דף 1 מתוך 1

יש טעות (נוספת) בתרגיל 6

נשלח: 19:04 27/01/2009
על ידי Yoav Pollack
התרגיל שונה כך שהאיבר השני באנרגיה יהיה במינוס אבל למעשה האיבר הראשון צריך להיות במינוס והשני בפלוס.

ניתן להבין זאת, כי האיבר השני מייצג כח מושך ולכח שכזה יש סימן מינוס, אבל אנרגיה של כח כזה היא הנגזרת ומתקבל עוד מינוס בגזירה.
לעומת זאת הכח הדוחה כמובן יהיה עם פלוס, ובמקרה זה יתקבל מינוס באנרגיה מהגזירה.

כמו כן אפשר לצייר את הפונק' ולראות שבגרסא הנוכחית שלה מתקבל מקסימום ליד הראשית ומינימום רחוק יותר, וזה כמובן מפר את עיקרון פאולי- החלקיקים יכולים לקרוס זה לתוך זה.

נשלח: 19:53 27/01/2009
על ידי stotland
הנוסחה היא כמו שהיא רשומה בתרגיל.
ראה נוסחה 25 בפרק 3 (Kittel).

נשלח: 09:16 28/01/2009
על ידי Yoav Pollack
כן, שכחתי את המינוס ב F=-grad u

סליחה

נשלח: 14:03 28/01/2009
על ידי Yoav Pollack
הייתה לי טעות בנימוק הראשון, אבל הנושא השני שהעליתי עדיין תקף.

לפי הבדיקה שלי במתמטיקה, המשוואה בתרגיל נותנת שתי נקודות בהן הנגזרת מתאפסת. אחת מייצגת נק' מינימום בסביבות 10 במינוס 7 סנטימטר והשנייה מייצגת מקסימום בסביבת 10 במינוס שמונה עשרה סנטימטר.

לפי משוואה זו אם נדחוס את החלקיקים מספיק על מנת להתגבר על מחסום פוטנציאל כלשהו הם יתחילו לקרוס אחד לתוך השני!

איך ניתן להסביר את הבעייתיות שיש כאן עם עיקרון פאולי?

נשלח: 20:19 30/01/2009
על ידי infinity
מה נסגר ? יש טעות? אין טעות ?

אלכס אשמח לתגובתך !

נשלח: 23:20 30/01/2009
על ידי stotland
ariad כתב:מה נסגר ? יש טעות? אין טעות ?

אלכס אשמח לתגובתך !
אין טעות....

נשלח: 13:05 04/02/2009
על ידי kogene
יואב, אתה צודק בנוסחה 25 בפרק 3 (Kittel) סימן מינוס לפני איבר שני