יש טעות (נוספת) בתרגיל 6

שלח תגובה
Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

יש טעות (נוספת) בתרגיל 6

שליחה על ידי Yoav Pollack » 19:04 27/01/2009

התרגיל שונה כך שהאיבר השני באנרגיה יהיה במינוס אבל למעשה האיבר הראשון צריך להיות במינוס והשני בפלוס.

ניתן להבין זאת, כי האיבר השני מייצג כח מושך ולכח שכזה יש סימן מינוס, אבל אנרגיה של כח כזה היא הנגזרת ומתקבל עוד מינוס בגזירה.
לעומת זאת הכח הדוחה כמובן יהיה עם פלוס, ובמקרה זה יתקבל מינוס באנרגיה מהגזירה.

כמו כן אפשר לצייר את הפונק' ולראות שבגרסא הנוכחית שלה מתקבל מקסימום ליד הראשית ומינימום רחוק יותר, וזה כמובן מפר את עיקרון פאולי- החלקיקים יכולים לקרוס זה לתוך זה.
Yoav Pollack
תמונה

stotland
הודעות: 511
הצטרף: 13:59 20/04/2007
מיקום: 54/317
יצירת קשר:

שליחה על ידי stotland » 19:53 27/01/2009

הנוסחה היא כמו שהיא רשומה בתרגיל.
ראה נוסחה 25 בפרק 3 (Kittel).

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

שליחה על ידי Yoav Pollack » 09:16 28/01/2009

כן, שכחתי את המינוס ב F=-grad u

סליחה
Yoav Pollack
תמונה

Yoav Pollack
הודעות: 254
הצטרף: 21:46 22/04/2007

שליחה על ידי Yoav Pollack » 14:03 28/01/2009

הייתה לי טעות בנימוק הראשון, אבל הנושא השני שהעליתי עדיין תקף.

לפי הבדיקה שלי במתמטיקה, המשוואה בתרגיל נותנת שתי נקודות בהן הנגזרת מתאפסת. אחת מייצגת נק' מינימום בסביבות 10 במינוס 7 סנטימטר והשנייה מייצגת מקסימום בסביבת 10 במינוס שמונה עשרה סנטימטר.

לפי משוואה זו אם נדחוס את החלקיקים מספיק על מנת להתגבר על מחסום פוטנציאל כלשהו הם יתחילו לקרוס אחד לתוך השני!

איך ניתן להסביר את הבעייתיות שיש כאן עם עיקרון פאולי?
Yoav Pollack
תמונה

infinity
הודעות: 230
הצטרף: 16:09 04/05/2007
יצירת קשר:

שליחה על ידי infinity » 20:19 30/01/2009

מה נסגר ? יש טעות? אין טעות ?

אלכס אשמח לתגובתך !

stotland
הודעות: 511
הצטרף: 13:59 20/04/2007
מיקום: 54/317
יצירת קשר:

שליחה על ידי stotland » 23:20 30/01/2009

ariad כתב:מה נסגר ? יש טעות? אין טעות ?

אלכס אשמח לתגובתך !
אין טעות....

kogene
הודעות: 9
הצטרף: 12:56 04/02/2009

שליחה על ידי kogene » 13:05 04/02/2009

יואב, אתה צודק בנוסחה 25 בפרק 3 (Kittel) סימן מינוס לפני איבר שני

שלח תגובה

חזור אל “- מצב מוצק 1”