תרגיל 7320
מנהל: dcohen
תרגיל 7320
(שני סעיפים אחרונים)
שלום, ניסיתי לפתור את השאלה הנ"ל ולא הבנתי את התנאי שהתקבל בפתרון (הן בפתרון שבמאגר, שנוגע לשאלה שונה במעט והן לפתרון מהמבחן)-
בלקצ'ר נוטס, בע"מ 97 רשום תנאי אחר לאדיאבטיות, שהנגזרת של פונק' ההפרעה קטנה ממש מ 1-^(ML), שם מדובר על הפרעה בצורת קיר מוזז אך אני לא זה אמור לשנות.
כמו כן, לא הבנתי את התהליך שהביא לקבלת פונ' הגל... אשמח להכוונה
שלום, ניסיתי לפתור את השאלה הנ"ל ולא הבנתי את התנאי שהתקבל בפתרון (הן בפתרון שבמאגר, שנוגע לשאלה שונה במעט והן לפתרון מהמבחן)-
בלקצ'ר נוטס, בע"מ 97 רשום תנאי אחר לאדיאבטיות, שהנגזרת של פונק' ההפרעה קטנה ממש מ 1-^(ML), שם מדובר על הפרעה בצורת קיר מוזז אך אני לא זה אמור לשנות.
כמו כן, לא הבנתי את התהליך שהביא לקבלת פונ' הגל... אשמח להכוונה
Re: תרגיל 7320- שני סעיפים אחרונים
אני לא מבין את השאלה.
התנאי לאדיאבטיות בשורה הראשונה של הפתרון סעיף 3
זהה למה שכתוב בתקצירי ההרצאות.
כל השאר זה עניין של הצבת DELTA ואלמנט המטריצה W.
קיר נע זה תרגיל אחד.
כאן זה תרגיל אחר (אין קיר).
התנאי לאדיאבטיות בשורה הראשונה של הפתרון סעיף 3
זהה למה שכתוב בתקצירי ההרצאות.
כל השאר זה עניין של הצבת DELTA ואלמנט המטריצה W.
קיר נע זה תרגיל אחד.
כאן זה תרגיל אחר (אין קיר).
Re: תרגיל 7320- שני סעיפים אחרונים
לא הבנתי איך בוצעה הגזירה של ההפרעה לפי זמן- הרי יש בהפרעה אלמנט של אקספוננט עם T בריבוע וכשגוזרים אותו אמור לצאת T החוצה, מה שלא קורה בתנאי של הפתרון
(יכול להיות שאני לא מבין מהו הX אליו אנו מתייחסים כפרמטר ההפרעה בתהליך האדיאבטי).
דבר נוסף לגבי הדלתא- איך בדיוק מחשבים הפרש אנרגיה "ממוצע"?
(יכול להיות שאני לא מבין מהו הX אליו אנו מתייחסים כפרמטר ההפרעה בתהליך האדיאבטי).
דבר נוסף לגבי הדלתא- איך בדיוק מחשבים הפרש אנרגיה "ממוצע"?
Re: תרגיל 7320- שני סעיפים אחרונים
מה שחשוב זה "צוואר הבקבוק" של התהליך.
אם יש פולס בגובה מסוים עם רוחב מסוים
אז הקצב הוא הגובה חלקי הרוחב.
לגבי הפרש הרמות -
בקונטקסט הנוכחי זה הרווח בין רמת היסוד לזו שמעליה.
פקטורים נומריים לא חשובים.
לדעתי אתה חושב "טכנית" מדי - נסה לראות את הפיסיקה.
אם יש פולס בגובה מסוים עם רוחב מסוים
אז הקצב הוא הגובה חלקי הרוחב.
לגבי הפרש הרמות -
בקונטקסט הנוכחי זה הרווח בין רמת היסוד לזו שמעליה.
פקטורים נומריים לא חשובים.
לדעתי אתה חושב "טכנית" מדי - נסה לראות את הפיסיקה.
Re: תרגיל 7320- שני סעיפים אחרונים
תודה על התגובה, אם הבנתי נכון (ואני מנסה לחשוב פיסיקלית) אז מבצעים מעין קירוב לינארי לגאוסיאן (לכן הגובה חלקי הרוחב מייצג את קצב שינוי ההפרעה), האם זו הכוונה?
כמו כן, עדיין לא הבנתי כ"כ את פשר פונקציות הגל שהתקבלו, הרי לפי ההגדרה של תהליך אידאבטי החלקיק אמור להישאר ברמת האנרגיה בה התחיל...
כמו כן, עדיין לא הבנתי כ"כ את פשר פונקציות הגל שהתקבלו, הרי לפי ההגדרה של תהליך אידאבטי החלקיק אמור להישאר ברמת האנרגיה בה התחיל...
Re: תרגיל 7320- שני סעיפים אחרונים
כדי שהוא ישאר ברמת היסוד
אסור שהוא יעבור לרמה שמעליה.
לכן צריך לדעת
מה DELTA
מה W
ולהשתמש בתנאי האדיאבטי.
אסור שהוא יעבור לרמה שמעליה.
לכן צריך לדעת
מה DELTA
מה W
ולהשתמש בתנאי האדיאבטי.
Re: תרגיל 7320- שני סעיפים אחרונים
בקשר ל t שאמור לצאת החוצה, יש תשובה לזה בדפים הקודמים של הפורום:
selait כתב:כאשר גוזרים בזמן את הפולס ומציבים את סקלת הזמן האופיינית tau מתקבלת התוצאה שרשמת.
(הנגזרת של הפולס היא פונקציה של הזמן והתנאי האדיאבטי צריך להתקיים בכל זמן.)
Re: תרגיל 7320
אני מנחש שהפתרון הסופי לסעיף ג אינו מספק כי הפתרון המוצע עונה על שאלה אחרת,
זהו פתרון סטודנט ממאגר הבחינות של אותו שנה מקווה שזה עוזר:
יש שאלה דומה מאוד בבחינה בקוונטים 1 2009 מועד א שאלה 3 אני
חושב ששווה להסתכל, ההבדל הוא בסימן של הפוטנציאל וגם האנרגיה יוצאת חיובית.
זהו פתרון סטודנט ממאגר הבחינות של אותו שנה מקווה שזה עוזר:
יש שאלה דומה מאוד בבחינה בקוונטים 1 2009 מועד א שאלה 3 אני
חושב ששווה להסתכל, ההבדל הוא בסימן של הפוטנציאל וגם האנרגיה יוצאת חיובית.
- קבצים מצורפים
-
- סטודנט מאותו מבחן.JPG (60.04 KiB) נצפה 3476 פעמים
דניאל דהן