דף 1 מתוך 1

בקורת על קוונטים1

נשלח: 17:29 26/08/2008
על ידי infinity
קצת ביקורת על הקורס בקוונטים 1:
1. שונה מבנה המבחן בלי לידע את הסטודנטים.
2. לא נרשם הניקוד ליד כל סעיף בניגוד לתקנון הקובע כי יש לנקד כל סעיף מראש!
"חובה לפרסם בשאלון הבחינה את המשקל היחסי של כל שאלה וכן את המשקל היחסי של סעיפים בשאלה, אם קיימים כאלו. במקרה שאין ציון למשקלים יחסיים אלו, יינתן משקל שווה לכל שאלה וכן משקל שווה לכל אחד מהסעיפים של שאלה."
3. אי נרמול ווקטורים בשאלה השלישית גרם להורדה של 4 נק' על אף שהדבר כלל אינו נדרש!!!
4. בשאלה השלישית כלל לא צוין שהבסיס הנתון אורתונורמלי ואף לא צויין בסעיף ב' שההתייחסות ליחידות הבסיס היא כלפי בסיס אורתונורמלי.
5. בשאלה הראשונה לא ניתן לסטודנטים לא הבסיס של אוסילטור הרמוני , אף לא הקבועים של הבסיס (המקדמים של x) ולא ניתן לרמז לאפשרות להשתמש בטריק עם אופרטורי הסולם כדי למצוא את הקבועים. ממתי מבחנים בפיסיקה בוחנים את הזכרון ??? מה גם שהפיתוח שהיה בכיתה היה שגוי/לא מפורט כך שאף פיתוח בזמן המבחן של הבסיס הוא לא לגיטימי.
6. מירב הסטודנטים לא הגישו את המבחן לפני תום שלושת השעות ואף לא לפני תום הערכת הזמן. דבר המצביע על בעיתיות בכתיבת המבחן. אם במבחן יש צורך בחשיבה עקב צורת תרגילים שונה מאשר הועברה בתרגילי בית, כיתה ואף מהמבחנים בשנים קודמות מן הראוי לתת לסטודנטים את הזמן לחשוב על הפתרון. בנוסף לקח, אם המבחן טכני וחישובי ברובו מן הראוי לתת מספיק זמן גם לסטודנט לבצע את הפיתוחים הנדרשים.
פרק הזמן שלוקח לסטודנט לענות על שאלה לא צריך להיות הגורם העקרי המגביל. לדוגמא יש לי חבר שמבצע פעולות מתמטיות במהירות הבזק. מספיק לו חצי מהזמן שניתן בדרך כלל כדי לפתור את כל השאלות ולעבור עליהן אך בכל זאת הוא מוציא ציונים נמוכים משלי.
7. המרצה לא טרח לרשום הערות על גביי הגיליון אודות סיבת ההורדה והסתפק בסימון מעגל, איקס או סימן שאלה. הוא אף לא טרח לרשום כמה נקודות הורדו על כל שגיאה.
8. צורת השאלה השניה ואורכה אפשרו לפתור אותה בצורה שלמה רק לסטודנט שנתקל בפורמט דומה שלה במבחנים של שנים קודמות או שהגיע למצב שיש לו דיי זמן לחשוב ונתח איך למצוא את הדרוש בזמן מינימלי.
9. תרגילי הבית שניתנו להגשה כללו בחלקם הגדול פיתוח זהויות שלקחו זמן רב אך לא תרמו להבנה של הנושאים בעוד תרגילים הקשורים ללב החומר הופיעו מספר מועט של פעמים.

נשלח: 17:45 26/08/2008
על ידי Alon Oring
דניאל בתור קורבן קוונטים אני רק יכול להעיר שהתייחסות רצינית אפשרית רק לסעיפים 1 ו-2.

נשלח: 20:46 26/08/2008
על ידי infinity
לפי מיטב ידיעתי הוא לא מחוייב לפרסם את מבנה המבחן מראש...

ככה שהדבר היחידי המחייב הוא סעיף 2 לפיו עליו לתת לכל הסעיפים ניקוד שווה מאחר ולא כתב על גביי הטופס את הניקוד.

אני לא פותח במלחמות ואני מוצא את הסעיפים שכתבתי לגיטמיים. זכותך לחלוק עליי אבל יש דרך להתנסח, במיוחד מצד חבר.

נשלח: 20:55 26/08/2008
על ידי Alon Oring
אני לא חושב שאף אחד במחלקה, הכוונה לסגל הבכיר, לא יקח טענות כגון "התרגילים לא תאמו למבחן" ברצינות.

ולא הייתה שום עוקצנות או כוונה לפגוע בתגובה שלי, רק קצת עצבים על שליחת הודעה למייל לכל המחלקה בשביל הודעה שהיא ברובה ההתלוננות האישית שלך. מילא היה מדובר בטענות שתקפות לכולם ולמחלקה יהיה אכפת, אבל לרוב הדברים שכתבת לא יהיה מי שיהיה מוכן להגיב ברצינות.


אשמח אם תפסיק למחוק לי הודעות ד.א. או שזה היה באג מוזר.
גם אשמח אם תפסיק למחוק הודעות שלך ולהציג אותי כחבר גרוע.

אל תנצל את הכוח שלך כמנהל הפורום לרעה בקיצור, תודה.

נשלח: 21:16 26/08/2008
על ידי infinity
שתי ההודעות שנכתבו צונזרו כי הן גלשו לפסים אישיים ובכלל לא שייכים לשרשור.
אני משתדל לא לצנזר.

הבקורת שכתבתי מתייחסת בחלקה לבקורת שלא כל הסטודנטים מזדהים או מסכימים איתה.
בנתיים מלבדך אף לא אחד מצא לנכון להגיב בעד או נגד הבקורת שלי.

ההודעה שפרסמתי הייתה עבור פיסיקה 3. הוספת קוונטים1 לאותו שרשור הייתה טעות ולכן החלטתי על פיצול השרשור לבסוף.

כאשר שלחתי את ההודעה באסטרו1 כפי שביקש אמיר ברנט זה לא הפריע לך... להבא כשאתה מפרסם בפומבי הודעות בפורום מחוץ לחדר הפרטי תחשוב רגע לפני, איך אתה היית מרגיש אם היו כותבים עליך כזו הודעה.

נשלח: 21:37 26/08/2008
על ידי avners
לא נעים לאמר אבל 7 הוא דרישה מחלקתית אם אני לא טועה ו-3 לדעתי הוא טענה די לגיטימית, לא דרשו לנרמל את הווקטורים ולכן אין סיבה להוריד על משהו שלא עשית אם לא דרשו אותו... במיוחד שלא היה נתון שהבסיס המקורי הוא אורטוגונלי או מנורמל בעצמו... חוץ מזה שמבנה המבחן אמור להיות ידוע מראש לפי תקנון הבחינות האחיד. ובכל מקרה 9 באמת דורש התייחסות לפחות לקראת הקורס שנה הבאה

נשלח: 21:44 26/08/2008
על ידי Alon Oring
ההבדל בינך לברנט מהותי :shock:

בתוכן ההודעה, במטרות שלה, ובהיקף האנשים אשר העניין נוגע להם. כמעט אף אחד לא חמק מהבדיקה של ד"ר אורי גריב.

נשלח: 21:55 26/08/2008
על ידי infinity
להלן נוהל הבחינות האחיד:
http://www.bgu4u.co.il/users/academia/img/nohal.pdf

נשלח: 01:23 28/08/2008
על ידי infinity
Subject שרשור של המבחן בקוונטים 1
From View message header detail michael shaulov <mike_shaulov>
Date Wednesday, August 27, 2008 17:38
To Daniel Ariad <ariadd>

ידידי,
למרות שגם לי לא הלך מי יודע מה במבחן בקוונטים, ואני נוטה להסכים עם חלק לא מבוטל מהדברים שכתבת, אני גם חושב שהשרשור שפתחת הוא מעבר לקטנוני -
דברים מסוג זה פוגעים בנו במאבקים רציניים שאנחנו אמורים לנהל.
שלא תבין אותי לא נכון, גם לי יש בעיה לעשות חישובים מהירים ומדוייקים, שאם הייתי יודע שהמבחן מכיל 2 שאלות הייתי קצת פחות בשוק, ושהיה מוטב שש"ב יתרכזו בפחות פונקציות יוצרות -
אבל, וזה אבל גדול, זכותו של אהרוני לבדוק את התכונות שחשובות לו בפיסיקאי - וכנראה שיכולת חישוב, והתמודדות עם גורמי הפתעה הן חלק מהן.
אם הסוגיות האלה מפריעות לך, ואתה חושב שהוא טועה, היה צריך להיות לך מספיק ביצים בשביל ללכת אליו לשעות קבלה ולהגיד לו את זה בפנים.
להזכיר לך, זה מה שאני, איילת, אסף ואמיר עשינו עם יגאל אחרי הבוחן.

הבעיה היא, שטענות קיקיוניות כאלו, מתגמדות אל מול פאשלות רציניות (כמו מה שיגאל עשה במועד ב' האחרון).
אבל מכיוון שאנשים צועקים "זאב זאב" בפורום (ולהזכירך האנשים היחידים בהנהלה שקוראים את הפורום הם דורון כהן וגדלין), אתה לעולם לא תוכל לצעוק "זאב" ושמישהו מהם יקח אותך ברצינות.

בשל כך, מוטב לומר, שאתה + אמיר ברנט, מבזבזים את עתודות "ההתלוננות שלנו" ויוצרים אימפטנציה ביכולות שלנו להרים מאבק על דברים רציניים.

אל תראה מייל זה כניסיון להעליב אותך, אלא תנסה לחשוב אם יש משהו בדברים שאני אומר.

יום טוב, טוב ובהצלחה מחר,
מיכאל.

נשלח: 01:25 28/08/2008
על ידי infinity
הקדשתי מחשבה לנושא ואני מסכים עם כל דבריך.

נשלח: 15:30 28/08/2008
על ידי amirber
קצת פרקטיקה:
מישהו דיבר עם אהרוני לגבי מועד ב'? האם הוא יהיה באותה מתכונת (מבנה) כמו מועד א'?

נשלח: 22:11 28/08/2008
על ידי Yoav Pollack
שאולוב הוציא לי את המילים מהפה.

צריך לצמצם בתלונות קטנות/קטנוניות על מנת שכאשר יהיו בעיות גדולות, כמו מבחן עם שאלה שלא נתנו לנו בקורס את הכלים לפתור ושאף המתרגלים לא יודעים לפתור (כאמור, פיזיקה 3) מישהו יקשיב לנו ולא סתם יחשבו שאנחנו שוב מתבכיינים.

אני לא מסכים לחלוטין לגבי אסטרונומיה. כשמרצה חושב שאנחנו לא יודעים להכניס 2 פאי לשורש, זה לא סתם מרגיז כי הורידו למישהו ניקוד, זה ממש מעליב.
מצד שני במקרה של אסטרו, גם ככה עדיף לגשת למועד ב מאשר לרדוף אחרי המרצה בשביל עוד 5, 10 נקודות.