב, אז פרקתי את התיסכול שלי.
ואיחולים ל4 שהצליחו להעלות ציון,
דורון

oshersho
הודעות: 24
הצטרף: 14:04 03/11/2016

Re: תוצאות בחינה 2020 מועד ב

שליחה על ידי oshersho » 20:17 21/02/2020

ערב טוב ,
אני כותבת בפורום הזה כי חשוב לי ששאר הסטודנטים גם יקראו את התגובה שלי ומקווה שהיא מכבדת את המעמד.

לפי הציונים פה אני ירדתי בנקודה .

ויכולה להגיד לך בוודאות שבאתי הרבה יותר מוכנה ופחות בלחץ למועד ב.
השאלה הראשונה היתה שאלה שאולי היתה בתחילת השנה בהקלטה אבל אין אפילו שאלה אחת דומה לה בטבלה או אפילו בנושא , אולי אחת בכל המאגר - שעשיתי את כולו לפני המבחן, וגם הנושא לא היה באף תרגול .

בנוסף אני לא ראיתי את המבחן עדין וסליחה על החוצפה אבל בוודאות מגיע לי יותר מהציון שרשום פה כי גם אם התשובה אולי לא היתה נכונה מספרית הדרך שלי נכונה בוודאות.

ולהזהיר לא לגשת למועד ב , גם אם אני לא מצטיינת זה סתמי ומגדל דור של וותרנים. גם אם אני אצטרך לקחת עוד סמסטר ולעשות את הקורס שוב וללמוד הכל מחדש מאפס אני אעשה זאת. כי נכון יש גאונים וכל הכבוד להם אבל גם עבודה קשה התמדה ולא לוותר לעצמך זה דבר שצריך להעריך ולא להסתכל על זה בצורה כזאת.

הקורס שלך מעניין , קשה ,לא אינטואיטיבי בכלל ואין לי שום ביקורת עליו .
אבל עם כמה שזה מתסכל אני סבורה שזה גם משמח וכנראה שחבר'ה שהגיעו עד הלום רוצים להמשיך גם לתואר שני לא יוותרו לעצמם ולא משנה במה זה כרוך .

תודה שבת שלום

dcohen
הודעות: 2174
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: תוצאות בחינה 2020 מועד ב

שליחה על ידי dcohen » 22:28 21/02/2020

שלום אושר,

אכן השאלה הראשונה היא חדשה. כך זה תמיד. היא לא אמורה להיות וריאציה על שאלה במאגר, אם כי במקרה יש שאלה דומה על אותה מערכת (אבל עם שיטת פיתרון אחרת - באמצעות טרנספורמצית כיול). כמו כן כפי שציינתי לפחות הסעיף הראשון היה מתוך החומר שהועבר בהרצאה. כך שבאמת לא ברור לי מה הטענה כאן.

לגבי המטרה של מועדי ב - יש לנו תפיסה שונה. התפיסה שלי היא ארכאית, ואני דבק בה. מועד ב נועד להיות מועד חליפי למועד א במקרה של מניעה חמורה, או למקרים בודדים בהם התיפקוד של סטודנט היה ירוד במועד א בגלל נסיבות מיוחדות. מועד ב לא נועד למיקצה שיפורים. וברור (לפי מדיניות הקורס) שאת החומר לומדים ומתרגלים בהמהלך הסמסטר (שיטת האמון), ולא במהלך השבועיים שבין מועד א למועד ב. כך שכל הרעיון הספורטיבי של "ננסה פעם נוספת כדי להגיע להשגים גבוהים יותר" הוא לחלוטין מנוגד לתפיסתי הפדגוגית.

אני מניח שהתפיסה הארכאית שלי לא מקובלת בקרב רב הסטודנטים של הדור הנוכחי. חבל, לדעתי זו התפיסה הנכונה. לאורך השנים שאני מלמד את המקצוע אני מוצא תימוכין עובדתיים לתפיסה הפדגודית שבה אני מאמין (כמו למשל במקרה הנוכחי). כמובן שיש לכל אחד זכות להחזיק בדעות אחרות, בלי קשר לעובדות. כל אחד פועל על פי הבנתו, ולוקח אחריות על התוצאות.

אפשר לקחת קורס פעם שנייה - אבל כל מקרה לגופו - לא תמיד יש לזה ערך. באופן כללי ועדת הוראה לא מעודדת את זה. זה לא המקום לדון בכך. אני לא חושב שצריך להיות דוגמאטיים בעסק הזה. זה דורש ייעוץ אישי. תואר שני דורש ממוצע 80.
בברכה, דורון

dcohen
הודעות: 2174
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: תוצאות בחינה 2020 מועד ב

שליחה על ידי dcohen » 08:19 23/02/2020

המאגר עודכן.
השאלות הן
1330
4858
6070
במקרה של עירעור יש להבהיר איפה היתה שגיאה בחישוב הנקודות (או תשובה נכונה ללא ניקוד). שימו לב שלעיתים אני נותן גלובלית ניקוד מסוים על מקבץ סעיפים על בסיס התרשמות "חיובית" למרות שמשפטית הניקוד הכולל היה אמור להיות נמוך יותר. עירעורי מיקוח לא מתקבלים.

https://physics.bgu.ac.il/COURSES/Quant ... ntent.html

שלח תגובה

חזור אל “- קוונטים 2”