דף 1 מתוך 1

תרגיל בית 6 שאלה 3

נשלח: 17:06 13/12/2011
על ידי massury
בשאלה 3 התייחסתי לחומר הדיאלקטרי כסכום של Ke1 וKe2 ופתרתי בהתאם למה שפתרנו בכיתה, ולא הגעתי לתשובה שביקשו, האם לא צריך להתייחס אל החומר הדיאלקטרי כסכום אלא בצורה שונה?
עליך לחשב את השדה החשמלי בכל איזור ולאחר מכן למצוא את המתח הכולל .

כדי למצוא את הקיבול עליך לחלק את המטען במתח.

Re: תרגיל בית 6 שאלה 3

נשלח: 16:33 15/12/2011
על ידי taltalina
שלום,
בכיתה שאלו את בוריס איך ניתן לפתור בדיוק את התרגיל הזה והוא אמר שאנחנו לא אמורים לדעת זה, ושזה מאוד מסובך ולא בשבילנו ופתאום אני רואה את זה בשיעורי הבית. זה כן לרמתנו, זה לא לרמתנו? זה מסובך, או לא? מה קרה כאן?

Re: תרגיל בית 6 שאלה 3

נשלח: 10:04 19/12/2011
על ידי massury
taltalina כתב:שלום,
בכיתה שאלו את בוריס איך ניתן לפתור בדיוק את התרגיל הזה והוא אמר שאנחנו לא אמורים לדעת זה, ושזה מאוד מסובך ולא בשבילנו ופתאום אני רואה את זה בשיעורי הבית. זה כן לרמתנו, זה לא לרמתנו? זה מסובך, או לא? מה קרה כאן?
אני לא יודע מה בדיוק שאלתם את המרצה.
התרגיל בתחום היכולת שלכם.
הוא דורש שימוש בחוק גאוס (שדה חשמלי בין לוחות)
כאשר השדה החשמלי שונה בכל איזור כתוצאה מהחומר הדיאלקטרי.
חישוב המתח כסכום המתחים בכל איזור.
וההמשך כמו שעשינו בכיתה.

בהצלחה

Re: תרגיל בית 6 שאלה 3

נשלח: 23:06 11/01/2012
על ידי lourie
מדוע לוקחים בחשבון את השדה של לוח אחד של הקבל כאילו כל עצמתו היא לכיוון החומר הדיאלקטרי ולא 2paik(sigma) לכל כיוון?
תודה.

Re: תרגיל בית 6 שאלה 3

נשלח: 10:08 12/01/2012
על ידי massury
lourie כתב:מדוע לוקחים בחשבון את השדה של לוח אחד של הקבל כאילו כל עצמתו היא לכיוון החומר הדיאלקטרי ולא 2paik(sigma) לכל כיוון?
תודה.
לוקחים בחשבון את התרומה של שני הלוחות.
מכיוון שהלוח התחתון יוצר שדה למעלה והלוח התחתון יוצר שדה למטה, סה"כ השדה הוא אחיד בכל איזור וכיוונו למעלה.