הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

ניתן לפנות עם שאלות / הצעות / בקשות / תלונות. אם יש בעיה עם קורס או עם מעבדה יש לפנות תחילה לאחראי האקדמי.

מנהלים: dcohen, dcohen

שלח תגובה
dcohen
הודעות: 2174
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי dcohen » 13:54 02/07/2020

שלום לסטודנטים,

המחלקה לפיזיקה נערכת להוראה מקוונת בסמסטר א. אנו מעונינים (מרצים ומתרגלים) לתת לכם את השרות הטוב ביותר, ואולי אפילו טוב יותר, למרות תנאי הקורונה. לצורך כך אני מבקש שתגיבו כאן כדי שנוכל להפיק לקחים ולהתכונן. להלן מספר שאלות:

(א) מה היתה שיטת ההוראה של המרצה שלכם בפיזיקה בסמסטר האחרון.- אילו אמצעים היו בשימוש?
(ב) מה היתה שיטת ההוראה של המתרגל שלכם בפיזיקה בסמסטר האחרון - אילו אמצעים היו בשימוש?
(ג) מה שיטת ההוראה המועדפת עליכם (*)

נא לציין שמות של הקורס / המרצה / המתרגל.

(*) שיטות הוראה לדוגמה:
- צילום של המרצה מול לוח
- הקרנה של כתיבה על לוח-טאבלט
- הקרנה של כתיבה על נייר
- מצגות פוואר פוינט
- הקרנה של הקלטה שהוכנה מראש (עם עצירות כדי לענות על שאלות)
- שיטות אחרות???

להלן תגובה שיקבלתי מועד הסטודנטים של פיזיקה:
יש דרכים ושיטות הוראה מקוונת שאותם אנחנו מעדיפים. מצאנו שהוראה מקוונת ותרגולים בעזרת אייפד\לפטופ מגע עם עטים דיגיטלים הן השיטה הטובה ביותר בצורה גורפת שהכי מדמה שיטת לימוד פרונטלת ואיתה אנחנו מתחברים להרצאות

נשמח לשמוע מגוון דעות,

בברכה, דורון כהן
ראש המחלקה לפיזיקה

royavra
הודעות: 4
הצטרף: 12:10 20/11/2019

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי royavra » 14:40 02/07/2020

יוסי אשכנזי השתמש במצגות פאוור פוינט ופשוט הקריא מהן כל הסמסטר, אני לא התחברתי לשיטה כי היא מאוד מונוטונית ולא מחוברת לסטודנטים במהלך השיעור.. יכולתי באותה מידה לקרוא ספר בנושא.
יותם נגר כתב על המסך עם העכבר, זה עבד טוב אבל לקח יותר מדי זמן בשביל תרגול של שעה ככה שהספקנו מעט.

deryt
הודעות: 14
הצטרף: 13:45 07/12/2015

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי deryt » 14:41 02/07/2020

השיטה של אורי קשת ושלך לטעמי הכי מוצלחת.
שזה כולל חומר כתוב מראש ביחד עם לוח ועט דיגיטלים שתוך כדי מעבר על החומר המוכן מפתחים מחדש תוך כדי הסברים ושאלות.

frydmann
הודעות: 1
הצטרף: 14:45 02/07/2020

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי frydmann » 14:46 02/07/2020

שיטת ההוראה עם עט דיגיטלי ומצגת לדעתי יהיה הכי טוב, מעבר על חומר שרשום בצורה מסודרת והוספת נקודות חשובות וחישובים עם העט הדיגיטלי. יוצר חיבור של החומר שכבר יש לנו מראש יחד עם השיעור עצמו.

lidornir
הודעות: 1
הצטרף: 14:37 02/07/2020

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי lidornir » 15:05 02/07/2020

- בקורס פיזיקה 2 ההרצאות של איתן הועברו על גבי טאבלט, ועל אף מעט קשיים טכניים, לדעתי זו שיטת הלימוד היעילה ביותר, ובהתחשב בהקלטות שיטה זו אפילו מתעלה על הוראה פרונטלית בעיני . הדגמות הועברו דרך סרטונים ואני לא הרגשתי שנגרע ממני משהו בשל המעבר להוראה מקוונת.
-בקורס פיזיקה 2 התרגולים של אלכס עברו תחילה בצורה דומה, לאחר מכן נעשה תרגול בודד על גבי מצגת פוואר פוינט, כניסיון, לאחריו רובנו ביקשנו לחזור לשיטת ההוראה עם טאבלט, אלכס נענה לבקשה ומאז לא היו תקלות.

למען האמת, הקורסים מהמחלקה לפיזיקה שלקחתי היו הכי נוחים שלקחתי הסמסטר. היה מעולה. אין לי הצעה איך לשפר, אבל יש לי איך לא.

לדעתי חשוב להימנע מהדרך בה בחרו במחלקה למתמטיקה להעביר לנו את הקורס פונקציות מרוכבות, ע"י העלאת סרטוני הרצאות של המרצה מול לוח ליוטיוב (בדיעבד ובלי שום דרך להגיב\לשאול למעט בשעות הקבלה מספר ימים לאחר מכן).
בעיני רבים מאיתנו, דרך זאת ניטרלה למעשה הרבה מהערך המוסף שיש למרצה בקורס, ואם לא הבנו חלק קטן ממה שרשום על הלוח (בין אם בעיה הבנתית ובין אם צילום לא ברור), זה יכל לגרום לחוסר הבנה של הרצאה שלמה - מה שקרה כמובן לא מעט.
בנוסף, באופן טבעי מרצה עלול לטעות בהרצאה, או לרשום משהו אחר ממה שהתכוון, ואם אין איך לשאול או לפדבק, אנחנו נאלצים לקבל את מה שרשום.
**המטרה שלי היא בשום אופן לא להעביר פה ביקורת על המחלקה למתמטיקה, ואני בטוח שהמרצה לא היה מודע לקשיים שאנחנו חווינו מהבחירה הזו, אך מכיוון שנתת לנו את ההזדמנות ליידע אתכם כאן, בחרתי לנצל אותה .

תודה!

zoharbur
הודעות: 2
הצטרף: 17:53 15/12/2019

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי zoharbur » 15:34 02/07/2020

אני מצטרפת לכל מי שמעדיף הוראה חיה עם שיתוף מסך של טאבלט + כתיבה בעט.
אציין שיוסי שטראוס מהמחלקה למתמטיקה העביר קורס בפונקציות מרוכבות עם שיתוף מסך של קובץ ובו סיכום של ההרצאה, ותוך כדי ההרצאה הוא הוסיף בכתב יד הבהרות ותוספות שתרמו להבנה של החומר. ההרצאות בשיטה הזו היו מאוד מוצלחות, והנקודה היחידה לשיפור היתה שהוא כתב עם העכבר במקום עם עט. אין ספק שעט עדיף. יוסי גם עודד את הסטודנטים לשאול שאלות במהלך ההרצאה והדבר הזה איפשר לו לקבל משוב מיידי על הקצב שבו המאזינים מבינים אותו ועל הדגשים שצריך לתת.
הכי חשוב לי לציין:
באופן עקרוני הייתרון שיש לכל מרצה באשר הוא להציע לנו, בא לידי ביטוי באינטראקציה החיה איתו. ולכן בכל מקרה יש להעדיף הרצאות ״בלייב״ עם הקלטות לצורך רפרנס עתידי, על פני שידור של הרצאה שהוקלטה מראש.
ואחרון חביב - אולי אני בדעת מיעוט, אבל ככל שהמצב האפידמיולוגי יאפשר את זה, אני מייחלת ומקווה ליום שבו נוכל לחזור להרצאות פרונטליות. אני מקווה שעמדת האוניברסיטה בנוגע להוראה מקוונת היא כאל ״רע הכרחי״ שצריך לעשות לו אופטימיזציה ולא כאל נוהג שתרצו לאמץ בטווח הארוך.

lironra
הודעות: 1
הצטרף: 16:35 02/07/2020

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי lironra » 16:37 02/07/2020

המרצה נתן למידה עצמית וענה בפורום לשאלות
והמתרגל לימד על לוח כתיבה מצולם אייפד
כל אחת מהשיטות התאימה לבן אדם

nagaryo
הודעות: 176
הצטרף: 13:23 04/03/2016

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי nagaryo » 18:01 02/07/2020

royavra כתב:
14:40 02/07/2020
יוסי אשכנזי השתמש במצגות פאוור פוינט ופשוט הקריא מהן כל הסמסטר, אני לא התחברתי לשיטה כי היא מאוד מונוטונית ולא מחוברת לסטודנטים במהלך השיעור.. יכולתי באותה מידה לקרוא ספר בנושא.
יותם נגר כתב על המסך עם העכבר, זה עבד טוב אבל לקח יותר מדי זמן בשביל תרגול של שעה ככה שהספקנו מעט.
הערת המתרגל: בדרך כלל בתרגול פרונטלי היינו מספקים 2 תרגילים, בזכות העובדה שהתרגיל והשרטוט כבר הופיע על הלוח ובזכות העובדה שהתרגול מוקלט ולכן הם יכולים לחזור להקלטה מה שחוסך זמן העתקה, הספקנו לעיתים גם 3 תרגילים,
לתרגול של שעה 2-3 תרגילים ברמת קושי גבוהה היא טובה.

argovo
הודעות: 7
הצטרף: 18:22 07/11/2019

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי argovo » 00:50 03/07/2020

מצטרף למה שנכתב על איתן ואלכס בפיזיקה 2 - הכתיבה על טאבלט היתה השיטה המוצלחת ביותר הסמסטר. איתן גם הגדיל לעשות והעלה מראש למודל את ההרצאות שלו לכל הסמסטר מראש, ככה שהיינו יכולים לעבור עליהם לפני השיעור או לחזור על חומר שלא היה מובן במהלכו - זה עזר מאוד.

בנוסף אני רוצה להמליץ על כלי שנעשה בו שימוש בקורסים של המחלקה למתמטיקה הסמסטר - Jamboard של גוגל. לדעתי יש בו את כל התכולות שיש בשאר האפליקציות שנעשו בהן שימוש הסמסטר (Notability ודומותיה) ומוסיף שיתוף של הלוח בזמן אמת. הסטודנטים יכולים לצפות בלוח גם לא דרך שיתוף המסך של המרצה בזום, מה שמאפשר להם לדפדף אחורה בהרצאה מבלי לקטוע את המרצה ולהסתכל על מה שנכתב גם אחרי ההרצאה.

halevyyi
הודעות: 2
הצטרף: 13:43 24/10/2019

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי halevyyi » 12:51 11/07/2020

שלום, אשמח להעביר את דעתי גם כן.
סך הכל היו 3 שיטות לימוד הסמסטר - לימוד עם טאבלט שדימה לוח, לימוד עם מצגת שהמרצה עבר עליה, ולימוד ע"י הקלטות יחד עם זמן שעות קבלה שם ניתן לשאול שאלות על ההרצאה.

לטעמי השיטה הכי פחות מוצלחת ויעילה היא השיטה בה ישנה מצגת, והמרצה עובר עליה - לרוב אין מספיק זמן לעכל את הדברים מאחר ובצורה זו החומר עובר בצורה מהירה יותר (אין זמן לסכם למשל), ובנוסף הלימוד בהרצאה הוא פחות אקטיבי.
השיטה הכי מוצלחת לטעמי היא שימוש בטאבלט. זה מדמה בצורה טובה הרצאה רגילה, והרבה מקרים לא הרגשתי הבדל.
שיטה שהיא באמצע היא השיטה של להעלות הקלטות. מבחינתי יש שתי בעיות, הראשונה שאין ממשק ישיר ככה בין המרצה לבין הסטודנטים, והשנייה שלא ניתן להתעכב על שאלות. זה די קשה להמשיך לראות הרצאה במידה ויש משהו אקוטי שלא מבינים במהלכה, ושעות הקבלה לא נותנות לכך מענה מספק לטעמי. בנוסף לא קל להיכנס לראש של ההרצאה כמה ימים אחריה, כך שהרבה פעמים השאלות שעולות בהרצאה המוקלטת הולכות לאיבוד (לפחות לי).

לסיכום, לדעתי טאבלט בכל ההרצאות יהווה שיפור משמעותי בלמידה המקוונת.

dcohen
הודעות: 2174
הצטרף: 10:13 22/02/2007
מיקום: פיסיקה, חדר 310
יצירת קשר:

Re: הערכות לקראת הוראה בסמסטר א

שליחה על ידי dcohen » 15:47 14/07/2020

שלום לסגל ההוראה ולסטודנטים,

בקרוב יהיה שיבוץ אסיסטנטים. האסיסטנטים מתבקשים לתאם עם המרצים מה תהיה שיטת ההוראה בסמסטר א. כל מרצה מתבקש לספק למשרד הפיזיקה את מספר הטאבלטים שהמחלקה נדרשת לספק לצורך הרצת הקורס. אני מקווה שהמרצים יהיו מצוידים "על חשבונם" באייפדים או דומה.

--------------------------------------------------------
(הודעה שהופצה לסגל ההוראה)

להלן ההערכות לקראת סמסטר א בהיבטי ציוד. הנחת העבודה בסמסטר הבא היא שההוראה תהיה מקוונת (אם תהיה אופציה להוראה היברידית/פרונטלית זה יהיה נחמד מאוד, אבל אי אפשר לקחת את זה כהנחת עבודה). בניגוד לסמסטר הנוכחי, שהיה במידה מסוימת "חלטורה" של אילתורים, הסמסטר הבא צריך להתנהל בצורה מיקצועית. מצפים מכל אחד מכם שיתארגן ויכשיר את עצמו לביצוע הוראה בסטנדרט סביר. [דיון בטכניקות הוראה פורסם בתפוצה סגל הוראה בלבד]. לגבי ציוד:

(1) לכל מי שיכול להרשות לעצמו - יש המלצות חזקות על אייפד-פרו (אפשר לקנות מתקציב נסיעות).

(2) יש מספר מוגבל מאוד של מחשבי לנובו-טאבלט שמרכז המחשבים סיפק/יספק למרצים ולמחלקה (תעקבו אחרי קולות קוראים).

(3) המחלקה תדאג לרכוש מספר מכשירי טאבלט זולים יותר למי שאין לו ציוד. בשבועות הקרובים נבדוק שתי אופציות:

(א) טאבלט
Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 SM-P610 64GB 4GB RAM Wi-Fi With S-Pen
https://www.peletech.co.il/items/3004228

(ב) מסך וואקום
לוח גרפי One Creative Pen Display DTC-133W0B
https://www.bug.co.il/brand/wacom/one/c ... dtc/133w0b

(4) וואקום רגיל (לא מסך) הוא זול יחסית. עבור מי שיש לו קואורדינצית מסך-עין טובה זה פתרון מושלם. אם יהיו בקשות נקנה גם כמה כאלה. לי יש אחד ואני יכול להשאיל אותו למי שיבקש.

(5) עוד אופציה שבדקתי (גם מבית היוצר של וואקום) היא לשדרג את השימוש בטאבלט "פשוט" על ידי שימוש בעט מיוחדת.
https://www.wacom.com/en-us/products/stylus
קצת פחות נוח כי כנראה צריך כפפה (תלוי במכשיר ובאפליקציה).

מקווה שכל אחד ימצא שיטה שנוחה לו. בכל מקרה אני מבקש להערך ולהתאמן מראש.

בברכה, דורון

שלח תגובה

חזור אל “פניות אל ראש המחלקה”