מרצה וספר
מרצה וספר
יותר מפעם אחת ראיתי בפורומים התבטאות מסוג "אילו רציתי ללמוד מספרים הייתי הולך לאוניברסיטה הפתוחה". למעשה, אם מישהו לא רוצה ללמוד מספרים אז אין לו מקום באוניברסיטה בכלל. לימודים אוניברסיטאיים בנויים על עקרון לימוד עצמי. לפחות אמורים להיות בנויים כך, העקרון הזה נשחק בשנים האחרונות ובעקבות זה גם הרמה של השכלה גבוהה בארץ. ספרי לימוד קיימים כדי ללמוד מהם וסטודנט טוב לומד מיותר מספר אחד. תפקיד של מרצה - להעשיר, לכוון, לעזור, אבל לא להיות במקום ספר לימוד. לעומת זאת, סטודנט גרוע חושב שמרצה חייב ללמד אותו. אבל מה זה ללמד ? להשתיל ידע במוחו של הסטודנט ? ללמד זה לעזור ללמוד, אם לא לומדים אין למה לעזור.
Re: מרצה וספר
^ לפחות בסמסטר הראשון העמדה הזו במיעוט...
2 מרצים אמרו (לשאלתי) מפורשות שמה שמועבר בהרצאות ובתירגולים זה מספיק, מרצה שלישי אף אמר בתחילת הסמסטר שאין שום ספר שהוא ממליץ עליו והוא מלמד בעצמו כל מה שצריך.
לדעתי כדאי לציין את הציפיות בתחילת הקורס, בייחוד כאשר הן שונות מקורסים אחרים.
2 מרצים אמרו (לשאלתי) מפורשות שמה שמועבר בהרצאות ובתירגולים זה מספיק, מרצה שלישי אף אמר בתחילת הסמסטר שאין שום ספר שהוא ממליץ עליו והוא מלמד בעצמו כל מה שצריך.
לדעתי כדאי לציין את הציפיות בתחילת הקורס, בייחוד כאשר הן שונות מקורסים אחרים.
Re: מרצה וספר
כן, אנחנו מלמדים את הכל וזה אכן מספיק כדי לעבור מבחן. אנחנו פשוט לא סומכים עליכם. די ברור לי מה יקרה אם אתן חלק מהחומר ללימוד עצמי. הייתי מנחש שהקורס השלישי הוא מבוא לשיטות שהוא איננו קורס עצאמי אלא קורס עזר. אולי הגיע זמן לשנות את המצב. אם זה קורס אחר אני חייב לדעת איזה: חובה להמליץ על ספר לימוד. מה אם תלמיד לא רוצה להגיע לשיעורים ולא רוצה ללמוד מרשימות של המרצה ? זה זכותו מלאה והוא צריך לדעת לאילו מקורות לפנות.bigbang כתב: 2 מרצים אמרו (לשאלתי) מפורשות שמה שמועבר בהרצאות ובתירגולים זה מספיק, מרצה שלישי אף אמר בתחילת הסמסטר שאין שום ספר שהוא ממליץ עליו והוא מלמד בעצמו כל מה שצריך.
הציפיה פשוטה: סטודנט טוב ישתמש בספרי לימוד בלי לשאול את המרצה. השכלה גבוהה איננה גן חובה.לדעתי כדאי לציין את הציפיות בתחילת הקורס, בייחוד כאשר הן שונות מקורסים אחרים.
Re: מרצה וספר
אני מעדיף לנסח את זה אחרת. לקורס יש "מקורות".
מקורות כולל: ספרים, רשימות, מאמרים, חומר באינטרנט וכו'.
לקורס יש גם סילבוס. אם למשל אתה צריך ללמוד "חיבור תנע זויתי"
אתה יכול להעזר במקורות. אני כסטודנט הייתי "עורם" על השולחן בספריה
מספר מקורות ובסופו של דבר מתמקד במה שנראה לי הכי מובן והכי מפורט.
(בדוגמה זו הספר של Messiah). ברגע שמבינים - אפשר ללכת לישון.
ההרצאות הפרונטליות בדרך כלל נותנות כיסוי של 80% מהחומר,
ובדרך כלל, אלא אם כן אתה סטודנט גאון, אתה לא קולט מהם את כל מה שהועבר.
חלק מההרצאה, נגיד 30%, אתה לא מבין ולכן "מדחיק". כך שלא מספיק לבוא להרצאות.
חוץ מללמוד את החומר - צריך גם לפתור שאלות מול דפים חלקים (תירגול).
זה עושה את ההבדל בין "הבנה פסיבית" לבין "שליטה בחומר".
מקורות כולל: ספרים, רשימות, מאמרים, חומר באינטרנט וכו'.
לקורס יש גם סילבוס. אם למשל אתה צריך ללמוד "חיבור תנע זויתי"
אתה יכול להעזר במקורות. אני כסטודנט הייתי "עורם" על השולחן בספריה
מספר מקורות ובסופו של דבר מתמקד במה שנראה לי הכי מובן והכי מפורט.
(בדוגמה זו הספר של Messiah). ברגע שמבינים - אפשר ללכת לישון.
ההרצאות הפרונטליות בדרך כלל נותנות כיסוי של 80% מהחומר,
ובדרך כלל, אלא אם כן אתה סטודנט גאון, אתה לא קולט מהם את כל מה שהועבר.
חלק מההרצאה, נגיד 30%, אתה לא מבין ולכן "מדחיק". כך שלא מספיק לבוא להרצאות.
חוץ מללמוד את החומר - צריך גם לפתור שאלות מול דפים חלקים (תירגול).
זה עושה את ההבדל בין "הבנה פסיבית" לבין "שליטה בחומר".
Re: מרצה וספר
השכלה גבוהה אכן איננה גן חובה, אך מה שהצגתי הוא לדעתי הגורם להתבטאויות בפורום שגרמו לתחילת הדיון. רוב הסטודנטים כבוגרי מערכת החינוך בארץ, לא נאלצו לפתוח ספר לימוד במשך זמן רב מאוד. בשילוב עם העובדה שקורסים אחרים אינם דורשים זאת כלל, נוצרות טענות כלפי קורס בו כן יש דרישה כזו. הסבר של המצב בתחילת הקורס יגרום לדעתי לפחות מרמור ויותר הצלחה בקרב הסטודנטים.gedalin כתב:כן, אנחנו מלמדים את הכל וזה אכן מספיק כדי לעבור מבחן. אנחנו פשוט לא סומכים עליכם. די ברור לי מה יקרה אם אתן חלק מהחומר ללימוד עצמי. הייתי מנחש שהקורס השלישי הוא מבוא לשיטות שהוא איננו קורס עצאמי אלא קורס עזר. אולי הגיע זמן לשנות את המצב. אם זה קורס אחר אני חייב לדעת איזה: חובה להמליץ על ספר לימוד. מה אם תלמיד לא רוצה להגיע לשיעורים ולא רוצה ללמוד מרשימות של המרצה ? זה זכותו מלאה והוא צריך לדעת לאילו מקורות לפנות.bigbang כתב: 2 מרצים אמרו (לשאלתי) מפורשות שמה שמועבר בהרצאות ובתירגולים זה מספיק, מרצה שלישי אף אמר בתחילת הסמסטר שאין שום ספר שהוא ממליץ עליו והוא מלמד בעצמו כל מה שצריך.
הציפיה פשוטה: סטודנט טוב ישתמש בספרי לימוד בלי לשאול את המרצה. השכלה גבוהה איננה גן חובה.לדעתי כדאי לציין את הציפיות בתחילת הקורס, בייחוד כאשר הן שונות מקורסים אחרים.
הניחוש לגבי הקורס השלישי שגוי (זה לא היה קל...) - הקורס הוא תכנות ב-C. מן הסתם לא חסרים ספרים וחומר בנושא (אם כי אסור להשתמש בשום דבר שלא נלמד בהרצאה

זאת נקודה מעניינת - ישנם קורסים (בסמסטר א' רובם המוחלט), בהם כמו בבית ספר, המרצה מלמד כל מה שצריך (לפי הבנתי המינוח המקובל הוא "האכלה בכפית"gedalin כתב:תפקיד של מרצה - להעשיר, לכוון, לעזור, אבל לא להיות במקום ספר לימוד. לעומת זאת, סטודנט גרוע חושב שמרצה חייב ללמד אותו. אבל מה זה ללמד ? להשתיל ידע במוחו של הסטודנט ? ללמד זה לעזור ללמוד, אם לא לומדים אין למה לעזור.

נערך לאחרונה על ידי bigbang ב 19:21 18/02/2011, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: מרצה וספר
סליחה, אני בכלל לא חשבתי על הקורס בתכנות. אני חושב שהוא מיותר לגמרי. לדעתי, תלמידי פיסיקה מספיק חכמים ומוכנים כדי ללמוד תכנות מספר ברגע שהם צריכים את זה. כמובן, אם אתה במסלול משולב אין לך מה לעשות.
Re: מרצה וספר
הקורס הוא חובה גם למי שלא במסלול משולב כלשהו... אם כי לא בסמסטר הראשון...
Re: מרצה וספר
אני יודע, הכוונה היתה שדרישות לפיסיקאים אנחנו קובעים והיינו יכולים, עקרונית, לבטל את הקורס. למסלול משולב זה נקבע ע"י מדעי המחשב.