ברצוני להציע מודל "חדש" להוראה בעידן השיתופי.
במובן מסוים מדובר בשינוי תפיסתי:
במודל הזה, ה"לקוחות" הופכים להיות ספקי התוכן של עצמם.
האוניברסיטה נותנת את הפלטפורמה - מספקת את הסביבה הממחושבת (או האחרת) שבה יכולים הסטודנטים לנהל דיונים, לשתף בחומר לימודי, להוסיף המלצות על ספרים ותכני לימוד אחרים וכן הלאה.
מערכת כזו יכולה להיות הקמת wiki שבו יוכלו סטודנטים לפתוח תת-ספריות לקורסים שונים - לסכם בהם את החומר הנלמד, פתרונות לתרגילים וכו'.
ניתן כאמור גם לחפש מערכת בעלת יכולות גבוהות יותר - כזו הכוללת בתוכה גם אפשרות להמלצות על תכנים, וכן פורומים הנוגעים לדיון בתחומי הלימוד.
מדובר בהשקעה מינימלית מבחינת הטמעתה ותמיכה בה - וזאת כיוון שהתוכנות קיימות והן חינמיות, ופשוטות לעדכון.
http://meta.wikimedia.org/wiki/MediaWiki ליצירת וויקי
הקמת מערכת כזו אינה דורשת משאבים רבים בשלב הראשון - וניתן לראות כיצד יעשו בה הסטודנטים שימוש. במידה ותחל התענינות - ניתן יהיה להגדיל את התמיכה. כלומר ההשקעה במערכת תהיה במודל פיתוח כזה פרופורציונית לשימוש ולעניין שהמערכת תעורר.
יוזמה כזו מצד מדור מחשוב - להעלאת איכות ההוראה האקדמית על ידי מערך מסוג זה - יכולה בהחלט להפוך ליוזמה מבורכת ומובילה, ולהתוות דרך בשיפור פני ההוראה.
wiki - סטודנטים כיצרני תוכן
-
- הודעות: 4
- הצטרף: 14:07 25/05/2007
רציתי להוסיף לגבי העניין הזה - לא מדובר ברעיון "פילוסופי" בלבד - ישנן כוונות קונקרטיות לעשות בו שימוש.
באופן אישי, יש ברצוני להעלות לאתר וויקי אוניברסיטאי סיכומי הרצאות שנכתבו כמטלות בקורס תרמודינמיקה שניתן במח' לפיסיקה (היתר ממרצה הקורס ניתן).
דוגמא נוספת, היא פרסום בוויקי של פרויקטים סטודנטיאליים (גם כאן - יש רעיונות ספציפיים).
מדובר בשתי דוגמאות מני רבות אחרות.
לשיתוף הידע בצורה זו יתרונות גדולים מבחינה פדגוגית.
במידה והתקנת ותחזוק המערכת אינם גוזלים משאבים קריטיים, כדאי לשקול הקמתו של כלי מעין זה.
השלב הבא יעשה על ידי גורמים אחרים, שאינם מערך המחשוב, והוא עידודו של מדיום כזה.
בהוקרת תודה על תשומת ליבכם,
רן
באופן אישי, יש ברצוני להעלות לאתר וויקי אוניברסיטאי סיכומי הרצאות שנכתבו כמטלות בקורס תרמודינמיקה שניתן במח' לפיסיקה (היתר ממרצה הקורס ניתן).
דוגמא נוספת, היא פרסום בוויקי של פרויקטים סטודנטיאליים (גם כאן - יש רעיונות ספציפיים).
מדובר בשתי דוגמאות מני רבות אחרות.
לשיתוף הידע בצורה זו יתרונות גדולים מבחינה פדגוגית.
במידה והתקנת ותחזוק המערכת אינם גוזלים משאבים קריטיים, כדאי לשקול הקמתו של כלי מעין זה.
השלב הבא יעשה על ידי גורמים אחרים, שאינם מערך המחשוב, והוא עידודו של מדיום כזה.
בהוקרת תודה על תשומת ליבכם,
רן