שאלה 1. תרגיל בית 4. בית
שאלה 1. תרגיל בית 4. בית
למה מכפילים את המהירויות. מה המשמעות של הגודל הזה?
Re: שאלה 1. תרגיל בית 4. בית
אני לא רואה כפל של מהירויות.
למה הכוונה?
יאיר
למה הכוונה?
יאיר
Re: שאלה 1. תרגיל בית 4. בית
סליחה, התכוונתי לכפל הזמן של ההולך והעומד במדרגות הנעות.
אני מבין שאם לקח לשמעון לעבור את המרחק ב- 1/150 ולמרים לקח את אותו מרחק ב - 1/220 אז מרים יותר מהירה והיחס ביניהם ייתן לי פי כמה מרים יותר מהירה ואת הזמן הזה אני יכול לחלק מהזמן של שמעון ובכך להגיע לתשובה שהיא לא נכונה. לא מבין למה זה לא נכון. ולא מבין למה כשמכפילים את הזמנים ומחלקים בזמן של מרים זה כן נותן את התשובה. מה המשמעות של כפל הזמנים (150 כפול 70 שניות) ?
אני מבין שאם לקח לשמעון לעבור את המרחק ב- 1/150 ולמרים לקח את אותו מרחק ב - 1/220 אז מרים יותר מהירה והיחס ביניהם ייתן לי פי כמה מרים יותר מהירה ואת הזמן הזה אני יכול לחלק מהזמן של שמעון ובכך להגיע לתשובה שהיא לא נכונה. לא מבין למה זה לא נכון. ולא מבין למה כשמכפילים את הזמנים ומחלקים בזמן של מרים זה כן נותן את התשובה. מה המשמעות של כפל הזמנים (150 כפול 70 שניות) ?
Re: שאלה 1. תרגיל בית 4. בית
אני לא מבין את המוטיבציה לשימוש ביחסים וכמו שאתה אומר זה לא נכון.
האמירה היא פשוטה יותר:
1. ניתן למצוא את המהירות בה עוברים בהליכה את המסלול (כפונקציה של d) מתוך הנתונים על שמעון.
2. אותה אמירה נכונה גם עבור שאול.
3. מאחר ומרים הולכת על המסוע המהירות שלה היא סכום המהירויות של שניהם.
זאת המשמעות של המשוואה האחרונה. המכפלה שאתה מדבר עליה זה פשוט מכנה משותף. זה שלב טכני ואני לא כול לחשוב על שום משמעות פיסיקלית עמוקה.
אתה מוזמן לראות שאחרי החשבון היחידות יוצאות נכונות, משמע בצד ימין יש יחידות של זמן.
יאיר
האמירה היא פשוטה יותר:
1. ניתן למצוא את המהירות בה עוברים בהליכה את המסלול (כפונקציה של d) מתוך הנתונים על שמעון.
2. אותה אמירה נכונה גם עבור שאול.
3. מאחר ומרים הולכת על המסוע המהירות שלה היא סכום המהירויות של שניהם.
זאת המשמעות של המשוואה האחרונה. המכפלה שאתה מדבר עליה זה פשוט מכנה משותף. זה שלב טכני ואני לא כול לחשוב על שום משמעות פיסיקלית עמוקה.
אתה מוזמן לראות שאחרי החשבון היחידות יוצאות נכונות, משמע בצד ימין יש יחידות של זמן.
יאיר