כיוון תנועה ושאלה 3 בתרגיל כיתה 4
כיוון תנועה ושאלה 3 בתרגיל כיתה 4
במידה וישנו עצם שנזרק במהירות V ובזווית A לכיוון חיובי על ציר ה-X אז אני יודע להגדירו כ - VcosA.
אל במידה ומדובר בזווית מעל 90 מעלות, כלומר, העצם נזרק לכיוון השלילי של ציר ה-X אז כיצד צריך להגדיר את הכיוון?
1. האם צריך הציב את הערכים בדיוק כמו שהם ופשוט להוסיף מינוס כי הוא נע לכיוון השלילי.
2. או שיש צורך גם לנרמל את הזווית בהוספת המינוס כך שהזווית הנפתחת החדה היא לצד השלילי.
שאלה נוספת צירפתי בקובץ. שאלה 3 תרגיל כיתה 4. ניסית גם להבין את הפיתרון גם בכיתה וגם באתר. בכיתה התקבל - חצי גרביטציה כפול L חלקי V0X. באתר רשום ביטוי בשורש. את שתי השיטות לא הבנתי.
תודה!
אל במידה ומדובר בזווית מעל 90 מעלות, כלומר, העצם נזרק לכיוון השלילי של ציר ה-X אז כיצד צריך להגדיר את הכיוון?
1. האם צריך הציב את הערכים בדיוק כמו שהם ופשוט להוסיף מינוס כי הוא נע לכיוון השלילי.
2. או שיש צורך גם לנרמל את הזווית בהוספת המינוס כך שהזווית הנפתחת החדה היא לצד השלילי.
שאלה נוספת צירפתי בקובץ. שאלה 3 תרגיל כיתה 4. ניסית גם להבין את הפיתרון גם בכיתה וגם באתר. בכיתה התקבל - חצי גרביטציה כפול L חלקי V0X. באתר רשום ביטוי בשורש. את שתי השיטות לא הבנתי.
תודה!
- קבצים מצורפים
-
- לפיזיקה תרגיל כיתה 4, שאלה 3.pdf
- (428.75 KiB) הורד 89 פעמים
-
- הודעות: 514
- הצטרף: 18:36 12/10/2010
Re: כיוון תנועה ושאלה 3 בתרגיל כיתה 4
כאשר הזווית עולה על 90 מעלות הקוסינוסים והסינוסים מקבלים את הסימן הדרוש לבד.
אפשר כמובן גם לנרמל את הזווית (כלומר להפוך אותה לזווית קטנה מ90) ואז להוסיף א הסימן לבד.
בנוגע לתרגיל כיתה, המהירות שכתבת עבור הכדור שגויה, זאת מפני שברגע שהכדור נמצא על הקרונית הוא חייב שתהיה לו את המהירות של הקרונית גם, אחרת הוא לא ישאר על הקרונית.
אפשר כמובן גם לנרמל את הזווית (כלומר להפוך אותה לזווית קטנה מ90) ואז להוסיף א הסימן לבד.
בנוגע לתרגיל כיתה, המהירות שכתבת עבור הכדור שגויה, זאת מפני שברגע שהכדור נמצא על הקרונית הוא חייב שתהיה לו את המהירות של הקרונית גם, אחרת הוא לא ישאר על הקרונית.
Re: כיוון תנועה ושאלה 3 בתרגיל כיתה 4
תודה על המענה.
אבל בכל זאת גם אחרי שאני מוסיף את התיקון לכדור של המהירות ההתחלתית עדיין לא יוצא לי כמו בתשובות.
צירפתי קובץ עם התיקון.
אבל בכל זאת גם אחרי שאני מוסיף את התיקון לכדור של המהירות ההתחלתית עדיין לא יוצא לי כמו בתשובות.
צירפתי קובץ עם התיקון.
- קבצים מצורפים
-
- כיתה 3, שאלה 4, אם תיקון המהירות ההתחלתית.jpg (374.6 KiB) נצפה 3033 פעמים
-
- הודעות: 514
- הצטרף: 18:36 12/10/2010
Re: כיוון תנועה ושאלה 3 בתרגיל כיתה 4
מפני שהוספת את התיקון אבל הוספת אותו לא נכון.
וקטור המהירות שכתבת איננו נכון, שים לב שאנחנו עובדים ב2 מימדים לכן צריך משוואת קינמטיקה עבור כל ציר בנפרד.
לא ברור למה אתה אומר שסכום המרחקים ששני הגופים יעברו הוא L, אתה באמת יכול לבדוק מקרה כזה אבל זה לא מה שמבקשים בשאלה. בשאלה מבקשים שהעגלה תעבור מרחק כלשו ואילו הכדור יעבור את אותו המרחק פחות L.
יהיה לך הרבה יותר קל לפתור את הבעיה אם תעבור למערכת העגלה, במערכת של ההעגלה יש לך בעיה רק של כדור שצריך מקסימום לעבור מרחק L ולא תסבך עם המרחק שהעגלה עוברת מפני שבמערכת זו היא לא זזה.
וקטור המהירות שכתבת איננו נכון, שים לב שאנחנו עובדים ב2 מימדים לכן צריך משוואת קינמטיקה עבור כל ציר בנפרד.
לא ברור למה אתה אומר שסכום המרחקים ששני הגופים יעברו הוא L, אתה באמת יכול לבדוק מקרה כזה אבל זה לא מה שמבקשים בשאלה. בשאלה מבקשים שהעגלה תעבור מרחק כלשו ואילו הכדור יעבור את אותו המרחק פחות L.
יהיה לך הרבה יותר קל לפתור את הבעיה אם תעבור למערכת העגלה, במערכת של ההעגלה יש לך בעיה רק של כדור שצריך מקסימום לעבור מרחק L ולא תסבך עם המרחק שהעגלה עוברת מפני שבמערכת זו היא לא זזה.
Re: כיוון תנועה ושאלה 3 בתרגיל כיתה 4
ניסיתי לפתור כמו שאמרת לי, נראה לי שהבנתי את הכוונה, בבקשה תסתכל על הקובץ המצורף, רשמתי שם פיתרון מפורט וסיכום רק לראות שאני באמת סגור על הכל.
תודה!
תודה!
- קבצים מצורפים
-
- תנועה בשאלה 3 תרגיל כיתה 4, פיסיקה, פעם שלישית.pdf
- (448.44 KiB) הורד 81 פעמים
-
- הודעות: 514
- הצטרף: 18:36 12/10/2010
Re: כיוון תנועה ושאלה 3 בתרגיל כיתה 4
לא הכי ברור לי מה שעשית שם אבל בגדול נראה לי שעשית בסדר בסופו של דבר