טיוטה של דוח המל"ג

ניתן לפנות ליו"ר ועדת הוראה עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי (ראו מדורי קורסים ומעבדות בפורום מקביל)
שלח תגובה
dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

טיוטה של דוח המל"ג

שליחה על ידי dcohen » 13:59 25/07/2007

הגיעה טיוטה של דו"ח המועצה להשכלה גבוהה על המחלקה.
אני מרשה לעצמי לצטט מספר קטעים.
הדו"ח המלא הוא מאוד מפורט ואיני חושב שאני רשאי להביאו.
מה שאני מצטט זה רק קביעות כלליות.



על בעית הפרישה

קוד: בחירת הכל

The most important problem facing the BGU Physics Department is that about half of the faculty members are more than 60 years old, and only four are under the age of 45. The impact on the Department of the retirement of these older members of its faculty will be enormous, putting in danger its vitality in research and its ability to provide adequate education for its own students and those from other Departments and Faculties. 

ביקורת על הנהלת האוניברסיטה

קוד: בחירת הכל

We have the impression that the University management does not view the situation to be as grave as it appeared to us. The Physics Department at Ben-Gurion University is already the smallest department in Israel that provides full undergraduate and graduate programs in physics and maintains a broad research program. It is extremely small in comparison to physics departments at major research universities elsewhere in the world. If no urgent measures are taken, it will be reduced by retirements from twenty-nine to only nineteen faculty members within the next three years. Such a drastic reduction will jeopardize its ability to maintain anything like its present stature.



על אתרי הקורסים ועל הפורום.. (ציטוטים נבחרים):

קוד: בחירת הכל

The teaching load carried by the faculty already is very high. The Department has developed various ways to cope with this situation, including extensive use of information technologies 

קוד: בחירת הכל

As mentioned above, we note the extensive use of information technologies to assist in teaching core physics courses, and also the voluntary efforts of retired faculty members in the teaching programs. We applaud these initiatives but we think that, by themselves, they will not be sufficient under present circumstances
.

קוד: בחירת הכל

Faculty members are making great efforts to be available to the students. They have devised a very sophisticated information-technology system, working through the internet, in which students are given exercises and solutions, and are able to discuss them online with their instructors. 

רמת הקורסים

קוד: בחירת הכל

The level of the basic physics courses, generally described as following the Berkeley series for physics students and the Halliday and Resnik books for service courses, seems adequate. Similarly, the syllabi for electromagnetism and quantum mechanics are at a good level. 
קורסים במתמטיקה

קוד: בחירת הכל

The courses in mathematics are taught by members of the Mathematics Department and the students complained about the incompatibility of these courses with the needs in physics. A "Mathematical Methods" course was added, given by physicists, and was very useful.

על עומס ההוראה

קוד: בחירת הכל

Because of the large number of students being taught, class sizes are large, reaching 200 students in some cases. As a result of larger classes, the faculty is under increased pressure to provide individual help to students who are having problems - a situation that amounts to an effective increase in the actual teaching load. 

על היחס של צוות ההוראה לסטודנטים

קוד: בחירת הכל

Beyond that, both senior and junior faculty (mostly Ph.D. students) have an “open door” policy, and students can approach them with problems at any time. The students with whom we spoke all praised this system and were very happy about their relations with the faculty members. 

על האפקט של עומס ההוראה על המחקר

קוד: בחירת הכל

Our committee believes that the heavy teaching load is taking its toll on the research carried out by the BGU Physics faculty. We could not explore this issue in detail, however, because we were instructed to examine only the quality of the teaching programs and were allowed time only for that purpose.
למרות העומס, על השרות שאנו נותנים לסטודנטים

קוד: בחירת הכל

One of the possible costs of a heavy teaching load is that the faculty has less time to help students who have problems. While our committee was exposed only to students in the physics programs and not in the service courses, we had the clear impression that the faculty members are always available to help students and do their best to make the teaching effective. Both undergraduate and graduate students described very pleasant relations between faculty and students. Students also praised the attitude of the administrative staff.

על איך שמסתכלים על הבוגרים שלנו

קוד: בחירת הכל

We were also pleased to hear that the committee in charge of selection of candidates to the graduate program at the Weizmann Institute has found that in recent years the candidates from BGU are better prepared for graduate studies than in the past.

דברי סיכום

קוד: בחירת הכל

The Physics department of Ben Gurion University should be applauded for successfully carrying out research and teaching in most of the major fields of physics. This is the smallest department in Israeli universities that maintains such a broad teaching and research program. Both senior and junior faculty members are making great efforts to respond to their students' needs. 

Lior_y
הודעות: 44
הצטרף: 20:18 19/04/2007

שליחה על ידי Lior_y » 15:02 25/07/2007

האם יש אפשרות לקרוא את כל הדו"ח על המחלקה?

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 15:09 25/07/2007

אני לא רוצה לחרוג מהנהלים.
הגורם המוסמך הוא הרקטור / הדיקן / הרמ"ח.
יש עדיין שלב שבו המחלקה מגיבה על הדו"ח.
אני מניח שבשלב מסוים אנו נמצא את החומר באתר המל"ג
ונוכל להשוות מה כותבים על המחלקות השונות בארץ...

http://www.che.org.il

http://www.che.org.il/template/default. ... 7&catID=41

yellinb
הודעות: 457
הצטרף: 13:31 27/04/2007

שליחה על ידי yellinb » 16:23 25/07/2007

כל הכבוד למחלקה לפיזיקה!!
!יישר כח על העבודה וההשקעה של חברי הדגל הבכיר והזוטר.
בנוגע לבעעית הפרישה/ עומס על המרצים:
האם ניתן לקבל קצת יותר מידע בנושא, כגון מה הנוהל לגבי קבלת חברי סגל בכיר, ומה הצפי לגבי הצטרפות פרופ' חדשים למחלקה?

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 16:30 25/07/2007

yellinb כתב:כל הכבוד למחלקה לפיזיקה!!
!יישר כח על העבודה וההשקעה של חברי הדגל הבכיר והזוטר.
בנוגע לבעעית הפרישה/ עומס על המרצים:
האם ניתן לקבל קצת יותר מידע בנושא, כגון מה הנוהל לגבי קבלת חברי סגל בכיר, ומה הצפי לגבי הצטרפות פרופ' חדשים למחלקה?
עומס מקובל במחלקות אחרות - אפקטיבית קורס כבד אחד לסמסטר.
מצב שבו חבר סגל אחד צריך ללמד בסמסטר מסוים
גם קוונטים 2 גם קוונטים 3 גם להיות יו"ר ועדת הוראה גם להיות יו"ר ועדת מחשוב
גם להחזיק את אתר האינטרנט, גם להנחות 4+ סטודנטים -- לא נשמע כדבר הזה.

קבלת סגל בכיר - אותו דבר בכל הארץ.
מחפשים כוכבים ע"ס השגים מחקריים בפוסט-דוקטורט.
בשביל זה צריכים
(א) תקנים
(ב) אם זה נסיונאי אז כסף
וכמובן שצריך לקוות שאוניברסיטה אחרת לא תחטוף את הכוכב עם הצעה טובה יותר.
(שזה מה שקרה בשנים האחרונות)
עומס ההוראה אינו מוסיף לאטרקטיביות.

!

davidr
הודעות: 30
הצטרף: 11:05 06/05/2007

שליחה על ידי davidr » 20:22 25/07/2007

קודם כל באמת כל הכבוד בהשקעה בלימודים.
השאלה היא מה עושים עכשיו? לפי הרושם שאני קיבלתי לנו הסטודנטים אין קול מול הנהלת האוניברסיטה (אפילו על בשביל לקבל דו"ח על חשבון השכ"ל יוציאו את הנשמה בבירוקרטיה) כך שלנו למעשה אין מה לעשות עם המידע שהוצג.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 21:12 25/07/2007

המטרה של הציטוטים לעיל היא לשים את הציפיות מהמחלקה בפרופורציות הנכונות.
האג'נדה "שלי" לשנה הבאה לא השתנתה:

א. השלמת הסטנדרטיזציה של האתרים (ע"פ המדיניות הנוכחית).
ב. טיפול בקורסים במתמטיקה (שנתון + שקיפות)
ג. הטמעת הפורום בסקלה האוניברסיטאית כדי לשפר את השרות שאנו מקבלים

סעיף (ג) הוא המענה לקיטורים ולתסכולים שיש לכולנו מהמערכת ומההנהלה.
כמו כן אני מאמין שהאג'נדה של היו"ר הבא צריכה להיות המעבדות.

אתם יכולים לעזור לנו לעזור לכם בשיפור המערכת הקיימת.

אתם גם יכולים לדון בינכם לבין עצמכם בעקרונות השיטה האקדמית,
איך צריך לפקח על מרצים, מהפכות וכיו"ב -- אבל מבחינתי זה דיון הזוי.

nb
הודעות: 11
הצטרף: 01:24 17/07/2007

שליחה על ידי nb » 10:40 01/08/2007

המעבדות כרגע זה הנושא שהכי מציק לסטודנטים...ולצערי לא נעשה כלום כדי לשפר את המצב. כל השיטה שבה אסיסטנט קובע ציון של סטודנט אינה מתקבלת על הדעת. מאוד צורם להסתכל על פילוג הציונים של המעבדות ולראות שציונים נקבעים על פי מדריך ולא על פי מידת השקעה בקורס.

dcohen
הודעות: 2071
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

שליחה על ידי dcohen » 11:09 01/08/2007

נושא המעבדות אכן "זכה" לביקורת מצד המל"ג.
לא ציטטתי.
הנושא נמצא בטיפול בקדימות גבוהה על ידי הרמ"ח,
ואני מניח שהוא יתפוס בעתיד מקום מרכזי באג'נדה של ועדת הוראה
(אני מקווה שהיו"ר הבא יהיה נסיונאי).
בינתיים - יש למעבדות פורום...

yellinb
הודעות: 457
הצטרף: 13:31 27/04/2007

מעבדות

שליחה על ידי yellinb » 11:35 02/08/2007

בנושא המעבדות הפתרון (לעניות דעתי) הוא לא כל כך מסובך, או לפחות לא צריך לחכות כדי לעשות:
א. על מדריכי המעבדה לכתוב תדריך מעבדה חדש בכל שנה, בצורה זו ניתן להשיג שתי מטרות - ראשית המדריכים יכירו את הניסויים, את החומר התיאורטי ומה על התלמידים לעשות, ולא כל ניסוי בשל עצמו (כתבתי זאת גם בנושא של origin במעבדה) ושנית התדריכים יישארו קונקרטיים למעבדה ולא סתם איזה שארית מימי ניוטון.
ב. סטנדרט אחיד לבדיקת דוחות מעבדה ולציון, סטנדרט אחיד לגבי מבנה דוח (ולא בצורה שמפורמת כיום באתר, אני יכול לנסח ב15 צורת שונות דו"ח אחד, וכולן יענו על הקריטריונים שנדרשים שם), סטנדרט אחיד לגבי התאוריה -מה צריך להיות מה לא להיות, ולא חייב אך גם כדאי לפי דעתי - סטנדרט אחיד של פונטים, כותרות גדלים וכו' - כמו כל עבודה אקדמית שמוגשת לאוניברסיטה.
ג. שוב בנושע המדריכים - חלקם טובים וחלקם פשוט מפריעים להתלהותה התקינה של המעבדה. יש להתייחס יותר ברצינות לסקרי הסטודנטים, ואם קיממות טענות חוזרות ונשנות לגבי מדריך מסויים, ייתכן כי יש צורך בקביעת נהלים ברורים יותר עבור המדריך.

שלח תגובה

חזור אל “ועדת הוראה”